70mm film
#1
Publikováno 29 duben 2009 - 22:11:18
#2
Publikováno 30 duben 2009 - 14:28:56
#3
Publikováno 3 květen 2009 - 22:11:16
#5
Publikováno 24 říjen 2009 - 21:40:20
#6
Publikováno 24 říjen 2009 - 21:58:56
Docela by me ale zajimalo, jak vyresili ten problem ze naprosta vetsina 70mm filmu byla u nas znicena .............. takze temer nemame co promitat
#7
Publikováno 25 říjen 2009 - 10:49:36
#8
Publikováno 25 říjen 2009 - 15:46:50
#9
Publikováno 25 říjen 2009 - 18:20:46
Treba prvni dil Pana prstenu je pekne neostry i v normalnim multikine.
#10
Publikováno 25 říjen 2009 - 18:41:37
#11
Publikováno 27 říjen 2009 - 16:37:43
Tak tohle by mělo patřit mému vcelku blízkému příbuznému. Ale od roku '89 jsem se s ním neviděl, jenom jsem slyšel o tom kině.Tak jsem se vrátil z promítání. Pokoukání parádní, zvuk DTS (z cdčka), promítačky zprovoznili původní, 40 let starý, do kterých 15 roků pršelo. Dneska jsou jak nové.
#12
Publikováno 27 říjen 2009 - 20:09:35
#13
Publikováno 27 říjen 2009 - 21:02:31
#14
Publikováno 27 říjen 2009 - 23:52:09
#15
Publikováno 29 říjen 2009 - 09:19:29
Velikost neni vsechno - pri promitani 35mm filmu bude sice velky obraz, ale zase neostry, zvlast kdyz tomu jeste pomohou autori pri zpracovani na pocitaci. Ona vubec kvalita filmovych kopii co se u nas dostanou do kin je dost tragicka - udajne nove kopii jsou zcela bezne pri prvnim promitani poskrabane a zaprasene.
Treba prvni dil Pana prstenu je pekne neostry i v normalnim multikine.
S kopiema 35mm filmů bych si hlavu nelámal. To je naprosto spotřební matroš. Jeden film se promítne až 200x než ho zahoděj. A to přitom už při 10tým promítání některý promítačky (prej italská výroba) vydrhnou zvukovou giditální stopu do neviditelna a na zbytek projekcí se zvuk pouští z analogový monostopy. Třeba Harry Poter má v Čechách asi jen 6 kopií který si kina navzájem pujčujou a posílaj poštou.
#16
Publikováno 29 říjen 2009 - 09:23:13
Kino snad pořídil levně, ale nevím, kolik do toho následně vrazil. A v dnešní době je to fakt záslužná činnost.
Když jsem byl malej kluk, tak mě občas brával "do kina", tedy do promítací kabiny. Promítal tuším v Aeru a v letním kině na Folimance a ještě možná někde. U něj jsem poprvé viděl, jak vypadá film, optická zvuková stopa, jak se přepínají promítačky v půlce filmu (nebo pět minut po půlce ), jak vypadá ta vyrovnávací smyčka před posuvem, jak vypadá políčko sedmdesátky s magnetickou zvukovou stopou, jak svítí xenonová výbojka, jak se z normálního filmu dělá širokoúhlý, jak se film přetáčí a lepí.. To už je dávno....
#17
Publikováno 29 říjen 2009 - 17:02:15
Jinak kino pořídil za 1 Kč, ale mělo velmi velkou ale zápornou hodnotu, vpodstatě to bylo zbořenitě s děravou střechou.
#18
Publikováno 30 říjen 2009 - 12:00:11
To kopírování by odpovídalo, kvalita v různých multiplexech mě docela zklamala. Jak člověk nesedí v poslední řadě tak nic moc. V Praze v Alfě jsem jednou seděl v první řadě na kraji a kvalita byla dostatečná. Nejhorší je, že naše děti už rozdíl nepoznají. Jsou odkojené empétrojkama a filmama, co si pouštějí na mobilu. Pořádnou sedmdesátku nikdy neviděly. Snad jedině ten IMAX, který má dokonce sedmdesátku "na štorc". Ale i tam v poslední době kvalita nějak poklesla, jako by měli vyběhané kopie nebo špatně synchronizované promítačky (spíš sázím na to první).
#19
Publikováno 1 listopad 2009 - 16:28:06
- kina jsou daleko - cca 30 minut az hodinova cesta do nakupniho centra
- kina jsou draha - rodina da za listky 500-700 Kc o jidlu nemluve (tedy, pokud se da rikat jidlo popcornu a redene kole)
- technicka kvalita je tragicka - neostry poskrabany obraz, zvuk silene nahlas ze to chvilema vypada ze spadne kino, kazde druhe vete neni pro chrchlani rozumet (zvuk je nastaven od profiku, na ten nikdo nesmi sahat, az na to ze vetsina filmu je pak silene nahlas)
- nekulturni prostredi - lidi se chovaji jak prasata - musi zrat popcorn a srkat kolu (oboje nahlas) a pri odchodu z kina to tam vypada jak kdyz tam vegetovalo stado prasat
- mnoho filmu naprosto nestoji za to je videt, natoz na ne jit do kina
Ve finale je mnohem lepsi zazitek kdyz si doma na plazme nebo projektoru pustim DVD nebo BluRay - nastavim si to jak potrebuju a nikdo me u toho nerusi, nehlede na zcela minimalni naklady. Zobrazovaci plocha je srovnatelna s kinem.
Se sedmdesatkou je prave ten problem, ze z tech par filmu co se u nas na 70mm natocilo skoncilo v likvidaci kvuli prilis drahe archivaci (musi se to natirat nejakym lakem nebo co). Takze i kdyz je v kine k dispozici 70mm projektor, neniho skoro cim krmit. A vetsina divaku tu kvalitu stejne neoceni.
#20
Publikováno 1 listopad 2009 - 21:29:18
Tenhle svůj pocit máš jen kvuli tomu že chodíš do třeba do Cinestáru atd. Tam bych dobrovolně nevlezl ani zadarmo. A tu jejich točenou kolu nebo plechovku piva za 30Kč bych taky už nebral.
Ještě abych se vyjádřil k tomu digitálnímu zpracováni - něco na tom bude.Ale bohužel dnešní filmy jinak dělat nejdou. Všude jsou 3D počítačový efekty, klíčování atd. To se analogovou metodou jen tak neudělá.
A k tomu Bluray: když si pustíš film ve FULL-HD tak zdaleka nevidíš to, co vidíš v kině. Filmy se zkeunou na Spiritu do rozlišení klidně 10-12Mpix , v barevný hloubce 16bit. Postříhaj se, naefektujou, nabarvěj a pak z nich vajedeš print kterej má rozlišení minimálě 5Mpix 16bit. Na bluray natlačíš maximálně 2Mpix 8bit. A to už je totální hrana možností.V digitální podobě kinoformátu bys na Bluray měl tak 4 minuty filmu
#21
Publikováno 1 listopad 2009 - 21:45:22
Pokud se tyka skenovani filmu, skenuji se jenom ty filmy u kterych se predpoklada nejaky vyssi zisk, u naproste vetsiny se pouzije telecine prepis ktery je vyrazne levnejsi. Nekdy nezbyde ani na vycisteni obrazu (mnoho ceskych DVD je i s puvodnimi skrabanci a psokozenymi barvami)
Pokud se nepouzije nejaky zazracny film, tak na polovine kinofilmoveho policka neni dostatek "dat" ke skenu na 10-12 megapixel, vysledek bude uz dost neostry. Jakmile se pridaji triky, je nutne vysledek rozostrit aby se zamaskovala nedokonalost pocitacoveho zpracovani (naprosta vetsina triku uz na BluRay pusobi jako pest na oko, hned je videt ze pozadi je placata bitmapa)
V kazdem pripade kdyz si doma pustim BluRay, tak budu mit podstatne lepsi obraz nez v multiplexu, neohluchnu pritom a nemusim tam jet hodinu a pul metrem. Aby kino pritahlo lidi, musi nabidnout neco vic. Proto by me zajimalo k cemu je v dnesni dobe ve Varnsdorfu kinosal pro tolik set lidi, tolik lidi se tam nemuze nikdy sejit.
#22
Publikováno 1 listopad 2009 - 22:01:06
k tomu digitálnemu skenu/prepisu/telecine - pravda je, že napríklad u nás na Slovensku sa filmy archivujú v rozlíšení HD (1920x1080), čo je znateľne málo. O krôčik vyššie je 2K (2048x1536) - tieto dáta sa aj vypaľujú na 35mm film a púšťajú v kine. A výhoda je aj v tom, že sa rovno dajú vypáliť na bluray, prípadne vyhrať na HDcam SR.
S projektom s rozlíšením 4K (o jeden krok vyššie) som sa ešte nestretol, možno západnejšie existujú.
Ono je to vždy o aj ekonomickej stránke. Už sken 2K a následná postprodukcia do tohoto rozlíšenia je úplne niekde inde než klasické TV rozliško - minimálne 4x viac dát, rendrovacieho času a pod.
Okrem toho, videl som a pracoval som so skenmi zo špičkových optík (Vantage, Cook..) v cene niekoľko miliónov, a denný film 250 bol na hranici 4K. O "archívnych" filmoch, prípadne poloamatérskych projektoch ani nehovorím - tam je šťastie vytiahnuť full HD rozlíšenie.
Situácia s multiplexmi je aj u nás neutešená. Bol som na niekoľkých kontrolných projekciách a následne premiérach filmov, a vždy bol problém s kvalitou projekcie - zlé zaostrenie, vypálené žiarovky, atď.
Na druhej strane, bol som na testoch v Listo-film vo Viedni, kde som hneď po sebe videl projekciu z 35mm pásu, a 2K digitálneho materiálu (zdrojových dát pre výpal na film. 10bit log dpx) a musím, aj keď veľmi nerád povedať: už aby tu bol čisto digitálny nosič! Premietačka filmu bol špičková, a napriek tomu sa obraz jemne triasol. Normálne by som si to ani nevšimol. Ale ten digitálny projektor - hneď následne - dal riadnu "pecku".
Všetko, čo som ale napísal, platí v prípade digitálneho intermediátu, obrazovej postprodukcie / digitálnych farebných korekcií, a vlastne teda skôr komerčnejších projektov. Sám osobne by som rád videl 70mm film! Neviem ale, či niečo také na Slovensku máme (asi nie...)
Uff, nejako som sa rozkecol
Majte sa!
Ďuro
#23
Publikováno 1 listopad 2009 - 22:11:18
Přecijen film z kamery jen tak poškrábanej není, tak-že i na tý telecince i na skeneru by měl bejt obraz čictej. I v kině film po 100 šetrných projekcích na dobře chlazenejch a čistejch projektorech, vypadá (krom startů a konců) celkem čistě.
Hradeckej letňák je dotovanej gambáčem a Hradeckou kulturní společností Adalbertinum. V pardubicích je kino dokonce zadarmo. Pokud bydlíš v praze tak to tě pak chápu. Tam bych si dřív hodil mašli než bych zaparkoval u kina. V Praze bych asi volil to Bluray
No a co se týče těch mutiplexů ... (zas dostanu peckovačku že jsem drzej) Dokud tady nebyly multikina tak se do kin chodilo. Chodilo se do krásnejch kin kde přez zeď nebyl slyšet zvuk z filmu promítanýho vedle a vztupný stálo 48Kč (počítám přesně rok 1999 kdy se otevřel Hradeckej Cinestár a ceny stouply na 100 následně na 120 Kč)
#24
Publikováno 1 listopad 2009 - 22:32:01
Povedeny prepis na DVD ma treba Kdyby tisic klarinetu, kde se podarilo nekde vyhrabat 70mm kopii i s puvodnim zvukem.
Nejlepsi priklad 70mm filmu je Imax - pokud neni film extremne jety a vse funguje jak ma (vcetne vakuoveho pricucnuti) je vysledkem perfektne stabilni velice ostry obraz a ve 3D lze videt i vsechny vady 3D projekce (pouze 95% polarizace obou obrazovych slozek, chyby paralaxy)
#25
Publikováno 1 listopad 2009 - 22:43:24
Jenze je to tak jak rikam: filmu je jenom par, nove ziskat nelze, kopie take ne, takze jsou bud silene jete (Amadeus, Bitva v Ardenach....) nebo jsou prakticky nepouzite, ale zase jsou to sovetske kraviny
Tohle je bohuzel spise technicka zajimavost nez pouzitelne reseni. Projektory jsou, filmy ne.
#26
Publikováno 2 listopad 2009 - 12:10:46
Co by ještě stálo za zmínku je horizontální formát 35mm kterej je skoro srovnatelnej s vertikální 70mm.To jsem teda v praxi neviděl ale četl jsem o tom.
#27
Publikováno 2 listopad 2009 - 18:49:26
Naše kino je v centru města, s prima restaurací - žádnej fast food, lze tam dojít z 5 minut pěšky. Bylo postaveno v 70 letech a v té době bývalo na zajímavé filmy beznadějně vyprodané. Dnes pochopitelně už ne, ale na premiéru českého filmu přijde i přes 100 lidí. A takovej obraz a zvuk - i jen z 35 - v obýváku fakt mít nikdy nebudu. Kouřit se tam teda nesmí, ale není problém vzít si sebou láhev vína nebo pizzu. A lidé se tam chovají vcelku i slušně. Lístek stojí dle filmu, ale max. 90 kč.
2 petr22 - Přijď se podívat, je to fakt o něčem jiném než multiplex.
[/i]
#28
Publikováno 2 listopad 2009 - 18:51:27
#29
Publikováno 2 listopad 2009 - 21:53:18
#30
Publikováno 2 listopad 2009 - 22:21:16
To nema s realitou nic spolecneho, to je proste zvuk tak nahlas, ze ho zarizeni nezvlada. Ve vysledku ten film stoji za velke kulove, protoze zvuk rve tak ze si musis zacpavat usi a dialogum stejne nei poradne rozumet, obraz je rozmazany, klepe se to a je to poskrabane a zaprasene.... ble fuj
Septani je slyset jako normalni mluveni (k tomu zesileny sum)
Dialogum neni poradne rozumet, protoze jsou prilis hlasite - kdyz je jeste nejaky zvuk na pozadi, je rozumet mozna kazde druhe slovo
Jakykoliv hlasitejsi zvuk presahuje moznosti techniky, takze divak v kine si zacpava usi (ze to ma byt vybuch pozna jen podle deje), vsichvi v okoli 200m od kina si mysli ze je to zemetreseni
Kdyz si vytocim bedynky za 200k z Tesca na vic nez zvladnou, zacne to chraptet a prskat - a presne takhkovy zazitek je z multiplexu
#31
Publikováno 2 listopad 2009 - 22:36:36
Jinak ten Amadeus bude fakt takové muzejní záležitost, je to s původním 6 track stereo zvukem a bude to hrát na původní zesilovač i původní repro.
PHANNY už si dělám tlustým perem značku do kalendáře. Se tam třeba potkáme. Akorát nejde rezervace
Rozbalovací seznam "vyberte datum a čas" je sice pole povinné ale bohužel neobsahuje žádné hodnoty
Všem temnokomorníkům v zemi snad musí být jasný, že FullHD z BlueRay disku na pidi obrazovce s uhlopříčkou 150-250cm nemůže nahradit zážitek z takového kina jako je Panorama ve Varnsdorfu, do Multi-Kina-Plexu-Flexu nejdu ani kdyby mě za to platili, beztak mám doma větší televizi než oni plátno, ale za to hodinku cesty vzdálené kino ve Varnsdorfu je jasná volba.
PS: Na tu restauraci pozor, sice vaří dobře, ale většinu porcí nejsem schopen sežrat, kuchař má zřejmě nějakej problém s odhadem.
#32
Publikováno 3 listopad 2009 - 22:57:23
#33
Publikováno 11 listopad 2009 - 01:49:36
Rozhodně doporučuju všem temnokomorníkům k navštívení.
#34
Publikováno 11 listopad 2009 - 18:22:06
#35
Publikováno 11 listopad 2009 - 18:42:07
, v kolik jste ?li domu? ?éf je zna?ne upovídaný...
Ja taky takze jsme sli brzo protoze jsem musel rano byt v praze spal jsem asi 4.5 hodiny kecali jsme do pul druhe a nemuset rano vstavat jeli jsme do prace rovnou od tamtud.
#36
Publikováno 15 prosinec 2009 - 00:59:34
#37
Publikováno 15 prosinec 2009 - 23:53:25
#38
Publikováno 16 prosinec 2009 - 23:02:09
#39
Publikováno 17 prosinec 2009 - 10:25:52
#40
Publikováno 17 prosinec 2009 - 23:42:21
#41
Publikováno 19 prosinec 2009 - 04:54:12
#42
Publikováno 19 prosinec 2009 - 14:03:23
Ano, já jsem velký milovník, fanda a vyznavač analogového zvuku. Doma poslouchám ponejvíce pásky z rychloběžky (studiový půlstopý magnetofon Studer, 38cm/s), jinak také hodně gramofonové desky, občas nějaké to cédečko... Magnetický záznam zvuku z 35mm filmu nebo sedmdesátky lahodí mému uchu. Je moc velká škoda, že zrovna pětatřicítek magnet bylo tak málo. Já vím o Starcích na chmelu, Kdyby tisíc klarinetů, Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Poustky, koprodukční film "V proudech" a Trnkův "Sen noci svatojánské". Ten byl k vidění v Krnově. Jinak děkuji Maniakovi za přivítání, jsem moc rád, že jsem narazil na spřízněné duše. Nik
Ty niku výtám tě tu.
A nedá mi to se tě nezeptat.
Kolikrá se mi stalo že jsem slišel náký moc zajímavý zvuk a říkal sem si že by bylo dobrý ho zaznamenat. Mohl bys mi doporušit náké male zařízení nejlépe na magnetofonové kazety? Preci si nekoupim diditální dyktafon. Že Mamiaku.
#43
Publikováno 20 prosinec 2009 - 00:52:43
#44
Publikováno 31 prosinec 2009 - 23:34:51
#45
Publikováno 29 duben 2011 - 18:24:24
Oblečení ze 70. let vítáno, zaručuje slevu na vstupném. Promítání bude s přestávkami, pořádek budou zajišťovat uvaděčky. Před filmem bude týdeník. Slavnostní zahájení zajistí předseda MěNV spolu s delegací SED z NDR a zdravice pionýrů!
#46
Publikováno 29 duben 2011 - 19:19:25
#47
Publikováno 29 duben 2011 - 21:54:36
Pokud by někdo rád oslavil tuto nádhernou technologii, tak si poznamená datum pátek 28. května. Varnsdorfské kino Panorama slaví 40 let od otevření promítáním rovnou 2 sedmdesátek, Vzpoura na Bounty z roku 62 s Marlonem Brandonem, a Bitvu v Ardenách z roku 65 s Henry Fondou.
Oblečení ze 70. let vítáno, zaručuje slevu na vstupném. Promítání bude s přestávkami, pořádek budou zajišťovat uvaděčky. Před filmem bude týdeník. Slavnostní zahájení zajistí předseda MěNV spolu s delegací SED z NDR a zdravice pionýrů!
pro upřesnění - 28. května je sobota a to je ten den, jak jsem se přesvědčil na stránkách kina:
http://www.centrumpa...ipravujeme.html
Fakt to bude promítaný ze 70mm filmu? Já to v životě neviděl, tak tyhle dva určitě vidět musím
Jinak na slevu na vstupným 24,- se těším musím probrat tátovi šatník, ale asi se do ničeho stejně nevejdu.. ... bude taky limča za Ksč 1,50?
#48
Publikováno 30 duben 2011 - 00:40:27
70 nie je veľa, aj v dobe, keď tento formát "frčal " to bolo drahé,ale niečo sa natočilo, a je to fajn, Jeden z prvých bol film BEN HUR, ktorý držal prim ako film s 11 Oskarmi od roku 1957 až do roku 2000, keď ho predstihol Titanic. Samozrejme nemôžem nespomenúť nesmrteľnú Kleopatru s nedávno zosnulou Liz Taylorovou, Old Shatterhanda a ďalšie nemecké filmy na motívy kníh K. Maya, a ďalšie, aj už tu spomínané.
Ja osobne stále spomínam na film "Lietajúci Kliper", ktorý som videl niekedy na počiatku 70 rokov, a potom bol stiahnutý z kín. Jedná sa o americký film, ktorý hovoril o študentoch americkej vysokej námornej školy,ktorý počas prázdnin podnikli cestu okolo sveta na plachetnici, ktorá sa menovala Kliper.
Film je film, a pri dokonale odvedenom reťazci celého procesu je jeho výsledok v súčasnej dobe ešte stále nedosiahnuteľný žiadnou digitálnou technikou. A si zoberieme, že film má na 1 cm2 cca 10-100 milionov zrn bromidu, teda teoreticky pixelov, tak by kamera musela mať rozlíšenie minimálne 130 000 000 pixelov, teda 130 Mpixel, a pokiaľ viem, Nikon ma momentálne pri fulframe 24 mega, teda o čom hovoríme?
#49
Publikováno 30 duben 2011 - 19:44:55
Bude to obojí promítáno ze 70mm kopie, s magnetickým zvukem, promítáno stroji UM70. A na plátno 115m2, navíc prohnuté.
#50
Publikováno 16 květen 2011 - 21:49:14
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních