Na internetu (který jak známo "ví vše") jsem se dočetl, že formát 645 pro svojí malost není doporučen pro vážnější práci. Zatímco 6x6 prý už pro vážnější práci doporučen je, protože Hasselblad.
To mi přišlo jako kravina - šířka negativu 6x6 je přeci stejná, jako 645, a když zvětšuju na papír s poměrem stran tři ku čtyřem, což je třeba 18×24 nebo 30×40, tak hážu na papír i stejnou výšku a maximálně mám o něco snazší ořez.
Ale hlavně mě to přivedlo k úvaze jaké jsou praktické hranice pro zvětšeniny z různých formátů - jaké jsou v tomto směru vaše zkušenosti? Mě na pocitovku zvětšenina z kinofilmu končí na 18×24 a zvětšenina z 645 respektive 6x6 někde na 30×40, ale je pravda že větší papíry nemám v oku.
Jak to vidíte vy? Absolutní pravda neexistuje (a i kdyby, tak zrno z Acrose vypadá na papíře jinak, nežli z Fomy 400) ale jak to máte s pocitovkou?
Díky za radu :)