Přejít na obsah


Fotka

Fujichrome T64


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
10 odpovědí na toto téma

#1 cieslam

cieslam

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 5 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 29 září 2014 - 17:27:35

Zdravím, sehnal jsem několik T64 diáků, máte tady někdo s tímhle filmem zkušenosti? Zatím jsem nafotil asi dva- jeden vyvolal klasicky, ten druhý crossnul a v obou dvou případech se chová dost divně, nepředvídatelně, těžko určit správnou expozici.

Díky za rady!


  • 0

#2 Drevorubec

Drevorubec

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 324 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 247

Publikováno 29 září 2014 - 19:40:28

Je to film pro žárovkové světlo, na denním světle bez správného konverzního filtru vyjdou barvy ujetě. A má citlivost jen 64, takže potřebuje správně exponovat. Nevím jestli je to případ i tohoto filmu, ale jiné málo citlivé diáky jsou kontrastnější a proto taky náročné na přesnou expozici.
Jakým aparátem a za jakých podmínek bylo foceno?
Jsou-li to starší filmy s nejasnou minulostí, mohou být ujeté i proto, ale hned bych je z toho nepodezříval, nejdřív bych hledal chybu jinde.
  • 0

#3 cieslam

cieslam

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 5 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 29 září 2014 - 20:47:43

Tady je bulletin z internetu- pořád z toho ale nejsem moc moudrý. Vyplývá z toho, že při různém osvětlení má film různé iso. A jakou má citlivost na denním světle? A popřípadě jaké korekce?
(Film je pár let prošlý ale vždy byl v lednici- tam by problém snad být neměl)
Předem děkuji za odpověd!
  • 0

#4 cieslam

cieslam

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 5 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 29 září 2014 - 20:55:07

http://www.fujifilmu...bin/T64_PIB.pdf


  • 0

#5 samusko

samusko

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 501 příspěvků(y)
Reputace: 149

Publikováno 29 září 2014 - 21:35:39

cau ja mam jeden kinofilm T64 a setrim si ho na nocne fotenie.

 

skus kuknut flickr, tam najdes vela prikladov ako ten film moze vyzerat


  • 0

#6 capouch

capouch

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 61 příspěvků(y)
  • LocationPraha 9
Reputace: 0

Publikováno 29 září 2014 - 22:13:17

Já mám T64 docela zásobu, má expiraci 2008, jo je to film pro umělý světlo. Používám ho vždycky ve foťáku kterej měří, většinou nějakej dálkoměr, ne zrcadlovka takže se nekoná žádný TTL měření, vždy na iso 50, zásadně ho krosuju páč si c41 volám doma a nikdy sem s ním neměl problém. Otázka možná je co od toho čekáš, pokud si perfekcionalista a nebo jestli chceš mít zkrátka fotky. To je asi taky dost velkej rozdíl. Barvy jsou samozřejmě úplně mimo. Reálých barev asi dosáhneš jen ve světle na který je určenej při volání v E6. Tož moje postřehy :-)


  • 0

#7 cieslam

cieslam

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 5 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 29 září 2014 - 23:31:47

Dík za příspěvek, myslím, že mi to stačí: Zkusím prohnat teď jeden film na citlivost 50- půlku v interiéru a půlku venku a uvidím jak to dopadne;)


  • 0

#8 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 30 září 2014 - 07:14:23

Ten film dává mj. pěkné snímky při sytě žlutém světle zapadajícího slunce. 

Jinak je to ryze ateliérový film z dob kdy se ještě svítilo žárovkami a ne soustavou blesků jako dnes. 


  • 0

#9 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 061 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 034

Publikováno 30 září 2014 - 07:34:05

Dovolim si iba doplnit. I v case zableskovych svetiel sa naozaj dobre fotografie robili zasadne pomocou ziaroviek. Ad jedna, ziarovka ma predsalen spojite spektrum, ad dva, film pre umele svetlo nie je vobec problem vyrobit, ad tri, co je najpodstatnejsie, ked v atelieri svietitite velku kompoziciu s mnozstvom svetelnych akcentov (povedzme 100 svetiel) a je potrebne vsetko skontrolovat na matnici, nemate inu moznost. Pozrite si niekedy starsie fotografie nabytku. Tie sa delia na socialisticke, a tie dobre, robene na EPR-ko (teda Ektachrome 64T), pripadne na spominane Fuji. Ad 4, filmy 64T maju extremne dobru reciprocnu schopnost, dlehe casy sedeli s expozimetrom.

Obdobne ako 64T bol film urceny pre reklamy (120, 4x5", 8x10"), bol zase 160T urceny do divadla. Bol aj 320T, ten sa ale nerobil vo svitku. Fotit predsatvenie na stredny format a nerusIt priebeh blyskanim bolo otazkou prfesionality. Dnes sa vyvazi na bielu chip v digitaku, nastavi sa ISO 300000 a fotia sa blyvajze.

T - znamena Tungsten. Prva pouzitelna ziarovka mala wolframove vlakno, wolfram sa ziskaval z rudy mimoriadnej tvrdosti. Svedi tvrdej skale hovoria Tungsten. Ze ovladam svedcstinu som dlho nevedel.


  • 0

#10 cieslam

cieslam

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 5 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 30 září 2014 - 09:04:20

Na ektechromy (64 i 160) jsem fotil, a ač se to zdá podle všech čísel a značek stejný film jen od jiné firmy, choval se v E6 jako normální diák s dost sytými normálními barvami v žlutém světle a crossovaný byl docela pružný s vyšinutými barvami ale s barvami- to fuji 64 měl při crossnutí barvu jenom jednu (odstíny růžové na jednom snímku, odstíny tyrkysové na dalším..)

Jsou to úplně jiné filmy

Vlastně jsem si uvědomil, že nemám odvahu crossovat jakýkoli fujichrome.


  • 0

#11 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 061 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 034

Publikováno 30 září 2014 - 09:28:01

Pokial by chcel niekto crossovat, Kodak Ektachrome Elite II a Lomo Lomo X-Pro Chrome neskalmu. 64T a Velvia od Fuji maju vyrazne posunute farby.


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních