RA-4 a nastavení filtrů
#1
Publikováno 16 říjen 2007 - 11:22:14
Je nějaký web na kterém je to pěkně po kupě (třeba jako časy+filmy+vývojky pro č a nebo zbývá si stáhbout konkrétní dokumetaci ke konkrétním materialům ?
Díky
#2
Publikováno 16 říjen 2007 - 12:13:24
http://www.photorevu...ent/view/70/46/
http://www.photorevu...ent/view/71/46/
#3
Publikováno 16 říjen 2007 - 14:11:07
Hledám nějaký web či tabulku pro základní nastavení filtu pro konktrétní papír a film.Zítra si beru dovolenout a pouštím se do barvy a hledám nějaké základní nastavení filtrů od čeho se odpíchnout.
Je nějaký web na kterém je to pěkně po kupě (třeba jako časy+filmy+vývojky pro č a nebo zbývá si stáhbout konkrétní dokumetaci ke konkrétním materialům ?
Díky
Jen pozitivní nebo i negativní proces?
Pro začátek kup Tetenal Colortec, máchání v chemii (čas a teplota) je vcelku pohodové, u 25 stupňů je to tuším 40vteřin, u 22 minuta (zhruba, pokud si dobře pamatuju), je to v manuálu u chemie. Kupodivu je to stejné bez ohledu na papír. RA4 je prostě standardizované.
U filtrace už záleží na spoustě faktorů: film, typ hlavy (Meopta Color 3 má jinou strmost filtrů než třeba Durst m707, mám to ozkoušeno ), dokonce i žárovka. Kupodivu není Osram jako Osram, to už mám ozkoušeno taky.
K filtraci dojdeš poměrně rychle, udělej proužkovku se základní filtrací např. C 0, M 70, Y 90, a potom jednou M +10, -10, Y +10, -10. Na tom poznáš, kterým směrem by ses měl asi ubírat. Důležité: hodnoť až úplně suchou fotku, pod denním světlem (nebo aspoň žárovkou simulující denní světlo), jinak budeš mít barvy ujeté, hlavně ve stínech...
#4
Publikováno 16 říjen 2007 - 14:31:50
např papíry co mám mají 0C + 65M + 55Y
např porta 160VC "dení světlo" 0C + xxM + xxY (zatím jsem nenašel)
toto nastavím jako první a udělám prouškama korekci třeba
korekce (žárovka,hlava) např 0C -10M +15Y
a pokud například dám jiný film či papír můžu pomocí zjištěné korekce nastavit hlavu přímo (přibližně na konkrétní papír+film+světlo)
a já se ptám jesli někdo neví jestli existuje někde tabulka papírů a filmů + (u filmu se uvádí jesli se jedná o denní,umělé žárovka ...atd.) a jejich filtr.
Možná si to představuji jako hurvínek válku ,ale z článků co jsem četl jsem pochopil že by to mělo nějak takhle jít.
#5
Publikováno 16 říjen 2007 - 14:49:35
Druhá věc je, že každý má trochu jiný barvocit, někomu se líbí teplejší, někomu studenější fotky a standard máš jinde... Ale můžu ti skoro zaručit, že v okamžiku, kdy si ten proces zkalibruješ, tak při použití stejného typu filmu už budeš mít výsledky víceméně stejné, bude se to lišit políčko od políčka už jen minimálně, a to podle tvých subjektivních potřeb pro konkrétní snímek.
On ten článek ve photolifu je trochu zavádějící, popisuje to hoodně zjednodušeně, i když v principu pravdu má. Jen nepočítej, že tu skvělou fotku budeš mít po první půlhodině. Taky díky tomu sušení proužkovek:)
Jo, a ona tmavost a svým způsobem i sytost fotek je taky trochu ovlivněna i časem máchání ve vývojce, někdy se mi stalo, že jsem honil kleštěma papír v misce tak, že jsem přetáhl čas z 40vteřin až na minutu a fotka se mi líbila, když jsem ji dělal znova, už to nebylo ono. Prostě souběh dvou navzájem se kompenzujících chyb...)
#6
Publikováno 3 únor 2009 - 10:58:43
R 225, G 215, B 219 (C 11%, M 13%, Y 8%, K 0%) (fotka má lehce růžový nádech, nastavená filtrace na zvětšováku byla C 0, M 64, Y 65 použitý film: Pro Foto 100) ten samý bod ze skenu negativu má toto: R 236, G 234, B 239 (C 6%, M 6%, Y 2%, K 0%). Jaký matematický výpočet by se tu dal použít pro výpočet přesného nastavení filtrů? Díky.
#7
Publikováno 3 únor 2009 - 16:27:08
#8
Publikováno 3 únor 2009 - 17:34:09
#9
Publikováno 3 únor 2009 - 21:07:07
Umět si vypočítat barevný posun, jako když vyvažujete bílou na světle modrou tabulku atd. aniž bych při tom zmařil pár papírů (možná dost) by mohlo být super.
Ono vypočítat to jistě jde, asi i změřit, jen bych si třeba v případě scanneru nebyl úplně jistý, jestli se měří na stejných vlnových délkách, jak je citlivý papír. Po mnoha pokusech a omylech jsem dospěl k jediné stoprocentní metodě a to je denzitometr. Prostě udělám zkoušku z místa, kde je něco neutrálně bílého nebo šedého, vyvolám papír, usuším fénem a změřím denzitometrem odchylku od bílé. Údaj denzitometru stačí odečíst od aktuální filtrace a výsledek je při dodržení ostatních okolností (čas expozice, teplota a čas ve vývojce) úplně přesný. Denzitometr je z ebaye za pár dolarů a nejmíň 20 let starý, nové jsou ukrutně drahé. Taky mám analyzátor Omega, ale měření je dost vachrlaté (stačí malinko posunout sondu a ukazuje to jinak) a navíc se jím nedá změřit absolutní odchylka, jen relativní od již jednou, pracně ručně, nalezené filtrace. Denzitometr je lepší v tom, že měří výslednou zvětšeninu, a tedy zohlední i odchylky v procesu (co já vím vyčerpávání vývojky, jiný druh papíru nebo filmu...)
#10
Publikováno 4 únor 2009 - 08:38:01
#11
Publikováno 4 únor 2009 - 11:04:45
#12
Publikováno 4 únor 2009 - 11:12:32
všetko si odskušaj sam.. !!!!!
prichystaj si vela papieru na odpad,pokial sa s farbami nezžiješ, máš problem a bude ti to dlho trvat..
Naštuduj si farebný trojuholnik aby si pochopil uberanie a pridavanie farieb.
Pomer farieb na hlavach je 2:3, vašinou, /90:60, 105:82 cca/
Použivaj len 2 farebné kanály,inak budeš nahánat farby ako pes chvost.. Modry C vynechaj.
Každa farená hlava má inú citlivost, aj meoptácka...
/čo je na jednej 83 62, na druhej može byt 105 91/
Meopta Color 3 ma podla mna optimalny rozsah filtrovania medzi 65 až 105.. hodnoty nad a pod mi nikdy nevonali, ako keby zvacsovak "nezaberal"
Pokial nebudeš mat konštantné podmienky chémie, tak ráno pri taj istej filtracii ako večer si úplne niekde inde..
Tak v domacich kúpelnových podmienkach je to skor o hobby a pocite "vlastej fotky" , ktorá je vacsinou aj originál, lebo další kus uz toho isteho už može byt iný.. )
Na analyzatory a aj expozimetre sa vykašli, strata času.. časom sa naučíš odhadnút prvú skúšku a potom ideš dalej..
Osramky lampy vyhod, daj philipsky, za tento názor sa pobijem aj do krvi, stálo ma to pár korún ..
Na nejaké prepočty počítačové, to neplatí, strata času, ako som povedal, ak Ti kolíše chémia, prd platné.
Poznámka :v Paríži, špičkovy lab, má clapik takú véélikú farebnú mozaiku, podla nej postupuje dalej námatkovo, dalej podla svojho fareného citu, takže každý má iné farebné videnie a preto laborantom nemože byt každý... Tak paríž neurobil nikdy moje farby a ja som neurobil farby paríža, xi a mal som ich vždy trošu lepšie, skromne sa pochválim,
kludne sa pýtaj dalej, Pa
#13
Publikováno 4 únor 2009 - 18:36:07
#14
Publikováno 4 únor 2009 - 19:56:10
#15
Publikováno 4 únor 2009 - 20:00:10
Jinak u barevný fotky mi nikdy nevadilo, že je na RC. Tam mi vadí jen že z dnešních labů je to stejnej paskvil jako z digoše, ba mnohdy ještě horší, protože skeny taky stojí za...
#16
Publikováno 4 únor 2009 - 20:13:31
a ciba je RC alebo White polyester, a ten neroztrháš..
transparentné folie neidú cez priebehové stroje, len cez rotačné..
#17
Publikováno 4 únor 2009 - 20:19:47
#18
Publikováno 5 únor 2009 - 15:02:28
#19
Publikováno 5 únor 2009 - 15:40:19
10 rokov som to mal do komory len krokov šest.. )) 7 potom 2,5 km...
Ja viem, ale už analogových labov je málo, pár.. Aj to asi už len v menších mestách, repasáky.. Toto už nezastavíme.
Len ak to pojde na vyššie Dpi, Agfa mala D2,3 na 400Dpi, ale rozdiel bol minimalny. Frontier 570 scanuje na 600Dpi, ale len scany do 10x15, podla technikov.. ale tým neverím ani nos medzi očami, lebo to nemusí byt pravda a oni by to museli prácne ponastavovat. xi
#20
Publikováno 5 únor 2009 - 16:14:42
#21
Publikováno 5 únor 2009 - 16:26:08
z xp-2 to ide celkom slušne
#22
Publikováno 5 únor 2009 - 16:35:04
treba na nich tlacit, čb fotka na farebny papier nebude nikdy pravá orechová.. ale v labe ide urobit kanal, kde si nastavia cb fotky, vypustia farebné info a dá sa na to pozerat, len asi si malo doterný alebo je vás tam málo..
z xp-2 to ide celkom slušne
No s majitelkou se dobře znám, s člověkem na labu taky, ale prostě je to vždycky takový divný. Prvně jsem viděl i různé barevné kostičky. To už není, ale furt ta černá prostě není černá. Kvalita papíru taky nic moc. Prostě proti Barytu je to hodně chudej příbuznej......
#23
Publikováno 5 únor 2009 - 17:00:52
ak tam dajú kodak supra endura , minimalne tá čierna sa výrazne zlepší, ale : je drahší, tak sa im do toho moc asi nexce a na bežných lidových zakázkach by to asi aj škodilo, museli by ist s teplotou vyvolania negatívou dole.
#24
Publikováno 5 únor 2009 - 21:58:25
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních