Přejít na obsah


Fotka

Nesnesitelná lehkost převyvolání filmu + začátečníkovo zmatení


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
6 odpovědí na toto téma

#1 peThe

peThe

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 45 příspěvků(y)
  • LocationBrno
Reputace: 1

Publikováno 27 prosinec 2017 - 22:57:33

Jsem začátečník, za svůj život jsem vyvolal tak 10 čb negativů, většinou foma nebo ilford, žádné extrémy. Teď jsem ve skříni našel ORWO NP20, který jsem nafotil asi před 3 lety (pamatuju si, že jsem ho fotil na iso 50, tedy mírný pull, a řekl si, že ho zkusím vyvolat v Rodinalu (Foma R09). Na FilmDev jsem si našel něco málo, nakonec jsem to vyvolal podle tabulky z digitaltruth, kde je přímo čas uvedený pro pull na 50, a to 15 minut s překlápěním klasicky 30 sekund nejprv a pak 10 sekund každá další minuta. 

Možná jsem s tím trošičku víc kvedlal, kápl tam o kapku víc vývojky, nebo ho tam nechal ještě o trošičku déle ve vývojnici, možná to ke konci nemělo 20 stupňů, ale 22, na filmdev byly uvedený i kratší časy, ale já chtěl věřit tabulce... Každopádně se stalo to, že po přerušení, ustálení a praní vytáhnu film, že ho hodím do smáčedla a EJHLE. 

 

Celej černej. 

 

To znamená ani žádná čísla u perforace, žádná políčka nikde nic, jen jednotná černá hmota (oukej, když jsem to narval 3cm před žárovku, byl tam vidět maličkej gradient na celým filmovým pásu asi od půlky dolů, třeba z 99% černé na 95% černou). Tak si říkám, jestli 

  • jsem idiot že fotím na X let starej film a čekám od toho výsledky (už jsem naexponoval pár prošlých filmů, třeba 20 let, ale vždycky tam bylo aspoň něco)
  • jsem idiot, že si neuvědomuju, jak moc se takovýhle drobný odchylky při vyvolání projevují na výsledku
  • jsem idiot, že vyvolávám takovýho stařce bez dostatečných zkušeností

(wow to formátování tady na fóru neomrzí!)

No každopádně jsem se chtěl zeptat, protože nemám moc zkušeností s vyvoláním filmu jinak, než "podle tabulky":