ADOX CHS 25 a 50
#1
Publikováno 22 leden 2009 - 17:37:46
#2
Publikováno 22 leden 2009 - 18:29:09
#3
Publikováno 22 leden 2009 - 20:17:03
Tak jsem hnedle jedno balení taky vobjednal
Ve svitku teda, 4x5 sklopkostroj jsem sice již pořídil, ale pro ofenzivu ve VF zatím ladím "pozemní podporu" (zkrátka jsem se k tomu ještě nedostal) Mno tož pak dej vědět, jsem zvědavej jaký budou zkušenostě
#4
Publikováno 22 leden 2009 - 23:31:28
#5
Publikováno 22 leden 2009 - 23:33:36
da se koupit u nas?
Nevím, jak jdou zdejšímu kolegovi kšefty, ani jaké jsou aktuální dodací doby, ale u něj na webu: http://www.jmatusek.cz/.
#6
Publikováno 23 leden 2009 - 09:07:22
da se koupit u nas?
Nevím, jak jdou zdejšímu kolegovi kšefty, ani jaké jsou aktuální dodací doby, ale u něj na webu: http://www.jmatusek.cz/.
Doby dodací jsem měl možnost ozkoušet při objednání toho jejich Atomalu a rozhodně to tedy není nic pro nedočkavce Chápu ale že kolége Nicodeme na tom až tak viny nenese (jak to tu byl již několikráte někde vystvětloval)
#7
Publikováno 23 leden 2009 - 14:10:49
Jo jo, raději třeba počítati s dvouměsíční dobou dodací!
Ceny vlastně odpovídají cenám uváděným u Fotoimpexu v EUR, které je nutno ještě vynásobit kurzem koruny (v současné době x 28,-).
Blekentvajt:
Uváděná citlivost není jako u ostatních výrobců uváděna s rezervou (např Fomapan 100 se ve skutečnosti pohybuje někde mezi 50 až 64 {pro hnidopichy - v případě toho mého zpracovatelského procesu}), jedná se tedy o skutečnou citlivost a není dobré moc přeexponovávat (abys nakonec ještě nesolarizoval ). Emulze není utvrzena, tedy nevolat v teplé vývojce (nejlépe do 21°C), přerušovat vodou případně octovkou/citronovkou s koncentraci max. 2%, ideálně použít utvrzující přerušovací lázeň nebo ustalovač. Želatina je skutečně celkem změklá - doporučuji utvrdit. Také nezapomenout předeprat (antihalačka je mrcha). Technické informace: http://www.jmatusek....eets/CHS_25.pdf nebo http://www.jmatusek....eets/CHS_50.pdf nebo http://www.jmatusek....ts/CHS_100.pdf.
Jen malý detail - CHS 100 už je vlastně rektepanchromaticky senzibilovaný film (přemýšlím o sepsání nějakého pojednání o senzibilaci ČB materiálů, zatím studuji problematiku) narozdíl od ostatních dvou, což souvisí s obecnou citlivostí (koukni např. na datasheet Fomapanu 100 a Fomapanu 400 - čtyřstovka má přeci jen trochu prodlouženou citlivost k červené - tedy stovka je ve skutečnosti rektepanchromatická a čtyřstovka pak panchromatická - výrobci to většinou zjednodušují na všeobjímající "panchromatický", což je ostatně i v souladu s názvoslovím příslušné ČSN - jak už jsem řekl, více by mohlo být v avizovaném článku). Ortopanchromatické materiály se vyznačují mj. příjemně dlouhou šedou škálou (pokud to nezměníš filtrama, samozřejmě), příkladem může být třeba NEOPAN Acros.
Jinak ta CHS 25 vypadala docela zajímavě v R09 a údajně si také moc dobře rozumí s TETENAL Neofin Blue.
Jen pro zajímavost: někde jsem četl, že CHS 25 zpracovávali tuším v Kodakově inverzní chemii jako diafilm a dopadlo to velice dobře! Jen myslím, že by to šlo spíš se svitkem (čirá podložka), ale kinofilm má podložku zabarvenou do šeda.
#8
Publikováno 23 leden 2009 - 14:12:20
Ale zase mají zajímavej sortiment...
#9
Publikováno 23 leden 2009 - 17:03:34
Co se týka dodacích lhůt, nepřemýšlel jste o tvorbě skladových zásob? Myslím, že s vidinou rychlejšího dodání, by se Vám i dosti zvedl obrat. Mno jen takovej nápad no
#10
Publikováno 26 leden 2009 - 08:02:51
#11
Publikováno 28 leden 2009 - 10:56:33
Na skladové zásoby nemám ani peníze ani prostory (i když - pokud by se objevil trvalý zájem o nějaké zboží, pak bych třeba objednal dvě tři balení "do foroty"). Navíc by to chtělo nějaké lednice nebo klimatizovaný sklad. Nemusel bych to sice moc řešit, však většina prodejců se takovými věcmi vůbec nezatěžuje (např. u Škody mě nepřestanou fascinovat ty ze zásuvky vytažené lednice na diáky, které tam má jenom "na oko" - popravdě se mi stalo snad jen 2x, že jsem koupil filmy a ony příjemně chladily, kupodivu to byl i krom ČTK nějaký obyčejný minilab Kodak na malém městě v Orlických horách). Zpátky k věci! Problém je hlavně v tom, že o materiály ADOX je jen malý, řekl bych i sporadický, zájem a když si vytvořím zásoby, tak to prostě nestihnu prodat do doby expirace a kdo z vás by chtěl prošlé zboží?
Samozřejmě bych raději využil nabídky získat 30% slevu, pokud vezmu od každého balení 100ks, ale to si právě může dovolit třeba ten Škoda (a taky si dovolil). Otázkou však zůstává, jestli mu ty méně používané formáty papírů nebudou ve vyhřívaném skladu ležet příliž dlouho! Např Fine Printy dosahují díky minimálnímu obsahu stabilizačních látek v emulzi vrcholu zčernání cca 6 měsíců po datu výroby. Že po roce skladování v teple dojde k rozpoznatelnému snížení Dmax není pochyb. Problém je, jak zjistit, jestli papíry nejsou prošlé (viz. žluté okraje u barevných papírů řešené v jiném vlákně), když výrobci uvádějí jen emulzní číslo! Ukažte mi balení papírů na kterém je uvedené nějaké datum.
A to už jsem u jediné výhody toho dlouhého čekání na objednané zboží. Vždy dostanete čerstvý materiál, protože nic neskladuji a v německu se to také neohřeje (jak už jsem psal, téměř veškerá produkce jde do USA, nehledě na to, že např. chorvatské produkty se z důvodu malých výrobních kapacit vyrábějí pouze v malých sériích) a tak se vám do rukou nedostane a ani nemůže dostat zboží starší těch pár měsíců.
Jediné, co mohu doporučit je: udělat si doma malou zásobu a když už bude polovina spotřebovaná zase objednat s tím, že mě nezaskočí, když si na novou várku dva měsíce (nebo tři, pokud objednáte na začátku měsíce) počkám. Připomínám - objednávku do Berlína posílám pravidelně poslední týden v měsíci. Častěji to nejde, není prostě zájem. A ke zvýšení poptávky snad ještě jednu věc. Věř mi, že si někdy i říkám, ještě že není větší. Ten obchod vzniknul jenom proto, abych pro sebe a pár přátel nakoupil kvalitní zboží za slušnou cenu. Jsem normálně zaměstnaný člověk a od rána do večera trčím v práci. Obchodu se pak věnuji ve svém volném čase po večerech a o víkendu. Kdyby se rapidně zvýšila poptávka, třeba už bych to mohl mít problém zvládat. Obchod mě neživí, takže kdo má zájem, může využít toho, že to sem "tahám"; kdo ne, nevadí. Ale musí si najít jinou značku. Možná i kvalitnější? Ale rozhodně předraženou!
