Přejít na obsah


Fotka

Spravna expozice Praktica FX3


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
3 odpovědí na toto téma

#1 saab900aero

saab900aero

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 8 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 23 April 2013 - 20:37:20

Zdravím všechny,

jsem tu nováček a mám dotaz. Právě jsem zdědil Prakticu FX3 a to mě navnadilo zkusit focení postaru. Jsem klasický amatér co fotí na automatiku, ale chtěl bych do toho zkusit trochu proniknout. Nejdřív s tímhle hodně starým strojem a pak třeba pořídit něco novějšího, samozřejmě na kinofilm. Ale proč píšu. Trochu už chápu teorii a nacvakal jsem pár snímků. Zatím bohužel nemám expozimetr, který si určitě pořídim, ale studoval jsem návod a tam je asi popsáno jak správně exponovat podle čísel na objektivu. Bohužel nejsem sto tuhle pasáž v angličtině pochopit. Mohl by mi někdo poradit o co v tomhle odstavci jde? Obrázek přikládám...... Mám přesně ten objektiv s tou samou stupnicí jako je na obrázku. Chápu, že je tam stupnice zaostřování s přibližnou vzdáleností od objektu a vpředu nastavení clony. Text vedle asi popisuje jak to kombinovat, ale smysl mi uniká. Díky moc. Jakub.

Přiložený soubor (y)


  • 0

#2 thelomographer

thelomographer

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 247 příspěvků(y)
Reputace: 21

Publikováno 23 April 2013 - 20:47:23

Máš hezkou přezdívku - Saab 900 Aero! :-) Vítej Saabisto! :-) Ta tabulka popisuje hloubku ostrosti, to znamená, že při cloně f/16 budeě mít ostré vše od 2,5m do nekonečna a na clonu f/2 jen to kolem 2 metrů :-) Je fajn se to trošku naučit, protože to využiješ při každé fotce, když se budeš rozhodovat co chceš mít zaostřené a co ne. Taky pak nemusíš ostřit při vysoké cloně moc přesně, malou nepřesnost ti to odpustí.

OT: My máme Saab 9-3 SE Sport 1999 2.0T 250hp, limitovaná edice 2000ks - v ČR jsou jen dva! :-)
  • 0

#3 LuzJi

LuzJi

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2,082 příspěvků(y)
  • LocationTábor
Reputace: 712