Chromogénne vs. klasicke filmy
#1
Publikováno 20 březen 2012 - 22:38:17
Niečo som si o nich prečítal, ale nikde som nenašiel priame porovnanie, maximálne tak Ilford xp2 vs. Kodak BW 400 CN, Kodak má oranžovú masku a preto sú z neho lepšie zväčšeniny na farebný papier. Ilford masku nemá, preto sa s ním pracuje lepšie pri domácom zväčšovaní na čb papier. Kodak je podla niektorých vhodnejší na architektúru a exteriéry celkovo a Ilford zase na portréty (lepšia pleťovka). XP2 je ževraj veľmi háklivá na čistotu pri spracovaní vo fotolabe, vyčistí im valčeky
To je asi tak všetko čo som zatiaľ dokázal nájsť.
A znova k otázke
Majú tieto filmy oproti klasickým emulziám nejakú nevýhodu (menší rozsah odtieňov, trvácnosť...) lebo s ich obrovskou expozičnou pružnosťou by mali byť inak veľmi obľúbené (ISO 50-800).Dokonca je možné jeden film xp2 exponovať v tomto rozsahu, bez následnej korekcie pri vyvolávaní.
http://www.ilfordpho...42711321939.pdf
Ďakujem za odpovede.
#2
Publikováno 21 březen 2012 - 15:28:09
#3
Publikováno 21 březen 2012 - 16:34:19
Obrovská expoziční pružnost = všechny snímky jsou šedé, nevýrazné, nekontrastní. A nedá se to ovlivnit, protože zpracování je standardní.
co jsem viděl z nestandartního zpracování, nezdálo se mi až tak marné:
http://www.flickr.co.../?q=xp2 rodinal
#4
Publikováno 21 březen 2012 - 16:52:11
#5
Publikováno 21 březen 2012 - 17:16:28
Viete pri akom IE treba exponovat, predmacanie, vyvolavaci cas, preklapanie, ustalovanie?
Nieco som nasiel aj sam:
http://www.rangefind...?t=61643&page=2
#35 a #37, pravdepodobne hodinovy stand 1:100?
http://www.clubsnap....-2-rodinal.html
Skusil to z vas uz niekto a s akymi vysledkami?
#6
Publikováno 21 březen 2012 - 20:20:05
Fotografuje na ne kamarát, ktorý sa bráni volaniu doma, pre neho sú ideálne (aj do pinholky). Kto už má ako-tak zmáknutý negatívny proces, je pravdepodobné, že si vie tento materiál nahradiť (exp. pružnosť a pod).
#7
Publikováno 25 září 2014 - 12:11:06
Možná mě s tímhle dotazem vyhodíte, že nepatří úplně na temnou, ale zkusím to Skenoval jsem teď několik filmů Ilford XP2 a protože vždy skenuju černobílé filmy jako barevné a posléze pracuji se zeleným kanálem (který je teoreticky, ale i prakticky nejostřejší), všiml jsem si takové zajímavosti. Jednotlivé barevné kanály jsou u XP2 prakticky shodné, ale vzájemně posunuté - červený kanál bývá o něco tmavší než zelený a ten je zase o něco tmavší než modrý. Naskenoval jsem pro porovnání nějaké klasické filmy (Fomapan, HP5) a tam se ty barevné kanály prakticky překrývají. Jinak bylo použito naprosto stejné nastavení skeneru. Čím to je?
Moje laické (a nejspíš špatné) vysvětlení je, že chromogenické filmy jsou typicky expozičně velmi pružné, tak jestli nemají podobně jako barevné filmy několik vrstev a každá sice uchová stejný černobílý obraz, ale má jinou citlivost a výsledný negativ složený z těchto vrstev je pak díky tomu pružnější. Každá ta složka pak při skenování odlišně propouští světlo a snímač skeneru do jednotlivých barevných kanálů "vyseparuje" vrstvy negativu. To by znamenalo, že když pracuji pouze se zeleným kanálem, můžu přicházet o část stínů/světel zachycených v jiné vrstvě negativu...?
#8
Publikováno 25 září 2014 - 18:27:24
XP ma ako kazdy moderny film viac vrstiev (myslim, ze dve).
Ak vidis posunute krivky pre jednotlive kanaly RGB je dane tym, ze podlozka ma ine sfarbenie ako zelatina a ta ma ine sfarbenie ako farbivo tvoriace zaznam. Tam, kde je negativ malo kryty ma inu farbu, ako tam, kde je na filme zaznam. Aj preto ma BW400CN masku, aby tento problem eliminoval.
Neviem, ci mas skener, ktory sa kazdu polhodinu sam liearizuje a tak si myslim, ze ten tvoj jednoducho neuvidi prekryvajuce sa krivky (alebo iba jemne posunute od seba) ani s dokonalou neutralnou predlohou.
Su rozne druhy skenerov, velmi casto sa soft da prestavit do rezimu, ze skenuje bez farebnej informacie a vsetky body maju hodnoty, ktre su pre vsetky kanaly rovnake [2,2,2], [75,75,75], [252,252,252] ...
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních