Dovolim si iba doplnit. I v case zableskovych svetiel sa naozaj dobre fotografie robili zasadne pomocou ziaroviek. Ad jedna, ziarovka ma predsalen spojite spektrum, ad dva, film pre umele svetlo nie je vobec problem vyrobit, ad tri, co je najpodstatnejsie, ked v atelieri svietitite velku kompoziciu s mnozstvom svetelnych akcentov (povedzme 100 svetiel) a je potrebne vsetko skontrolovat na matnici, nemate inu moznost. Pozrite si niekedy starsie fotografie nabytku. Tie sa delia na socialisticke, a tie dobre, robene na EPR-ko (teda Ektachrome 64T), pripadne na spominane Fuji. Ad 4, filmy 64T maju extremne dobru reciprocnu schopnost, dlehe casy sedeli s expozimetrom.
Obdobne ako 64T bol film urceny pre reklamy (120, 4x5", 8x10"), bol zase 160T urceny do divadla. Bol aj 320T, ten sa ale nerobil vo svitku. Fotit predsatvenie na stredny format a nerusIt priebeh blyskanim bolo otazkou prfesionality. Dnes sa vyvazi na bielu chip v digitaku, nastavi sa ISO 300000 a fotia sa blyvajze.
T - znamena Tungsten. Prva pouzitelna ziarovka mala wolframove vlakno, wolfram sa ziskaval z rudy mimoriadnej tvrdosti. Svedi tvrdej skale hovoria Tungsten. Ze ovladam svedcstinu som dlho nevedel.