Přejít na obsah




- - - - -

08


Mamiya RB67, Kodak Tri-X 400, ID11 1+3, sken(odfotenie) negativu...

  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10

  • 0

Jedno z Kulhánkových dogmat, které podle mě nebylo vyvráceno: Sníh v čb jedině za slunečného dne.

    • 0
Fotka
lubomirdrapal
18-led 16 21:18:41

Horenak, on 18 Jan 2016 - 16:52, said:

Jedno u Kulhánkových dogmat, které podle mě nebylo vyvráceno: Sníh v čb jedině za slunečného dne.

ďakujem...:) naučím sa...:)

    • 0

Horenak, on 18 Jan 2016 - 16:52, said:

Jedno z Kulhánkových dogmat, které podle mě nebylo vyvráceno: Sníh v čb jedině za slunečného dne.

Ansel Adams by býval možná mohl s timhle názorem polemizovat :-) Viz jeho fotka
Clearing Winter Storm, Yosemite NP. I ve vysvětlivách, kde popisuje, jak k ní došel, vysloveně píše, že bylo pod mrakem, šedivo, nekontrastno. To jen tak ;-)

    • 0

Anselovi by to bylo úplně šumák - neuměl česky :) Neznal Kulhánkova dogmata a tak si vesele fotil, porušujíce je :)

    • 1

dravec, on 21 Jan 2016 - 10:55, said:

 

Horenak, on 18 Jan 2016 - 16:52, said:

Jedno z Kulhánkových dogmat, které podle mě nebylo vyvráceno: Sníh v čb jedině za slunečného dne.

Ansel Adams by býval možná mohl s timhle názorem polemizovat :smile: Viz jeho fotka
Clearing Winter Storm, Yosemite NP. I ve vysvětlivách, kde popisuje, jak k ní došel, vysloveně píše, že bylo pod mrakem, šedivo, nekontrastno. To jen tak ;-)

 

Adams ale zvolil poněkud jiný námět, tedy výhled do krajiny a tomu odpovídá hloubka obrazu a množství objektů, které dohromady tvoří harmonický celek. Navíc se mi zdá, že do toho prosvitlo slunce skrz mraky a dodalo tak snímku plasticitu. Velký formát pak bohatost detailů. Ne jako tady - všude bílo, šeď a nic, čeho by se divák chytil.

Možná kdyby to nebyl negativ přefocený digitálem ale dobře naskenovaná zvětšenina, výsledný dojem by byl jiný.

    • 0

JirkaM, on 21 Jan 2016 - 11:49, said:

Anselovi by to bylo úplně šumák - neuměl česky :) Neznal Kulhánkova dogmata a tak si vesele fotil, porušujíce je :)

proto tam mam ten podmiňovací způsob :-)

    • 0

salo, on 21 Jan 2016 - 12:02, said:

 

dravec, on 21 Jan 2016 - 10:55, said:

 

Horenak, on 18 Jan 2016 - 16:52, said:

Jedno z Kulhánkových dogmat, které podle mě nebylo vyvráceno: Sníh v čb jedině za slunečného dne.

Ansel Adams by býval možná mohl s timhle názorem polemizovat :smile: Viz jeho fotka
Clearing Winter Storm, Yosemite NP. I ve vysvětlivách, kde popisuje, jak k ní došel, vysloveně píše, že bylo pod mrakem, šedivo, nekontrastno. To jen tak ;-)

 

Adams ale zvolil poněkud jiný námět, tedy výhled do krajiny a tomu odpovídá hloubka obrazu a množství objektů, které dohromady tvoří harmonický celek. Navíc se mi zdá, že do toho prosvitlo slunce skrz mraky a dodalo tak snímku plasticitu. Velký formát pak bohatost detailů. Ne jako tady - všude bílo, šeď a nic, čeho by se divák chytil.

Možná kdyby to nebyl negativ přefocený digitálem ale dobře naskenovaná zvětšenina, výsledný dojem by byl jiný.

 

však já se taky nijak nezastávám fotky - v podstatě ji nehodnotim. Můžu to později třeba ještě zkontrolovat, ale myslim že ten Clearing Winter Storm je vážně popsanej jako uplně šedivá scéna a dává na ní příklad, jak z toho pomocí filtru, správný expozice a správnýho vyvolání dostat celkem dramaticej obrázek. Ještě tam myslim hudrá, že to vyvolal málo kontrastně, že to vyžaduje nejmíň grad. 3 a von chtěl 2, nebo tak něco :-)

    • 1

dravec, on 21 Jan 2016 - 12:09, said:

salo, on 21 Jan 2016 - 12:02, said:


dravec, on 21 Jan 2016 - 10:55, said:


Horenak, on 18 Jan 2016 - 16:52, said:


Jedno z Kulhánkových dogmat, které podle mě nebylo vyvráceno: Sníh v čb jedině za slunečného dne.

Ansel Adams by býval možná mohl s timhle názorem polemizovat :smile: Viz jeho fotka
Clearing Winter Storm, Yosemite NP. I ve vysvětlivách, kde popisuje, jak k ní došel, vysloveně píše, že bylo pod mrakem, šedivo, nekontrastno. To jen tak ;-)

Adams ale zvolil poněkud jiný námět, tedy výhled do krajiny a tomu odpovídá hloubka obrazu a množství objektů, které dohromady tvoří harmonický celek. Navíc se mi zdá, že do toho prosvitlo slunce skrz mraky a dodalo tak snímku plasticitu. Velký formát pak bohatost detailů. Ne jako tady - všude bílo, šeď a nic, čeho by se divák chytil.
Možná kdyby to nebyl negativ přefocený digitálem ale dobře naskenovaná zvětšenina, výsledný dojem by byl jiný.

však já se taky nijak nezastávám fotky - v podstatě ji nehodnotim. Můžu to později třeba ještě zkontrolovat, ale myslim že ten Clearing Winter Storm je vážně popsanej jako uplně šedivá scéna a dává na ní příklad, jak z toho pomocí filtru, správný expozice a správnýho vyvolání dostat celkem dramaticej obrázek. Ještě tam myslim hudrá, že to vyvolal málo kontrastně, že to vyžaduje nejmíň grad. 3 a von chtěl 2, nebo tak něco :smile:

OK :-) Adamse ani zonalni system nemam az tak do hloubky nastudovane, vlastne skoro vubec, takze dekuju za informace a obdivuji tvuj rozhled.
    • 0