Přejít na obsah


Fotka

FUJI PN 160 NS


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
23 odpovědí na toto téma

#1 Black

Black

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 167 příspěvků(y)
  • LocationOtrokovice
Reputace: 47

Publikováno 21 leden 2011 - 12:50:13

Dobrý den,
potřeboval bych nějakou informaci k tomuto materiálu. Nezná někdo tento film? Chtěl jsem Fuji PRO 160 S, který mi byl doporučen a místo toho jsem dostal tento film. Je to stejný nebo alespoň podobný materiál? Nebo je to něco úplně jiného. Má někdo nějakou zkošenost? Fotím převážně na BW materiál a to na Fomu 100 ale výjímečně potřebuju barvu, a v té se moc neorientuju.
Díky Black
  • 0

#2 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 21 leden 2011 - 13:47:14

Zdravím, 160NS jsem zatím neviděl, mám zásobu jeho předchůdce 160S. Co jsem se dočetl, NS znamená, že má neutrální barevné podání, věrné podání pleťovky a velkou exp.pružnost, aby se dobře skenoval, tak jako předchozí 160S. (naproti tomu 160C je film s výraznou sytostí barev)
  • 0

#3 nlc

nlc

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 728 příspěvků(y)
Reputace: 38

Publikováno 21 leden 2011 - 14:05:54

Fujifilm pouze přejmenoval původní PRO 160S, žádné další změny se s filmem zřejmě neudály.
  • 0

#4 Black

Black

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 167 příspěvků(y)
  • LocationOtrokovice
Reputace: 47

Publikováno 21 leden 2011 - 14:18:10

Děkuji za vysvětlení. potřebuju právě tu sytost barev, ale protože bude výstup ze skenu, zvolil jsem to S. Saturaci dořeší následný postproces tam, kde jí bude potřeba a zbytek zůstane neutrální. Jedná se o školní cvičení - barevný akcent. Tak snad to byla dobrá volba ;-)
  • 0

#5 spooky

spooky

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 074 příspěvků(y)
  • LocationTrenčín, Slovakia
Reputace: 18

Publikováno 22 leden 2011 - 10:57:31

Tak tak. 160 NS je bývalé 160S, nič iné sa tam asi neudialo.
  • 0

#6 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 10 únor 2013 - 19:09:53

Neměl by tu někdo až takovou zkušenost, aby se mohl vyjádřit, zda zakoupit raději Fujicolor 160NS, nebo Fuji Reala 100? Jednalo by se o focení starých zřícenin, kostelů, potažmo krajiny, mraky....
  • 0

#7 nlc

nlc

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 728 příspěvků(y)
Reputace: 38

Publikováno 11 únor 2013 - 07:04:27

Fotografoval jsem dříve na oba (kinofilm), ale pracoval jen se skeny a z nich nechal dělat fotografie. Fuji Pro 160S má přirozené pastelové barvy, velmi malé zrno (téměř bez zrna), vysoké rozlišení a rozsah, Reala 100 má barvy více saturované a oproti 160S větší zrno a nižší rozsah. Reala je spíš taková konfekce, 160S je špica ;)
  • 0

#8 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 11 únor 2013 - 08:08:43

Taky se asi víc přikláním k160S, jak to tu čtu tak totožného s dnešním 160NS. I když Reala byla vždycky v různých pojednáních vyzdvihována pro krajinu. Ohledně těch fotografií, kde jsi si je nechal dělat a jak jsi byl spokojený? Zkusil jsem klasicky Fotolab.cz , pak ještě nějakou firmu, už si teď nevzpomenu, výsledky takové jó a né. Je to fotka a není fotka. Prostě na všem vidím ten digitální šmour, což je logický když je negativ oskenovaný, ale ještě v tom čmuchám, kde by mohl být výsledek co nejpodobnější opravdovému klasickému osvitu.
  • 0

#9 ONDKO

ONDKO

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 309 příspěvků(y)
Reputace: 24

Publikováno 11 únor 2013 - 14:02:26

160NS je dobrý fim,ale krajinkári používajú radšej kontrastnejšie a viac saturované filmy napríklad EKTAR samozrejmä to nie je pravidlo.
  • 0

#10 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 11 únor 2013 - 15:17:13

Na výběr toho moc není, ale ještě že pár svitků k sehnání je. Koukám na flickru na všechny možný matroše, to je ale těžko odhadnout, každý exponuje jinak, jinak skenuje.... Co se týče barevný škály, to je taky zamotaný. U filmového pásu u mě vedl jednoznačně Kodak pro sytý teplý barvy a to i ve stínech, fuji na kinematografickým pásu pak působila dost studeně. U fotek to mám zas naopak. Fuji má šťavnatější zeleň, Kodak většinou tahá louky do žlutava. Tak začnu u 160NS, stejně zřejmě prozkouším časem všechno.
  • 0

#11 Luigi

Luigi

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 848 příspěvků(y)
  • LocationTábor
Reputace: 197

Publikováno 11 únor 2013 - 15:59:25

Graine, na Fuji jsem toho nafotil fakt hodně - tedy byla to komerce - většinou svatby. Můžu Ti ale objektivně říci, že co fotolab, to jiný výsledek. Logicky jsem vycházel z toho, že originál FUJI Frontier s fuji chemií a obsluhou, která je mým kamarádem a mám přístup "dozadu" mě nejdříve dovedla k Fuji Reala. Skvělý film, dost saturované barvy a běda se zelenou - bylo to moc - skoro brčál. Pak jsem nakoupil 400 NPH a 160 NPS s tím, že teď bude vše jemňounké. A výsledek totální propadák na tom Frontieru. Prostě úpně vyblité barvy, nedokázali udělat slušnou fotku. Tak jsem šel za kamarádem do Kodaku (Tam měli Noristu) a najednou fotky jako lusk, jen trošku táhly do červena. Takže pak jsem vše zprcovával tam s korekcí minus 1 červená. Proč to vypisuju - Reala skvělá, ale tam kde nebyl velklý podíl sytě zelené (jaro...). NPH a NPS Super, ale pokud to byla ta stará šarže. Pak přišla inovace a nešlo mi z toho udělat nic kloudného. Závěr - materiály výborné, ale musíš dost hledat a laborovat s labem. Pokud si budeš barvu vyvolávat a dělat extra - to už je zase jiná diskuse. Tož tak - Luigi :shock:
  • 0

#12 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 11 únor 2013 - 17:23:39

Luigi, no to je právě to, co mi už doslova půl roku vaří v hlavě a pořád se nemůžu doplácat k něčemu, o čem bych s vydechnutím a zalapáním po dechu konečně řekl - toje ONO!! Je to tak, jak píšeš, chodím též jak bludná ovce, v hlavě mám ten ideál, ale vždycky mě tam něco zklame. Takže ono nic jinýho nezbyde, než hledat dál. Navíc, já staromilec mám v lebce pořád zafixováno, že to nejlepší už tu bylo. Hrozně rád bych se pletl, ale pak nevím, proč mě pohled třeba na starou Agfu vždy naplňuje úžasem. Buď to mám blok, že neumím nynější matroše nějak zařadit, nebo těm filmům prostě už něco chybí...
A v těch labech, tam sis to nechával dělat přímo osvícené z filmu, nebo to šlo nejdřív na sken? Ten mezistupeň se mi taky nedaří nějak skousnout. Technologii digitálu považuju prostě v klasice za cizorodost, byť vypadá hodně dobře. A na vyvovolávání doma v barvě si fakt netroufnu, ale STRAŠNĚ mě to furt provokuje. Ta představa mít vlastní barvu je šílenství. No zkrátka, když se podívám doma na zvětšeninu z před cca 13 lety dělanou na objednávku 100x60cm, z tehdejšího Kodak Gold, zatím jsem to nikde nedokázal zopakovat:((
  • 0

#13 Luigi

Luigi

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 848 příspěvků(y)
  • LocationTábor
Reputace: 197

Publikováno 11 únor 2013 - 19:17:53

Ano, v labech jsem to nechával dělat přímo osvícené z labu. Jak jsem psal, byly to svatby a nebyl čas si to nechat vyvolat, někde nechat dobře naskenovat (na skenování z labu jsem byl vždycky dost vysazený), pak upravit na PC a nechat vyrobit printy ve fotolabu. Kdybych to měl dělat dnes, asi bych si film vyvolal sám, sám naskenoval na svém filmovém skeneru, pak upravit v postscripu na zkalibrovaném monitoru a nechat vyrobit printy ve vyzkoušeném labu chemickou cestou. To také byl důvod, proč jsem na svatby pořídil digitál a je to z pohledu svatebčanů "bez problémů". Na mé fotorafování "pro radost" jsem proto přešel na inverzi 6x9, i když problém kvalitního naskenování na filmovém skeneru, bubnovém skeneru nebo speciálních skenerech je již finančně dost mimo mé představy.
Některé záběry musí být prostě barevné a barevný print z filmu má pořád něco do sebe. Ale jak píšeš, je to výzva a dost problém.
Ať se ti daří, zdařec Luigi :shock:
  • 0

#14 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 11 únor 2013 - 19:31:06

JJ, díky za rady a zkušenosti:) Budu hledat dál.
  • 0

#15 IngHart

IngHart

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 8 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 16 únor 2013 - 13:32:56

Neměl by tu někdo až takovou zkušenost, aby se mohl vyjádřit, zda zakoupit raději Fujicolor 160NS, nebo Fuji Reala 100? Jednalo by se o focení starých zřícenin, kostelů, potažmo krajiny, mraky....




Moja skúsenosť je že pro 160 je tak o radu vyššie než trebárs reala,pro 160 má lepšie podanie farieb, je trochu viac saturovaná a výstup z nej sa mi zdá byť živší. Neviem však ako to funguje po spracovaní a nascanovaní v labe, ja som si to volal aj scanoval sám, môžem poslať foto pre porovnanie filmov

  • 0

#16 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 21 únor 2013 - 16:59:24

Dnes na chvíli vykouklo slunce, tak jsem hned letěl nafotit něco právě na 160NS, byla i hluboká modř oblohy. Jelikož však neustále bojuju s tím, zda se mám vrhnout do volání barevných fotek nebo skenovat a posílat na digitální osvit, moc by mě pomohlo vidět na VLASTNÍ oči jak vypadá taková čistokrevná barevná fotka z domácího osvitu. Pokud by se našla dobrá duše, která by mi třeba poštou poslala nějakou nepotřebnou vlastní bar. fotku, /poštovný samozřejmě platím/, moc by mi to v konečným rozhodnutí pomohlo. Dík.
  • 0

#17 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 176 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 229

Publikováno 21 únor 2013 - 20:59:14

dojdi na sraz, můžu vzít ssebou, jak vypadá domácí RA-4 ;)
  • 0

#18 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 22 únor 2013 - 12:58:44

A kdy kde je? Potřebuju to řešit v návaznosti na nákupy techniky, chemie.
  • 0

#19 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 176 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 229

Publikováno 22 únor 2013 - 14:01:49

sekce srazy ve fóru;)
  • 0

#20 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 22 únor 2013 - 17:02:40

Ajej, z Brna do Liberce daleko, do dubna ještě dál, musím to vyřešit během 14 dní..(
  • 0

#21 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 176 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 229

Publikováno 22 únor 2013 - 17:09:31

musíš? :)

ono to rozhodování je jednoduché: pokud máš čas a chceš ušetřit, dělej to doma. pokud máš prachy na profi osvit (čili nejenom drahý materiál, ale i schopná obsluha), tak dokážeš vyrobit stejný výsledek, jako doma. z hlediska kvality je to jenom volba mezi investicí času či peněz.
  • 0

#22 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 23 únor 2013 - 05:59:34

musíš? :)

ono to rozhodování je jednoduché: pokud máš čas a chceš ušetřit, dělej to doma. pokud máš prachy na profi osvit (čili nejenom drahý materiál, ale i schopná obsluha), tak dokážeš vyrobit stejný výsledek, jako doma. z hlediska kvality je to jenom volba mezi investicí času či peněz.


No musím, crcám se s tím už dost dlouho a podle toho na co dojdu právě musím ještě obstarat barevnou hlavu /a nebo ne/, nákup chemie, papírů, /a nebo ne/, právě podle toho jak co vypadá. Takže ty když vidíš vedle sebe barvu fotku vyvolanou doma anebo jak píšeš z profi osvitu, není v tom žádný rozdíl? Měl jsem jenom tu možnost vidět vedle sebe stejný motiv v ČB vyvolanou v komoře a profi skenem. A ten rozdíl tam je patrný na první pohled.
  • 0

#23 sjirka

sjirka

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 454 příspěvků(y)
  • LocationPlzeň
Reputace: 113

Publikováno 23 únor 2013 - 10:36:26

Moje domácí RA-4 jsou rozhodně horší než kdybych si to nechal někde dělat, ale to je tim, že to dost prasím. Na druhou stranu taková nedokonalá podomácku uklohněná fotka má pro mě auru, kterou fotka z labu nemá.
  • 0

#24 Grain

Grain

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 263 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 23 únor 2013 - 11:07:34

Moje domácí RA-4 jsou rozhodně horší než kdybych si to nechal někde dělat, ale to je tim, že to dost prasím. Na druhou stranu taková nedokonalá podomácku uklohněná fotka má pro mě auru, kterou fotka z labu nemá.


No bingo! To je oč tu běží. Aura jedinečnosti. Prefabrikáty labu jsou až digitálně předvídatelný. Když koukám na nějaký ty foto galerie, každý druhý se snaží ten "dokonalý" obraz digitálu dočuchnit tak, aby alespoň vzdáleně připomínal to, o čem píšeš -aura "nedokonalosti". Vlastně se to pak teprve dotýká té dokonalosti. To je rozumná řeč.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních