Přejít na obsah


Fotka

Jaký skenovací SW?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
20 odpovědí na toto téma

#1 Nakadah

Nakadah

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 147 příspěvků(y)
  • LocationOstrava
Reputace: 234

Publikováno 16 květen 2015 - 11:29:27

Pánové jaký skenovací SW by jste mi jako začátečníkovi poradili pro skenovaní 35mm kinofilmu na flatbend skeneru?

 

Prvně se raději představím - Jsem kinofilmový nováček, kterému po 7mi letech a 22.000 fotkách vypověděl službu Canon S5is a rozhodl se, že to zkusí cestou kinofilmu. Kdysi jako kluk jsem měl Agat 18 (ještě ho mám v šuplíku), ale s vyvoláním filmů, skenováním, zvětšováním jsem absolutně nikdy neměl zkušenost. Zakoupil sem tedy Nikon F80 se setovkou 28-100mm, kamarád mi věnoval do začátku dva Fomapany 200 a šel sem na to. Filmy jsem si sám vyvolal v Plastimatce - Fomadon R09 + Fomacitro + Fomafix + Fotonal + fůra destilované vody. Možná sem pro začátek zvolil moc velkou koncentraci vývojky (1+25), ale i tak sem byl nadšený že mi to napoprvé samotnému bez pomoci celkem vyšlo.

 

A teď k problému - nemám finance na koupi přímo filmového skeneru, takže sem zakoupil starší CanonScan 4400F (za 600Kč Aukro). Originální SW (ScanGear) funguje dobře, ale neumožní mi nastavit ořez snímku před skenováním. Vlastně mi neumožní skoro nic. Takže jsem vyzkoušel SW Vuescan - možností fůra, jako začátečník jsem se v tom vlastně ztratil. Jenže skeny které lezou z Vuescanu nejsou pěkné, je to jakoby za mlžným závojem prostě nic moc kontrast, takový mdlý. A pokud sem použil volby jako "vyvážení bílé" nebo "automatické úrovně" tak ta fotka byla šíleně přepálená nebo jak to říct. Skeny které dělá ScanGear se mi líbí víc.

 

Uměli by jste mi poradit ještě nějaký další SW pro skenování?

 

Bohužel skeny z Vuescanu už sem smazal, tak aspoň přiložím něco ze ScanGearu.

 

díky Nak

Přiložený soubor (y)


  • 0

#2 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip