Hele, ono je to fakt složité. Vazelína zatuhne nejenom na šneku posunu té optiky, ale i ostřící kroužek drží na vnějším těle objektivu skrze velmi jemný závit.
Ten závit je třeba taky vyčistit a promazat. Jenže než to rozděláš, je dobré si poznačit jeho polohu vůči tělu na nekonečno a taky jak moc je zašroubovaný.
Tak stejně když vytočíš ze šneka sestavu optiky, je třeba si poznačit v jaké poloze už vyskočil ven. Pak to musíš skládat zpět přesně jak si to rozebral.
Když ne, tak ti nebude sedět ostření podle stupnice. Můžeš to složit blbě a nezaostříš na nekonečno a nebo naopak zaostříš až přes něj.
A skládání clony a jejího celého mechanismu, to je fakt už něco. Tam opravdu fotit každý krok, jak kde co bylo uloženo, v jaké poloze a kam co navazuje.
Měl sem rozdělaný celý Pancolar 50/1,8 do šroubku, takže vím. A chápu proč je ten servis pak tak nákladný. Protože je tam hodně času...
Předtím sem si už trénoval na Pentaconu 135/2,8 a pak i částečně Flektogon 35/2,4. Akorát stejně sem pak ty objektivy dal p. Blažkovi, protože
když se hne s mechanismem clony, tak to bez etalonu nikdy neseřídíš zpět, aby to sedělo se stupnicí. Stejně sem ho ale poprosil o komplet servis,
a ty objektivy chodí jak nové. Typ vazelíny ti neporadím, já použil tu hnědou A00 ale rozhodně na to jsou spešl vazelíny pro jemnou mechaniku.
Nesmí tam přijít nic se silikonem! Ani olej ani vazelína!
Moje rada na závěr - pokud s tím nemáš zkušenosti, nemáš nářadí, jemné prsty a vlohy pro jemnou mechaniku -> Vyprdni se na to. Třeba p. Blažek
přijímá zakázky poslané poštou, a pak to pošle zpět. Já sem naprosto spokojen. Ale jezdím k němu osobně. protože se vždy dozvím spoustu věcí.
PS. grafitovku určitě ne 