Přejít na obsah


Fotka

Mamiya na 120 mm / stredný formát VS kinofilm


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
55 odpovědí na toto téma

#1 Drpetko1

Drpetko1

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 313 příspěvků(y)
  • LocationSlovensko
Reputace: 16

Publikováno 7 říjen 2014 - 22:52:25

Pekný večer,

 

v čom spočíva výnimočnosť stredného formátu oproti 35 mm kine? Počujem veľa názorov že STRED je profi fotografia oproti 35mm.

 

Má to nejaké kúzlo, výnimočnosť, inakosť oproti 35ke?

 

Neskutočne ma očarila Mamiya m645 1000s len z obrázka, ale som sa do nej zaľúbil, určite nie som sám, je to pecka ako som pozeral videá o nej, naozaj vymakaná Japonská mašinka. Samozrejme PENTACON SIX elegán ...

 

Kto tu fotí s Mamiyou,aké fotky robí ?

 

Ďakujem pekne.

 

Peter


  • 0

#2 JirkaM

JirkaM

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 379 příspěvků(y)
  • LocationMoravská Chrastová
Reputace: 1 125

Publikováno 8 říjen 2014 - 07:06:28

Neřekl bych výjimečnost - je prostě jiný. Vlivem fyzikálních zákonitostí.

Oproti kinofilmu 4x větší plocha filmu = více detailů (nebo možnost většího zvětšení při porovnatelném zobrazení detailu, případně možnost výřezu - jak se na to podíváš), jemnější tonalita, jemnější práce s hloubkou ostrosti.... Samo o sobě to z tebe ale lepšího fotografa neudělá :).

Pro mnohé je výhodou i menší počet obrázků na filmu = rychleji nafotíš, rychleji vidíš výsledek (rubem této mince jsou vyšší náklady na jeden snímek).

 

Samozřejmě dopady vlivu většího těla a konstrukce - hledáček, systémová stavba, výměnné kazety ,.. vykoupené vyšší váhou...

 

Přesto všechno jsem se vrátil ke kinofilmu .) Vyhovuje mi víc a stačí mi.


  • 0

#3 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 702 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 386

Publikováno 8 říjen 2014 - 11:25:15

Pekný večer,

 

v čom spočíva výnimočnosť stredného formátu oproti 35 mm kine? Počujem veľa názorov že STRED je profi fotografia oproti 35mm.

 

Má to nejaké kúzlo, výnimočnosť, inakosť oproti 35ke?

 

Neskutočne ma očarila Mamiya m645 1000s len z obrázka, ale som sa do nej zaľúbil, určite nie som sám, je to pecka ako som pozeral videá o nej, naozaj vymakaná Japonská mašinka. Samozrejme PENTACON SIX elegán ...

 

Kto tu fotí s Mamiyou,aké fotky robí ?

 

Ďakujem pekne.

 

Peter

je třeba osobně osahat, vyzkoušet - kolega, který by to ukázal se jistě najde, podívat na negativ jeden a druhý, dále vyzkoušet zvětšování z kinofilmu i ze svitku

pak si odpovědi najdeš sám

-

čili otázka nezní co je lepší, ale co, jakou šíří záběru, jak rychle, za jakého světla se bude fotografovat a jaké zvětšeniny se z toho mají dělat

osobně bych doporučil mít doma základní vybavení na kinofilm i sf, ceny nejsou dramatické, případně nakoupit a prodat později dál co nebude vyhovovat


  • 0

#4 Luigi

Luigi

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 848 příspěvků(y)
  • LocationTábor
Reputace: 197

Publikováno 8 říjen 2014 - 14:23:27

Pekný večer,

 

v čom spočíva výnimočnosť stredného formátu oproti 35 mm kine? Počujem veľa názorov že STRED je profi fotografia oproti 35mm.

 

Má to nejaké kúzlo, výnimočnosť, inakosť oproti 35ke?

 

Neskutočne ma očarila Mamiya m645 1000s len z obrázka, ale som sa do nej zaľúbil, určite nie som sám, je to pecka ako som pozeral videá o nej, naozaj vymakaná Japonská mašinka. Samozrejme PENTACON SIX elegán ...

 

Kto tu fotí s Mamiyou,aké fotky robí ?

 

Ďakujem pekne.

 

Peter

Petře,

Mamyiu 645 jsem měl možná jako jeden z prvních v tehdejším ČSSR a rozhodlo o tom mj. to, že s ní fotil Erich Tylínek zvířata (dokonce ho napadl při focení lev - díky čemuž se stal dvorním fotografem zvířat japonské císařské rodiny). Naprosto spolehlivá mašinka, malá, závěrka šla sametově, redukce na objektivy z P-SIX. Při správném postupu dává skvělé výsledky, ale na otázku jaké fotky robí bych řekl, to je na fotografovi samotném. Díky M645 má technicky velmi dobrý základ. Měl jsem ji 20 let bez jediné závady, pak jsem šel o formát výše M7ii. Skok z kinofilmu na 6x4,5 byl u mých fotek naprosto zásadní (ce se technické kvality týká). Také mi více vyhovovalo 15 snímků na filmu (16 snímek je obětován na velké mezery mezi snímky, což má také něco do sebe). Kdybych se ale dnes měl vrátit k formátu 6x4,5, tak bych bral asi jen model M645 Pro TL ii a ještě raději bych asi šel do Zenza Bronicy ETR Si II., která má objektivy s centrální závěrkou, propracovaný systém výměnných back a připadá mi mechanicky i robustnější. Dnes jsou na E-bay ve výborné kondici za hubičku i s objektivy. Tak to je můj pohled na M645. Zdařec Luigi :shock:


  • 0

#5 rica

rica

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 206 příspěvků(y)
Reputace: 94

Publikováno 9 říjen 2014 - 07:20:57

Drpetko - pred časom som tiež riešil túto otázku. Od začiatku som chcel 6x4,5, favorit bol Mamyia 645pro. Do rúk sa mi dostala Broňa ETRSi a bolo rozhodnuté :) Môžeš sa dočítať XY pre a proti kinu, ale keď to raz dostaneš do rúk, tak to neriešiš :)

Foto je na Fomapan 100classic, scan je cez Canon Eos30D, bez nejakých extra úprav...

 

Do Šale ideme z klubu na extraligovú súťaž ca v novembri, tak Ti ju môžem doniesť ukázať, môžeš ju aj vyskúšať...

 

 


  • 0

#6 Ventillo

Ventillo

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 47 příspěvků(y)
  • Location49.215957,16.598999
Reputace: 10

Publikováno 31 říjen 2014 - 14:35:08

Milacek Mamiya 645 Pro. Nicmene se vzdy peru se systemem OM - ktery vzit.

Z OM-ka s dobrym (jemnejsim a necitlivym) filmem zvetsim i 60x40cm se spoustou detailu.

 

Proc stredoformat a proc u mne Mamaiya 645?

Pomer 4:3 mi tak nejak sedi vic.

Modularnost, tedy kazety menim za jizdy s ruznou citlivosti filmu.

Sachta misto hledacku mi bez problemu dovoli sehnout se uplne k zemi a dava mi pohodlnejsi perspektivu a foceni s nim me vic bavi

Min zaberu / film :-)

v neposledne rade i kvalita, ktera je o poznani vyssi nez se stejnym filmem u kina.

jine, pro mne lepsi, podani cele skaly tonu.

 

Zapory:

svetelnosti (az na jednu vyjimku) zacina na 2.8

velikost

dlouhe ohnisko je fakt dlouhe (fyzicky), ale kratke (opticky) a tezke...

opravdy siroke sklo v podstate neni. Vetsinou se clovek dostane na ekvivalent 21mm. Sirsi uz je jen rybi oko. (A kdyz jsou, tak to stoji $6000)


  • 0

#7 pepafotograf

pepafotograf

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 764 příspěvků(y)
  • LocationJablůnka 397
Reputace: 333

Publikováno 31 říjen 2014 - 16:02:47

Mám ji už také dlouho i s famozním 1,9/80mm sklem a ještě s třemi dalšími...Je radost s tím pracovat,podle povahy práce měním hranol za šachtu,mezikroužky,atd.Záleží na tom,co od toho očekáváš,jakým tématům se věnuješ a tak.Já mám to štěstí-i když místy draze vykoupené-hahahahaha,že mohu zvolit aparát podle toho na co se chystám.K moři nepotáhnu Erbéčko v kufru s pěti skly a dalšíma kravinama,ale beru jednoznačně Pentax K1000 s třemi nenápadnými sklíčky,na krajinu beru ale Erbéčko s kazetou 6x8,6x7,nebo Pentax 6x7...Samozřejmě že se dá fotit zátiší i na kinofilm,ale pokud už rozkládám stativ,světla,rekvizity-tak na stativu bude Mamiya RB 67,protože tento negativ je radost zvětšovat,má to krásnou škálu odstínů,v kombinaci s některými filmy obzvláště! Takže pokud už máš nějaké kvalitní kinofilmové nářadí a víš že budeš fotit i něco,co bude chtít maximum polotonů,podrobností a tak-kup si k tomu ještě i 645-ku Maminu! Hlavní je ale vědět že-DOBROU FOTOGRAFII DĚLÁ JEDINĚ ČLOVĚK,NE STROJ!


  • 0

#8 Motorbiker

Motorbiker

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 092 příspěvků(y)
  • LocationNa kopci u Jantarové stezky, v zatáčce po cestě do Vídně
Reputace: 221

Publikováno 31 říjen 2014 - 17:28:33

Pepo, ten objektiv jsem viděl jen na obrázku, ale vypadá nádherně. Chtěl bych se tedy zeptat, je ta 80/1.9 ostrá i plně otevřená? 


  • 0

#9 pepafotograf

pepafotograf

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 764 příspěvků(y)
  • LocationJablůnka 397
Reputace: 333

Publikováno 31 říjen 2014 - 19:26:26

Tak úplně "řezavě ostrá" jako Zeiss na Hasselblad není,ale není to poznat až tak moc,jedině pod lupou ostrost zrna na velké zvětšenině trošku ubývá ke kraji-ale jak říkám,subjektivně je to zcela v pohodě! Cloněním rapidně nabývá ostrost a ten můj kus je nej s ostrostí tak 5,6 až 11...Na Mamiya RB67 mám skla KL a ty jsou fakt super!


  • 0

#10 Motorbiker

Motorbiker

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 092 příspěvků(y)
  • LocationNa kopci u Jantarové stezky, v zatáčce po cestě do Vídně
Reputace: 221

Publikováno 31 říjen 2014 - 19:39:22

Díky. Já totiž koukal, co dovede na kinofilmu SMC takumar 50/1.4 proti těm levnějším objektivům, co jsem měl a když jsem pak viděl výsledky 180/2.8 pan pentacon six, tak jsem nevěřil vlastním očím, to bylo zase o třídu jinde a zamiloval jsem se do středoformátu. Prostě když člověk začíná s lowcost objektivy a pak jde nahoru, tak si těžko dovede představit, co je vlastně ještě možné. Protože nejčastěji fotím na plně otevřenou clonu, tak mě to docela zaujalo a sice na to teď nemám, ale kdybych přecházel na jiný systém, jestli je to skutečně tak dobré, jak se o tom říká.


  • 0

#11 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 786 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 283

Publikováno 31 říjen 2014 - 19:54:04

Tak úplně "řezavě ostrá" jako Zeiss na Hasselblad není,ale není to poznat až tak moc,jedině pod lupou ostrost zrna na velké zvětšenině trošku ubývá ke kraji-ale jak říkám,subjektivně je to zcela v pohodě! Cloněním rapidně nabývá ostrost a ten můj kus je nej s ostrostí tak 5,6 až 11...Na Mamiya RB67 mám skla KL a ty jsou fakt super!

pardon,  nechci dělat kazišuka,  ale  domnívám se,  že  snížení ostrosti zrna ke kraji na zvětšenině není způsobeno  snižující se  rozlišovací schopností směrem ke kraji a do rohů  u snímacího objektivu (kamera) ,  ale  u zvětšovacího objektivu (zvětšovák).  Leda že bys  fotil pšenici na sýpce.  


  • 1

#12 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 197 příspěvků(y)
  • LocationPraha - Jižní čechy
Reputace: 22

Publikováno 31 říjen 2014 - 21:11:42

Zdravím, pročetla jsem si tohle téma, na kinofilm fotím už také nějaký pátek dříve to byla barva ted spíše občasně černobílý materiál. Po mém dědečkovi mám MInoltu autocord na svitek 6x6, je to nádherný přístroj a je radost sním pracovat....pokud se záběr povede... tak je to fakt jiná třída jež kinofilm, je tam pevná 75tka.

 

Ještě mám možnost vyzkoušet poválečný Zeis Ikonta, který je také 6x6 a má i přepínání na 6x4.5 jenže má jen hledáček čtvereček pro kompozici..... no nevím co by s toho vylezlo.

 

Také mi to nedá a začala jsem pokukovat po lepších strojích 645 nebo 67 s výměnnými objektivy, do čeho jít a čemu se vyhnout myslím značky a typy. Chtěla bych se držet spíš manuálních skel z důvodu příznivějsí ceny těla s objektivy.

 

Ráda bych stím fotila v uličkách architekturu, techniku atd... kinofilm mi už tak nebaví-)))))  :-P

 

děkuji za případné odpovědi Daniela


  • 0

#13 JirkaM

JirkaM

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 379 příspěvků(y)
  • LocationMoravská Chrastová
Reputace: 1 125

Publikováno 31 říjen 2014 - 22:37:22


 

 

Ráda bych stím fotila v uličkách architekturu, techniku atd... 

 

 

Mamiya 645Pro + Shift 50


  • 0

#14 dc

dc

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 157 příspěvků(y)
  • LocationHradec Králové, Czech Republic, EU, Earth, This Space
Reputace: 24

Publikováno 1 listopad 2014 - 00:24:42

Mamiyu 645 1000s mám. Je krásná a velmi pěkně se s ni ostří u manuálních skel. Shift 50 má pověst velmi dobře kompenzovaného shiftu. Oproti kinofilmu je nejen vyšší rozlišení filmu, ale také u mnoha věcí přirozenější podání reprodukce (prostě se skutečný obraz zmenšuje méně). Klade ale podstatně vyšší nároky na obsluhu (špatné ostření, rozhýbání atd. je také více vidět).

 

Z nevýhod, které jsem na tomto krásném aparátu přeci jen nalezl: drží se mi mnohem hůř než kinofilm (nikoli kvůli hmotnosti, prostě tvarem) i než Mamiya 645 AF. Také se mi nikdy nepodařilo přinutit měřící hranol měřit opravdu dobře. Objektivy mají pěkné podání i bokeh, světelnost 2.8 mi přijde dostatečná, ale úplně špičkové nejsou. Asi jsem rozmazlený tím Nikonem.


  • 1

#15 pepafotograf

pepafotograf

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 764 příspěvků(y)
  • LocationJablůnka 397
Reputace: 333

Publikováno 1 listopad 2014 - 05:39:21


pardon,  nechci dělat kazišuka,  ale  domnívám se,  že  snížení ostrosti zrna ke kraji na zvětšenině není způsobeno  snižující se  rozlišovací schopností směrem ke kraji a do rohů  u snímacího objektivu (kamera) ,  ale  u zvětšovacího objektivu (zvětšovák).  Leda že bys  fotil pšenici na sýpce.  

 

Jo jasně-máš zcela pravdu,vyjádřil jsem se blbě,to by mohlo samozřejmě zavádět jinam! Hahahahaha...Zrno je vždy zrno,o tom žádná! Na plnou díru je moje 1,9/80mm o něco méně "subjektivně" ostrá,ale není to nic tragického.Mě to podání velmi vyhovuje stejně jako třeba podání dvoustovkového Takumaru na Pentax 6X7...Přehnaně "přeřezaná" ostrost mi nikdy extra nevyhovovala,spíš jsem byl vždy na "lehce zastřené podání" svých motivů...Jinak souhlasím že Mamiya 645 1000s je nádherný stroj,je to sice méně pohodlné v ruce,ale já stejně své motivy dělám ze stativu,takže mi nějaké rozhýbání v ruce nehrozí,dá se tam předsklopit i zrcátko...I když se jedná o nejmenší formát 6x4,5cm svitkového filmu-při pečlivé práci a správné volbě filmu budou poznat lepší dosažené výsledky oproti kinofilmu,jemnější přechody černobílé škály,atd...Ale na druhou stranu se s tím moc nedá dělat nějaká extra rychlá reportáž,dostihy,automobilové závody...


  • 0

#16 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 1 listopad 2014 - 11:27:37

Ono hodně záleží, co chce člověk fotit - když už se rozhodne pro 6x4,5. Měl jsem Bronicu ETRs s fůrou příslušenství, mohl jsem měnit objektivy, záda, hledáčky. Fungovalo to výborně, pokud člověk fotí to na co má čas - krajiny, portréty, obecně ateliérová práce. Já jsem ale měl nakonec nasazený stále širokoúhlý objektiv, měřící hranol a speedgrip. Jasně, protože fotím většinou reportážně. Foťák na stativu a nehybný objekt mám tak dvakrát do roka. Takže u mne vyhrál Pentax 645N.  6x4,5 ale s autofokusem, se zoomem, s maticovým měřením, se systémovým bleskem... Že nemůžu měnit záda?? Nač, vždyť těch 16 snímků aparátem jen proletí...


  • 0

#17 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 1 listopad 2014 - 11:31:13

Zdravím, pročetla jsem si tohle téma, na kinofilm fotím už také nějaký pátek dříve to byla barva ted spíše občasně černobílý materiál. Po mém dědečkovi mám MInoltu autocord na svitek 6x6, je to nádherný přístroj a je radost sním pracovat....pokud se záběr povede... tak je to fakt jiná třída jež kinofilm, je tam pevná 75tka.

 

Ještě mám možnost vyzkoušet poválečný Zeis Ikonta, který je také 6x6 a má i přepínání na 6x4.5 jenže má jen hledáček čtvereček pro kompozici..... no nevím co by s toho vylezlo.

 

Také mi to nedá a začala jsem pokukovat po lepších strojích 645 nebo 67 s výměnnými objektivy, do čeho jít a čemu se vyhnout myslím značky a typy. Chtěla bych se držet spíš manuálních skel z důvodu příznivějsí ceny těla s objektivy.

 

Ráda bych stím fotila v uličkách architekturu, techniku atd... kinofilm mi už tak nebaví-)))))  :-P

 

děkuji za případné odpovědi Daniela

 

Ikontu určitě vyzkoušej. Mám verzi s dálkoměrem, s objektivem Novar Anastigmat (triplet) a výsledky se mi líbí. 


  • 1

#18 oteccasu

oteccasu

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 3 108 příspěvků(y)
  • LocationTrutnov
Reputace: 1 082

Publikováno 1 listopad 2014 - 11:47:34

Zdravím, pročetla jsem si tohle téma, na kinofilm fotím už také nějaký pátek dříve to byla barva ted spíše občasně černobílý materiál. Po mém dědečkovi mám MInoltu autocord na svitek 6x6, je to nádherný přístroj a je radost sním pracovat....pokud se záběr povede... tak je to fakt jiná třída jež kinofilm, je tam pevná 75tka.

 

Ještě mám možnost vyzkoušet poválečný Zeis Ikonta, který je také 6x6 a má i přepínání na 6x4.5 jenže má jen hledáček čtvereček pro kompozici..... no nevím co by s toho vylezlo.

 

Také mi to nedá a začala jsem pokukovat po lepších strojích 645 nebo 67 s výměnnými objektivy, do čeho jít a čemu se vyhnout myslím značky a typy. Chtěla bych se držet spíš manuálních skel z důvodu příznivějsí ceny těla s objektivy.

 

Ráda bych stím fotila v uličkách architekturu, techniku atd... kinofilm mi už tak nebaví-)))))  :-P

 

děkuji za případné odpovědi Daniela

Jak Tě znám, tak stejně u jedné mašinky nezůstaneš. Škoda, že jsi se o své nové libůsce nezmínila před Rokytnicí. By jsem Ti půjčil Sixe na pruborku, než si pořídíš jinou mašinu. Nyní je v Plzni u dcery. Klidně se s ní dohodni. Nechtěla by jsi 6x6 Mamču C330 dvouočku?


  • 1

#19 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 197 příspěvků(y)
  • LocationPraha - Jižní čechy
Reputace: 22

Publikováno 1 listopad 2014 - 13:42:30

To Roman: V Rokytnici bylo málo času, to jsem se chtěla zeptat už na tvůj PENTAX 645. Dubraro už výše o něm hovořil....to je ale s AF hodně dobrá mašina...

 

                   Jinak P six mi doporučuje kamarád z moravy, nemá jej dlouho ale vyhovuje mu a sehnal dobré objektivy tak má super kvalitu snímků.... cena za tyhle přístroje rozumná...objektivy se dají sehnat, plný manuál... ale čtverec 6x6.

 

                   Mamča C 330 ta bude asi podobná mému Autocordu a zase čtverec 6x6. Píši zase čtverec... je super, ale néé ne vše, proto pokukuji po jinčích formátech.

 

                   Na výběr nechvátám...., ale přesto bych si Sixe vyzkoušela.... domluvím třeba fotící sobotní dopoledne vezmu středoformáty co mám at je nějaká činnost.


  • 0

#20 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 197 příspěvků(y)
  • LocationPraha - Jižní čechy
Reputace: 22

Publikováno 1 listopad 2014 - 13:49:05

To Dubraro: Ta ikonta bude těsně poválečná, žádné měření to nemá, čas + clona nastavení a odhadnout vzdálenost k motivu.... ve obdélníčku dostat motiv tam kde má být  nic více nic méně, jistota budou nepohybující se motivy. :mrgreen:


  • 0

#21 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 197 příspěvků(y)
  • LocationPraha - Jižní čechy
Reputace: 22

Publikováno 1 listopad 2014 - 14:03:41

MAMIYA1000s:

 

To dc: děkuji za postřehy, špatně se drží při focení?? Viděla jsem někde v Praze u Pazdery že přístroje měla takovou ručku grip či co... to mi přišlo solidní tak nevím třeba by to bylo jen o zvyk, jinak bych určitě více fotila ze stativu.

 

           Ještě mám dotaz není tam nějaké zkreslení fotografovaného motivu když koukáš přes prizma s hledáčkem o proti tomu když koukáš přímo do šachty?

     

           Objektivy by asi nebyl problém dosehnat, přiznám se že s shift objektivy jsem nikdy nepracovala....nevím zda bych do toho šla.


  • 0

#22 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 1 listopad 2014 - 17:32:08

To Dubraro: Ta ikonta bude těsně poválečná, žádné měření to nemá, čas + clona nastavení a odhadnout vzdálenost k motivu.... ve obdélníčku dostat motiv tam kde má být  nic více nic méně, jistota budou nepohybující se motivy. :mrgreen:

 

Ta moje taky. To ještě není Super Ikonta. Ale má nespřažený dálkoměr. 

To víš, že s tím dají fotit pohybující se motivy!

 

Přiložený soubor  301.jpg   61,73K   10 Počet stažení


  • 0

#23 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 1 listopad 2014 - 17:41:38

To Roman: V Rokytnici bylo málo času, to jsem se chtěla zeptat už na tvůj PENTAX 645. Dubraro už výše o něm hovořil....to je ale s AF hodně dobrá mašina...

 

 

Existuje i starší verze Pentax 645 bez autofokusu, stále ale s kvalitní osvitovou automatikou a motorovým posuvem filmu. Dá se koupit docela levně a myslím že i manuálfokusové objektivy pro něj jsou dostupné a levnější než obdobné pro Bronicu nebo Mamiyu. Existují taky redukce pro použití objektivů z P-Six, Mamiya 645 a Pentax 6x7 na Pentax 645.

Pentax 645 se chová a používá asi jako zvětšená automatická kinofilmová zrcadlovka. Bronica nebo Mamiya jsou spíše zmenšené systémové stavebnicové středoformáty á la Hasselblad. 


  • 0

#24 dc

dc

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 157 příspěvků(y)
  • LocationHradec Králové, Czech Republic, EU, Earth, This Space
Reputace: 24

Publikováno 1 listopad 2014 - 20:12:12

MAMIYA1000s:

 

To dc: děkuji za postřehy, špatně se drží při focení?? Viděla jsem někde v Praze u Pazdery že přístroje měla takovou ručku grip či co... to mi přišlo solidní tak nevím třeba by to bylo jen o zvyk, jinak bych určitě více fotila ze stativu.

 

           Ještě mám dotaz není tam nějaké zkreslení fotografovaného motivu když koukáš přes prizma s hledáčkem o proti tomu když koukáš přímo do šachty?

     

           Objektivy by asi nebyl problém dosehnat, přiznám se že s shift objektivy jsem nikdy nepracovala....nevím zda bych do toho šla.

Tož ten grip k tomu mám také, ale nejsem ochoten ho používat. Řekněme, že M645 1000s je krásně robustní. U toho gripu už, dle mého skromného názoru, ta robustnost je již neohrabaností. Jo, kdybych to chěl místo zbraně...

 

Jak myslíš zkreslení? Jako jestli to zabírá celou plochu? Ano. Nebo jestli je to jasně vidět? Samozřejmě přes hranol se nějaké to světlo uondá, ale zásadní problém to není. Mně se lépe kouká "do hledáčku" než "na hledáček". Dvouočky mi nikdy neučarovaly. Nebo jestli prizma nedeformuje? Ne.

 

Jinak novější Mamiya, právě ta 645 AF, příp. 645 AFD umí též autofocus (s autofocusovými objektivy). Ale je to dělané trochu na jiný způsob práce, takže tam naopak není možnost šachty, hledáček ukazuje menší obraz a navíc nemá "zlomený prst". ;-)


  • 0

#25 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 197 příspěvků(y)
  • LocationPraha - Jižní čechy
Reputace: 22

Publikováno 1 listopad 2014 - 23:53:25

To dc: děkuji za plno užitečných informací.

 

           Zkreslením jsem měla na mysli třeba né 100% obraz v hledáčku o proti realitě motivu, jestli jsem se vyjádřila dobře. 


  • 0

#26 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 197 příspěvků(y)
  • LocationPraha - Jižní čechy
Reputace: 22

Publikováno 1 listopad 2014 - 23:57:45

To Dubraro: děkuji ti za mnoho informací k Pentaxu 645, psal jsi i o použití objektivů z P-six bývají dost kvalitní, ale napadá mi otázka jak to potom funguje na těle??  

                    Měření zajisté pofrčí, clona se otočí na kroužku objektivu a ostřím manuálně žejo. A pentaxí objektivy bez AF by měli clonu už přenášet do těla... a  s AF i ostřit.

 

                    Porozhlédnu se po Ebay: snad se mi to poštěstí poskládat ve funkční set.


  • 0

#27 oteccasu

oteccasu

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 3 108 příspěvků(y)
  • LocationTrutnov
Reputace: 1 082

Publikováno 2 listopad 2014 - 00:08:33

Jest-li se Ti líbí, tak neváhej si jej koupit. Skla stačí dvě až tři. Používám i objektivy ze sixe. Pak funguje jen měření a indikace zaostření.

Objektivy ze sixe mají obrovskou výhodu v malé cloně a tím dosažení velmi malé hloubky ostrosti. A měří přesně jak zaostření, tak světlo.


  • 0

#28 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 2 listopad 2014 - 10:45:14

To Dubraro: děkuji ti za mnoho informací k Pentaxu 645, psal jsi i o použití objektivů z P-six bývají dost kvalitní, ale napadá mi otázka jak to potom funguje na těle??  

                    Měření zajisté pofrčí, clona se otočí na kroužku objektivu a ostřím manuálně žejo. A pentaxí objektivy bez AF by měli clonu už přenášet do těla... a  s AF i ostřit.

Manualfokusové objektivy pro Px 645 jsou všechny s přenosem clony do těla i nastavení clony z těla, takže umožňují automatickou expozici v režimu priority clony, priority času i plný automat.

Kdyby ses pro tento systém rozhodla, mohl bych ti pustit 150mm objektiv. Dlouze jsem jej sháněl, nakonec koupil z Japonska, ale prakticky jej nepoužívám. 150mm na 6x4,5 je asi jako 100mm na kinofilm, tedy portrétní nebo kratší teleobjektiv.


  • 1

#29 oteccasu

oteccasu

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 3 108 příspěvků(y)
  • LocationTrutnov
Reputace: 1 082

Publikováno 3 listopad 2014 - 09:34:48

Safra hochuchlapče to150 AF?????? Jinakopravdu stačí 120 ze sixe.

   Ještě chci říct, že je dvojí verze. Bez autofokusu 645 a novější s fokusem 645N a pak645NII. Poslední dva nejsou levné.I cena objektivů odpovídají kvalitě. No spíše oproti kvalitě nejsou drahé, ale i tak je to dost.

   Rozmyslel by jsem se,zda-li potřebují AF. Pak vychází pořízení s objektivyPsix velmi levně.


  • 1

#30 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 3 listopad 2014 - 10:37:03

Ne, ten 150 je manuálfokus. Mám AF 200mm, takže už ho tolik nepotřebuju. Domníval jsem se, že Daniela právě uvažuje o MF sestavě, s původním Px 645. 


  • 0

#31 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 197 příspěvků(y)
  • LocationPraha - Jižní čechy
Reputace: 22

Publikováno 4 listopad 2014 - 19:23:12

Tak opět přispívám, v ruce jsem měla základní Pentax 645 + objektiv 55 vyfocen zkušebně jeden svitek. Překvapila mne kvalita hledáčku hodně světelný byl, ovládání né vůbec špatné... ále na muj vkus méně šikovných funkcí.

Rozhodla jsem se že seženu vyšší modely N nebo NII, už jen pro to že mají indikaci zaostření s manuálním objektivem a lepší měření atd. 

 

Systémák by mi tam měl také fungovat.  A objektivy?? pentaxí áčkové na manual budou dobrá volba, líbil by se mi i nějaký AF třeba zoom, nevím jaká je jejich kvalita.... cena bude vyšší, o sklech z P six byhc také uvažovala

redukce je dostupná a objektivy také k mání. Takhle by se nechal poskládat solidní set, jako mám v kinofilmu-))))

 

To Roman: prosímtě je to opravdu tak že na novějším těle N, funguje detekce zaostření i s manuálním sklem? a na Mkový režim samo dílečkový expozimetr.

 

To Dubraro: děkuji za nabídku objektivu 150, vím o něm... zatím se opravdu rozhlížím. ale pokud by ti přebýval tak bych jej koupila.


  • 0

#32 Pavel_P

Pavel_P

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 4 203 příspěvků(y)
Reputace: 477

Publikováno 4 listopad 2014 - 19:31:33

Mno, jak tě tady "poslouchám", tak mi přijde, že SF zrcadlovku vybíráš jako by mělo jít o moderní MF zrcadlovku a mám takový pocit, že budeš nakonec zklamaná... 


  • 0

#33 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 197 příspěvků(y)
  • LocationPraha - Jižní čechy
Reputace: 22

Publikováno 4 listopad 2014 - 19:47:31

To Pavel_P: zklamaná určitě nebudu, je třeba jít s dobou.... tak proč si nepořídit Pentax 645N či NII, který disponuje vším na co jsem byla zvyklá na kinofilmu Pentax MZ-5N, technickým vymoženostem se určitě bránit nebudu...

                    v Pentaxu frčím...chybu rozhodně neudělám... ;-)


  • 0

#34 jenda1250

jenda1250

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 3 570 příspěvků(y)
Reputace: 401

Publikováno 4 listopad 2014 - 20:11:59

Zoomy jsou a kvalitní, ale dosti drahé (snad krom 80-160mm), velké, těžké a málo světelné. Ta 55/2.8 je ideální objektiv co do velikosti, váhy (a nadprůměrného optického výkonu) a ohniska, tedy pro mě. Ono všechny ostatní (minimálně pevné) objektivy jsou opticky nadprůměrné (nejsem si úplně jistý svou A 45/2.8), některé jsou ještě nadprůměrnější (třeba ona 55/2.8).

 

Mě stačí stará dobrá 645, ale čas od času pokukuju i po verzi N(II). Kdybych s tím fotil víc, tak by už asi byla doma.

 

Na Pentaxu 645 mi vadí jenom několik málo věcí: absence 100/105mm objektivu, neexistence staršího mechanického těla ideálně s výměnými kazetami. Jsou to ale jenom rozmazlenecký móresy, nebyl by špatnej ještě aspoň jeden shift ... :)


  • 0

#35 LuzJi

LuzJi

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 082 příspěvků(y)
  • LocationTábor
Reputace: 715

Publikováno 4 listopad 2014 - 21:27:24

Detekce zaostření manuálního objektivu na těle N - mám si to představit tak, že tělo při zaostření nějak pípne že jako dobrý ? A jak to tělo ví na co ostřím ? Mohu si tam zvolit zóny ostření ?

Děkuji za nápovědu, já tu N-kovou verzi nějak nestudoval.  

 

Zoom 80-160 / 4,5 se chystám prodat, i když špatný není. Ale využití má u mne poněkud mizivé, takže je k mání ... 


  • 0

#36 JirkaM

JirkaM

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 379 příspěvků(y)
  • LocationMoravská Chrastová
Reputace: 1 125

Publikováno 4 listopad 2014 - 21:33:03

a) 55/2,8 - výborná, ale "jen" manuál (a pokukuje se tu po 645N nebo NII), obdobu FA získala až s nástupem 645D - veeeelmi drahou obdobu.

B) 100/105 sice není ... ale 135/4 LS, hmmm

c) shift - to jsme tu řešili víckrát, v jiných vláknech .... jen 75 mm shift z P67 (s redukcí), nebo Hartblei, nebo redukce Zoerk s objektivy P67 ... Pentax to nějak asi nechtěl řešit

d) výměnné kazety... kdysi mi zdejší Pentaxí zastoupení tvrdilo, že jim Japonci absenci výměnných kazet zdůvodňovali tím, že tělo je tak malé a levné, že kazety nemají smysl ... no velikost se nezměnilla, tělo je pořád větší než kazeta ... ale ty ceny jdou dost dolů. Letos už jsem u ŠKody narazil na 2 ks těl P645 NII pod deset tisíc korun, vypadala slušně

a když už není kazeta, natož otočná, je alespoň velmi dobře vyřešeno otáčení tělo o 90 stupňů - dvěma stativovými závity

 

to Luzji:

detekce zaostření u P645 NII , zobrazením tečky na vnitřním displeji (ale výběr ostřících bodů nehledej) , případně pípnutí (jen jeden tón - vypínatelné, záleží na poloze vypínače)

 

... hezky nám to vlákno uhnulo jinam :)


  • 0

#37 LuzJi

LuzJi

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 082 příspěvků(y)
  • LocationTábor
Reputace: 715

Publikováno 4 listopad 2014 - 21:48:29

to Luzji:

detekce zaostření u P645 NII , zobrazením tečky na vnitřním displeji (ale výběr ostřících bodů nehledej) , případně pípnutí (jen jeden tón - vypínatelné, záleží na poloze vypínače)

 

... hezky nám to vlákno uhnulo jinam :)

Hezky, ale když už o tom řeč, u P645n ta detekce není ? Děkuji


  • 0

#38 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 197 příspěvků(y)
  • LocationPraha - Jižní čechy
Reputace: 22

Publikováno 4 listopad 2014 - 22:06:29

 

to Luzji:

detekce zaostření u P645 NII , zobrazením tečky na vnitřním displeji (ale výběr ostřících bodů nehledej) , případně pípnutí (jen jeden tón - vypínatelné, záleží na poloze vypínače)

 

... hezky nám to vlákno uhnulo jinam :)

Hezky, ale když už o tom řeč, u P645n ta detekce není ? Děkuji

 

 

Roman tady výše psal... že by to mělo fungovat u manuálních objektivů na novějším těle N, NII. Probírám se ted manuálama.... a ono to tam přímo není napsaný...jdu to zkusit na kinofilmu.....jak to funguje s manuálním objektvem....

s AF objektivem to detekovat zaostření bude na 100% to v manuálu je!!


  • 0

#39 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 197 příspěvků(y)
  • LocationPraha - Jižní čechy
Reputace: 22

Publikováno 4 listopad 2014 - 23:05:31

Detekce zaostření funguje s manuálním objektivem, který má přenos clony na MZ-5N, tak snad to bude na 645N totožné.

 

Zkuste to někdo kdo máte možnost-))))


  • 0

#40 JirkaM

JirkaM

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 379 příspěvků(y)
  • LocationMoravská Chrastová
Reputace: 1 125

Publikováno 5 listopad 2014 - 07:52:14

Luzji: http://www.cameraman...ntax_645n-2.pdf

dle str. 56 a následující by to tak mělo fungovat i u P645N


  • 0

#41 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 5 listopad 2014 - 08:42:36

Detekce zaostření (pípnutí a rozsvícení tečky v hledáčku) s manuálními objektivy určitě funguje i u 645N.

Ano, Danielo, pokud jsi zvyklá na kinofilmový Pentax, bude pro tebe povýšení na Pentax 645 snadná cesta, funkce a ovládání je velmi podobné.

Zoom FA 45-85/4,5 je výborný, používám jej 90% času na 645. Dokonce jsem prodal pevnou 45, protože se mi zdálo, že ten zoom je lepší. 

Pokud bys měla redukci na P-Six objektivy, tak ti můžu půjčit shift Arsat 45/3.5. Mám ho léta, původně pro Arax 88, a ještě nepoužil.


  • 0

#42 jenda1250

jenda1250

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 3 570 příspěvků(y)
Reputace: 401

Publikováno 5 listopad 2014 - 08:59:41

Detekce zaostření (pípnutí a rozsvícení tečky v hledáčku) s manuálními objektivy určitě funguje i u 645N.

Ano, Danielo, pokud jsi zvyklá na kinofilmový Pentax, bude pro tebe povýšení na Pentax 645 snadná cesta, funkce a ovládání je velmi podobné.

Zoom FA 45-85/4,5 je výborný, používám jej 90% času na 645. Dokonce jsem prodal pevnou 45, protože se mi zdálo, že ten zoom je lepší. 

Pokud bys měla redukci na P-Six objektivy, tak ti můžu půjčit shift Arsat 45/3.5. Mám ho léta, původně pro Arax 88, a ještě nepoužil.

 

ta 45 byla A nebo FA?


  • 0

#43 oteccasu

oteccasu

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 3 108 příspěvků(y)
  • LocationTrutnov
Reputace: 1 082

Publikováno 5 listopad 2014 - 10:15:53

U škody jsem si nechal vyrobit mezikus pro použití objektivů Psix. Ty využívám hlavně tam, kde chci využít plnou díru( 2.8) a mít malou hloubku ostrosti. Točím ručně, než se mi rozsvítí v hledáčku bod zaostření. Měření expozice funguje perfektně. Signalizace ostření absolutně přesně.

   Ostatně za cca dva měsíce pojedeme do skal, takže si jej budeš moci vyzkoušet.

Nevýhody: mně chybí hledáček. Nelze použít film Foma 200. U zoomů padá na čumák. Na dlouhodobé držení si musí ruka zvyknout.Váha v batohu je znát.Leč jsi děvče, co by mohlo před ledoborcem drtit led rukou. Jako technik si poradíš. Proto nemám obavy.

Výhody: perfektně ostří i měří. Zrcátko vůbec nekope. Dobře se nandává film do kazety. Baterie dost vydrží. dobře se drží.

 

Ovšem pokud oželíš ostření, tak by jsem přeci jen doporučil mamču. Je to taková skládanka.

 


  • 1

#44 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 5 listopad 2014 - 16:49:34

 

Detekce zaostření (pípnutí a rozsvícení tečky v hledáčku) s manuálními objektivy určitě funguje i u 645N.

Ano, Danielo, pokud jsi zvyklá na kinofilmový Pentax, bude pro tebe povýšení na Pentax 645 snadná cesta, funkce a ovládání je velmi podobné.

Zoom FA 45-85/4,5 je výborný, používám jej 90% času na 645. Dokonce jsem prodal pevnou 45, protože se mi zdálo, že ten zoom je lepší. 

Pokud bys měla redukci na P-Six objektivy, tak ti můžu půjčit shift Arsat 45/3.5. Mám ho léta, původně pro Arax 88, a ještě nepoužil.

 

ta 45 byla A nebo FA?

 

FA, měl jsem dokonce dva kusy.


  • 0

#45 jenda1250

jenda1250

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 3 570 příspěvků(y)
Reputace: 401

Publikováno 5 listopad 2014 - 16:54:03

kruci, to jsem slyšet zrovna nechtěl :)


  • 0

#46 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 6 listopad 2014 - 08:50:18

kruci, to jsem slyšet zrovna nechtěl :)

Tím se netrap, to je jen subjektivní hodnocení


  • 0

#47 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 197 příspěvků(y)
  • LocationPraha - Jižní čechy
Reputace: 22

Publikováno 8 listopad 2014 - 19:46:58

To Dubraro: ano jsem zvyklá na 5Nko a spokojenost, už jsem si pročetla dostupné manuály, 645N má opravdu vše dostupné což se mi líbí. S redukcí na P six objektivy počítám, protože jsou docela dostupné.

                    Zoom objektiv bych nechala klidně na později, ale pokud bys měl v budoucnu něco k prodeji tak se určitě domluvíme.


  • 0

#48 Daniela

Daniela

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 197 příspěvků(y)
  • LocationPraha - Jižní čechy
Reputace: 22

Publikováno 8 listopad 2014 - 19:59:56

To Roman: no napsal jsi to pěkně..... ;-)  s váhou aparátu zas asi problém mít nebudu.... v ruce se mi zdála starší 645 jen o něco těžší než třeba moderní K 5 s se 70-200. V báglu se to ovšem už pronese pokud

                  si do uliček či kopců k tomu vezmu další aparáty. Zvykla jsem si už, ale vybírat a netahat 3 mašiny a s toho by se jedna jen nesla + objektivy.

 

                  Určitě zustanu u Pentaxu, před časem jsi mi doporučil kinofilmové MZ-5N a jsem velice spokojená.  Stavebnici Mamči celkem oželím. Moc děkuji za postřehy z provozu. Nechvátám na koupi

                  ráda bych dala dohromady praktický set i s P-six redukcí a skly. A taky si uvědomuji že bez vlastní komory už to dál nepujde!!!

 

                  Píseš jako nevýhodu, nemožnost použití filmu Foma 200, to je tak špatná kvalita ve svitku?? nebo jaký je problém.....jeden kousek 200stovky ještě mám. Na 6x6 jsem zkusila 100 a 400 a dobrý.


  • 0

#49 oteccasu

oteccasu

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 3 108 příspěvků(y)
  • LocationTrutnov
Reputace: 1 082

Publikováno 8 listopad 2014 - 22:36:36

Podařilo se mi mluvit s vývojářem filmu Foma 200. Když dám dohromady i ostatní informace o tomto jinak geniálním filmu, tak raději předem upozorňuji, že je náchylný na ohyb o malém rádiusu. Proto se nehodí do kazety Pentaxe.


  • 0

#50 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 466 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 9 listopad 2014 - 10:07:26

Ve Fuji GW690 se film neohýbá téměř vůbec a stejně jsem měl na Fomě 200 ty fleky.


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních