od r. 1971, kdy jsem začal s focením, mi ve vlastní koupelně i cizích fotokomorách klubových i díky známým na chvíli zapůjčených "profi" komor prošlo rukama vývojnic povícero, od předválečných bakelitových s cívkami s distančním plastovým pásem, různých typů vývojnic Plastik, novějších Plastimat, až po ty z imperialistického, prohnile kapitalistického západu (Jobo, Paterson, emerické nerezové), i ve velkokapacitních kameninových závěsných tancích jsem občas vyvolával (a to byla paráda). A v r. 1974 jsem si jel do Bratislavy do Michalské pro svou první vývojnici Paterson Tank System 4 s 5 cívkami, který mám dodnes (a v letech 2008-10 k nim přibily další, různé velikosti, i novější super system 4 s novým vrškem - zbytek vč. cívek je pořád stejný. Přicestovaly i tanky Jobo, z těch jsem si posléze nechal jen starší Jobo Reporter, šikovný kompaktní tank s 5 cívkami na kino, resp. 3 na svitek.
Ovšem cívky Paterson se mi osvědčily jako nejspolehlivější, i když býval občas problém s namotáním specifických filmů, jako prkenné svemy či jiné ruské filmy, jejichž označení si již nepamatuji, šlo to řešit jejich namočením v kýblu a jeho nasoukáním do cívek pod vodou. Ale normální filmy, včetně slaboučkých Ilfordů Surveillance 400 P3 a různých filmů s PET podložkou (i svitků) nikdy v čistých a suchých cívkách Paterson problémy nedělaly. Jednou za pár let, až je na cívkách viditelná vrstvička reziduí z některých vývojek, je properu v kyselině a jsou jako nové.
Jen jednu novou orig. Paterson cívku jsem za těch posledních 9 let přikoupil v nejmenovaném Bé obchodě za nevelký peníz, když jsem byl prase a jednu položil na rychlé usušení na elektrický radiátor a ona se, mrška, zkroutila (ovšem, to nebyla cívka orig. Paterson, ale licenční Jessops z jiného materiálu, i když forma je stejná)
Howgh.