Přejít na obsah


Fotka

kdy nepoužívat žlutý filtr u ČB fotografie?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
35 odpovědí na toto téma

#1 lukas.erba

lukas.erba

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 309 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 118

Publikováno 18 březen 2013 - 19:22:33

Zdravím a děkuji:)

luky
  • 0

#2 jenda1250

jenda1250

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 3 570 příspěvků(y)
Reputace: 401

Publikováno 18 březen 2013 - 19:43:41

apríl je až za 14 dní, nebo máme jinej kalendář ;-).

odpovědi se nabízejí hned dvě.
1. když nechci použít žádný filtr (třeba protože je málo světla nebo to nemá vzhledem k barevosti scény význam)
2. když chci použít jiný (oranžový, červený, zelený nebo modrý)
  • 0

#3 Lukas_87

Lukas_87

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 730 příspěvků(y)
  • LocationLondyn, UK
Reputace: 54

Publikováno 18 březen 2013 - 20:07:25

Já ho mám nasazenej pořád, když nemám náhodou náladu na oranžovej (což už není tak často). Šprýmaři!
  • 0

#4 lukas.erba

lukas.erba

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 309 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 118

Publikováno 18 březen 2013 - 21:03:44

no právě, já ho mám taky pořád a když nebudu brát případy, kdy chci zvýšit kontrast oranžovým či červeným, tak mě pořád hledám důvod kdy ho sundat...všude se píše, že na čb ho nemá cenu sundavat. Když je málo světla, tak to beru, ale jinak:)
  • 0

#5 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 147 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 202

Publikováno 18 březen 2013 - 21:35:26

Používej, používej, používej. Osvit není početí, tady si přerušuj a pobíjej dle libosti.
  • 0

#6 jenda1250

jenda1250

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 3 570 příspěvků(y)
Reputace: 401

Publikováno 18 březen 2013 - 21:37:37

to je takový překladatelský oříšek.

převod barev na šedou škálu není přesný, právě žlutý filtr by to měl spravit (filmy jsou trochu víc citlivé na modrou). Potíž je ale v tom, že každý film má trochu jiný převod barev, stejnětak ne všichni smrtelníci vidí a interpretují barvy stejně. Asi významnější vliv to mělo u ortho filmů.

Ve skutečnosti není žádné dobře/špatně, je jenom realita, tvoje představa a prostředky jak jí realizovat (tu představu).
  • 1

#7 Bimbak

Bimbak

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 819 příspěvků(y)
Reputace: 92

Publikováno 18 březen 2013 - 22:23:13

mne bylo doporuceny namisto zlutyho pouzivat zlutozelenej ... jdu zejtra k Pazderovy, tak vysypu tech par minci za nej :) ...
  • 0

#8 feromarcin

feromarcin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 556 příspěvků(y)
Reputace: 71

Publikováno 18 březen 2013 - 23:49:05

V prvom rade si treba uvedomiť, že filter akejkoľvek farby potláča práve doplnkovú farbu. Konkrétne žltý filter potláča modrú farbu, preto je jeho typické použitie pri fotografovaní oblohy, kde zvýši kontrast mrakov. Ja osobne mám filtrov dosť, ale používam ich len zriedka. Pri fotení na farbu sú mi takmer k ničomu a na čb fotím pomenej a nenašiel som si čas, aby som urobil nejakú dôslednú fotku s použitím filtrov :)
  • 0

#9 Bimbak

Bimbak

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 819 příspěvků(y)
Reputace: 92

Publikováno 19 březen 2013 - 06:36:51

ted je venku vic modro nez cokoliv jinyho ... jdu zkusit udelat par fotek s a bez filtru :) ..
  • 0

#10 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 786 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 282

Publikováno 19 březen 2013 - 09:38:18

dotkl se toho jenda1250: "... že každý film má trochu jiný převod barev" . a to je docela důležitá poznámka, stejně jako že denní světlo má jinou teplotu barvy brzy ráno, v poledne a večer, za slunce či pod mrakem.... neexistuje generálně platná poučka, kdy ano, kdy ne - záleží jen na tom, čeho chci na kterém filmu docílit, a hlavně - co vlastně fotím.
  • 2

#11 koja

koja

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 219 příspěvků(y)
Reputace: 49

Publikováno 19 březen 2013 - 14:48:50

Mam spise averzi na generalizovani typu - bez zluteho nema cenu fotit, zluty filtr jedine...atd

- Touha po "vyrovnani barevne citlivosti filmu" mi u cernobile fotografie prijde s vyjimkou nejake technicke nebo vedecke prace jako nesmysl z podstaty veci.
- Uprava kontrastu barevnym filtrem je casto chapana mylne - barevny filtr sam kontrast nemeni. To zavisi na osvetleni a obvykle popisovane efekty nastavaji pri "zlutem slunecnim svetle a modrych stinech vrzenych oblacnosti".
- Stejne jako u UV hysterie nechapu proc "snizovat kvalitu" pausalne vsech fotek nejakymi odlesky od filtru, snizovat efektivi citlovost filmu za filtrem apod.

Proste fotim se zlutym, kdyz mam predstavu proc to delam.
  • 1

#12 Flaizer

Flaizer

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 371 příspěvků(y)
  • LocationOrlické podhůří
Reputace: 259

Publikováno 19 březen 2013 - 19:28:48

nápodobně, filtry použiju pouze podle scény, nikoliv permanentně, navíc jak jsem zjistil, tak třeba ten žlutý, ač se použije přímo na učebnicovou scénu, tak může tu scénu poškodit nevhodným převodem škály, než kdyby tam vůbec nebyl, tak raději pak filtr nepoužiju... jak tu bylo zmíněno, dosti záleží na filmu, pak na filtru a vývojce... to si každý musí vyzkoušet sám, ale velmi doporučuji si udělat kontrolní snímek stejné scény stejně exponovane s filtrem a pak dnes o políčko bez filtru, udělal jsem to a nyní používám filtry jen sporadicky, a to když jsem si opravdu jistý co udělá, maximíálně jen když chci trochu experimentovat... tak asi tak... ;)

Jo a s tím UV, u barevného filmu je UV dosti zapotřebí či prostě nutnost, jak jsem zjistil, tak s UV je to milionkrát lepší, filmy jsou na modrou citlivější jak u digoše, který má UV/IR cut filtr (nebo jak se temu nadává) hned před snímačem, tak je jasné že jakékoliv filtrování UV/IR již nemá smysl... :blink: jen na jakýkoliv film je opravdu zapotřebí, ikdyž jsou použita kvalitní MC skla... :rolleyes:
  • 0

#13 Vojta

Vojta

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 380 příspěvků(y)
Reputace: 55

Publikováno 20 březen 2013 - 07:51:10

Protože žlutej filtr dělá fotkám často takovej krémovej, šťavnatě bohatej feeling a to se mi u mejch fotek většinou nelíbí. Když se ale podívám do protektorátních čísel Fotografického obzoru, přijdou mi skoro všechny fotky takový. I v šedesátých letech. Pak už to mizí, asi vlivev dokumentární fotografie.
Možná je to tak trochu i o módě ve fotografii. Vždycky se bere něco jako standard, lidi si na to zvyknou a prostě to tak dělaj. Nebo je to vnucený technologií. Donedávna byly dokumentární fotky černobílý a zrnitý a teď si zvykáme na jemnozrnný (digi) s přepálenejma světlama.
Co ale moc nechápu, je ten žlutozelenej. On totiž zesvětluje zelenou (trávu, světlé listí) a pokud jí je v obraze hodně, fotka vypadá nepřirozeně, jako nějakej RTG snímek. Je to vidět u Adamse, taky v knize o Mionší zhusta. Někdy může bejt takovej efekt vhodnej, ale říkat o žlutozelenym filtru polarizák na čb a že se skoro nesundavá?
  • 0

#14 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 578 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 215

Publikováno 20 březen 2013 - 11:26:24

Priznám sa, že filtre na ČB nepoužívam vôbec, teda žiadné, ani farebné ani UV. Je to preto, lebo keď som začínal fotografovať v 80-tých rokoch, všade bolo zdôrazňované, že objektív je jedinečný tak ako je a že každé ďalšie sklo na objektíve zhoršuje jeho funkciu.
  • 1

#15 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 20 březen 2013 - 11:59:58

Vojta:
ŽZ filtr se MOC HODÍ v situacích, kdy je na scéně velké množství málo odlišných zelených odstínů (na podzim jsou jedle, smrky, modříny atd. téměř "stejně zelené"). Na fotografii je pak "stěna" stromů - a to nemusí být dobré. ŽZ filtr "separuje" odstíny zelené a na čb pak jsou stromy "různě šedé". Navíc zatmaví oblohu, redukuje "dálkový opar" a oblaka vystoupí.
Pravda, u světlezelených ("jarních") stromů, může dojít k nežádoucímu zesvětlení a pak to připomíná fotku v infra.
  • 2

#16 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 786 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 282

Publikováno 20 březen 2013 - 12:16:35

souhlas s panem Pentaxistou.
úplný extrém je vzít si na jarní českou krajinu s řepkovými poli Ilford HP5+ (nebo Ilfordí Surveillance filmy) a sytě žlutý filtr. To je síla! :-D
(kdo chce, ať si dá tu práci najít si a mrknout na spektrální citlivost filmů Kodak, Agfa APX a oproti nim Ilford, zapřemýšlí o tom, u kterého z nich bude žlutý (či žlutozelený, žlutooranžový či skylight) filtr v krajině přínosem a u kterého to nebude až tak potřeba).
  • 0

#17 Corvus

Corvus

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 438 příspěvků(y)
Reputace: 8

Publikováno 20 březen 2013 - 13:35:51

ja som prestal pouzivat zlty filter pri mojom beznom foteni z troch dovodov:
- znizuje rychlost filmu, co mi pri foteni na ulici vadi
- rozhadzuje expoziciu, nikdy neviem ci treba kompenzovat alebo netreba
- ztmavuje a zafarbuje hladacik
  • 1

#18 JohnyL

JohnyL

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 62 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 102

Publikováno 21 březen 2013 - 09:49:39

Jak už vyplývá z výše uvedeného - stejně jako ve většině ostatních věcí ve fotografii i při použití barevných filtrů musím vědět co dělám a hlavně proč to dělám. Základ je, že barevný filtr ztmavuje doplňkovou barvu. Když je potřeba něco zvýraznit, je potřeba použít odpovídající filtr. Jinak nedává smysl jakýkoliv barevný filtr používat trvale, protože se to jednak nemusí na konkrétní snímek hodit a zadruhé je to další věc, která vstupuje do optické soustavy a ovlivňuje kvalitu obrazu. Když je navíc opticky ten filtr nejslabším článkem v soustavě, tak je to zvážení ještě důležitější.
  • 1

#19 Vojta

Vojta

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 380 příspěvků(y)
Reputace: 55

Publikováno 21 březen 2013 - 12:03:10

Jindy se zase říká, že zelený, žlutozelený a modrý filtr u starších (hůře korigovaných pro barevnou vadu) oblektivů podávájí ostřejší obraz (právě proto, že část barevného spektra potlačí).
  • 0

#20 JohnyL

JohnyL

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 62 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 102

Publikováno 21 březen 2013 - 12:25:59

Jindy se zase říká, že zelený, žlutozelený a modrý filtr u starších (hůře korigovaných pro barevnou vadu) oblektivů podávájí ostřejší obraz (právě proto, že část barevného spektra potlačí).


Jo, jo, to je dobrá poznámka. Ale předpokládá to, že vím celkem jistě, jakou barevnou vadu objektiv má a že se projevuje konstantně. Může být od modrofialové až po zelenou. Ovšem taky se objevuje vada na jedné straně hrany červená a na druhé straně (nebo v jiné části fotky) modrofialová. Pak si třeba modrým filtrem na jedné hraně pomůžu a na druhé straně ostrost zhorším.
  • 0

#21 koja

koja

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 219 příspěvků(y)
Reputace: 49

Publikováno 21 březen 2013 - 20:54:15

Jo, jo, to je dobrá poznámka. Ale předpokládá to, že vím celkem jistě, jakou barevnou vadu objektiv má a že se projevuje konstantně. Může být od modrofialové až po zelenou. Ovšem taky se objevuje vada na jedné straně hrany červená a na druhé straně (nebo v jiné části fotky) modrofialová. Pak si třeba modrým filtrem na jedné hraně pomůžu a na druhé straně ostrost zhorším.


Myslim, ze ne. Princip barevne vady je dan tim, ze sklo ma disperzi - paprsky kazde barvy prochazi jinudy, coz u objektivu znamena, ze obraz napr. modre slozky je trochu posunuty proti obrazu napr. cervene slozky.
http://en.wikipedia....ersion_(optics)
Pokud vezmu barevny filtr, zbyde na matnici/negativu jen "jeden" obraz a ten je "ostry".

(Jasne, zjednodusuju - spektrum je priblizne spojite a filtr propousti nejakou jeho cast s urcitym prubehem, ne jen striktne jednu barvu. Takze jde spis o to, ze u beznych filtru nebudou ani maximalni posuny/rozmazani obrazu ruznych barev moc velke.)

Precti si nejake zaklady optiky, mas v tom trochu gulas.
  • 0

#22 Rimmer

Rimmer

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 159 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 3

Publikováno 21 březen 2013 - 22:48:54

Koja: myslim, ze to neni tak jednoduche, protoze mi zustane porad "jeden a pul" obrazu. Ten popisovany jev rozmazne opacne kraje spektra. Vysledna kvalita nemusi byt o nic lepsi, pokud mi ten filtr relativnim utlumem navic vytahne tu druhou stranu. Kdyby tomu tak bylo, konstrukteri optiky vseho druhu s tim operuji a AFAIK (mozna se vsak myslim, prosim o pripadnou opravu), tento postup se nepouziva ani u jednoucelovych vedeckych aplikaci.
  • 0

#23 JohnyL

JohnyL

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 62 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 102

Publikováno 21 březen 2013 - 22:54:45


Jo, jo, to je dobrá poznámka. Ale předpokládá to, že vím celkem jistě, jakou barevnou vadu objektiv má a že se projevuje konstantně. Může být od modrofialové až po zelenou. Ovšem taky se objevuje vada na jedné straně hrany červená a na druhé straně (nebo v jiné části fotky) modrofialová. Pak si třeba modrým filtrem na jedné hraně pomůžu a na druhé straně ostrost zhorším.


Myslim, ze ne. Princip barevne vady je dan tim, ze sklo ma disperzi - paprsky kazde barvy prochazi jinudy, coz u objektivu znamena, ze obraz napr. modre slozky je trochu posunuty proti obrazu napr. cervene slozky.
http://en.wikipedia....ersion_(optics)
Pokud vezmu barevny filtr, zbyde na matnici/negativu jen "jeden" obraz a ten je "ostry".

(Jasne, zjednodusuju - spektrum je priblizne spojite a filtr propousti nejakou jeho cast s urcitym prubehem, ne jen striktne jednu barvu. Takze jde spis o to, ze u beznych filtru nebudou ani maximalni posuny/rozmazani obrazu ruznych barev moc velke.)

Precti si nejake zaklady optiky, mas v tom trochu gulas.


Nebudu bojovat za to, jestli v tom mám guláš nebo ne, odborník nejsem. Chápu, že se světlo lomí až na skle v objektivu. Ale to, že po použití jakéhokoliv barevného filtru bez ohledu na barevnou vadu mně zbyde jen jeden ostrý obraz, mi při vadě projevující se na obou koncích spektra připadá až moc zjednodušené. Ale klidně se nechám přesvědčit.
  • 0

#24 Girmy

Girmy

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 676 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 146

Publikováno 22 březen 2013 - 08:41:08

O tomhle jsem četl kdysi ve starém dobrém Photolife, kdy ještě pan Karbusický měl filmovou éru a časopis stál za to ;-).

Popisoval to velmi podobně jako Koja. Tuším, že k tomu ještě dodával, že se kresba zlepšuje hlavně na seťácích a objektivech. Přijde mi to logické, ale nějaké fyzikální vysvětlení bohužel neposkytnu, na to jsem bohužel levý ;-).
  • 0

#25 koja

koja

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 219 příspěvků(y)
Reputace: 49

Publikováno 22 březen 2013 - 09:44:26

1. Jsme uz tady s timto mimo tema.
2. Vychazim z obycejne optiky, treba se pletu a budu rad, kdyz se dozvim neco noveho.

Nejak nechapu co myslite tim, ze se vada projevuje na obou koncich spektra. Imho se projevuje na celem spektru a to tim vyrazneji cim dal od sebe ty frekvence/barvy jsou. Ve chvili, kdy z toho spektra barevnym filtrem vyseknu jen malou cast, tak je to jedno, protoze se tam ty "konce" (hodne rozdilny frekvence) nedostanou a barvy/frekvence ktere filtr propusti (napr. jen odstiny modre) jsou natolik blizke, ze se aberace neprojevi.

Mozna je to nazornejsi na techto diagramech pruchodu barevnych paprsku:
http://en.wikipedia....on#Minimization

Moje uvaha vychazi z toho, ze cockou za filtrem v podstate prochazi jen jedna barva.
  • 1

#26 hidejoshi

hidejoshi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 741 příspěvků(y)
  • Location49°49'35.080"N, 12°36'21.379"E
Reputace: 435

Publikováno 22 březen 2013 - 10:00:17

Má pravdu ten chlapec. Proto by jsi měl ostřit s tím filtrem s kterým budeš fotit.
  • 0

#27 otik

otik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 300 příspěvků(y)
Reputace: 129

Publikováno 22 březen 2013 - 10:48:19

Má pravdu ten chlapec. Proto by jsi měl ostřit s tím filtrem s kterým budeš fotit.

a co dálkoměr, tam mám smůlu :)
jestli je to teda tak, že bez filtru ostřím jinam než s filtrem. Vršek jsem nečtl, sry
  • 0

#28 JohnyL

JohnyL

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 62 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 102

Publikováno 22 březen 2013 - 12:46:25

Jsme s tím už trochu mimo téma, ale zkusím se tématu trochu přiblížit. Myslím, že v první reakci na téma vlivu barevného filtru na redukci aberace potažmo zvýšení ostrosti ČB fotky jsem nijak nezpochybnil, že to je dobrá poznámka a pravda, právě naopak. Problém je podle mě případ (viz nejasnost mého vyjádření ohledně obou konců spektra zmíněná koja), kdy se v objektivu vytváří na některých hranách červená a na jiných modrofialová. Vyseknout jen jednu barvu filtrem by byl ideál, ale toho v podstatě žádný barevný filtr nedosahuje. Stačí se podívat na transmisivní křivky jednotlivých filtrů: např. http://www.hoyafilte...lters/k2yellow/ . Žlutý odfiltruje modrou, zbytek zůstává. Červený se blíží ideálu, protože nechá jen trochu ze žluté a zbytek jsou odstíny červené. Naopak modrý filtr zvýrazní modrou, ale všechny ostatní barvy tam pořád jsou, i když redukované. Zelený nechá i kus spektra modré. Jsou to filtry Hoya a u jiných to může být jinak. Takže vyseknout ze spektra barevným filtrem jen jednu barvu a mít tak opravdu ostrý obraz bez vlivu aberace do určité míry jde u těchto filtrů jen červeným filtrem. Já v tom logickou chybu pořád nevidím.

A tady se blížím původnímu tématu. Kdo by chtěl neustále mít na objektivu nasazený červený filtr, když jeho vliv je právě na výsledný obraz hodně výrazný?
  • 1

#29 Rimmer

Rimmer

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 159 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 3

Publikováno 23 březen 2013 - 20:41:10

Děkuji za rozvedení té myšlenky, na mobilu se mi to nechtělo datlovat. Ty křivky propustnosti běžných filtrů jsou mírné, k dosažení požadovaného efektu bys potřeboval v podstatě pásmovou propust, která by světlo učinila monochromatickým (snad se nepletu v terminologii, už jsem dlouho ze školních škamen) - víte, co myslím - nechala velmi úzký rozsah vlnové délky, která nebude trpět různým lomem). Pak bys mohl scénu např. vyfotit několikrát v různých vln. délkách na jedno políčko a složit pro účely čb relativně reprezentativní obraz.
  • 1

#30 koja

koja

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 219 příspěvků(y)
Reputace: 49

Publikováno 23 březen 2013 - 20:55:15

JohnyL a Rimmere, omluvte me dlouhe vedeni. Johnyho puvodni prispevek mi daval uplne jiny vyznam nez ten posledni a nedarilo se mi ho chapat jinak. Ve finale se shodujeme a ja zjistuju, ze jste byli o krok napred a brali do uvahy realne propustnosti filtru na trhu, kdezto ja popisoval nejaky teoreticky filtr s propustnosti ve tvaru jednoho ostreho "kopecku". Diky za vytrvalost :-)
  • 0

#31 koja

koja

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 219 příspěvků(y)
Reputace: 49

Publikováno 23 březen 2013 - 21:00:13

Mimochodem kdyz uz tady padlo to foceni jedne sceny na vice policek s ruznymi filtry. Kdyz jsem se ptal kamarada (sveho technickeho gurua jenz absolvoval reklamni a produktovou fotku) na prechodaky na krajinky, tak doporucoval (v pripade enormni touhy po pracnem zvetsovani) prave dve expozice s ruznym filtrem (typicky krajina + obloha) a vymaskovat pod zvetsovakem. Nezkousel jsem, tolik driny si me fotky zatim nezaslouzi.
  • 0

#32 hidejoshi

hidejoshi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 741 příspěvků(y)
  • Location49°49'35.080"N, 12°36'21.379"E
Reputace: 435

Publikováno 23 březen 2013 - 22:55:28

Jestli to už není trochu HDR přístup... :mrgreen: Hlavně asi bude obtížné zamaskovat ten přechod.
  • 0

#33 Golfista

Golfista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 630 příspěvků(y)
Reputace: 101

Publikováno 24 březen 2013 - 09:16:02

Mimochodem kdyz uz tady padlo to foceni jedne sceny na vice policek s ruznymi filtry. Kdyz jsem se ptal kamarada (sveho technickeho gurua jenz absolvoval reklamni a produktovou fotku) na prechodaky na krajinky, tak doporucoval (v pripade enormni touhy po pracnem zvetsovani) prave dve expozice s ruznym filtrem (typicky krajina + obloha) a vymaskovat pod zvetsovakem. Nezkousel jsem, tolik driny si me fotky zatim nezaslouzi.

To už zavání digitálizmen.
Přemejšlet, přemejšlet, přemejšlet, pak exponovat jeden snímek a jít... Třeba na oběd, po tak náročné a vyčerpávající práci. :-P
  • 0

#34 JohnyL

JohnyL

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 62 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 102

Publikováno 24 březen 2013 - 13:25:34

To je v pohodě Koja. Já jsem hloubavý typ, takže jsem chtěl přijít na to, kde se rozcházíme, a hlavní je, že jsme díky diskuzi přišli na to, že vlastně ne. Upřímně jsem si ty transmisivní křivky našel až před příspěvkem 28, ale předpokládal jsem, že budou takto vypadat. Jinak by to znamenalo, že když fotím čb jahodníkové pole a chci jahody oddělit od zelených listů a použiju zelený filtr, tak mi po jahodách zbydou jen černé díry :-) a takové filtry by chtěl někdo asi jen na čistě technickou fotografii.
  • 0

#35 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 786 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 282

Publikováno 24 březen 2013 - 17:22:36

Mimochodem kdyz uz tady padlo to foceni jedne sceny na vice policek s ruznymi filtry. Kdyz jsem se ptal kamarada (sveho technickeho gurua jenz absolvoval reklamni a produktovou fotku) na prechodaky na krajinky, tak doporucoval (v pripade enormni touhy po pracnem zvetsovani) prave dve expozice s ruznym filtrem (typicky krajina + obloha) a vymaskovat pod zvetsovakem. Nezkousel jsem, tolik driny si me fotky zatim nezaslouzi.


pamatuji se, že různobarevné cokin přechoďáky používal kdysi v dobách za krále klacka na krajinky můj stařičký pan profesor... myslím, že nějaké ještě mám někde dobře schované, asi nastal čas je najít a vyzkoušet.
  • 1

#36 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 786 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 282

Publikováno 24 březen 2013 - 17:23:12

různobarevné mysím dvoubarevné...
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních