Podzim v Praze na 16mm ve full HD
Started By
kozzel
, 10-lis 11 22:09:18
8 odpovědí na toto téma
#1
Publikováno 10 listopad 2011 - 22:09:18
Tak konečně
Kodak Vision3 250D, transfer na SPIRITu full HD, multi light, color correction.
Škoda že youtube to tak zkrouhne, na full HD televizi je to faakt mazec
PS: stativ už jsem zakoupil....
Kodak Vision3 250D, transfer na SPIRITu full HD, multi light, color correction.
Škoda že youtube to tak zkrouhne, na full HD televizi je to faakt mazec
PS: stativ už jsem zakoupil....
#2
Publikováno 11 listopad 2011 - 14:57:20
což vimeo? máš to pěkný.)
#3
Publikováno 11 listopad 2011 - 16:45:42
Kolik Tě stál ten transfer na Spiritu? A ještě jeden dotaz, ten lehkej nádech do červena dělá ten film?
#4
Publikováno 11 listopad 2011 - 20:10:43
Kolik Tě stál ten transfer na Spiritu? A ještě jeden dotaz, ten lehkej nádech do červena dělá ten film?
barvy pri prepisu do videa dela kolorista, o barevnem nadechu by slo mluvit kdyby se na zacatku naxponovala i seda tabulka, ktera by pri prepisu slouzila jako reference. Jinak vysledne barvy jsou dany spolupraci kameramana a koloristy a vytvori se digitalne v barevnem korektoru.
Me to prijde hezky, takovy teplejsi odpoledne.
#5
Publikováno 11 listopad 2011 - 21:29:21
Co je to vimeo?
CO se nádechu týče, chemik to napsal přesně tak, jak to je
Barvy sem dělal s koloristou při přepisu. Je ale pravda, že sem to točil v "magic hour" tedy červené slunce těsně před západem. Druhou věcí je taky kvalita LCD skrz které an to koukáš. Na každém monitoru co sem to viděl, to má lehce jinou barvu. Při přepisu to šlo spíše do neutrálna, jen velmi lehce do tepla. Na plazmové televizi je to fakt krásný obrázek
Taky to nebylo děláno na jedno světlo, ale dělala se korekce na každý záběr. Přepis 100m je ovšem v řádech tisíců. Opravdu si s tím kolorista vyhrál! v jednom záběru dokonce dělal dynamickou clonu, protože při švenku pak byla obloha buď přepálená a nebo naopak stromy byly černé.
Holt film snese dááleko víc než digi - proto na něj taky nedáme dopustit že
Škoda je toho yutubu, protože tomu hodně ubral na "filmovosti". Popravdě doteď moc nechápu, jak 16mm políčko může vykreslit takové detaily. Objektiv je ale hodně kvalitní (až na ten škrábanec, který je v hodně světlé obloze občas k vidění).
Teď už jen scénář, aby příští video mělo nějaký smysl.
Zkoušel jsem různé suroviny, a nejlíp zatím dopadlo toto, což je Kodak vision3 250D, vše ostatní bylo minimálně o třídu horší (inverzní ektachrome 100D, ČB inverze foma i kodak tri-x). Ektachromka je víc taková "dobová" má sytější barvy, výsledný dojem působí dalko víc "amatérsky" až jako osmičkově ( jestli chápete, co tím myslím..) Foma na spiritu vůbec dělala věci, přitom na běžném přepisu to ani nebylo vidět. Ze spiritu je nomrlně vidět nestejnoměrnost emulze a jakási občasná pulzace sytosti šedé. Ještě mám kodak vision3 50D, to by mohlo být ještě lepší kvůli jemnějšímu zrnu. Na ten se taky moc těším, i kvůli menší hloubce ostrosti. Ale ten bude spíš na léto. Tady sem se pořád motal kolem clony 11-8, jen sem tam menší.
Vyvolání bylo také na barandově, film šel rovnou z tanku do chemického čistění a pak rovnou na spirit. Nebyl vůbec protažen přes promítačku ( na co taky negativ promítat že...) . Takže se tam nedá najt ani smítko či škrábaneček. Škoda jen toho stativu, to mě štve nejvíc....
CO se nádechu týče, chemik to napsal přesně tak, jak to je
Barvy sem dělal s koloristou při přepisu. Je ale pravda, že sem to točil v "magic hour" tedy červené slunce těsně před západem. Druhou věcí je taky kvalita LCD skrz které an to koukáš. Na každém monitoru co sem to viděl, to má lehce jinou barvu. Při přepisu to šlo spíše do neutrálna, jen velmi lehce do tepla. Na plazmové televizi je to fakt krásný obrázek
Taky to nebylo děláno na jedno světlo, ale dělala se korekce na každý záběr. Přepis 100m je ovšem v řádech tisíců. Opravdu si s tím kolorista vyhrál! v jednom záběru dokonce dělal dynamickou clonu, protože při švenku pak byla obloha buď přepálená a nebo naopak stromy byly černé.
Holt film snese dááleko víc než digi - proto na něj taky nedáme dopustit že
Škoda je toho yutubu, protože tomu hodně ubral na "filmovosti". Popravdě doteď moc nechápu, jak 16mm políčko může vykreslit takové detaily. Objektiv je ale hodně kvalitní (až na ten škrábanec, který je v hodně světlé obloze občas k vidění).
Teď už jen scénář, aby příští video mělo nějaký smysl.
Zkoušel jsem různé suroviny, a nejlíp zatím dopadlo toto, což je Kodak vision3 250D, vše ostatní bylo minimálně o třídu horší (inverzní ektachrome 100D, ČB inverze foma i kodak tri-x). Ektachromka je víc taková "dobová" má sytější barvy, výsledný dojem působí dalko víc "amatérsky" až jako osmičkově ( jestli chápete, co tím myslím..) Foma na spiritu vůbec dělala věci, přitom na běžném přepisu to ani nebylo vidět. Ze spiritu je nomrlně vidět nestejnoměrnost emulze a jakási občasná pulzace sytosti šedé. Ještě mám kodak vision3 50D, to by mohlo být ještě lepší kvůli jemnějšímu zrnu. Na ten se taky moc těším, i kvůli menší hloubce ostrosti. Ale ten bude spíš na léto. Tady sem se pořád motal kolem clony 11-8, jen sem tam menší.
Vyvolání bylo také na barandově, film šel rovnou z tanku do chemického čistění a pak rovnou na spirit. Nebyl vůbec protažen přes promítačku ( na co taky negativ promítat že...) . Takže se tam nedá najt ani smítko či škrábaneček. Škoda jen toho stativu, to mě štve nejvíc....
#6 Snek
Publikováno 12 listopad 2011 - 09:37:23
pěkná náladovka kozzle, užil jsem si to.
Co mě ruší:
- jak sám píšeš, na takovéto záběry a pohyby kamery nutno stativ
- přišlo mi, že se sledy záběrů (v kontrastu s pohodovou skladbou od Stinga) zbytečně spěcháš. Mám rád klipovou uspěchanost, rychlý střih, který dodává dynamiku, tady je však spíše na škodu.
- volil bych i pomalejší pohyby kamerou, opět kvůli zachování nálady vůči skladbě, a též s ohledem na diváky, aby je nerozbolela hlava.
Transferu z filmu do číslicové podoby není co vytknout.
Jen tak dál.
Co mě ruší:
- jak sám píšeš, na takovéto záběry a pohyby kamery nutno stativ
- přišlo mi, že se sledy záběrů (v kontrastu s pohodovou skladbou od Stinga) zbytečně spěcháš. Mám rád klipovou uspěchanost, rychlý střih, který dodává dynamiku, tady je však spíše na škodu.
- volil bych i pomalejší pohyby kamerou, opět kvůli zachování nálady vůči skladbě, a též s ohledem na diváky, aby je nerozbolela hlava.
Transferu z filmu do číslicové podoby není co vytknout.
Jen tak dál.
#7
Publikováno 12 listopad 2011 - 10:38:43
utfgCo je to vimeo?
www.vimeo.com
#8
Publikováno 12 listopad 2011 - 18:21:35
snek:
Tak jsem moc rád za kritiku, protože přesně ty samé pocity co jsi popsal sem měl po shlédnutí i já!
Je to vpodstatě první film co jsem bolexkou točil a pokoušel se ho "stříhat rovnou v kameře. Předtím jsem točil jen sraz veteránů a ten byl primárně kurčen pro digi střih, takže tam jsem na tom podstatně líp. Tady Kromě dvou střihů v digitálu, jsou jen kamerové střihy. I když sem si při záběrech počítal do 4, tak mě samotného překvapilo, jakou to má v celkovém výsledku kadenci, fakt se na to blbě kouká. Švenky kamerou mám taky moc rychlé ( to je zase blbým vnitřním pocitem šetřit filmem, přeci jen je tam toho 2min40sec... blbej zvyk).
Roztřesenost je jasná amatéřina, přístě bez stativu ani ránu, naivně sem si myslel že tu těžkou krávu jakž takž udržím - pendrek. Ono taky se 120kovým teleobjektivem je to fakt naivní..
Byla to taková první "ostřejší" zkouška co to udělá, cvičil jsem clony, ostření, kompozici. Vidím na první oko, že pár záběrů je pěkných, pár na nic.
Snad to bude jen lepší
Díky všem za názory!
Tak jsem moc rád za kritiku, protože přesně ty samé pocity co jsi popsal sem měl po shlédnutí i já!
Je to vpodstatě první film co jsem bolexkou točil a pokoušel se ho "stříhat rovnou v kameře. Předtím jsem točil jen sraz veteránů a ten byl primárně kurčen pro digi střih, takže tam jsem na tom podstatně líp. Tady Kromě dvou střihů v digitálu, jsou jen kamerové střihy. I když sem si při záběrech počítal do 4, tak mě samotného překvapilo, jakou to má v celkovém výsledku kadenci, fakt se na to blbě kouká. Švenky kamerou mám taky moc rychlé ( to je zase blbým vnitřním pocitem šetřit filmem, přeci jen je tam toho 2min40sec... blbej zvyk).
Roztřesenost je jasná amatéřina, přístě bez stativu ani ránu, naivně sem si myslel že tu těžkou krávu jakž takž udržím - pendrek. Ono taky se 120kovým teleobjektivem je to fakt naivní..
Byla to taková první "ostřejší" zkouška co to udělá, cvičil jsem clony, ostření, kompozici. Vidím na první oko, že pár záběrů je pěkných, pár na nic.
Snad to bude jen lepší
Díky všem za názory!
#9
Publikováno 31 leden 2012 - 14:29:06
Je tam zajímavej nostalgickej look. Jakoby měl člověk pocit, že se ten děj se odehrál před desítkami let a ne před 3 měsícema.
Pravym opakem toho jsou pro mne surový záběry z TV kamery. Takový 20 let starý obrázky z 3x 2/3"CCD betacamu SP v 50i možná budou ukazovat nostalgický věci (auta, reklamní poutače...), ale jinak by na mne působili, jako kdyby to bylo natočený někdy teď..
Pravym opakem toho jsou pro mne surový záběry z TV kamery. Takový 20 let starý obrázky z 3x 2/3"CCD betacamu SP v 50i možná budou ukazovat nostalgický věci (auta, reklamní poutače...), ale jinak by na mne působili, jako kdyby to bylo natočený někdy teď..
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních