Pozdravujem,
niekoľko dní som trávil v komore - prvý krát tak vážnejšie - zväčšoval som fotky z filmu Ilford XP2 na Fomabromy pevnej gradácie
111N lesklé, Svietené bolo 75W opálovou žiarovkou z Opemusu 5 - exp. časy mi vychádzali tak 5 - 6 sekúnd na formát 18x24.
Reálne tak ale 17x21 kedže mám zatiaľ len 80mm Anaret. Vývojka Ilford PQ Universal a ustalovač FomaFix. Prvé fotky boli ale
riadne šedivé - vývojka bola riedená ako udáva výrobca 1:9 - nariedil som ju na 1:7 a predlžoval čas kúpania tak o 30-40 sekúnd
a čierna sa dostavila - ale ešte stále nie tak - ako by som si to bol predstavoval - ale už to bolo oveľa-oveľa lepšie. (inú vývojku a tvrdšie papiere zatiaľ nemám). No Bromy sa rýchlo minuli a mal som ešte kúpené Fomaspeedy pevnej gradácie - 311N rovnakého formátu tak
som začal zväčšovať na tie. A potom prišlo to prekvapenie.
Na Speedy mi tie časy vychádzali rovnako ako na bromy - no už pri prvých fotkách ma prekvapila tá intenzita čiernej farby - je oveľa
černejšia ako na tých bromoch - hoci bromy som riadne ustaloval - pral - dostatočne dlho - ešte som si myslel že sa dostaví aj nejaký
ten "dry down" efekt - ale nič také sa nestalo. Proste neviem - nech robím čo robím - tie speedy vyzerajú oveľa oveľa lepšie, čierna ako má byť - biela je tak-isto oveľa belšia - kontrast, tonalita. Tiež sú oba papiere lesklé - bromy po usušení polomat - lebo leštičku nemám a
speedy zostávajú stále lesklé.
Vždy som sa tu dočítal že niektorým vychádzajú šedivky práve na speedy a viac ľudí zastáva bromy - mne to zatiaľ vyšlo opačne.
Máte s tým niekto skúsenosť? Alebo že by si tá vývojka lepšie porozumela s rc. povrchom? Netuším - ale ak by to malo byť takto - fotky nechcem vystavovať len založiť do albumu - tak asi ostanem na speedoch - boli teraz pre mňa neporovnateľne lepšie - teda - až na ten dotyk rukou