Přejít na obsah


Fotka

JOBO 2551 Multi Tank 5 - problém s cievkou

jobo multi tank cievka navijanie filmu

  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
19 odpovědí na toto téma

#1 Ralf

Ralf

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 29 příspěvků(y)
Reputace: 24

Publikováno 18 October 2013 - 13:10:24



Dobrý deň,
som rád že som našiel toto fórum a môžem sa tu poradiť s profesionálmi. Som študent, začiatočník v amatérskej fotografii. Fotím momentálne na kinofilm a rozhodol som sa že začnem vyvolávať filmy doma. Zakúpil som si zmienený tank JOBO na 5 kinofilmov. Neskôr som si uvedomil že cievky v tanku sú akési atypické, obávam sa že zavádzanie filmu bude podmienené nejakým profesionálnym zariadením a preto sa obraciam na Vás. Mojou otázkou je, či je možné do takejto cievky zaviesť film aj doma ručne alebo či budem potrebovať nejaké daľšie zariadenie a ak áno tak čo to je a kde sa dá zohnať? Ďakujem pekne.

Tank: http://www.fotoimpex...-fuer-5xkb.html

Cievka: http://farm3.static...._5c74fbbf0d.jpg

  • 0

#2 jenda1250

jenda1250

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 3,570 příspěvků(y)
Reputace: 401

Publikováno 18 October 2013 - 13:26:16

Prvně vítej na fóru, obdivuju tvůj zájem a zápal pro věc.

Protože to vidím poprvé, trochu jsem googlil:

http://www.jobo.com/...2500.853.0.html

a vypadá to, že film se do cívky zavádí stejně jako u systému 1500, tedy na vnějším obvodu je začátek drážek, tam zasunou konec filmu a ostřídavým otáčením čel cívky při střídavém přidržování filmu se celý film nasouká do spirály. Ta cívka na obrázku ale vypadá dost jinak než na webu Jobo, může to být starší verze kde se to dělá jinak.

Trochu mě ale zaráží (až děsí) volba tanku ze systému 2500. Na kinofilm je to hrozně veliký, potřebuje velké množství chemie (na jeden film 775ml proti 250ml u tanku 1510) a v neposlední řadě je to citelně dražší. Proč verze na 5 filmů?
  • 0

#3 Ralf

Ralf

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 29 příspěvků(y)
Reputace: 24