Dá se říct, že jsem se inspiroval daným článke z paladixu. Prostě jsem tam hodil osvícený zavadějící " jazýček" filmu a když se mi zdálo, že skrz něj už nevidím, tak jsem si řekl "Jóóó, 9min, to by šlo..." Byl to kousek o třech políčkách, takže my šlo pouze o to to vyolat a vydět výsledek z vývojky, které jsem velké šance už nedával. A překvapila....
Ano, neředit a vracet zpět je "pohodlnější" (dle mně). Ale nějak jsem si našel svuj zpusob s ředěnou excelkou (1:3) a byl to pro mne (tehdy) jediný logický zpúsob jak vyvolat fomu 400 focenou v klubu na akcích typu drum´n ´bass, hardcore a tekno s bleskem. Ze stocku my lezli tak kontrastní snímky, že jsem ho radši zavrhl a vydal se cestou pokusu a omylu až ke krkolomným 35 minutám volání s pomalým znižováním agitace (překlápění) a ředéním 1:3. Teď jsem už bohužel moc líný na takovéhle věci. Stejně my vylezli z téhle "vyrovnávačky" (jak jsem si to nazval) asi nejlepší kousky na f400-ce.
Samozřejmě je zcela zbytečné ředěnou vývojku skladovat. Když jsem to zkušel (ze srandy tu mou 1:3) tak mi ani noc v lednici nepřežila.
Ta univerzálka je pouze moje volba, protože u pozitivního procesu nemám tek velké nároky na vývojku. Jde my spíš o vizuální stránku než-li technickou. U negativu je to ovšem jinak.
Pozitivu mužeš udělat i milion, abys´zjistil, co ti vyhovuje. Z*urvit si jediněčnou vzpomínku na negativu bych asi nepřežil.....