Kodak s něčím přijde
#1
Publikováno 5 January 2016 - 10:38:26
https://www.instagra.../p/BAGUky_ksm5/
#2
Publikováno 5 January 2016 - 10:41:14
Přiložený soubor (y)
#3
Publikováno 5 January 2016 - 10:50:09
#4
Publikováno 5 January 2016 - 17:49:22
Prosvětlovací pult s lupou, takže očekávám návrat Kodachromu 64
#5
Publikováno 5 January 2016 - 18:41:59
Prosvětlovací pult s lupou, takže očekávám návrat Kodachromu 64
Paci sa mi tvoj optimisticky pohald na svet. Aj ked navratu Kodachrome neverim, fandim tejto myslienke.
#6
Publikováno 5 January 2016 - 20:27:11
To víš, filmu, který má ještě polovinu políček volnou dám vždycky přednost před tím, co už má půlku vycvakanou...
#7
Publikováno 5 January 2016 - 22:45:45
A je to tady! Na podzim přijdou se Super 8 kamerou i se zvukem bratru za
Filmová kazeta i s vyvoláním bude stát opravdu pakatel, pouhých 50-70,- $
To jsou opravdu komici. Já porád tvrdim, že film zabil sám Kodak
Bude to mít i zvuk a elektronickej hledáček. Pozdějc má přijít i levnější lidovější verze.
http://www.kodak.com...ign/default.htm
#8
Publikováno 5 January 2016 - 23:12:01
SUPER 8 ( EXTENDED MAX-8 GATE )
FILM LOADKODAK CARTRIDGES WITH 50 FT (15 M)
SPEEDVARIABLE SPEEDS (9, 12, 18, 24, 25 FPS) ALL WITH CRYSTAL SYNC
LENS MOUNTC-MOUNT
FOCAL LENGTHFIXED / 6 MM, 1:1.2 – RICOH LENS (OPTIONAL ZOOM 6-48 MM LENS )
FOCUS / APERTUREMANUAL FOCUS & IRIS
VIEWFINDER VIEW FINDER3.5" DISPLAY THAT HAS A STANDARD DEFINITION VIDEO INPUT AND SUPPORTS SWIVEL +/- 45 DEGREES
EXPOSURE EXPOSURE CONTROL- CARTRIDGE DETECTION (SPEED NOTCH)
- BUILT-IN LIGHT METER FOR SUPPORTED SPEEDS OF ALL KODAK FILM TYPES
- MANUAL SPEED / MANUAL IRIS SETTING
INTEGRATED BATTERY AND CHARGER VIA STANDARD USB WALL ADAPTER
CONTROL PANEL / SETTINGS CONTROL PANELVIA VIEWFINDER 3,5" TFT LCD
SETTINGSVIA JOG WHEEL AS USER INTERFACE
#9
Publikováno 5 January 2016 - 23:14:12
Výměnný sklo C-mount
Ricoh 6 mm / 1:1.2
nebo zoom 6-48 mm
#10
Publikováno 5 January 2016 - 23:45:45
No... co na to říct? A já už objednal kit na E6...
#11
Publikováno 5 January 2016 - 23:57:02
Střeva kamery jsou od dánského Longmaru! Tak vida až kam se nadšenci z Dánska propracovali.
#12
Publikováno 6 January 2016 - 00:22:41
50-75 USD nie je vela. Instax mini 20 balenie stoji 18€, a predavame ho.
#13
Publikováno 6 January 2016 - 01:24:45
Už to doporučuje i JJ Abrams
http://www.hollywood...ks-kodak-852128
#14
Publikováno 6 January 2016 - 07:29:21
50-75 USD nie je vela. Instax mini 20 balenie stoji 18€, a predavame ho.
Tá cena je iba za spracovanie/vyvolanie.
#15
Publikováno 6 January 2016 - 08:58:18
50-75 USD nie je vela. Instax mini 20 balenie stoji 18€, a predavame ho.
Tá cena je iba za spracovanie/vyvolanie.
When you purchase film you will be buying the film, processing and digital transfer. The lab will send you your developed film back and email you a password to retrieve your digital scans from the cloud so you can edit and share in any way you choose.
Volne prelozene: cena za film, vyvolanie, naskenovanie a ulozenie na mrak.
#16
Publikováno 6 January 2016 - 09:10:23
Ještě by soudruzi z Kodaku měli sdělit,kde seženu inverzní barevný film v kazetě.Asi tak....
#17
Publikováno 6 January 2016 - 09:18:50
Kodak vedel robiť filmy, ale nikdy kamery.
#18
Publikováno 6 January 2016 - 09:47:35
Kodak vedel robiť filmy, ale nikdy kamery.
Dovolil bych si to poopravit - z 8mm kamer vyráběl Kodak pouze jednodušší amatérské typy, ne tak ale šestnáctky - ty byly vyráběny ještě i v 60. letech a to i profesionální stroje.
Naopak bych si ale dovolil tvrdit, že i ty nejjednodušší osmičky byly, zejména předválečné typy, velmi povedené a téměř nezničitelné.
#19
Publikováno 6 January 2016 - 10:45:56
Developing each cartridge will cost $50 - $75 but will include both the analog reel and a digital copy.
The ecosystem will primarily be marketed to film schools as well as advertising and marketing agencies,
#20
Publikováno 6 January 2016 - 12:39:45
Pán Vait, súhlasím s Vami úplne.
Len by som trošku oponoval: profi 16mm kamery snáď (koľko ich je v bývalo Československu?), ale 8 či S8 kamery boli tej najnižšej triedy. A že boli zdarilé a funkčné, tiež súhlasím, aj Suchánkové boli také a niektoré fungujú dodnes, jednu z nich mám aj ja a funguje a mám aj jedného Kodaka 2x8, a sorry, aj keď je tiež plne funkčný, nedal by som do neho ani osvetlený film. Už na prvý pohľad vzbudzuje nedôveru.
Ospravedlňujem sa za odbočenie.
#21
Publikováno 6 January 2016 - 12:55:07
Ešte k tej cene:
keď si pozriem ceny farebných kaziet S8, tak tá cena vrátane vyvolania a prepisu nie je až taka strašná, (ale nie na bežné točenie) ale len v prípade, že sa jedná o film S8 Sound, teda farebná inverzia s nanesenou mg vrstvou pre priamy záznam zvuku na film t.j. zvuková kazeta S8. Ak sa jedná o negatív so záznamom zvuku na nejaké pamäťové médium (SD kartu atd.), tak to radšej video. Len tento systém sa vďaka svojim mnohým nedostatkom nerozšíril. Kodak sa snaží oživiť svoj patentovaný systém zo zvukovým filmom zo začiatku 70.rokov zrejme s pomocou modernejšej audio a video technikou.
Len aby to nedopadlo tak, ako s okamžitým filmom S8, ktorý Kodak vymyslel, získal na vývoj techniky (kamery, projektory) firmu Eumig, ktorá nakoniec vďaka neúspechu tohto vynálezu skrachovala a zanikla.
A keď už chcem točiť na film, tak nech to je taký, ktorý si môžem premietnuť na stenu, ináč to nemá zmysel.
#22
Publikováno 6 January 2016 - 13:35:42
Kodak vedel robiť filmy, ale nikdy kamery.
To je sice pravda, pretoze Kodak videl svoj core business vo filmoch, ale netrebazabudat, ze v poprednych znackach zameranych na pristroje mal prsty, alebo aspon nejake tie akcie.
#23
Publikováno 6 January 2016 - 13:48:57
#24
Publikováno 6 January 2016 - 15:13:04
Keko, to je pravda, pretože všetko mal patentované, a aj preto sa v ČSSR skončila výroba filmových kamier, aj keď boli vyvinuté špičkové modely (Meoreta), lebo štát nebol ochotný akceptovať a hlavne platiť za patenty pre formát S8.
#25
Publikováno 6 January 2016 - 15:45:03
Suhlasim, viem, ze patentova politika podporuje vyvoj iba v obmedzenej miere, potom je skor brzdou. Mal som ale na mysli kamery tazsieho kalibru -Moviecam, Eclair a mozno aj Arri. Aj v sucasnosti RED nie je uplne nezavisla vyroba. Ma to ale logiku, pretoze takto mohol Kodak lepsie presadzovat niektore zmeny. Netvrdim, ze vsetko bolo uzitocne ...
#26
Publikováno 6 January 2016 - 17:19:44
tak, tak, viď Single 8. Síce som filmy Single 8 v reali nevidel, ale všade sa tvrdilo, že boli lepšie ako Kodaky.
#27
Publikováno 6 January 2016 - 21:16:02
50-75 USD nie je vela. Instax mini 20 balenie stoji 18€, a predavame ho.
Tá cena je iba za spracovanie/vyvolanie.
When you purchase film you will be buying the film, processing and digital transfer. The lab will send you your developed film back and email you a password to retrieve your digital scans from the cloud so you can edit and share in any way you choose.
Volne prelozene: cena za film, vyvolanie, naskenovanie a ulozenie na mrak.
Aha, tak to potom ano.
#29
Publikováno 7 January 2016 - 01:54:42
řekněte mi někdo, proč to cenově šlo tak do prdele Ještě před třema lety jsem kupoval v Praze v Kodaku inverzi Super 8 za 340Kč!!! Jsem docela nadšen, že to pokračuje a nezaniká, ale pro Super 8 to nevychází dnes cenově vůbec dobře. U inverze se dá říct, že dnes neexistuje možnost koupit ji rozumně (to se snad změní s Ferraniou), ale když jsem před pár měsíci organizoval hromadný nákup 16mm a dostal jsem se v přepočtu (a to jsem sám přetáčel na Barrandově z velkých cívek na stole, který mi teď stojí v pokoji) na cca 800Kč za 30m, tak musím říct, že dnes bych se dostal na cenu o dost vyšší. Protože Wittner rozprodává poslední zásoby od Agfy a zdražil. Za 30m bychom dnes dali něco přes tisíc (při koupi metráže, ne při koupi 30m) a tento film dojde. Pokud Kodak neoživí inverzi, tak tu bude jen ta Ferrania a její ceny se teprve uvidí. Já věřím v tom, že to bude super a že zase budu točit na Super 8 za slušný peníz a 16mm seženu také za dobré peníze. Jsem optimista!
#30
Publikováno 7 January 2016 - 10:54:50
hmm a k comu to je dobre ?
skoda ze nic nove vo photo filmoch.
#31
Publikováno 7 January 2016 - 12:19:08
Rozhodně je to dobrý impuls od toho Kodaku, ale to že jedou ve svým klasickým modelu vysoký ceny a vůbec nikde není vidět snaha se dostat s cenou dolů tak film zase znova zabíjej před narozením. I tu novou kameru potahujou kůží a hrajou si na exkluzivitu. Evidentně tomu sami moc nevěřej.
Podle mě i kdy by byla cena poliviční tak to žádný zásadní haló nevyvolá a nic to nezmění. Chce to nový disruptivní hráče co to nakopnou. Co třeba Čína, jsou tam nějaký výrobci filmový suroviny? Čína je podle mě jediný místo kde půjde dosáhnout vo dost levnější výroby. Snad se toho někdo chytí.
#32
Publikováno 7 January 2016 - 12:20:16
#33
Publikováno 7 January 2016 - 13:07:03
Škoda, že som jazykový antitalent a teda nerozumiem, o čom hovoria. Avšak podľa toho čo vidím, sú nadšení filmom Super8. A nie sú sami, ja tiež. Super8 je Super 8. Mám v mrazáku možno aj viac ako 1000metrov 16mm filmov ORWO, Foma, Gevachrom, Kodak, farebné aj ČB, negatív aj inverziu, ale keď idem niečo točiť, tak vždy vyhrá S8 a Canon 512XL elektronic. Keď sa mi minú filmy S8, potom dostanú šancu aj 16-tky, ak sa toho dožijem.
#34
Publikováno 7 January 2016 - 18:49:06
Rozhovor se CEO Kodaku
#36
Publikováno 7 January 2016 - 20:23:11
#37
Publikováno 9 January 2016 - 15:46:01
Určitě je to zajímavá věc, pro dnešního digitálem a You Tubem "zhýčkanýho" spotřebitele, kterej si chce zkusit něco natočit na film, což je trochu paradox, ("cena za negativní film, vyvolání a naskenování") když něco natáčim na film tak proto abych to mohl případně i promítat projektorem z filmu, i když naskenovaná kopie do digitálu je na doplnění taky fajn. Ale nevim jestli bych natáčel na film jen proto aby výstupem z toho byl jen digitální scan, bez možnosti promítání filmu, nějaký produkce to třeba zase využijou.
Velkým plusem by teda byl ten záznam zvuku, ale zase méně už to využije filmař amatér, pokud jeho záměrem není stříhat a upravovat to nakonec v digitálu.
Takže uvidíme, třeba to filmu nakonec pomůže, nebo to bude jen zase další slepá ulička...
#38
Publikováno 9 January 2016 - 17:44:57
To je dobrej úlet chtít za plastovou krabicu nevalné kvality složenou kdesi v číně částku přes 10 tisíc kaček, raději si pořídím kamerku pevnější kovové konstrukce z let minulých za desetinu ceny. Nechápu co je to za hybryd, zvuk to bude nejspíše nahrávat na kartu ale né na film, za další, místo hledáčku je LCD a celkově podivná hnusná plastová škatule nepodobná prvních VHS kamer? to koupí jen blázen... Mám pak pocit při ceně vyvolání jedné kazetky, že se bude jednat s největší pravděpodobností o negativ nikoliv inverzi, tedy že vám to vyvolaj a zdigitalizujou, jak to tam v té ukázce říká o té digitalizaci...
Za mne další zbytečnost, tohle Kodak přestřelil, kdyby raději místo vývoje a utrácení za něco takového udržel výrobu alespoň poslední inverze Ektachromu bylo by to daleko přínosnější pro více lidí...
#39
Publikováno 9 January 2016 - 18:13:24
#40
Publikováno 10 January 2016 - 20:20:38
Tak je pravda že při použití inverzního filmu super 8 se dá po vyvolání hned promítat, narozdíl od dnešních kazet super 8 od Kodaku plněných negativním filmem. Ale zase inverzní film je originál, který se při poškrábání nebo zničení projektorem již nedá nahradit (proto by se při archivaci měl promítat co nejméně, a promítat pouze na promítačce které člověk věří), systém negativ pozitiv je v tomto lepší, že se promítá kopie z negativu, a negativ je bez poškození a škrábanců (nikdy se nepromítá!) při poškození kopie lze z negativu vykopírovat novou, nevýhodou tohoto systému je vyšší cena jak u inverze, a někdy subjektivně nižší ostrost jak u inverzního originálu.
Takže lze dnes nechat sice vykopírovat z negativu super8 pozitivní kopii super 8mm na promítání promítačkou, ale na cca 3min záznamu při 15m filmu je to drahá sranda v řádu několika tisic kč (pořízení filmu, vyvolání a vykopírování kopie)
#41
Publikováno 10 January 2016 - 22:15:57
Na druhej strane, negativ zachrani neuveritelne veci. Ak s nim dalej parcovat, skenovanie je temer idealne. Kopirovanie na dalsiu filmovu surovinu zvysuje naklady. Ale takto sa to vlastne profesionalne vzdy robilo -negativ/pozitiv.
#43
Publikováno 8 May 2016 - 19:51:46
Tady je na ukázku test natočený na negativní film super8 Kodak Vision3 50D a poté z negativu vykopírovaná kopie super 8mm
Je fakt že tímto způsobem by klidně šlo negativ sestříhat, nechat vykopírovat kopii, a doplnění zvuku by bylo možný i na magnetickou stopu nanesenou na film.
Natáčeno běžnou, po bazarech sehnatelnou kamerou na kazety super8
#44
Publikováno 8 May 2016 - 19:53:07
Tady je na ukázku test natočený na negativní film super8 Kodak Vision3 50D a poté z negativu vykopírovaná kopie super 8mm
Je fakt že tímto způsobem by klidně šlo negativ sestříhat, nechat vykopírovat kopii, a doplnění zvuku by bylo možný i na magnetickou stopu nanesenou na film.
Natáčeno běžnou, po bazarech sehnatelnou kamerou na kazety super8
#45
Publikováno 8 May 2016 - 19:56:07
Tak konečně se mi podařilo sem nahrát tu fotku, z toho testu
Přiložený soubor (y)
#46
Publikováno 8 May 2016 - 21:55:04
Tak konečně se mi podařilo sem nahrát tu fotku, z toho testu
Andec? Čekám na dotočení kazety a taky to pošlu na vyvolání a udělání pozitivní kopie. Je vidět že to opravdu funguje super! už se nemohu dočkat:-D
#47
Publikováno 9 May 2016 - 16:22:56
A keď už chcem točiť na film, tak nech to je taký, ktorý si môžem premietnuť na stenu, ináč to nemá zmysel.
Prosím Vás sokolvideo, proč to takto zbytečně hrotit?
Natočit smysluplnou věc na osmičku negativ, nechat naskenovat a postprodukčně krásně upravit, synchronizovat se zvukem a takto natočit třeba videoklip?
Vždyť je to tak krásné spojení klasické a moderní techniky! Vdechla osmičce a šestnáctce nový život. Představila tuto v podstatě mrtvou technologickou větev děckám
*náctiletým, *dvacetiletým, *třicetiletým ...
Roosevelt kdysi prohlásil, že už nechce klip jinak než na 8/16ku. Ellie, Florence, Daughter, London Grammar, Arctic Monkeys, ... v dnešní době poptávají produkci klipů primárně na S8/16, s rozumným rozpočtem kolem 5-7k liber za klip ...
Tak proč by to proboha nemělo smysl? Jak jim chcete vysvětlit, že jim to natočíte na pozitiv, že si to budou moct promítnout doma v pokoji?
#48
Publikováno 9 May 2016 - 16:25:40
... a doplnění zvuku by bylo možný i na magnetickou stopu nanesenou na film.
Ano to je sice možné, ale v praxi nepoužitelné. Ten zvuk z magnetické stopy z filmu prostě není ani na mluvené slovo, natož třeba na hudbu ...
#49
Publikováno 9 May 2016 - 16:29:09
kdyby raději místo vývoje a utrácení za něco takového udržel výrobu alespoň poslední inverze Ektachromu bylo by to daleko přínosnější pro více lidí...
ne.
90 ze 100 zakázek na vyvolání a zpracování jsou negativy.
Pokud by kodak zabil negativ a držel pozitivní ektachrome, zabije osmičku, je to jednoduché.
#50
Publikováno 9 May 2016 - 17:52:12
Geo: ano vyvolání a pozitivní kopie jsou z Andecu
Ano také mi přijdou zajímavý a funkční dnešní možnosti prolínání filmu s digitálem (který rozšiřujou o nové metody natáčení, postprodukce a předvádění natočeného díla), ale i ta čistě analogová kopie má v dnešní době "cristalicky čistýho" a vyžehlenýho digitálu určitý kouzlo, možná právě díky tý "nedokonalosti" má film hloubku obrazu.
A s tím je spojen i ten čistě analogovej zvuk na magnetický stopě na filmu, prostě to k tý analogový kopii (v případě že se se zvukem počítá patří ) i s tou nedokonalostí, a budu se hádat že, magnetický zvuk na filmu je použitelný (V praxi jsme zkoušeli ozvučit jednu pohádku na filmu super8 s nanesenou mag. vrstvou, ale už s nenahraným zvukem hudbou z audiokazety, a výsledek byl velmi dobrý, vlastně v některých pasážích ruské fotbalové pohádky, obraz s hudbou natolik sedl, že to vypadalo jak když to tak má být.
To spíš bych žekl že optický zvuk, na kopiích 16mm když je špatně udělaný stojí za prd, má menší frekvenční pásmo jak magnet, a u filmu 8mm (i když i tady pokusy byli) je právě optický zvuk skoro nepoužitelný.
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návětěvníků, 0 anonymních