Tolik k těm dodacím lhůtám. Omlouvám se, ale nejde to jinak.
#12
Publikováno 28 leden 2009 - 12:49:33
... Tolik k těm dodacím lhůtám. Omlouvám se, ale nejde to jinak.
Je mi to jasný a nemáš se samozřejmě omlouvat vůbec zač. Halt se musíme přizpůsobit a myslet ty dva měsíce dopředu
#13
Publikováno 28 leden 2009 - 14:43:09
#14
Publikováno 13 květen 2009 - 09:32:53
#15
Publikováno 13 červenec 2009 - 07:30:29
#16
Publikováno 16 červenec 2009 - 13:25:44
CHS 25 v kinu (75,-) i ve svitku (95,-) a CHS 100 zatím jen ve svitku (95,-).
#17
Publikováno 16 červenec 2009 - 14:40:46
#18
Publikováno 17 červenec 2009 - 12:59:12
no mám to doma a zkusim to, říkáte, že to bude hodně kontrastní?
#19
Publikováno 18 červenec 2009 - 08:53:37
Také jsem se tam na tyhle filmy kdysi ptal, ale vůbec je neznali. Teď jsem se zkusmo poptal na Adox CHS 50, ale stále nic, ačkoliv mluvili o kompletním sortimentu Adox filmů.
Možná si to pleteš s ADOX Ortho 25, který už tam také mají. Ten bude v běžných vývojkách asi trochu tvrdší.
#20
Publikováno 18 červenec 2009 - 10:31:09
#21
Publikováno 18 červenec 2009 - 10:34:47
#22
Publikováno 18 červenec 2009 - 10:50:24
venca: s tim orwem nevim, spíš bych řek, že se ta emulze menoval adox-efke-adox, ale jakej byl vztah mezo adoxem a orwem těsně po válce vůbec netušim
orwo byla "východní" Agfa - což jen dokazuje východní Rodinal a Atomal, založena Agfou 1909. Adox byla jiná firma - z Frankfurtu nad Mohanem..alespoň pokud vím. Základ by měl být jiný. Receptury Adoxu byly v 60. letech prodány Efke.
#23
Publikováno 18 červenec 2009 - 11:11:05
#24
Publikováno 18 červenec 2009 - 11:46:26
#25
Publikováno 18 červenec 2009 - 12:55:17
No je známé, že Rollei PAN 25 je staré dobré orwo np15. Kdo to ale pro Rollei vyrábí, nevím. Pokud Efke/Adox (což by mě nepřekvapilo), tak by to sedělo. Nějaká Orwa ještě mám, tak to porovnám.
a co kdyby to dělala nějaká bývalá součást orwo? třeba ty filmy na sheetfilm.be musí taky někdo dělat, nabízí také 25 a jedna stopa vede do východního Německa.
#26
Publikováno 18 červenec 2009 - 13:28:30
http://www.wephota.de
nabízí filmy označené jako NP15, NP 22 a NP 27...podezřelé, což asi si od tam nakoupím nějaké plany a vyzkouším, jestli se chce někdo s něčím malým přidat...vidím to tak na srpen.
#27
Publikováno 18 červenec 2009 - 13:30:52
Zřejmě tedy Adox pan 25 = Rollei pan 25 = upravené Orwo NP 15, vyráběný ve Filmotec, což je bývalé Orwo.
Ovšem ADOX CHS 25 je jiný film vyráběný ve Fotokemika (CHorvatsko).
#28
Publikováno 18 červenec 2009 - 13:42:16
CHS 25 vyvolat v kodakově chemii na diák? To jako proces E6? To by mohlo vyřešit moje trápení s černobílým diákem ve svitku.
#29
Publikováno 18 červenec 2009 - 13:50:52
nicodeme:
CHS 25 vyvolat v kodakově chemii na diák? To jako proces E6? To by mohlo vyřešit moje trápení s černobílým diákem ve svitku.
tohle asi neee, kodak dělá inverzní set pro ČB diáky - primárně to asi bude pro kinematografické použití. více vlákna osmičkářů.
#30
Publikováno 20 červenec 2009 - 08:15:54
jak už psal Gorgi, jedná se o KODAK TMAX Reversal Kit (neplést s barevným procesem), což je speciální zpracovatelská sada určená ke zpracování ČB neg. filmů řady TMax nebo neg. filmu TechnicalPan jako inverzních filmů a dá se samozřejmě použít i na jiné výrobky např. právě ty ADOXy, které jsou nově (tedy jak se to vezme) nabízeny jak ve svitku tak kinu na čiré PET podložce
Co se týče původu filmů:
-ADOX PAN 25 je skutečně původem z Filmotecu (původně ORWO)
-řada ADOX CHM byla vyrobena v tehdejším ILFORD Photo
-řada ADOX CHS se vyrábí v chorvatské továrně Fotokemika (EFKE) dle receptury Schleussner z padesátých let (původní značka ADOX, kterou v nedávné době odkoupila spol. Fotoimpex); zjednodušeně řečeno značka ADOX byla včetně receptur odprodána konsorciu DuPont a později, když DuPont končil s výrobou fotochemie pak skončila v chorvatské Fotokemice. V současné době, kdy část jejich akcií vlastní i německý Fotoimpex, se tyto filmy vyrábí pod dvojím označením - ADOX a EFKE.
(ještě pozn.: Dr. Schleussner opravdu přišel jako první s tenkými vrstvami a také se zasloužil o antihalační vrstvy, proto byly jeho výrobky tehdy tak převratné a i dnes tyto zastaralé technologie mají co říct modernímu zpracovateli).
původ ADOX CMS 20 (příp. 12) pak hledejte u německé spol. SPUR, která je v současnosti jakýmsi tahounem inovací v oblasti fotochemického průmyslu v Německu. Je to vlastně jen inženýrské uskupení s laboratořemi, ale bez výrobních možností, u které si v současnosti nechávají vyvíjet fotomateriály vlastně všichni fotochemičtí výrobci nejen z německa (téměř celé portfolio MACO, ale i výrobky FILMOTEC, stále ještě fungující fotochemická divize AGFA z Belgie, A&O Imaging kterou již odkoupila jiná spol. jejíž jméno už jsem bohužel zapoměl, Fotoimpex - viz. filmy a vývojka CMS nebo neg. vývojka ADX, ...)
#31
Publikováno 20 červenec 2009 - 08:47:31
film ADOX CMS vyvynul SPUR ve spolupráci s tehdejší Agfou Leverkusen, dnes podle vylepšené receptury vyrábí belgický závod Agfa Gevaert (nosným programem jsou rentgenové materiály). K dostání také pod označením SPUR ORTHOPAN UR. Původně byl tento materiál vyvynutý jako Agfa Copex Rapid a podnět k tomu byl dám společností MINOX, která potřebovala pro svůj miniformát polotónový materiál s dostatečným rozlišením a dostatečně malým zrnem. Úkolu se po výběrovém řízení zhostila právě spol. SPUR, ale brzy si našla partnera, jiného účastníka ve výběrovém řízení, a to Agfu v Leverkusenu, která již měla nějaké zkušenosti s výrobou podobných produktů, protože se Agfa již předtím snažila vytvořit konkurenční produkt k filmu Kodak Imagelink (poznamenávám že úspěšně). Jak už jsem psal, SPUR nemá výrobní možnosti, proto se jimi vyvynuté materiály musí vyrábět u strategických partnerů. Ale tato provázanost mezi jednotlivými firmami je nám všem již známa - např. špičkové a patřičně drahé barytové papíry ROLLEI, které se vyrábějí v ČR
ještě na okraj:
Služeb SPURu využívá také mj. Wolfgang Moersch
A Wephota jsou především produkty z Filmotecu
#32
Publikováno 21 červenec 2009 - 21:12:12
no houpe se mi to tady na svorkách, tak čekám až to uschne a budu to moct nacpat do scanneru, možná ještě dneska.
na první pohled to vypadá pěkně, je to trochu světlejší, než jsem u sebe zvyklej:-D
jo a ta podložka je vážně úplně průhledná, jak flaška od dobrý vody...
#33
Publikováno 21 červenec 2009 - 21:50:38
#34
Publikováno 21 červenec 2009 - 22:21:13
tak tady je jedna ukázka narychlo naskenovaná pomocí scangear
http://file.qip.ru/f...90721-0002.html
a tohle je zase pomocí Vuescan(bez doostření)
je to focný dvacítkou na clonu 2,8, takže je to asi měkčí...
brzo dodám link na nějaký další fotky
#35
Publikováno 23 červenec 2009 - 07:18:03
Jak se Ti zvětšovalo? A co kontrast?
Ještě by mě zajímalo, jak jsi se popral se zpracováním? Přesněji řečeno, neměl jsi potíže se změklou vrstvou? Já dle doporučení výrobce při jejich testování nasadil před ustalováním ještě utvrzovací přerušovací lázeň (zvolil jsm kamenec hlinitý 10g/litr vody; po dobu 10min - překlápění 1min stále, pak po 10sec každou minutu). Žádné náchylnosti k poškrábání jsem si pak nevšimnul. Utvrzoval jsi také? A pokud ne, jak jsi přerušoval? Použil jsi kyselou přerušovací lázeň a o jaké koncentraci? V čem jsi vyvolával (a při jaké teplotě)? Ptám se, protože při přechodu ze silně zásaditého (např. mnou používaná Foma R09) do kyselého prostředí by teoreticky mohlo u neutvrzené vrstvy dojít k retikulaci (proto také výrobce doporučuje použít pouze vodu a pokud kys. lázeň, pak o max. 2%koncentraci). Poslední otázka všetečného kolegy: Přednamáčel jsi před vyvoláváním? Já ano, abych se dokonale zbavil antihalačky. Co Tvoje zkušenost s antihalo?
Díky za info a podělení se o zkušenosti
#36
Publikováno 23 červenec 2009 - 12:12:35
Jo jo, typické ortpanchromatické podání - slušná šedá stupnice a červená je trochu tmavší, ale to se dá případně dořešit filtrama (pokud to vadí).
Jak se Ti zvětšovalo? A co kontrast?
Ještě by mě zajímalo, jak jsi se popral se zpracováním? Přesněji řečeno, neměl jsi potíže se změklou vrstvou? Já dle doporučení výrobce při jejich testování nasadil před ustalováním ještě utvrzovací přerušovací lázeň (zvolil jsm kamenec hlinitý 10g/litr vody; po dobu 10min - překlápění 1min stále, pak po 10sec každou minutu). Žádné náchylnosti k poškrábání jsem si pak nevšimnul. Utvrzoval jsi také? A pokud ne, jak jsi přerušoval? Použil jsi kyselou přerušovací lázeň a o jaké koncentraci? V čem jsi vyvolával (a při jaké teplotě)? Ptám se, protože při přechodu ze silně zásaditého (např. mnou používaná Foma R09) do kyselého prostředí by teoreticky mohlo u neutvrzené vrstvy dojít k retikulaci (proto také výrobce doporučuje použít pouze vodu a pokud kys. lázeň, pak o max. 2%koncentraci). Poslední otázka všetečného kolegy: Přednamáčel jsi před vyvoláváním? Já ano, abych se dokonale zbavil antihalačky. Co Tvoje zkušenost s antihalo?
Díky za info a podělení se o zkušenosti
teď me budete kamenovat, ale já si doma ještě fotky nebvolám, mám teda už skoro všechno, takže brzo začnou nesmělý pokusy.
no jinak k těm dalším otázkám, já jsem se s tim nějak moc nepáral.
nejdřív jsem ten film předepíral ve studený vodě, tak jak vytekla z kohoutku, takže nějakejch 17 stupňů. tím jsem se zbavil antihalačky, pak jsem to dal do R09, měl jsem 245 ml vody a 5ml vývojky, takže 1:50 (teplota těsně pod 20 stupňů).
volal jsem dle digitaltruth (8min), možná o malinko míň, přerušil jsem vodou a ustálil fomafixem, pak jsem ještě použil smáčedlo a dal film sušit, vyšel, zdá se, pěkně. skener s tim neměl nejmenší problém. jindy upravuju jak vzteklej, ale tady nebylo třeba.
celkově jsem s tim filmem strašně spokojenej. jo a podle rady na netu jsem to trochu podexponoval, prej tyhle jednovrstvý emulze neustojej přeexpozici, o tom jsem se přesvědčil, až se dostanu domů, tak přidám ještě nějaký odkazy na víc exponovaný políčka.
když to shrnu, nějak jsem přestal mít chuť na normální filmy, škoda, že se to nedělá rychlejší..
jo a ta průhledná opdložka je bomba, navíc se to vůbec nekroutí.
a kazetky od adoxů se dají znovu použít na metráž, což vítám.
můžu jen doporučit.
jo a ta antihalačka, já jsem to nejdřív zkoušel na kousku filmu jak se to smejvá a je to celkem v pohodě, ale mám pocit, že i trochu zpocenou rukou se to dá setřít, tak opatrně, no...
#37
Publikováno 23 červenec 2009 - 20:14:17
je to focený nikkorem 20/2.8 na nikonu FM2, většinou na plnou díru.
fotil jsem na stavbě, kde teď pracuju a taky cestou domů
jo a ta fotka s tou značkou, tak ta je focená s nějakým ruskym arsatem, co jsem zkoušel u pazdery..
nevoní, nebylo to o moc, přesto je to dost vypálený
tady to je :
http://rapidshare.co...dox_25.rar.html
#38
Publikováno 24 červenec 2009 - 00:51:35
Jinak chválím tu poslední fotku, jak tam ten kašpárek čumí a stojí jak kdyby měl ve střevech uragán a pomáhá a chrání . Úplně dokonalá fotka pro nábor do policie čr - také tu potřebujeme... Jen by to chtělo objektiv o F=5cm, ten širokáč ti příšerně zkresluje.
#39
Publikováno 24 červenec 2009 - 01:33:47
#40
Publikováno 24 červenec 2009 - 04:43:57
no a k tomu objektivu, já dvacítku moc nepoužívám, ale nějak jsem se rozhoupal ktomu, že s ní afotim celej film a líbilo se mi to, hlavně na ten street, stojim třeba metr a půl od lidí a fotim je aniž by měli podezření, protože objektiv míří jinam.
padesátku mám taky, zrovna dneska jsem jí tam dal, ale je to proto, že jedu pryč a čekám, že nebudu fotit moc lidi, spíš jen nějaký portréty, takže proto 50/1.4
a s tim zvětšováním se polepšim, už mám doma zvětšovák, papíry i chemii, teď jen světlo a hodiny a budu na to moct vlítnout:-D
#41
Publikováno 22 srpen 2009 - 21:18:06
negativ
film potvrdil na rozdíl vod avizovaně náročnější a údajně strmější pětadvacítky svoji pověst pružnýho, blbuvzdornýho filmu. pravda ale taky je, kterej v atomalu ne, žejo? je tam všechno, je to krásně krémově dlouhý, podložka je i přes zapomenutou předpírku dokonale čirá, zatimco obraz má nádherně barevnej, nazelenalej nádech, ne nepodobnej tomu, co sem kdysi viděl u bzenčáku na fomě 100 v tý jeho pyrokatechince hd.
pozitiv
zvětšoval sem z kina na plnejch 24x30 skoro bez výřezu. tvrdit sem musel na už poměrně ostřejších M=65 (což, ale neni v mym procesu a mý preferovaný strmosti vobrazu zas až tak neběžný), takže se dal čekat viditelnej sekundární nárůst zrna. zdá se ale, že sem to odhad přesně - zrno je při tomhle zvětšení na svym optimu - začíná bejt lehoulince zřetelný, což v reálu znamená, že je zhruba stejně veliký jakou mnou identicky zpracovanej agfapan apx100 nebo rolej retro 100 při zvětšenině 18x24! a to neni přece špatný absolutní ostrost si vzhledem k dál a jinde popsanejm podmínkám úplně netroufam hodnotit, ale podle všeho je odpovídající a jistý nedokonalosti jdou na vrub mejch rukou
film toho evidentně pobere hodně, výslednej vzhled obrazu je příjemně echtklasickej a kdo ví, že vod 100asa vejš fotěj jen zbabělci, bude ve svym staromilectví mile potěšen. pro zajmavost snímáno a zpracováno bylo za důsledně retro podmínek - řetězec byl následující:
jupiter 8M 2/50 starší série na kievu IV, film adox chs50, neg. vývojka atomal (adolux atm49), papíry ADOX Fine Print Vario Classic FB, poz. vývojka agfa neutol wa + foma gdl v poměru cca 1:1 obě starší. jen ten el nikkor 4/50 to kazil, ale zas to byla slabší verze... další podrobnosti včetně mejch hrdinskejch činů i zločinů ve vlákně ADOX MCC111...
film i přes vyšší cenu dlouhodobě zvážim jako alternativu do filmovýho těla s nižší citlivostí, má šmrnc.
mějte se!
#42
Publikováno 2 říjen 2009 - 01:09:55
#43
Publikováno 4 říjen 2009 - 15:10:08
#44
Publikováno 5 říjen 2009 - 07:29:48
Hodnota Vaší osobní využitelné citlivosti pak závisí na Vašem způsobu expozice a zpracování! Údaj jmenovité citlivosti uváděný výrobcem je vlastně pouze orientační hodnotou ze které by jste měl vycházet, takový odrazový můstek ke snadnějšímu zjištění Vaší osobní využitelné hodnoty citlivosti. Pokud se však rozhodnete příliš nelaborovat, nemusíte se obávat že jste snad něco zanedbal, hodnota udaná výrobcem zaručuje při zpracování doporučeném od výrobce obvykle "standardní" výsledek a tedy slušně prokreslený a zvětšovatelný negativ. Na druhou stranu, chcete-li plně využít potenciálu, který daný film skýtá a vyždímat z materiálu maximum, nezbývá než laborovat. Na trhu snad v současné době neexistuje vyloženě špatný materiál a všechny produkty mají co nabídnot! Postup - jak na to - perfektně popisuje tento článek kolegy Kodla: http://www.temnakomo...=article&sid=26
#45
Publikováno 5 říjen 2009 - 08:20:14
#46
Publikováno 13 listopad 2009 - 08:07:45
#47
Publikováno 17 březen 2010 - 17:28:54
#48
Publikováno 4 červen 2010 - 18:44:03
#49
Publikováno 11 listopad 2010 - 12:55:28
#50
Publikováno 11 listopad 2010 - 22:25:36
No pokuď se pochlapim, tak bych mohl ještě dneska něco zažít s Adox CHS 25, sem si ho předevčírem vyvolal, včera nastříhal, tož dneska.. že bych hodil něco na papír... ať se držíme tématu, že jo...
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních