Přejít na obsah


Fotka

id-11 stock vs. 1:1


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
21 odpovědí na toto téma

#1 lukas.erba

lukas.erba

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 309 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 118

Publikováno 5 červen 2012 - 21:40:24

Zdravím,

je znatelný rozdíl ve vyvolávání ve stocku a 1:1? Chci si vyvolat pár filmu a jsem línej jít do Nuslí pro destilku:)...a někde jsem tu četl, že ve stocku negativ vychází krásně...chci vyvolat 2 ilford pan 400...mám jednu cívku, tak bych do 485 ml. stocku ani neprodlužoval...co myslíte, zkušenější??

děkuji a krásnou dobrou temnou noc
  • 0

#2 lukas.erba

lukas.erba

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 309 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 118

Publikováno 5 červen 2012 - 21:41:21

Zdravím,

je znatelný rozdíl ve vyvolávání ve stocku a 1:1? Chci si vyvolat pár filmu a jsem línej jít do Nuslí pro destilku:)...a někde jsem tu četl, že ve stocku negativ vychází krásně...chci vyvolat 2 ilford pan 400...mám jednu cívku, tak bych do 485 ml. stocku ani neprodlužoval...co myslíte, zkušenější??

děkuji a krásnou dobrou temnou noc


neprodlužoval čas...
  • 0

#3 otik

otik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 300 příspěvků(y)
Reputace: 129

Publikováno 6 červen 2012 - 05:37:47

víc hledej chlape, podle návodu na krabičce by jsi prodlužovat měl, pro "druhý" film o 10%. Jinak chybu žádnou určitě neuděláš, ve štoku je to hezký. Jak ale bude asi nejlepší když vyzkoušíš sám.
  • 0

#4 lukas.erba

lukas.erba

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 309 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 118

Publikováno 6 červen 2012 - 13:13:14

tak šlo mi spíš o vaše subjektivní dojmy
  • 0

#5 sjirka

sjirka

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 454 příspěvků(y)
  • LocationPlzeň
Reputace: 113

Publikováno 7 červen 2012 - 10:44:23

tak šlo mi spíš o vaše subjektivní dojmy


Někde, snad v temnokomornické kuchařce jsem se dočetl, že používání stocku nema takřka žádné výhody, jen nepatrně nižší zrnitost a 1:1 je prý ostřejší. Používám od tý doby 1:1 a spokojenost, zrnitost tak akorát, ostrost tak akorát, kontrast tak akorát, časy tak akorát.
  • 0

#6 lukas.erba

lukas.erba

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 309 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 118

Publikováno 7 červen 2012 - 13:25:12


tak šlo mi spíš o vaše subjektivní dojmy


Někde, snad v temnokomornické kuchařce jsem se dočetl, že používání stocku nema takřka žádné výhody, jen nepatrně nižší zrnitost a 1:1 je prý ostřejší. Používám od tý doby 1:1 a spokojenost, zrnitost tak akorát, ostrost tak akorát, kontrast tak akorát, časy tak akorát.


to jsem přesně hledal:)

děkuji
  • 0

#7 pepafotograf

pepafotograf

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 764 příspěvků(y)
  • LocationJablůnka 397
Reputace: 333

Publikováno 8 červen 2012 - 16:54:44

...dvaadvacet let používám nesmrtelnou kombinaci-Kodak Tri-x 400+D76 1:1 /14minut/ +Fomabrom N112...úžasné! ;) D-76 je skoro to samé co ID-11....
  • 0

#8 lukas.erba

lukas.erba

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 309 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 118

Publikováno 8 červen 2012 - 18:43:33

...dvaadvacet let používám nesmrtelnou kombinaci-Kodak Tri-x 400+D76 1:1 /14minut/ +Fomabrom N112...úžasné! ;) D-76 je skoro to samé co ID-11....


jen ze zvědavosti? všude vidím 9:45 vyvolávací čas při 20Celsia..těch 14 minut máš ze zkušenosti, nebo proč:)?
  • 0

#9 pepafotograf

pepafotograf

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 764 příspěvků(y)
  • LocationJablůnka 397
Reputace: 333

Publikováno 9 červen 2012 - 19:08:08

Těch 14 minut mám z praxe,negativy krásně kryté,exponuju to na 400,sem tam prubnu i Fomičku 400 a též následně koupu v jedna ku jedné v D-76 14 minut,negativy paráda! Překlápím první minutu nepřetržitě,potom každou půl minutu 2x a poslední tři minuty vůbec...Vše krásné a vše je v pohodě!
  • 0

#10 zorin

zorin

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 48 příspěvků(y)
  • LocationBrno
Reputace: 21

Publikováno 13 červen 2012 - 12:56:48

Já osobně nějaký zásadní rozdíl nepozoruji. Vyvolávám proto 1:1 (abych ušetřil :))
  • 0

#11 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 13 červen 2012 - 18:34:42

Norové doporučujou TRI-X volat v D-76 ředěný 1+1 po dobu 9 min 30 sec. Já bych jim věřil, jejich tabulka mi totiž přinesla naprosto božský výsledky úplně vždycky. http://www.fotoimpor...02/PG02-1-7.htm

14 minut při 1+1 mi přijde, že bude krytý krapet moc (to sedí tak akorát pro push +2).
  • 0

#12 lukas.erba

lukas.erba

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 309 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 118

Publikováno 13 červen 2012 - 18:39:54

Norové doporučujou TRI-X volat v D-76 ředěný 1+1 po dobu 9 min 30 sec. Já bych jim věřil, jejich tabulka mi totiž přinesla naprosto božský výsledky úplně vždycky. http://www.fotoimpor...02/PG02-1-7.htm

14 minut při 1+1 mi přijde, že bude krytý krapet moc (to sedí tak akorát pro push +2).


děkuji, Lukasi, za odpověď..
  • 0

#13 lukas.erba

lukas.erba

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 309 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 118

Publikováno 13 červen 2012 - 18:46:04

btw, už mi došla ta D-76, cos mi tak skvěle umíchal...zkusím si jí udělat dle toho návodu, cos mi dal, poradíš jen, kde nakoupit suroviny?

díky
  • 0

#14 Mellon

Mellon

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 166 příspěvků(y)
  • LocationBrno
Reputace: 6

Publikováno 13 červen 2012 - 23:11:48

Těch 14 minut mám z praxe,negativy krásně kryté,exponuju to na 400,sem tam prubnu i Fomičku 400 a též následně koupu v jedna ku jedné v D-76 14 minut,negativy paráda! Překlápím první minutu nepřetržitě,potom každou půl minutu 2x a poslední tři minuty vůbec...Vše krásné a vše je v pohodě!


Asi by bylo dobrý u těch zaručeně odzkoušených časů uvádět, jestli je to pro kondenzor, nebo barevnou hlavu. Pak to vychází 1N sem 1N tam, a to nemluvím o vkusu a expozičních zvyklostech každého soudruha.
  • 0

#15 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 477

Publikováno 14 červen 2012 - 11:08:35

Tomu, který ti říká zaručený čas zásadně nevěř. Věř jen tomu, který ti dává orientační čas založený na jeho procesu... Zaručený čas si musíš najít až ty sám... Tedy směsici časů, nezáleží jen na tvém řetězci, ale hlavně na tom, co jsi vůbec fotil....
  • 2

#16 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 14 červen 2012 - 18:21:10

tru.
myslim že norové to maj docela dobře vychytaný pro kondenzor s difuzorem.
  • 0

#17 kraken

kraken

    Admin pro věci politické, teologické a sociální

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 914 příspěvků(y)
  • LocationOstrata
Reputace: 197

Publikováno 14 červen 2012 - 20:55:14

Lukášku, ogaro neščastná, Norové to možná mají fakt vychytané, vo tym žádná, ale nevím při jaké světle (kontrastu) a jak ten čehún exponíroval. Dle těchto parametrů se uzpůsobuje samotné vyvolání filmu, jak co do času, ředění a vyvolávání. Ju?
Čili Pavlík má tak trochu pravdu.
  • 0

#18 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 16 červen 2012 - 11:54:52

já si myslím, že to moc hrotíš, Krakene :oops: ale rozumím ti. pro mě byl vždy čas z Norský tabulky jako orientační výbornej, protože pro můj konkrétní proces jsem ho ve výsledku nemusel již nijak upravovat.

joa suroviny, Lukáši.. hledej. nákup chemie se tu řešil nesčetněkrát.
  • 0

#19 pepafotograf

pepafotograf

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 764 příspěvků(y)
  • LocationJablůnka 397
Reputace: 333

Publikováno 17 červen 2012 - 07:14:09

Chlapi já bych to nehrotil,koukal jsem do té tabulky,no možná se pletu-ale vidím tam časy na film 135,nevidím tam film 120-né že by tam byly časy nějak asi extra jiné,ale přeci...Zaručené není nic,snad jen smrt-doporučuji vyvolávací časy samozřejmě odzkoušet,kdo fotí na slunci v létě,bude to asi jiný čas než když dělám-a to dělám asi nejvíc,portrét v řekněme "pošmourném" mlhou zkrášlující scéně! Takže i kontrast scény má vliv na volací časy,pohyb filmu ve vývojce atd...Pokud někdo dělá tohle poprvé,podruhé a má ke všemu na filmu "všechno možné",tak je to složitější.Já má pět kazet do Erbéčka a fotím je tak,abych měl na každém filmu "jen to jedno",což je asi nejlepší.Kinofilm 400 jsem nedělal ani nepamatuji-dělám Ilfordpany 100 v Horizonu a tam je to 1:1 pro mé motivy a můj způsob podání 11minut normální kynetikou překlápění,teploty atd,atd...
  • 0

#20 pepafotograf

pepafotograf

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 764 příspěvků(y)
  • LocationJablůnka 397
Reputace: 333

Publikováno 17 červen 2012 - 07:16:02

Zapomněj jsem jen dodat,že tou mou vývojkou je D-76,nevážená-kupována v obchodech...Dobré světlo všem!
  • 0

#21 jenda1250

jenda1250

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 3 570 příspěvků(y)
Reputace: 401

Publikováno 17 červen 2012 - 13:14:26

jenom pro pořádek, v té "norské" tabulce je kolonka komentující světlo, za jakého bylo exponováno :oops: a komentář.
  • 0

#22 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 17 červen 2012 - 14:58:31

když jsem si to překládal, tak mi vyšlo, že "Tonefordeling" je něco jako rozložení tonality, a většinou se tam vyjadřujou ke kontrakci/separaci tónů v určitý části densitometrickejch charakteristik. ostatně - pro jiný vývojky tam maj i změřený densitometrický křivky.
ale te fuk. pro běžný normální focení za smíšenýho světla, MG papíry a polokondenzor/kondenzor s difuzorem to prostě sedí jako docela vhodnej startovací čas. dle mýho názoru teda.
  • 0




1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních