Přejít na obsah


Fotka

Unsharp mask


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
6 odpovědí na toto téma

#1 Androxx

Androxx

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 76 příspěvků(y)
  • LocationPlzeň
Reputace: 4

Publikováno 23 červenec 2014 - 11:10:23

Zdravím, 

předně bych rád napsal, že se nejedná o funkci Photoshopu, tak mě nekamenujte :-)

 

K mojí otázce, používáte někdo tuhle techniku, kdy se udělá na ortho film kontaktní kopie negativu a pak se film i maska zvětšují najednou. Výsledkem by měl být mnohem lepší kontrast a ostrost. Ten postup je popsán v knize Way Beyond Monochrome, ale nepíše tam pro jaký formát se to dá dělat, respektive jestli je to použitelné i na kinofilm.


  • 0

#2 lukas.erba

lukas.erba

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 309 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 118

Publikováno 23 červenec 2014 - 13:46:49

domnívám se, že má smysl dělat jen na plochý filmy


  • 0

#3 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 477

Publikováno 23 červenec 2014 - 19:32:28

Četl jsem tu knížku a co si pamatuji, tak autor to dělal z negativů 4x5. Nevidím však moc důvodů, proč by to nebylo možné i z menších formátů. Bude s tím jen víc práce...


  • 0

#4 Androxx

Androxx

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 76 příspěvků(y)
  • LocationPlzeň
Reputace: 4

Publikováno 23 červenec 2014 - 21:36:17

On tam píše něco ve smyslu že na masky používá vždy film 4×5 palců, protože se s tím líp dělá. Jde mi spíš o to jestli není už moc velká zhovadilost dělat to s kinofilmem, přece jen dá asi dost práce to přesně složit.

 

Nevíte jestli se dá ten Ilford Ortho sehnat i v menším formátu? Kupovat na to celej balíček 4×5 se mi moc nechce, kort s takhle nejistym výsledkem. 


  • 0

#5 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 222 příspěvků(y)
Reputace: 902

Publikováno 24 červenec 2014 - 09:01:23

Vážený kolego, Androxi, snad nejpodrobněji popisuje přesné postupy, včetně denzitometrických měření použitých materiálů, Mr. Howard Bond. Pravidelně publikoval své skvělé články v dvouměsíčníku US PHOTO Techniques. Pracoval s formátem 8x10in. Před mnoha lety jsem od něho obdržel snad všechny

příspěvky, jež v dlouhé historii časopisu, kdy se měnil několikrát název, publikoval. Velmi si cením zejména jeho nezištné snahy pomoci radou a poskytnutí

vlastních, pečlivě propracovaných testovacích postupů. Celý balík dokumentů, v původním kartónovém obalu, dodnes tvoří jeden z klenotů v "Jezevcovu" .

S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik


  • 0

#6 tomasnovotnyjr

tomasnovotnyjr

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 388 příspěvků(y)
Reputace: 78

Publikováno 12 březen 2019 - 19:11:21

Má s tímhle někdo zkušenost? Taky jsem to četl v Way Beyond. Myslím, že jen používá 4x5 jako materiál. Ty výsledky jsou super. Ačkoliv práce s tím je docelá šílená.
  • 0

#7 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 222 příspěvků(y)
Reputace: 902

Publikováno 13 březen 2019 - 09:25:31

Vážený kolego Tomáši. Ryji se intenzivně ve vlastní pozůstalosti. Až narazím na kartonový balík s kopiemi výzkumů Mr. Howarda Bonda z US PHOTOTECHNIQUES, ozvu se. Veškeré postupy jsou densitometricky kalibrované na materiál KODAK Tri-X 320 formátu 4x5" , technika neostré masky, foliových filtrů etc. Škoda, že nikdo o tak dokonale propracovaném postupu za použití moderních fotomateriálů a precizní kalibrace nepublikoval. Byl jsem tehdy velmi překvapen, jaké informace mi předal s naprosto nezištnou snahou o pomoc a radu. Jako za časů slavné Group f64. Dnes se vše jeví romanticky, ale realita raných 20. let vyvolává obdiv nad tím, že se tu postupně setkali lidé od adepta na kariéru profesionálního klavíristy Ansela Adamse, přes Edwarda Westona, mnoho dříve nefotografujících, kteří inspirováni, začali v oboru se svými pokusy a záhy se vypracovali. Když se reportér US fotografického magazínu rozhodl vzpomenout na Imogen Cunningham, členku f64, přijel s Fordem na výhní spálenou planinu s opuštěnou polorozpadlou barabiznou. Ve snaze najít cestu se se místní stařeny, která se právě za peprných nadávek snažila motykou v rozedrané zástěře umlátit chřestýše dotázal, zda-li netuší, kde kdysi slavná fotografka žije. Babizna se vztyčila a zjistilo se, že se ocitl na správném místě. Byla to Ms. Imogen, která jej zavedla do své chýše a poskytla interwiew, které vzbudilo doslova sensaci. Daleko od davu, ale s Hasselbladem na stativu u otřískaného stolku ale s nádhernou květinou, kdy čekala na to správné osvětlení. Ano, nepřestanu obdivovat tyto velikány DUCHA, i jejich žáky, jakými byli Minor White, John Daido Loori Roshi (*June, 14, 1931). Jestli se bude web zanedlouho hemžit uměleckými portréty psích hoven, s portréty jejich tvůrců, mne nechává totálně u ledu. S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik 


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních