Jde barevný negativ vyvolat BW procesem?
#1
Publikováno 19 April 2012 - 13:14:45
#3
Publikováno 19 April 2012 - 15:09:53
- při skenování takového negativu žádný problém.
- tak trochu opruz je při zvětšování klasickou cestou, maska negativu to poněkud komplikuje, je nutno hodně přitvrzovat.
jeden z mnoha příkladů:
#4
Publikováno 19 April 2012 - 17:47:37
Jirin_ol: To jsou dobrý fotky , ten barevný nádech udělá podložka nebo ten zbytkový závoj na něm?
No v podstatě o cross procesu vím, proto jsem se ptal spíše na ten výsledek, tedy dobrá, čím to mám volat? stačí klasikou Rodinalem ale jak 1+25 či třeba déle při 1+100? mám to projistotu předlouhovat? mám ještě namíchaný zbytek exelky, co by bylo lepší? Jde mi prostě o to, jestli to už někdo zkusil, tak nějaký rady a zkušenosti, přeci mám jen jeden krátký film, tak co s ním, zvláště když o barvu nejde jako spíš co nejlevněji zachránit co je na něm... ale tady nevím jestli je vývojka lepší koncentrovanější či ředěná do ztracena ale za to teplejší atd... prostě dosáhnout nejlepšího výsledku, teď tedy přemýšlim, zda li dát vývojku slabší ale teplejší abych víc narovnal kontrast, když je to více ploché a se závojem... no až budu příště volat snad si najdu čas a zkusím to... jak tu někdo psal, v této branži se člověk pořád učí
#5
Publikováno 22 April 2012 - 18:41:57
#6
Publikováno 22 April 2012 - 21:00:43
#7
Publikováno 22 April 2012 - 21:08:27
#8
Publikováno 15 July 2012 - 17:16:12
#9
Publikováno 15 July 2012 - 22:09:38
O cross procesu třeba zde: http://www.paladix.c...ov-zaverem.html
#10
Publikováno 15 July 2012 - 22:30:11
Budeš z toho mít černobílý negativ s barevnou maskou.
O cross procesu třeba zde: http://www.paladix.c...ov-zaverem.html
díky, článek jsem četl, ale popis "Velmi slabý černobílý negativ s maskou" ve mě vyvolává pocit, že to nemá smysl zkoušet. přitom jsem ale viděl dost zajímavých fotek, které touto cestou vznikly. ale asi to zkusím:
http://filmdev.org/recipe/show/7248
#11
Publikováno 15 July 2012 - 23:59:03
#12
Publikováno 5 September 2013 - 19:15:42
Budu rád za každou radu, nikdo v mém okolí se fotografiování na film nevěnuje a neporadí mi, tyhle filmy mi ušetří nejakou tu korunu a následně se rád podělím o zušenosti, až je nabydu
Děkuji.
#13
Publikováno 6 September 2013 - 22:36:20
ani jsem nezkoušel to zvětšovat, ale skenovat to jde,
napiš potom jak jsi dopadl, já jsem dopadl s obrovským zrnem
#14
Publikováno 7 September 2013 - 00:21:29
Čtyřstovka, to bylo zajímavější. Zatím jsem fotil jen na stovku fomu, takže nevím, jak velké zrno by mělo být, nějaké tam je, ale nepřijde mi to zrovna katastrofální, hlavně výsledky považuju za uspokojivé, protože jsem nevěřil, že tenhle film bude použitelný. Vůbec jsem neřešil správné postupy při vyvolávání, jen jsem +- dodržel dávkování a pak to nechal nějakou dobu stát. Věřil jsem tomu, co mi říkal AE-1 program s patnáct let starou baterkou. Asi ještě funguje dobře.
Ve skeneru jsem nastavil snímání jen na úplném okraji histogramu a najednou na mě vykouklo něco, co po následné úpravě do grayscale a dotáhnutí kontrastu vypadá skoro jako fotografie.
Budu dělat dál různé pokusy, jen ce se mi do ruky dostanou další filmy. Myslím ale, že na papír z toho nic nemá smysl dělat To by musel být film v pořádku a tam je zase škoda ho dělat v rodinalu. Kombinace prošlý nekvalitní, nebo poškozený barevný film + rodinal + skener dá použitelné výsledky, ale jen proto, že cena materiálu je minimální. Pokud se mi do rukou dostanou nějaké pořádně šmejdovské filmy, vezmu zenit, předprvoválečný dagor a trumfnu lomografy steampunkovým přístupem k focení. To by mohlo jít.
Zatím budu testovat použití barevných filtrů.
#15
Publikováno 7 September 2013 - 15:02:00
Přiložený soubor (y)
#16
Publikováno 7 September 2013 - 22:45:15
#17
Publikováno 7 September 2013 - 23:23:30
#18
Publikováno 8 September 2013 - 02:42:27
Můj další poznatek je, že když je to starý film, je potřeba opravdu dlouho namáčet v několika várkách vody z kohoutku a pak několik minut agitovat ve vývojce, než to dám na hodinu stát, protože jinak tam vznikají pruhy. Ale to tady asi každý ví...
#19
Publikováno 27 March 2014 - 21:14:58
A co takhle zpracovat barevny papir BW procesem?
Googlim to uz pres hodinu a jediny komentar co za neco stal, ze je na barevnem papire malo stribra (vysledek takovehoto pokusu ale nepopisuje).
#20
Publikováno 27 March 2014 - 21:53:41
zajimavy .. ja se zeptal elgoogy a po peti minutach sem prolezl nekolik debat kde se tomu venujou ... v podstate se to da shrnout takto: v absolutni tme, nikdy nedostanes bilou a budes mit "niz-nez-nizsi" kontrast ... hledej RA-4 in BW chem ...
#21
Publikováno 27 March 2014 - 22:01:31
supr, dik za info. O to horsi ze ted uz to sou dve hodiny co googlim a to co jsi nasel ty jsem porad nenasel(krom te absolutni tmy)
#22
Publikováno 27 March 2014 - 22:03:46
tak to proste zkus ... tyhle RA-4 papiry (a dokonce CB verze) se prodavaj za hubicku, role 13cm x 88metru za 10Eur atd ... ...
#23
Publikováno 27 March 2014 - 22:07:01
no presne proto to chci zkusit .muzu mit dneska tak asi 100m za hubicku. Manipulace v uplne tme to bude asi komedie.
#24
Publikováno 27 March 2014 - 23:16:17
Ja volal RA4 papir v BW vyvojce kdyz jsem experimentoval s reverznim volanim RA4. Papir v cernobile vyvojce vyvolat jde, ale vysledkem je velmi slabe kryti, maly kontrast a predevsim se jedna o pozitivni obraz. Viz zacatek tohoto videa:
jinymi slovy na normalni praci nepouzitelne.
#25
Publikováno 27 March 2014 - 23:17:47
Teda pardon, pri zvetsovani z negativu je to vlastne v poradku, na videu je ukazka osvitu z diaku. Ale nic to nemeni na faktu, ze to pouzitelne neni...
#26
Publikováno 28 March 2014 - 00:03:17
ahoj Mickaeli,
dik za sdeleni vlastni zkusenosti.
Je mi docela jasne ze na seriozni praci to neni, kazdopadne fajn vedet ze z toho neco vyleze. Zkusim a jestli to bude trochu kloudne, prilozim tady vysledek..
#27
Publikováno 15 April 2014 - 22:46:25
ok tak jsem zkusil vyvolat barevny papir pomoci B&W chemikaliich a vysledek nulovy.
Fotka vzdy uplne seda a jedine co slo videt byl ramecek. Ruzne osvitove casy od 5sec- 2 min.
Jediny vysledek kdyz jsem svitil asi minutu osvitil papir cervenou blikackou ktera byla primo prilozena k papiru.
Pro mne teda jeste mene pouzitelne nez rika Mickael.
vyvojka Ilford PQ, teplota 20C
#28
Publikováno 15 April 2014 - 23:38:52
Otazkou je, do jake miry byl ten papir cerstvy... kdyz jsem to onehda zkousel, tak byl obraz nekontrastni, asi jako mekka gradace a postradalo to poradnou cernou. Jakym svetlem jsi na to svitil?
#29
Publikováno 16 April 2014 - 00:10:21
nakolik byl cerstvy nemuzu posoudit. Je to vyrazene z nejake foto masiny asi pred dvema roky, a kdy to do tej masiny naladovali, toz to nevim. Osvicene by ale byt nemely protoze kdyz je osvitim, vidim vzdy obrys ramecku.
Mam zvetsovak krokus 3, uprimne nevim co tam je za zarovku a jak je silna. Pri vf8 mi to na RC B&W dava casy kolem 4s, pri f16 6s (na rozmer 24x18) takze predpokladam ze zarovka tam bude asi docela silna.
ona by mne mekka gradace az tak nevadila. Pokud bych mel aspon castecne kloudne vysledky, zkusil bych papir pouzit na nejakou mega pinhole, osvitit treba dva metry papiru nebo jiny pokus.
Na jakou teplotu zahrivas vyvojku? Ja mam 20 stupnu, mozna i nekdy 18. Myslis ze by pomohlo zvysit teplotu?
#30
Publikováno 16 April 2014 - 19:20:35
Ten snímek je z kodakcolor 200, 14min v d76.dělal jsem několik pokusů, druhej stejný film na barevnej papír.
Přiložený soubor (y)
#31
Publikováno 16 April 2014 - 21:25:27
ahoj Lubosi,
vysledky s filmem jsou ocividne uspokojive. V jake vyvojce jsi vyvolaval papir?
#32
Publikováno 16 April 2014 - 21:32:31
Ja to pouzival do panoramaticke pinhole (15x50cm) a chtel jsem z toho delat primy barevny pozitiv. Jednim z kroku bylo prave vyvolani papiru v cernobile vyvojce, volal jsem normalne pri 20 stupnich, tusim v LQN, proste jako normalni cernobily papir. Nakonec to uplne nevyslo, nepodarilo se mi zbavit sileneho purpurovo modreho nadechu, nicmene pri osvitu zvestovakem to davalo vicemene pouzitelne pozitivy.
#33
Publikováno 16 April 2014 - 21:45:34
ahoj Lubosi,
vysledky s filmem jsou ocividne uspokojive. V jake vyvojce jsi vyvolaval papir?
Tu d76 jsem si míchal sám. Papír FOMATOL LQN. Ta barevná je z minilabu.
#34
Publikováno 16 April 2014 - 22:32:37
Ještě jsem zkoušel fujicolor 200 ten mě vycházel o minutu mín.připadal mě slabší než kodak.Já když si dal udělat v minilabu barevný fotky tak mě ke každý zakázce dali film kodak nebo fuji,tak jsem stím dělal pokusy,za ty prahcy nevemte to
#35
Publikováno 17 April 2014 - 00:00:37
Ja to pouzival do panoramaticke pinhole (15x50cm) a chtel jsem z toho delat primy barevny pozitiv. Jednim z kroku bylo prave vyvolani papiru v cernobile vyvojce, volal jsem normalne pri 20 stupnich, tusim v LQN, proste jako normalni cernobily papir. Nakonec to uplne nevyslo, nepodarilo se mi zbavit sileneho purpurovo modreho nadechu, nicmene pri osvitu zvestovakem to davalo vicemene pouzitelne pozitivy.
me to chyta modry nadech kdyz to necham jen tak na svetle a ani to nestrcim do vyvojky.
Jeste tomu dam asi jeden pokus nez to vyhodim nebo daruju nekam na universitu kde maji zazemi i na barevny pozitivni proces.
#36
Publikováno 17 April 2014 - 17:10:17
Ten modry nadech byl az po zpracovani v RA4.
#37
Publikováno 17 April 2014 - 17:16:56
Vypadalo to nejak takto, primy osvit na papir v dirkovce, kodak supra endura vc digital, vyvolana v BW vyvojce, prerusova, vyprana, osvicena a nasledne vyvolana v RA4.
#38
Publikováno 17 April 2014 - 18:30:11
Vypadalo to nejak takto, primy osvit na papir v dirkovce, kodak supra endura vc digital, vyvolana v BW vyvojce, prerusova, vyprana, osvicena a nasledne vyvolana v RA4.
a to se mi zas docela i líbí. Je to natolik ujetý, že to nemůže být považováno za chybu ale za záměr, A to je přece to umění, no-ne?
#39
Publikováno 17 April 2014 - 21:46:37
Nestihol som všetko dôkladne prečítať, tak sa ospravedlňujem, pokiaľ odpoviem na niečo, čo už tu bolo.
1. Vyvolanie farebného papiera v čb vývojke. Papier je skutočne lacný, takže na veľký formát by sa rozhodne viac oplatil, než čb. Skúšal som teda vyvolať ho ako obyčajný čb papier. Výsledok: nízka hustota, málo striebra, obraz použiteľný leda ako tapeta na stenu a na to prilepiť niečo normálne
2. Vyvolanie farebného papiera normálnym procesom, ale osvit z čb neg. filmu. Výsledok: veľmi mäkký obraz, opäť neupotrebiteľná kvalita. Okrem problému s vyvážením farieb tak, aby bol obraz skutočne čierno - biely je tu veľmi problematické dosiahnúť kontrast. Film by musel byť vyvolaný so zvýšeným kontrastom, čo by ho asi urobilo neupotrebiteľným pre bežné čb papiere.
3. Osvit z farebného diaku, reverzný proces (označuje sa občas aj ako RR-4). Výsledok: zhoršená, ale v núdzi použiteľná čistota farieb, vysoký kontrast. Občas možné vykryť nadržiavaním, ale Cibachromu to konkurovať nemôže.
4. Priamy osvit farebného papiera v aparáte (PIONÝR) a následne vyvolané ako RR-4. Asi najpoužiteľnejšia kombinácia, ak nerátame stranovo prevrátený obraz a rozhodené farby.
Veľmi staré farebné papiere obsahovali striebra o čosi viac, dnešné moderné ho majú naozaj minimum. Pravdepodobne má viac striebra profi rada typu Endura, Royal je ochudobnený ešte viac
Na záver ešte dodám, že farebné papiere majú oproti čb oveľa vyššiu citlivosť a aj na veľké formáty sa netreba báť použiť clon 11 a 16, aj pri veľmi vysokej filtrácii.
#40
Publikováno 17 April 2014 - 21:48:52
P.S.: Ten chlapík, čo máča na tom videu papier holými rukami sa asi nemá veľmi rád
#41
Publikováno 26 July 2017 - 22:24:38
no, tak po pročtení tohoto vlákna jsem se odhodlal vyvolat Agfa Agfacolor XRG 200 v Rodinalu 1:75/20°C na 19 min https://www.zonerama...8a1XmD0ltk63q18
nedávno jsem se díval na téma o zjemňování zrna Askorbanem Sodným, tak jsem si říkal, že to zkusím.
A taky jsem si říkal, že díky hnědému podkladu jsou fotky asi podexponované, tak že je zkusím na jiném filmu trochu přeexponovat
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních