Vážení kolegové, v souvislosti s oznámením a návrhem nových "Pravidel" Akademie filmového umění a věd, jež ve svém striktním návrhu kvót vhodného obsahu ve filmu, závazně platném od roku 2024 stanovuje nominační kritéria filmové produkce, se přímo nabízí otázka, jak se vlivná skupina tzv. "Análních akrobatů v Bruseli " aktivně projeví v restriktivních požadavcích na finální obsah fotografického obrazu. Je patrné, že je připravována nová selektivní norma, mnohem tvrdší, než současná legislativní pravidla, omezující fotografování určitých míst a skupin, v nedávné minulosti silně fotogenických, které byly jakýmsi prověřeným klíčem k mediálnímu úspěchu fotografa. Mám neodbytný pocit, že se obloukem navrátíme do období ideologické samovlády tuhého Bolševika a osoba s fotografickým aparátem bude zase lovnou zvěří pro zamindrákované uliční desítkářky a uniformovaný sbor tzv. "Šedý mor", systematicky buzerující vše v místní, Obecním Vejborem vytyčené honitbě, kdy každý kyselejší xicht byl systematicky pronásledován. Fotograficky zobrazovat volně se pasoucí spoluvofčany je již v současné době nepředvídatelné. Verbální útoky hysterických kvočen, chránících svá rozmazlená kuřátka před slídivým okem fotografa, jsou jen chabým počátkem. Zda-li Váš pes, či jiný domácí "Blechoň" psychicky trpí, když jej bez jeho písemného souhlasu vystavíte pupile svého objektivu, zůstává dosud zcela volným polem pro Unijní legislativu, obdobně, jako úpěnlivá bolest, kterou trpí šťavnatá mrkev, když se do jejího těla zahryznete. Smutný pohled na perspektivy vlekle chcípajíjícího fotografického oboru, z něhož se v rámci "demokratisace fotografování" zcela vytratil monopol fotografických profesionálů, kteří se již nejsou dlouhodobě schopni ani organisovat. Dobré světlo.... !
S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik