Dnes jsem zvětšoval z kinofilmů Acros. Byly nafotografované Leicou + Elmar 24/3.8 při jedné vycházce v průběhu cca 3 hodin. Jeden jsem vyvolal tak nějak "za pochodu" - vývojka (Rodinal 1+50) 20°C, ale s ostatními lázněmi (přerušení, ustalovač, praní) jsem si až takovou hlavu nedělal... Přerušoval jsem vodou, jaká zrovna tekla z vodovodu (teplota "tak nějak na prst"), ustalovač měl 25,6°C a nakonec se film pral ve vodě kolem 17°C. Prostě - není to mým zvykem, ale odflákl jsem to. Mezitím jsem dělal jiné věci a až tolik jsem se tomu nevěnoval.
Druhý film jsem vyvolal už "tak, jak se to má" a jak to dělám několik desetiletí.
Proč o tom tak zdlouhavě píšu...?
Z obou filmů jsem zvětšoval výřezy 20x30 ze zvětšení cca 50x60 - možná i o něco více. Při zaostřování (zvětšení na desku cca 16x + Micro Sight 25x = cca 400x) mě polévalo horko! Naprosto ZŘETELNĚ byl "odfláknutý" Acros DALEKO ZRNITĚJŠÍ, než "správně volaný". Asi by to šlo i změřit, ale co z toho, že?! Samozřejmě, na tom "horším", byly i lepší záběry, chacha !
Čekal bych to u "klasických" (kubických) emulzí, ale u Acrosu...??? Naštěstí Acrosovské "hrubé zrno", je furt hodně málo znatelné.
Omlouvám se, že zapleveluji, ale musel jsem se podělit. Profesionální slepota čas od času postihne každého.