Přejít na obsah


Fotka

Extrémní kontrast zvětšenin


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
18 odpovědí na toto téma

#1 JanB

JanB

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 6 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 16 březen 2018 - 11:57:05

Zdravím Vás,

 

jsem úplný začátečník v temné komoře. Při zvětšování se trápím s extrémním kontrastem na normální gradaci Foma papírů. Střední tóny skoro nejsou. 

Dokonce i na snímcích bez slunce je velmi silný kontrast.

Vyzkoušel jsem různé expozice délkou svícení zvětšováku Opemus 2. Objektiv je čistý, žárovka 75W. Clona f11, abych se dostal alespoň na 7 vteřin svícení.

Ve vývojce nechávám přes 60 vteřin. Přerušovač ILFORD Ilfostop do 30 vteřin a pak ustalovač Fomafix asi na minutu.

 

Podexponovaný papír - přepálená fotka se silnou černou ve stínech ale většina fotky přepálená.

 

Vývojka FOMATOL LQN ředěná dle návodu, a zkusmo i mnohem více naředěná, teplota 20°C. 

Papíry FOMASPEED 311 N 13x18cm normální gradace

Film Kodak Tri-X 400 vyvolaný pro jistotu ve Fotoškoda.

 

Nemáte někdo radu?

 

Děkuji ;)

Honza

 

 


  • 0

#2 Gorgi

Gorgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 780 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 16 březen 2018 - 13:08:57

Lqn neznám, nevim jak redit pro jaký konstrast. Fomabrom N mi obecně přijde jako papír s vyšším kontrastem nebo spíš menším rozsahem než třeba Fomatone 131 nebo Ilfordy. Možná dělám něco blbě, možná ne. Bez pohledu na negativ se blbě jakkoliv rádi. Max.to aby ses zkusil pozvat do komory někoho, kdo má hlavu s difuznim světlem (multigrade nebo častější barevna) a u něj vyzkoušet kontrast na tomto filmu, papíru, vyvojce.
  • 0

#3 meCZoun

meCZoun

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 350 příspěvků(y)
  • LocationJihlava
Reputace: 50

Publikováno 16 březen 2018 - 13:15:10

Zkus použít papír měkké gradace (značený S - například Fomaspeed 311 S), třeba to pomůže, nebo v dalším kroku speciální gradaci (SP)...


  • 0

#4 Gorgi

Gorgi