Přejít na obsah




- - - - -

Uhrovec

zřícenina hrad Uhrovec Slovensko


Autorská práva

© Slavomír Belujský

Uhrovec

    • 1

    Jistě malebné místo. Řekl bych, že právě na zvládnutí takovýchto jasových rozdílů se (mimo jiné) pozná, kdo umí fotit.

      • 0

    Mně se ty vypálená okna naopak líbí. Dávají tomu zvláštní atmosféru. To není jen bílá, to je bílá exploze za těmi okny. Prospělo by té fotce, kdyby tam byly vidět třeba správně naexponované stromy? Asi bych to trochu jinak poskládal kompozičně, ale jinak za mě ok.

      • 0

    Jistě malebné místo. Řekl bych, že právě na zvládnutí takovýchto jasových rozdílů se (mimo jiné) pozná, kdo umí fotit.

    Takže -  co bys v tomto případě poradil ?  

      • 0

    Poradil bych naučit se něco o exponometriii, o dynamickém rozsahu scény, možnostech negativu a papíru, o zónovém systému - nebo takové věci nefotografovat, pokud je jasné, že rozsah jasů je daleko nad možnostmi materiálu. Já bílou explozi nevidím. Vidím (nejen) technické problémy.

      • 0

    Přeexponovat a podvolat, nebo použít dvojšichtovku na vyvolání.

     

    Vypálený okna.... Digitální satanistickoimperialistická terminologie.

      • 0

    Ale atmošku to má, to je pravda....

      • 0

    Poradil bych naučit se něco o exponometriii, o dynamickém rozsahu scény, možnostech negativu a papíru, o zónovém systému - nebo takové věci nefotografovat, pokud je jasné, že rozsah jasů je daleko nad možnostmi materiálu. Já bílou explozi nevidím. Vidím (nejen) technické problémy.

    Som rad ze sa tu dozviem veci ktore by ma sameho nenapadli. Preto este poprosim o komentar k  "(nejen) technické problémy'' Ja som bol s vysledkom spokojny ale ucime sa cely zivot a ja budem za konstruktivnu kritiku velmi vdacny, ved predpokladam ze o to tu ide. Pokial ide o doporucenia, tak mam imho dostatocne znalosti. I v tejto fotografii som sa ich snazil plne implementovat. sice nepouzivam zonalni system ( vsetkym kdo nepoznaju moc doporucujem knihu z vydavatelstva Computer Press : Exponometrie v analogove a digitalni fotografii - Petr Velkoborský, Petr Vermouzek) ale priestor som si premeral tak aby som kresbu dostal uplne vsade. Oblok za ktorym bola iba obloha mal pre mna najmensiu prioritu, zato som rad ze od presvetlenej podlahy po najtmavsie miesto v pravom hornom rohu fotografie je vsetko prekreslene. Nemam skusenost s "dvojsichtovkou" ale pripada mi to ako vhodne riesenie iba (a to pokial nevyskusam tak nezistim) neviem ci by ta "exploze" uz prilis nevyprchala. To by ale ludia co vedia fotit pravdepodobne odcenili.

      • 0

    Dostal jsem otázku, tak jsem odpověděl. Mrzí mě, jestli se Vás odpověď dotkla. Pravda je, že na třetí či pátý pohled musím ocenit prokreslenost všech těch výklenků a zákoutí. Ale nebýt  téhle diskuze, skončil bych u prvního pohledu na ty děsné bílé fleky uprostřed a k fotce už bych se nikdy nevrátil.

    Neřekl jsem, že bych to uměl vyfotit lépe. Prostě bych to takto nefotil. Další, co se mi nelíbí (když se teda ptáte) je roztříštěnost obrazu, nevím, co se fotilo, co je důležité, "atmoška" na mě nedýchla a "explozi" jako výpověď odmítám. Ale jestli byla záměrem a jiní ji oceňují, tak prostě nemám to oko, to je všechno. Já jako hloupej člověk na tom obrázku nevidím nic a jen se domýšlím, jak působivé mohlo být to místo ve skutečnosti.

      • 0

    Čistě řemeslně je to klasická chyba. Nezvládnutý jasový rozsah.

    Pokud ho autor není schopen ukočírovat tak tu chybu prostě vyhlásí za záměr a hotovo. Nepoučený divák bude kroutit hlavou nad "explozí" a poučený to přejde s úsměvem.

    Rozumný autor takovou fotku hodí do koše a pokusí se to udělat znovu a lépe. Snad se to po vyzkoušení nastíněných technik jednou naučí. Je to jen obyčejné řemeslo nic složitého za tím nehledejte.

    O kompozici a dalších uměleckých věcech se v tomto případě zatím nemusíme vůbec bavit...

      • 0

    Dakujem za popud k dalsiemu pokusu.

      • 0