
Ultrajemnozrnné filmy a vývojky
#1
Publikováno 25 září 2018 - 16:10:21
Jako film mě napadá delta 100 a jako vývojka atomal nebo Acufine,pokud máte nějaký lepší návrh,budu rád když se se mnou o něj podělíte.
#2
Publikováno 25 září 2018 - 17:40:26
Myslím, že není moc lidí, kteří by mohli mít lepší přehled, než Jirin_ol nebo Bzenčák, ale i jiní. Musíte ale přesně říci, co chcete.
#3
Publikováno 25 září 2018 - 18:17:56
#4
Publikováno 25 září 2018 - 19:46:31
Kombinace PANF+ a Perceptolu je asi tim nejlepsim, co mam vyzkouseno, co se jemneho zrna a skvele ostrosti tyce. Pri presnem dodrzeni postupu by z toho melo lezt neco, co bude nadherne ostre z kinofilmu na 30x40 cm (respektive na to mi stacil semi-stand v Excelu), akorat ja teda fotil starym dobrym radioaktivnim takumarem, ktery, stejne jako pry Leica sklicka, umi byt ostry pri docela otevrene clone, takze by snad nevadil fakt, ze film je jen padesatka a perceptol tu rychlost jeste kapinku snizuje.
#5
Publikováno 25 září 2018 - 21:51:40
Adox CMS 25 + Adotech.
Ale naco? Pocit ostrosti a jemnozrnnost sa vlastne navzajom vylucuju.
Ja mam osvedceny trik, Tmax 100 @ E.I. 50, podvyvolat. O vyvojke a riedeni sa da polemizovat.
Velke obrazky snad z VF aparatu.
#6
Publikováno 26 září 2018 - 07:17:37
Je pěkné, že na mě krom Bzenčáka pan Pentaxista ukazuje prstem, ale ve své skromnosti prstem neukazuje i na sebe.
Pokud bych neměl podmínku citlivost 100, tak Adox CMS 25 nebo současný CMS 20S, či Rollei ATP (který v kinu asi už těžko lze sehnat), které jsou dobře zpracovatelné pro půltónovou fotku jak ve speciální (a drahé) konfekční vývojce dodávané výrobci těchto filmů, ale i v poměru 1+200 až 1+300 ředěném rodinalu (ovšem k současnému R09 se vyjádřit neumím, co se jeho kvality a spolehlivosti týče, už jsem s tím dlouho nic nedělal).
Ilford PanF+50 je taky moc fajn film. Na EI 100 jde použít taky, našinec musí ovšem hodně snažit, aby ukočíroval i kontrast při vyvolání)
U filmů citlivosti 100 u mě vede Kodak Tmax100.
Deltu 100 moc neznám, fotil jsem ji před mnoha lety jen jednou a velké fotky jsem z toho nedělal. Předpoklad je, že bude jemnozrnný a snad i ostrý dostatečně při vhodném vyvolání. Ale v čem a jak z konfekce, nedokážu poradit.
(Pozn.: na fotce z Delta 400 na 6x6 v klonu atomalu a zvětšenině 30x30 aby zrno hledal lupou. Ovšem škála šedé je tak jemně odstupňovaná a široká, že (jak již Keko poznamenal), dojem ostrosti při pohledu z normální vzdálenosti není vůbec výrazný).
Ke konfekčním vývojkám nemůžu za sebe říct takřka nic, krom Adox Atomalu 49 (pouze pro účel porovnání s dlouho sestavovanou a zkoušenou vlastní vývojkou na bázi historického receptu Agfa Atomalu s náhradou původní vyvolávací látky atomal barevnými vyvolávači) jsem žádnou nepoužil už mnoho let.
#7
Publikováno 26 září 2018 - 07:48:21
Teď mi docvaklo... !
Jak velké zvětšeniny chcete dělat? Ony totiž dnešní filmy (viz výše) a dobré konfekční vývojky (a pochopitelně další části zpracovatelského řetězce) vcelku hravě splní Vaše představy do (řekněme) 30x40. Budete dělat větší formáty?
A nakonec můj názor - nevnucuji: drobné ostré zrnéčko dobré fotce neuškodí! Naopak, např. to, co fotím já, ten "četnobílý retro vzhled" potřebuje.
#9
Publikováno 28 září 2018 - 18:38:17
Jestli je v ostrosti a jemnozrnosti lepší než perceptol.
#10
Publikováno 28 září 2018 - 19:10:20
Fotograf, on 28 Sept 2018 - 17:38, said:
Ještě by mě zajímalo,jestli má cenu kupovat acufine.
Jestli je v ostrosti a jemnozrnosti lepší než perceptol.
Ale ano, na moderne filmy sa hodi viac. Treba poskusat a hlavne porobit z toho fotografie.
Casom mozno uvidis, ze zle ostris, zle clonis, pripadne naco sluzi stativ.
Nie, ze by perceptol bol horsi, ale maximum da asi iba s nemnohymi filmami. Perceptol je tzv slana vyvojka, obdoba vyvojky Microdol X. Povodne jednoducha metol siricitanova vyvojka s nejakym chloridom sodnym, ktory brani narastu velkosti zrna. Horsie vyuziva citlivost, nachylna na dichroicky zavoj. Neskor prekopana receptura a nove oznacenie - teda Microdol X a konkurencny Perceptol. Ako ale plynie cas a na trhu sa objavili filmy s tabularnymi krystalmi a hlavne osidene na striebre, vznikla potreba novych vyvojok.
Pri Acufine nepozivaj prerusovac, treba iba vyprat vodou.
Ja by som ale obratil pozornost na potrebu praktickych skusenosti.
#11
Publikováno 28 září 2018 - 19:16:03
vrať se k příspěvku pana Keka.
Zrovna Perceptol je příkladem, kdy jemné zrno v.s. ostrost, zejména v kinofilmovém formátu, který se bude 10x a více zvětšovat, jsou v přímém souboji.
Acufine i Diafine byly vývojky kdys primárně vyvinuté pro rychlou novinářskou práci s Tri-x filmem. Diafine se současným trixem, který je mnohem lepší, než jeho předchozí verze, je pořád super kombo pro účel vyvolat film rychle, kdykoli, kdekoli, bez nároků na hlídání teploty a přesného času. Acufine dal jemnější zrno, píše se v chytrých knihách, podobně jako o Ethol UFG (taky to vymýšleli lidi ze stejné laboratoře).
Máš-li hodně času, peněz, a trpělivosti, můžeš nakupovat různou konfekci, zkoušet a hledat svou kombinaci, která ti bude vyhovovat.
Korespondenčně ti asi nikdo moc neporadí, co pro splnění tvé představy bude to pravé, když nikdo netuší, jakou vlastně máš představu a cíl.
Jemnozrnná a současně ostrá vývojka je svatý grál, který hledalo a vymejšlelo (a pořád ještě vymýšlí) mnoho chytrých hlav, více či méně úspěšně.
Ale kde jsou ty ryby?
#12
Publikováno 28 září 2018 - 20:30:09
Ještě jsem se chtěl zeptat,jakou vývojku z výše zmíněných i nezmíněných by mi místní odborníci doporučili pro deltu 100,abych plně využil potenciálu filmu.
Nechci totiž pokazit tento skvělý film nevhodně zvolenou vývojkou.
Jak si delt rozumí např.s perceptolem nebo excelkou/xtolem
#13
Publikováno 29 září 2018 - 06:39:48
Co myslíte "potenciálem filmu"? Každý asi něco jiného...
Četl jste předchozí příspěvky ?
Pokud začínáte, tak Delt a jiných filmů zkazíte desítky, stovky a tisíce - než dosáhnete "svého ideálu"... U mě je to více než 50 let tak, že už je to vždycky SKORO přesně takové, jak jsem si představoval, jenom tady tohle... mohlo být lepší.
Já jsem zdrbal kilometry filmů - vývojky o poznání méně.
Smiřte se s tím! Čím více toho zkazíte, tím dříve dojdete k cíli. Přeji Vám úspěch!
#14
Publikováno 29 září 2018 - 07:14:52
S XTolom si rozumie. Velmi dobre.
#15
Publikováno 25 říjen 2018 - 22:29:34
Zdravím,vím že mám moc otázek,ale tolik filmů jsem ještě nevyzkoušel,abych si mohl sám odpovědět.
Zájímaly by mě zkušenosti s filmem ADOX Silvermax,četl jsem že tento film dává neobyčejně pěkně prokreslená světla i stíny bez snížení celkového kontrastu,a zrno má prý velice jemné,srovnatelné s plochými krystaly.Tak by mě zajímalo co je na tom pravdy.
Dále bych prosil o radu,jakou mám zvolit pozitivní vývojku,vhodnou pro fomabrom s pevnou gradací,která dává nejhlubší černou a mírně teplý tón,a pokud možno dlouho vydrží.Předem děkuji za odpověď.
#16
Publikováno 26 říjen 2018 - 06:37:51
1. Pravdu zjistíš tak, že si ten film koupíš, nafotíš, vyvoláš a nazvětšuješ.
2 Těch vývojek je mrtě moc, pokud si je navážíš nebo necháš navážit. V konfekci asi takový výběr není, navíc to podstatně víc poleze do peněz.
#17
Publikováno 26 říjen 2018 - 09:37:06
Silvermax by mohol byt film, ktory vyvolava spomienky na stare, dobre casy.
Obsahuje mnoho striebra a dava tak predpoklad vlastnosti, ktore popisujes.
Odporuca sa k nemu jedna vyvojka, ktora (ako pisu), activates the silent reserve sleeping in each SILVERMAX 21 film by expanding the photographic capabilities of the film.
Proti gustu ziadna disputa!
Ak ho budes skusat, nekupuj si jeden film, lebo z jedneho filmu figu zistis.
-------------------------------------
Uvahy pod ciarou:
Zelame si predlzenu pracovnu charekteristiku, 14 zon a Dmax>3 ? Taku, ako sme kedysi videli citujem: "u Agfa Scala"? Ja, co som sa svojho casu nieco nazvacsoval tvrdim, ze nezelame. Naco nam je Dmax>3, ked cely ten rozsah nedokazeme dostat na papier? Presnejsie: nedostaneme ho na paier tak, aby sme zachovali prirodzenu strmost? Co som sa ja navykryval, na-nadrzoval, lokalne vyvolaval, cmaral ceruzkou, dokonca po negative, parcialne zosvetloval ... (dnes este existuje metoda Split Grade) ... A to vsetko prislo s modernymi filmami s plochymi krystalmi. Stare dobre filmy mali pracovnu chrakteristiku v tvare "S", deformovali svetla i tiene, ale tie tam boli!
Takze nezenme sa do niecoho, co dobre znie a skusajme velmi prezieravo.
Dmax 3 a viac sa da pekne naskenovat, dobre to vyzera na monitore, ale vytlacit sa to normane tiez neda. To pre digitlnych oponentov.
Neskusal som, nezatracujem, ale v zivote som videl tolko prevratneho, a zo vsetkych prvratnych objavov pouzivam iba rucny mlyncek na kavu
#18
Publikováno 26 říjen 2018 - 09:59:45
Určitě je pozitivní, že v emulzi je více stříbra, než v současných konfekčních filmech (masivní šetření začalo koncem 80.let?), což se hodí pro reverzní vyvolání (ještě tak kdyby měl čirou PET podložku). Někdy to budu muset zkusit pár kazet mi v mrazáku na tuto příležitost čeká. Jako negativ jsem ho zkusil, přišel mi podobný starému dobrému plus-x. Ovšem proklamace, že má jemnější zrnko než filmy s tabelárními krystaly, nevím, nevím... ve 100 citlivosti se asi T-maxu 100 těžko co může vyrovnat, leda acros.
#19
Publikováno 26 říjen 2018 - 10:02:15
Na pozitivne vyvojky je spusta nazorov, casto nezasluzene budia iba malu pozornost, pritom sa spolu s papierom vyraznym sposobom podielaju na konecnom vysledku. Hlavne tie, co idu mimo rodinu a nevisia iba na stene v obyvaku.
Ak ma zvitazit ciel nad pohodlim, potom odporucam vyvojky zalozene na exotickych vyvolvacoch, napr amidol. Na liter vyvojky ide 10g amidolu a 30g siricitanu. Strmost sa upravuje a zavoj sa tlmi 10% roztokom bromidu, tak kvapku, dve ... A to je cele Kde vsak zozenies amidol ti neporadim. Poradim ti ale, ze prstami sa do tejto vyvojky nelezie. Okrem toho, ze ich budes mat cierne, uzenies po case rakovinu. Poznajuc rizika a pouzivajuc doslednu ochranu mas vyrazny naskok.
#20
Publikováno 26 říjen 2018 - 10:24:11
Zase musím souhlasit s pánom z Alžbetina Dvora. Ovšem dovolím si podotknout, že ne všechny současné papíry se pro amidol hodí, v každém případě je to cesta vyžadující mnoho trpělivosti, naučit se jeho potenciál využívat. (a použitou amidolovou vývojku do kanálu i do přírody nelít v žádném případě!)
#21
Publikováno 26 říjen 2018 - 11:13:54
Tak do míchání si moc netroufám,tu pozitivní vývojku bych chtěl určitě z konfekce,chtěl jsem prostě něco lepšího než je obyčejná lqn.
Co třeba fomatol h? někde jsem četl že dává hlubší černou než lqn,a nebo ilford warmtone,ta dává teplý tón,a ta černá by mohla být hlubší.
#22
Publikováno 26 říjen 2018 - 11:38:47
Nikdy som s Fomatolkou nemal problem. Lacna, spolahliva, vydatna, mozno by sa dalo odporucit filtrovanie po zamiesani. Idem zavcsovat, den pred tym zamiesam, ulozim v hnedej uzavretej flasi/lahvi. Nie tej od piva!!! Na druhy den prefiltrujem, najlepsie cez filter papierovy, na to urceny ...
Alebo si nalejes do misky vodu, vysypes obsah sackov rovno do misky a hrudky drvis pinzetou. No to uz zvacsujes prvy papier .... I tak sa da. Ibaze sa necuduj. Mnohi astronomovia takto objavili zaujimave vesmirne telesa
#23
Publikováno 26 říjen 2018 - 11:45:57
Fomatol H i M bejvaly dobré vývojky. Je to dnes stejný recept jako kdysi?
#24
Publikováno 26 říjen 2018 - 11:47:45
Inak od veci:
V sucasnosti sa spolupodielam na zachrane mnohych CB zvacsenin ... Vacsinou ide skor o vyrobu kopii (presnejsie faximile).
Robi sa to tak, ze sa placne fotka na skener, vo PS (fujtajbl) sa upravi a vyrobi sa farebna fotografia v CB prevedeni.
No co ja sa vzdy nasmejem, kolko prachu, daktyloskopov, nedokonale rozpustenych roztokov, dopoly vyvolanych fotografii s bublinkami, nespravne ustalenych i takych, co nikdy nepresli cez lesticku - najdem.
Ale to je ludske a nic ludske mi nie je cudzie. Ved hod kamenom ten ...
#25
Publikováno 26 říjen 2018 - 11:49:04
a líbí se mi, že jsme od ultrajemnozrnných vývojek došli až k fomatolu H
#26
Publikováno 26 říjen 2018 - 11:52:12
Cesty fotografove su nevyspytatelne
#27
Publikováno 26 říjen 2018 - 12:51:14
Když už je to načato, tak dotaz :
Fotol H a Fomatol H jedno jest ?
#28
Publikováno 26 říjen 2018 - 13:03:02
Fotol H? To ještě existuje? To se dělalo v Polsku, tuším, někdy v 80.letech, nebo někde v přidružené výrobě JZD? Jestli je to to stejné, bys mohl zjistit snad jen reverzním inžinýringem, nebo aspoň zvážením sáčků a porovnáním s fomatol H, případně ještě porovnat s pH obou čerstvých roztoků... ale mně by to za to zkoumání nestálo. Když to vyvolává, tak je to OK. asi tak.
#29
Publikováno 26 říjen 2018 - 13:06:29
už to mám, to dělávala kdys Reprografia tak pokud to nebude ještě na šutr, tak by to měla být obdoba Fomatol H.
#30
Publikováno 26 říjen 2018 - 13:15:57
Vidíš, to mě nenapadlo se podívat na výrobce, já to automaticky přiřadil Fomě.
Ano, je to od Reprografie (Český Brod) a asi to ještě není ani po expiraci. Píšou tam Zpracovati do : 200330. Teď jen jak to přečíst. Zpracovat do 20.3. 2030 nebo 30.3. 2020 ? Já to podle stavu krabičky řadil někam do minulého století. V každém případě je to uvnitř pěkně sypké. Už ani nevím, kdy a kdo mi to podstrčil, ale už mi to tu leží pěkně dlouho ...
#31
Publikováno 26 říjen 2018 - 13:18:49
možná jsem ti to podstrčil já někdy před 9 lety tehdy mi kdos dal celej pytel takových pokladů, já to tehdy rozdal, páč co si nenavážím, nepotřebuju
#33
Publikováno 26 říjen 2018 - 18:52:26
Asi byste si užil v UMPRUMu... Když jsme vybírali Sudkovy fotografie do knížky, byly tam - kromě "výstavních zvětšenin a kontaktů"- i nepodárky. Fotky nedoustalované, upatlané a dokonce i fotky
s přilepenými vlasy. Pyn doktor Helbich nám potvrdil, že "Sudek nevyhodil nic...".
Nejlepší bylo, že se u některých fotografií dala vystopovat cesta, kterou Mistr dospěl k obrazu, který "pustil ven".
#34
Publikováno 27 říjen 2018 - 12:58:46
keko, on 26 Oct 2018 - 09:02, said:
Ak ma zvitazit ciel nad pohodlim, potom odporucam vyvojky zalozene na exotickych vyvolvacoch, napr amidol.
A tak jsem si dnes v 5 ráno řekl, že pohodlný nebudu a udělám si pár plachetek 40x60 na poslední Kentmere VC Fineprint, FB, které jsem si z poslední role před 2 lety nařezal. A ještě k tomu v amidolové vývojce, ani moc zásadité, ani moc kyselé... s troškou pyrokatechinu. A vylézá to fajnově, ani filtraci jsem nemusel zařazovat. Ještě to pořádně vyprat, napnout na skla a můžu se věnovat odplevelení zahrady.
#35
Publikováno 12 listopad 2018 - 18:10:24
Fotograf, on 25 Sept 2018 - 15:10, said:
Zdravím,jakou kombinaci film/vývojka mám použit,pokud chci negativy s neznatelnou zrnitostí,nejvyšší možnou ostrostí a nejvíce detaily?
Jako film mě napadá delta 100 a jako vývojka atomal nebo Acufine,pokud máte nějaký lepší návrh,budu rád když se se mnou o něj podělíte.
zalezi jak moc chces parametry, ktere zminujes.
pokud opravdu moc moc moc, tak film Kodak Technical-Pan, a jako vyvojka Technidol zrno nema v podstate zadne, ostry jak britva.
Pripadne jeste pry Orwo NP55, s tim ale nemam osobni zkusenost.
#36
Publikováno 12 listopad 2018 - 20:28:56
shovax, on 12 Nov 2018 - 17:10, said:
Problem je, ze TP sa uz nevyraba a NP55 je vlastne kinematograficka verzia nejakej NP22 (?).
Ak by sa niekto chcel zapodievat specialitami, nuz Adox ma v ponuke par zaujimavych filmov.
Inak potom perovkove filmy (Iamgelink napr.) a vyvojky typu Technidol.
Aby clovek mal ostry film a este k tomu i jemnozrnny, musi sa sklonit az niekde k ISO 25.
#37
Publikováno 13 listopad 2018 - 07:50:38
keko, on 12 Nov 2018 - 19:28, said:
Problem je, ze TP sa uz nevyraba a NP55 je vlastne kinematograficka verzia nejakej NP22 (?).
NP55 už se taky hezkých pár let nevyrábí (v současnosti se vyrábí ve Wolfenu jeho následník, ORWO UN54, moc fajnový film, ale srovnávat ho přímo s TP nelze).
Apropos, zmínil tu mezi jemnozrnnými stovkami Fuji Acros 100?
#38
Publikováno 13 listopad 2018 - 10:25:14
keko, on 12 Nov 2018 - 19:28, said:
Ano, nevyrabi od 2003, proto jsem psal, ze to je moznost, pokud kolega Fotograf MOC chce nezretelne zrno. Na ebay bez problemu lze koupit TP. sam mam doma TP proslej 1989, ktery byl skladovany v mrazaku, a funguje jak novy.
#39
Publikováno 13 listopad 2018 - 13:44:52
Len taka poznámočka, jemnozrný film na veľké zväčšeniny z kinofilmu bol ORWO NP15 v kombinácii s A49 riedenou 1:1. Je škoda, že tento film sa už nerobí. Ale aj s MP 22 a A49 sa dajú robiť divy. Tú novú ORWO UP54 som ešte nemal, možno niekedy sa k nej dostanem. Zaujimavé na tomto filme je, teda len podľa návodov, že sa dá rovnako dobre vyvolať ako diak. Viem, poviete že každý negatív sa dá vyvolať ako diak, ale keď film na to nie je stavaný, tak to nie je ono. Porovnával som Fomu R100 a Fomu 400, a aj keď je to pozerateľné, diaku sa nevyrovná.
#40
Publikováno 27 květen 2019 - 17:21:43
Mal by som na vas otazku ....predpokladam ze orwo A49 je jemnozrnna vyvojka, dostal som ju k technike asi 20 balickov, akoby alobal ci nejaka folia, su neporusene ale zrejme uz maju svoj vek, viete poradit na co by bola najvhodnejsia a ako ju miesat a pouzit ? pouzivam fomu 100, ilford 125 a 400
#41
Publikováno 27 květen 2019 - 23:26:14
Pokiaľ nie je stvrdnutá, tak nerieš a používaj.
#42
Publikováno 28 květen 2019 - 06:38:56
rozmíchej jeden sáček podle přiloženého návodu. Pokud nebude obsah toho nejmenšího sáčku černošedý a rozpustí se vše do čirého roztoku, mohlo by to pracovat jak za mlada. Pokud ti v roztoku bude plavat černý "popel" , je to v háji.
#43
Publikováno 28 květen 2019 - 07:00:52
problem je ze k tomu ziadny navod nieje, ale obsah je sypky, ziadne hrudky
#44
Publikováno 28 květen 2019 - 07:40:25
Zaujímavé, a ako vieš, že je to A49? a aké veľké sú tie sáčky, myslím váhu. Podľa mňa by mal byť jeden menší a druhý väčší, a v takom poradí to treba aj rozpustiť. Cvakni zopár záberov a vyvolaj trebárs časom 8 minút a uvidíš.
#45
Publikováno 28 květen 2019 - 07:46:18
můžeš ty sáčky, co jsi dostal, vyfotit a dát to sem?
#46
Publikováno 28 květen 2019 - 12:06:53


#47
Publikováno 28 květen 2019 - 12:12:12
matobabetak, on 28 May 2019 - 11:06, said:
tak tu je foto, par kusov malo zadnu stranu bez potlace, na ostatnych je obrazok s miesanym ...musim sa viac pozerat...ake doporucujete casy na fomu 100 a ilford 125 ?
IMG_20190528_130312.jpg IMG_20190528_130324.jpg
Přiložený soubor (y)
#48
Publikováno 28 květen 2019 - 12:34:43
nafoť si kousek filmu F100 a Ilf FP4+, vývojku rozmíchej, nech den uzavřenou odstát, pokud tam bude "popel", přefiltruj a vzorky si vyvolej, nástřelový čas cca 7,5 min. při 20 st.cz. Jestli to bude moc kontrastní a kryté, uber o kousek vyvol. času. Pokud i potom to bude moc kontrastní, jedna z vyvol.látek (barevný vyvolávač) už bude v háji. Pokud to vše bude OK, gratuluji.
jaké orientační vyvolávací časy na mnoho filmů a pro mnoho vývojek, najdeš tu:
https://www.digitalt...s=C&TimeUnits=D
Samozřejmě, v těch tabulkách není dogma, tam je jen něco z doporučení výrobců a něco, co tam napsali lidé různí, nedočteš se, jaká je výsledná densita a kontrast, takže ber to opravdu jako počáteční nástřel, čas a teplotu si upravíš po prvotních testech sám pro požadovaný výsledek.
#49
Publikováno 28 květen 2019 - 12:47:44
a ještě dovětek: na digitaltruth pod vyhledáváním pro vývojku A49 nebo Atomal49 není jasno, co z toho je původní ORWO A49, jako máš ty nebo ještě jeho předchůdce v papírové krabičce, nebo pozdější Calbe A49, nebo jeho ještě pozdější a současné náhražky Atomalu či A49, i když tyto už mají úplně jiné složení a s původní A49 mají pramálo společného, kromě toho, že vyvolávací časy jsou zhruba stejné a výsledky do určité míry obdobné.
Více je tu na TK atomalu (A49) věnováno v samostatném vlákně. http://www.temnakomo...a49#entry411203
#50
Publikováno 28 květen 2019 - 12:48:44
Tady https://filmdev.org/popular se najde také řada variant, většinou i s ukázkami výsledků. Jak psáno výše, nakonec je to ale vždy Tvůj proces, který se Tobě daří a nebo nedaří.
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních