Přejít na obsah


Fotka

Chromogénne vs. klasicke filmy


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
7 odpovědí na toto téma

#1 minotaurus

minotaurus

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 23 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 20 březen 2012 - 22:38:17

Chcel by som sa spýtať, či tu niekto používa obidva typy a vie ich porovnať.
Niečo som si o nich prečítal, ale nikde som nenašiel priame porovnanie, maximálne tak Ilford xp2 vs. Kodak BW 400 CN, Kodak má oranžovú masku a preto sú z neho lepšie zväčšeniny na farebný papier. Ilford masku nemá, preto sa s ním pracuje lepšie pri domácom zväčšovaní na čb papier. Kodak je podla niektorých vhodnejší na architektúru a exteriéry celkovo a Ilford zase na portréty (lepšia pleťovka). XP2 je ževraj veľmi háklivá na čistotu pri spracovaní vo fotolabe, vyčistí im valčeky ;)
To je asi tak všetko čo som zatiaľ dokázal nájsť.
A znova k otázke :)
Majú tieto filmy oproti klasickým emulziám nejakú nevýhodu (menší rozsah odtieňov, trvácnosť...) lebo s ich obrovskou expozičnou pružnosťou by mali byť inak veľmi obľúbené (ISO 50-800).Dokonca je možné jeden film xp2 exponovať v tomto rozsahu, bez následnej korekcie pri vyvolávaní.
http://www.ilfordpho...42711321939.pdf
Ďakujem za odpovede.
  • 0

#2 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 21 březen 2012 - 15:28:09

Obrovská expoziční pružnost = všechny snímky jsou šedé, nevýrazné, nekontrastní. A nedá se to ovlivnit, protože zpracování je standardní.
  • 0

#3 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 785 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 281

Publikováno 21 březen 2012 - 16:34:19

Obrovská expoziční pružnost = všechny snímky jsou šedé, nevýrazné, nekontrastní. A nedá se to ovlivnit, protože zpracování je standardní.


co jsem viděl z nestandartního zpracování, nezdálo se mi až tak marné:
http://www.flickr.co.../?q=xp2 rodinal
  • 0

#4 Drevorubec

Drevorubec

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 324 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 247

Publikováno 21 březen 2012 - 16:52:11

Z jedné mé zkušenosti s XP2 vyplynulo, že je to ideální film do extrémních světelných podmínek (koncerty), což tu někde popisují i další, např. Achernar.
  • 0

#5 minotaurus

minotaurus

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 23 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 21 březen 2012 - 17:16:28

Prave to nestandartne kupanie v Rodinale som myslel :shock:
Viete pri akom IE treba exponovat, predmacanie, vyvolavaci cas, preklapanie, ustalovanie?
Nieco som nasiel aj sam:
http://www.rangefind...?t=61643&page=2
#35 a #37, pravdepodobne hodinovy stand 1:100?

http://www.clubsnap....-2-rodinal.html

Skusil to z vas uz niekto a s akymi vysledkami?
  • 0

#6 ďuroT

ďuroT

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 778 příspěvků(y)
  • LocationBA, SK
Reputace: 364

Publikováno 21 březen 2012 - 20:20:05

Tieto filmy majú jednu nevýhodu: cenu :shock:
Fotografuje na ne kamarát, ktorý sa bráni volaniu doma, pre neho sú ideálne (aj do pinholky). Kto už má ako-tak zmáknutý negatívny proces, je pravdepodobné, že si vie tento materiál nahradiť (exp. pružnosť a pod).
  • 0

#7 jimmyhayek

jimmyhayek

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 101 příspěvků(y)
  • LocationOlomouc
Reputace: 78

Publikováno 25 září 2014 - 12:11:06

Možná mě s tímhle dotazem vyhodíte, že nepatří úplně na temnou, ale zkusím to :-) Skenoval jsem teď několik filmů Ilford XP2 a protože vždy skenuju černobílé filmy jako barevné a posléze pracuji se zeleným kanálem (který je teoreticky, ale i prakticky nejostřejší), všiml jsem si takové zajímavosti. Jednotlivé barevné kanály jsou u XP2 prakticky shodné, ale vzájemně posunuté - červený kanál bývá o něco tmavší než zelený a ten je zase o něco tmavší než modrý. Naskenoval jsem pro porovnání nějaké klasické filmy (Fomapan, HP5) a tam se ty barevné kanály prakticky překrývají. Jinak bylo použito naprosto stejné nastavení skeneru. Čím to je?

Moje laické (a nejspíš špatné) vysvětlení je, že chromogenické filmy jsou typicky expozičně velmi pružné, tak jestli nemají podobně jako barevné filmy několik vrstev a každá sice uchová stejný černobílý obraz, ale má jinou citlivost a výsledný negativ složený z těchto vrstev je pak díky tomu pružnější. Každá ta složka pak při skenování odlišně propouští světlo a snímač skeneru do jednotlivých barevných kanálů "vyseparuje" vrstvy negativu. To by znamenalo, že když pracuji pouze se zeleným kanálem, můžu přicházet o část stínů/světel zachycených v jiné vrstvě negativu...?


  • 0

#8 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 061 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 034

Publikováno 25 září 2014 - 18:27:24

XP ma ako kazdy moderny film viac vrstiev (myslim, ze dve).

Ak vidis posunute krivky pre jednotlive kanaly RGB je dane tym, ze podlozka ma ine sfarbenie ako zelatina a ta ma ine sfarbenie ako farbivo tvoriace zaznam. Tam, kde je negativ malo kryty ma inu farbu, ako tam, kde je na filme zaznam. Aj preto ma BW400CN masku, aby tento problem eliminoval.

Neviem, ci mas skener, ktory sa kazdu polhodinu sam liearizuje a tak si myslim, ze ten tvoj jednoducho neuvidi prekryvajuce sa krivky (alebo iba jemne posunute od seba) ani s dokonalou neutralnou predlohou.

Su rozne druhy skenerov, velmi casto sa soft da prestavit do rezimu, ze skenuje bez farebnej informacie a vsetky body maju hodnoty, ktre su pre vsetky kanaly rovnake [2,2,2], [75,75,75], [252,252,252] ...


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních