Zvětšovák s bar. hlavou a papíry s pevnou gradací
#1
Publikováno 5 říjen 2007 - 07:30:18
Děkuji.
#2
Publikováno 5 říjen 2007 - 09:03:16
#3
Publikováno 5 říjen 2007 - 09:10:26
#4
Publikováno 5 říjen 2007 - 11:31:19
#5
Publikováno 7 říjen 2007 - 18:18:41
#6
Publikováno 7 říjen 2007 - 19:24:38
Barevná hlava (nebo MG hlava) emituje dichroickými filtry "upravené" (odfiltrované) difůzní světlo. Zdrojem je obvykle halogenová žárovka. Výhodou je kontinuální regulace intenzity používaných filtrů (Y, M).
Při filtrování žárovkového světla v kondenzorovém zvětšováku vkládáte plastové nebo skleněné filtry mezi zdroj světla a negativ. Světlo je "ostřejší" (tedy ne rozptýlené). "Regulace" intenzity filtrace je skoková.
#7
Publikováno 8 říjen 2007 - 20:14:33
Osobně bych se klonil k barevné hlavě - s filtry pracuju vlastně doteď, ale to diskrétní odstupňování mi občas vadí a možnost natočit si gradaci podle gusta je lákavá...
#8
Publikováno 9 říjen 2007 - 15:59:10
#9
Publikováno 9 říjen 2007 - 16:06:32
tady je nataveni barevnejch hlav pro Ilfordi papiry, treba ti to pomuze.
http://www.ilfordpho...30201152306.pdf
#10
Publikováno 9 říjen 2007 - 16:22:30
vytiskl jsem si to, koukám do toho. díkOtik:
tady je nataveni barevnejch hlav pro Ilfordi papiry, treba ti to pomuze.
http://www.ilfordpho...30201152306.pdf
#11
Publikováno 10 říjen 2007 - 07:00:48
jinak, kdyby jste měl někdo nějaký zkušenosti s touhle kombinací, nebo nějakou zaručenou radu, jak tu hlavu nastavit, určitě se zlobit nebudu. ahoj
Pokud vim tak hlavy Kaiser se nastavuji stejne jako Durst 130 - alespon ta moje ano...
#12
Publikováno 4 únor 2008 - 08:37:13
Nebo byste raději počakli na barevnou hlavu. Je to pochopitelně o penězích.
Díky předem, Luigi
#13
Publikováno 4 únor 2008 - 09:23:47
asi záleží na námětu a na požadavku, co má být výsledkem, jestli zvětšenina ostřejšího vzezření, nebo jemnějšího
mě to hlodalo hlavou už dávno, ale v poslední době se mi stalo, že jsem nemohl nějak trefit filtraci - vyměnil jsem hlavu za kondenzor a filtr v šuplíku a bylo to tam za chvíli
tak jsem v rámci zjednodušení procesu zvětšovák i s hlavou vyměnil za jiný s kondenzorem
a mám klid
prostě je to filtr 2, nebo 3 u normálně vyhlížejícího negativu
jen na okraj - myslím si, že použití barevné hlavy, nebo filtrů je posun dopředu jen zdánlivě - tím, že mám možnost přesně filtrovat (nebo i plynule) jako bych tolik nemyslel na negativ, expozici a volání - prostě se to tam dotáhne "nějak těmi filtry"
můj obdiv fotografům, co uměli pracovat s pevnými gradacemi s výborným výsledkem - já se tý původní tvorbě snažím přiblížit aspoň tím "vypuštěním" hlavy
neříkám navěky, ale momentálně se mi s filtry dýchá v komoře lépe a pracuje jednodušeji
#14
Publikováno 4 únor 2008 - 09:39:45
Barevná hlava je na MG akorát pohodlnější, je lepší točit kolečkem, nebo dokonce jen přepínat páčku, než furt přehazovat filtry v šuplíku. Nesporná výhoda bar. hlavy pro čb je možnost "natočit" si vlastní gradaci a nemuset svítit dvakrát, když nechci. Sám za sebe ale můžu říct, že toto málokdy dělám.
Jinak ale, ta práce jako za starých časů (bez MG) - třeba u kina bych se do toho nepouštěl, na svitek možná někdy, u VF určitě. Asi tak.
#15
Publikováno 4 únor 2008 - 10:00:02
Teď přecházím na formát 6x9 a tak jsem rád za vaše zkušenosti.
Díky Luigi
#17
Publikováno 30 říjen 2008 - 15:54:12
V ideálním případě třeba na tři dnytak nejak. sice je zaradit muzes, ale nebude to mit vliv na kontrast, akorat si prodlouzis casy osvitu.
#18
Publikováno 31 říjen 2008 - 19:13:33
V ideálním případě třeba na tři dnytak nejak. sice je zaradit muzes, ale nebude to mit vliv na kontrast, akorat si prodlouzis casy osvitu.
nestraš, naposledy sem zvětšoval 18x24 z kina na fomabrom n s 75/4,5 anaretem a kondenzorem na 6x6 v opemusu 5 s 100w žárovkou 4 (slovy ČTYŘI) minuty....
#19
Publikováno 31 říjen 2008 - 23:07:01
V ideálním případě třeba na tři dnytak nejak. sice je zaradit muzes, ale nebude to mit vliv na kontrast, akorat si prodlouzis casy osvitu.
nestraš, naposledy sem zvětšoval 18x24 z kina na fomabrom n s 75/4,5 anaretem a kondenzorem na 6x6 v opemusu 5 s 100w žárovkou 4 (slovy ČTYŘI) minuty....
pánové, tyhle problémy bych chtěl mít... 18x24 z 645, objektiv 80/5,6@11, papír Kentmere - 2,3s.... chronicky trvající Fomatone 13s...nebo kino přes které je už fest blbě vidět, Fomatone, 50@5,6, 18x24, 16s.
#20 Anonymous
Publikováno 2 listopad 2008 - 00:34:33
V ideálním případě třeba na tři dnytak nejak. sice je zaradit muzes, ale nebude to mit vliv na kontrast, akorat si prodlouzis casy osvitu.
nestraš, naposledy sem zvětšoval 18x24 z kina na fomabrom n s 75/4,5 anaretem a kondenzorem na 6x6 v opemusu 5 s 100w žárovkou 4 (slovy ČTYŘI) minuty....
pánové, tyhle problémy bych chtěl mít... 18x24 z 645, objektiv 80/5,6@11, papír Kentmere - 2,3s.... chronicky trvající Fomatone 13s...nebo kino přes které je už fest blbě vidět, Fomatone, 50@5,6, 18x24, 16s.
Jj, asi tak nějak.
#21
Publikováno 2 listopad 2008 - 11:26:13
V ideálním případě třeba na tři dnytak nejak. sice je zaradit muzes, ale nebude to mit vliv na kontrast, akorat si prodlouzis casy osvitu.
nestraš, naposledy sem zvětšoval 18x24 z kina na fomabrom n s 75/4,5 anaretem a kondenzorem na 6x6 v opemusu 5 s 100w žárovkou 4 (slovy ČTYŘI) minuty....
pánové, tyhle problémy bych chtěl mít... 18x24 z 645, objektiv 80/5,6@11, papír Kentmere - 2,3s.... chronicky trvající Fomatone 13s...nebo kino přes které je už fest blbě vidět, Fomatone, 50@5,6, 18x24, 16s.
Tak mě napadá, že máme vpodstatě stejné časy....... Až občas i víc cloním, jak je to rychlé....
#22
Publikováno 2 listopad 2008 - 13:02:40
#23 Anonymous
Publikováno 2 listopad 2008 - 20:51:51
a to vám to světlo nejde zltumit (předřadná tlumivka, nebo dioda v serii)?
Mno ja si nestezuju.
Na pripadny nadrzovani/vykryvani si priclonim nebo pridam na filtraci.
#24
Publikováno 2 listopad 2008 - 23:48:55
a to vám to světlo nejde zltumit (předřadná tlumivka, nebo dioda v serii)?
to by jistě šlo...ale děsí mne soudruzi kteří nemají problém ani normálně...to tam všici máte svíčku? ;o))))
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních