Už by se dalo jít do lesa... Ale haxna nedovolí...
V JK č.115 jsem vyvolal různými časy 3(4) kusy různých (kino)filmů - Ultrafine Xtreme 400, Fuji Neopan Acros, Ilford HP5+. Všechny byly exponovány na nominální citlivost a -1EV a -2EV.
1. Časem 9´/20°C, 1´//2x/30": Xtreme 400 má nejlepší krytí a plnou kresbu ve stínech i světlech na políčku 800ASA. Políčko 400ASA je významně přeexponované - i když si myslím, že s trpělivostí kopírovatelné. Políčko 1600ASA je dramaticky světlé - asi velmi nesnadno kopírovatelné.
Acros: 100ASA tmavý - ale určitě dobře kopírovatelný, 200ASA - "ideální", 400ASA - rovněž bez problémů kopírovatelný. U Acrosu je zajímavé, že konrast nevypadá přehnaný.
HP5+ - tento čas je asi "ideální" pro ASA800, políčko 400ASA tmavší, ale použitelné, stejně jako světlé políčko 1600ASA.
2. Časem 8´/20°C, Xtreme 400: políčko 400ASA stále významně tmavé, ale asi snadno kopírovatelné. 800ASA "ideální", 1600 již asi nesnadno kopírovatelné. U ostatních dvou filmů jsou změny menší, a čas 8´bych zvolil jako "univerzální. Zajímavé...!
3. Časem 11,2´/20°C (= 8´x1,4 = push I pro vyrovnávací vývojku): U všech 3 filmů volací doba vhodná pro podexpozici 2EV, s výjimkou Xtreme 400, kde spíše pro něco mezi -1 a -2EV.
Postřehy:
Acros má podložku "křišťálově čirou" a obrázek je velmi hezký.
Xtreme je velmi dobrý na nominál a Push I, ale Push II je (v této vývojce) patrně již nad jeho síly, nebo by se musela vyvolávací doba ještě velmi významně prodloužit.
JK č. 115 se nejlépe kamarádí s HP5+.
Všechny filmy jsou "čisté", závoj není.
Předposlední kousek filmu PAN 100@100 +1EV, +2EV, 8´/20°C, ideální krytí (a snad i kontrast) někde mezi nominálem a -1EV
Poslední kousek PAN 100@400 - při volání 9´x 1,85 výtečné!
Zítra pokračuji.
Opravdu mě tahle "průmyslová" vývojka udivuje...