Tři týdny mám Tiffenův viewing filtr pro černobílou fotografii.
Je to něco jiného, než jsem přesně čekal, ale HODNĚ POMŮŽE!
Ten minulý (o který jsem přišel a nahrazoval jej sešroubovanými oranžovým a žlutozeleným) byl šedohnědý (asi jako několik pentaxovských "cloudy" na sobě), současný je šedohnědožlutý.
Jaké jsou první zkušenosti?
Po prohlédnutí scény přes "kukátko" (filtr) jsem od mnoha záběrů upustil. "Rozložení" jasů scény by na fotografii vůbec nebylo "to ono". Zkusil jsem takové scény nafotografovat - a je to pravda.
On ten mozek je strašlivě a až "škodlivě" vychytralý - umí (bez vědomí a chtění fotografa!!!) "vyžehlit scénu" tak, aby byla koukatelná.
Barvy: známe to všichni, ale málokdo to umí bezezbytku vyhodnotit: červená - zelená - na filmu a fotografii stejné. Viewing filtr dost pomůže.
Pro "filmové fotografy" je to hodně dobrá pomůcka.
Viewing filter
Started By
Pentaxista
, 7-pro 13 20:35:35
2 odpovědí na toto téma
#1
Publikováno 7 prosinec 2013 - 20:35:35
#2
Publikováno 8 prosinec 2013 - 11:35:53
Pěkná hračka, hledal jsem a http://www.bhphotovi..._and_White.html píšou, že dělají #1, #2, #3 ... Předpokládám že máte u #1 a že to dostačuje.
#3
Publikováno 9 prosinec 2013 - 08:54:30
Vážený kolego, Pentaxisto, filtr pro panchromatický materiál je Wratten #90 a při detailnějším pohledu na fotografovanou scénu si člověk uvědomí ošidnost prvotního vjemu, který se mnohdy jeví zcela jinak, než tomu bude na vyvolaném negativu. Hovořím pouze o poměru světelného kontrastu na fotografované scéně. Celé sady těchto pozorovacích filtrů byly běžně využívány ve filmové praxi, kde se barevností látek kostýmů herců kompenzovaly též převody šedé škály při použití orthochromatických fotomateriálů. Staré grotesky Laurela a Hardyho byly natáčeny v divoce barevných kombinacích kostýmů, které by dnes byly těžko pochopitelné. Viewing filtr je věc opravdu užitečná. S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních