Vyvolat na jinou citlivost
#1
Publikováno 8 říjen 2016 - 12:23:53
#2
Publikováno 8 říjen 2016 - 19:39:05
úplně nejlepší je na začátek zvolit běžný film i vývojku, přesně podle údajů výrobce exponovat a zpracovat
nazvětšovat fotografie alespoň na 13x18 cm
no a pak teprve přemýšlet na výše položenou otázkou, protože v začátcích komorničení si hýbáním s citlivostí můžeš s procesem zamíchat a těžko se v tom orientuješ
osobní zkušenost
-
jiná citlivost - například:
film trix-400 exponuju na citlivost 1600 a upravím vyvolání, podle tabulek, nebo podle osobní zkušenosti
tím získám v nedostatečném osvětlení možnost použít kratší expoziční čas, nebo víc přiclonit objektiv, tohle se odjakživa používá třeba při reportáži v hospodě
#3
Publikováno 8 říjen 2016 - 21:11:38
Pre zaciatok je jedna rada. Citlivost na krabicke je svaty gral a standartne vyvolavanie az po uspesnu zvacseninu je uloha cislo 1.
Az toto zvladnem, zacnem citat dalsiu kapitolu.
A to je dobra rada.
Ale ak pises nejaku ulohu do skoly, poloz presnejsiu otazku.
#4
Publikováno 15 říjen 2016 - 12:18:11
#5
Publikováno 15 říjen 2016 - 13:06:59
Naozaj v tom máš trochu guláš. Na to, aby si mohol 100-vku film vyvolat ako 400-vku, tak by si ho tak mal aj exponovať, inak to nemá žiadnu logiku. Drž sa rád kolegov. Najprv sa nauč základy, a až ich zvládneš, tak môžeš experimentovať.
#6
Publikováno 15 říjen 2016 - 18:01:08
prakticky nehledě na film o citlivosti 100 nastavíš na fotoaparátu, či expozimetru citlivost 400
tím pádem bude fotoaparát, nebo expozimetr ukazovat hodnoty pro film 400
takto exponuješ
původně je to stovka a dojde tím pádem k podexpozici, která se vykompenzuje delším vyvoláním, případně volbou jiné, vhodnější vývojky
film bude strmější, nebude mít moc detailů ve stínech, ale bude použitelný, například pro reportáž
snad je to odpověď
#7
Publikováno 16 říjen 2016 - 07:45:21
prakticky nehledě na film o citlivosti 100 nastavíš na fotoaparátu, či expozimetru citlivost 400
tím pádem bude fotoaparát, nebo expozimetr ukazovat hodnoty pro film 400
takto exponuješ
původně je to stovka a dojde tím pádem k podexpozici, která se vykompenzuje delším vyvoláním, případně volbou jiné, vhodnější vývojky
film bude strmější, nebude mít moc detailů ve stínech, ale bude použitelný, například pro reportáž
snad je to odpověď
Dovolím si říct, že toto je nejvýstižněji vyřčená odpověď.
A dovolím si pana RHx doplnit malou poznámkou:
Není film jako film, tudíž na některém málo pružném filmu výsledek laboranta méně zkušeného a znalého schopností konkrétní kombinace film+vývojka moc použitelný nebude (vysoký kontrast, úplně prázdné stíny a velmi řídké střední tóny, připomínající spíš hluboké stíny), tudíž to není všeobecně platná odpověď, ta platí jen pro velmi expozičně pružné filmy.
Tudíž se oklikou pokorně vrátíme k radě páně Keka. , nebo budeme dále hledat informace a studovat, kdo, jak, na čem a čím takovou podexpozici stovkových filmů úspěšně zvládnul.
#8
Publikováno 18 říjen 2016 - 18:30:58
Nemáš na mysli hypersenzibilizaci ve rtuťových výparech?
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních