Přejít na obsah


Fotka

Konec fotoreportérů v Čechách....


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
13 odpovědí na toto téma

#1 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 222 příspěvků(y)
Reputace: 902

Publikováno 25 listopad 2018 - 10:00:17

Vážení kolegové, dnes ve 22:05 ČT 24 avizo na report "Konec fotoreportérů v Čechách". To už v "Bruseli" upekli potají nový "§" dort ? Již ustane doba masových nájezdů uprášených individuí v neobvyklých oděvních kombinacích rozšlapaných sandálů a maskáčových kalhot, v kombinací s propocenými triky a chlupatými zadnicemi, zvícími do veřejného prostoru, jež jsme mimovolně nuceni sledovat ve státních

i soukromých sdělovacích prostředcích v tzv. "svítícím krmelci" ? Skončí mnoholetá tradice tzv. "volnoživnostenských pixelových cvakalů" , páchnoucích jak povoz hnoje, producírujících se na pódiích veřejných koncertních akcí v outfitu z hlubokého dna hrabáku Armády spásy?

S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik 


  • 0

#2 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 222 příspěvků(y)
Reputace: 902

Publikováno 26 listopad 2018 - 07:21:15

Vážení kolegové, věříte více davové sugesci, než vlastním očím a realitě kolem nich? "Král je nahý!!" Ti z Vás, kteří si s nimi v bezmezném obdivu včera notovali nad nádherou jejich DSLR zrcadlovek, osazených těmi nejúžasnějšími autofocusy neuvěřitelých parametrů, světelností, včetně obdivuhodných předrahých

titanem a kevlarem napumpovaných stativů, včera konečně prozřeli.... Začínali, jako neohrozitelní rozbíječi fotoklubů, deroucích se o honoráře z nedaněné chlebařiny fotografování komunistických schůzí a opulentních chlastaček na MDŽ, nyní jsou rádi, že se někam vnutí za hrst pixelů... Bez vzdělání, což  si v dnešní době nikdo, na rozdíl od dřívější nomenklatury, ani nedovoluje požadovat, se prodávají, jako v dobách nejstaršího řemesla... Zákazníka si nevybírají a musejí vyhovět komukoli.... Král chodí na veřejnosti nahý a všichni přesto obdivují jeho nádherné šaty....    S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik


  • -2

#3 cuba

cuba

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 518 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 26 listopad 2018 - 13:10:17

Zdravím všechny. Dlouho jsem tady nic nepsal, nicméně si po shlédnutí zmíněného pořadu, dovolím pár poznámek. Nevím, co pana kolegu vede k z mého pohledu negativně zabarveným příspěvkům. Pokud budu posuzovat tyhle věci z pohledu pana Ericha, úplně jsem si nikdy nevšiml, že by fotografové z tiskových konferencí a podobně, byli oblečeni v outfitech z armády spásy. A to, že používají drahé fotoaparáty... holt je to pracovní náčiní a ve většině případů je taky od zaměstnavatele fasují. Asi stejné, jako bych se rozhořčoval, že můj autoopravář má diagnostiku za desítky tisíc a sadu nářadí dražší než pár stokorun. Nedaněné honoráře z focení schůzí a chlastaček posoudit nemohu, protože jsem v tom věku procházel teprve dospíváním, ostatně stejně jako většina reportážních fotografů, kterých se příspěvek ČT24 potažmo pana Krupaře týká. No a co se týče vzdělání? Nemůžu mluvit za všechny, ale ti co znám, fotografické vzdělání mají a většina i vysokoškolské. Dobře si pamatuji dobu, kdy byla fotografie živnost vázaná. Absurdní situace často, například člověk s vysokoškolským titulem musel být rok zaměstnán, nebo být pod dozorem člověka, co živnostenský list už vlastnil, tedy mnohdy komunálním fotografem. Což by samo o sobě nemuselo být až tak strašné, ale stejně fotografovali za peníze všichni, akorát to skrývali pod živnost volnou, například grafiku a podobně. Upozorňuji jen, že se vyjadřuji o fotografech co dělají reportáž, ne o lidech, co si koupí jeden den digitální fotoaparát a po týdnu nabydou dojmu, že jsou z nich profíci.

A co se týče reportážní fotografie a postesku pana Krupaře? Rozumím tomu, často přemýšlím o obrazovém úpadku, který konzumujeme dnes a denně kolem sebe. Taková je bohužel doba. O to větší mám radost, když vidím invenční fotografie na některém internetovém zpravodajském portálu.
Na závěr bych měl jednu poznámku. Historie fotografie je naplněna úžasnými reportážními snímky od dnes ikonických jmen a jsem přesvědčen o tom, že by bez nich byla prázdná. Všechny vznikaly za peníze a většinou za pomocí nejsofistikovanějších fotoaparátů. Já za ně všem členům fotografických agentur, všem fotografům zaměstnaným v perodicích pracujících s fotografií děkuji. A pevně věřím, že i nadále budou reportážní snímky vznikat a i nadále se budou stávat součástí historie fotografie. Mějte se fajn. Kuba


  • 2

#4 Evla

Evla

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 958 příspěvků(y)
  • LocationVajnory
Reputace: 979

Publikováno 26 listopad 2018 - 15:28:17

Ach jo, co sa tyka vzdelania. Nedavno som zazila pani “fotografku”, ktora ma VS vzdelanie presne vo fotografii. Vraj reprezentuje Slovensko v zahranici svojou tvorbou. Za hodinu fotenia inkasuje 500 €. A potom ju vidim bezradne stat nad obdlznikovym kusom materialu, na ktorom je stvorcovy vyrez fotografie. Diva sa na nas a pyta sa, ako to malo byt.
Asi ked foti stvorec, tak da podklad na tlac stvorec. A ked fotim obdlznik a vidim stvorec, tak snad ako autor viem, ze mi z fotky niekde chyba.
Ona len mykla plecom, ze grafici to tak vytlacili. A kde to ma podpisat.
  • 0

#5 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 287 příspěvků(y)
Reputace: 21

Publikováno 26 listopad 2018 - 19:04:00

Ach jo, co sa tyka vzdelania. Nedavno som zazila pani “fotografku”, ktora ma VS vzdelanie presne vo fotografii. Vraj reprezentuje Slovensko v zahranici svojou tvorbou. Za hodinu fotenia inkasuje 500 €. A potom ju vidim bezradne stat nad obdlznikovym kusom materialu, na ktorom je stvorcovy vyrez fotografie. Diva sa na nas a pyta sa, ako to malo byt.
Asi ked foti stvorec, tak da podklad na tlac stvorec. A ked fotim obdlznik a vidim stvorec, tak snad ako autor viem, ze mi z fotky niekde chyba.
Ona len mykla plecom, ze grafici to tak vytlacili. A kde to ma podpisat.

Zřejmě kapacita ze "Slušného Slovenska"


  • -2

#6 calon

calon

    Dost toho nakecá

  • Předplatitel
  • 569 příspěvků(y)
Reputace: 275

Publikováno 26 listopad 2018 - 19:17:34

Já jsem se celkem pobavil tím že jsou reportáže a potažmo všechny média jsou pouze nositeli reklamy aniž by měli apriory nějakou informační hodnotu. No vida a v internetovém archivu Čt která žije z našich poplatků je během tohoto videa připraveno 8 reklam. Když nepočítám hned tu první a tu na konci. To by bylo 10. Celé zprávy mají 30 min. děleno osmi každou 4 minutu reklama. Takže s tím nejde než souhlasit. Ještě že Ilford nepřišel na to jak nám vlepit reklamu do svitku. :) Třeba by na nás mohl vyskočit zelenej rozeřvanej mimozemšťan na matnici.  ....... Jóóó - to jim prodám. Pod jeptiškou by jsme vždycky jen nadskočily a museli bychom čekat než se dozvíme o všech BlackFajdejích 

Ten nápad je muj a mám na něj autorský právo! Jo --- tak bacha!!! :)


  • 3

#7 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 066 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 035

Publikováno 27 listopad 2018 - 08:24:29

Pokial viem, Kodak mal nejake pokusy, ako umiestnit reklamu do kazdeho policka svitkoveho filmu ... :mrgreen:


  • 0

#8 pepafotograf

pepafotograf

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 764 příspěvků(y)
  • LocationJablůnka 397
Reputace: 333

Publikováno 27 listopad 2018 - 09:27:00

Vážení kolegové fotografové! Zmíněný pořad jsem také viděl,komentovat to nebudu-držím se svého řemesla...Všichni víme jak to dnes funguje,já osobně jsem fotku studoval u Sousedíka v Ostravě /80.léta/ následně na IVF /80.léta/ Nikdy jsem se nechtěl "profesionalizovat" ve smyslu živnostenském,nikdy mě to nelákalo,zvolil jsem cestu "civilního" povolání a "tu svou" fotografii dělám až do dnešních dnů,k úplné spokojenosti a radosti! Fotografie má tu vlastnost,že se na to používá aparát,tedy stroj,který se musí ovládat tak,aby daly vzniknout autorským představám,mě osobně je naprosto jedno,jestli je to ten a nebo ten aparát,samozřejmě že si pamatuju jak to bylo v minulosti-Pentaxem,nebo Minoltou? Kino,nebo 6x6? Foma nebo Ilford? Po 35 letech praxe je mi to šumák! Mám dva druhy filmu-tu svou kombinaci,jeden druh vývojky,papíry dva typy a velikosti,pozitivní vývojku jeden druh...Zajímá to někoho jaký druh? NEMĚLO BY! Zrzavého se také neptali,mistře a jaký štěteček jste použil na tu svatozář,a mistře šepsujete si plátýnko sám? Myslím si,že tohle dnes nikoho nezajímá a stejné je to ve fotografii.Byl jsem jednou i členem fotokroužku zk ROH Tesly Rožnov-jedna velká tragedie! Řešili vývojky,filmy, a jednoho kolegu pranýřovali za to,jak může koupit Pentacon six TL,když je to stroj k ničemu!!! Dnes je to nachlup stejné,jen se řeší SD karty,dále Canon-nebo Nikon? A za kolik prodám ten svůj D3,když musím jít s dobou a přesedlat na bezzrcadlo? Pokud se podívám po republice a vidím výstavu fotografií,tak jsou to podobné věci od Aše po Horní Bečvu,klasická fotografie skoro nikde,vyjímky ale potvrzují pravidlo...Staří fachmani co vyčnívali nad dobový průměr,dnes zdigitalizovaní,dělají jen plytké bláboly,rozmělňují,nepřicházejí už s ničím novým...Jsou rádi,že to "také zvládli" tu techniku jedniček a nul...Takže jak z toho ven? Dělat si to svoje,mrknout i za hranice republiky,i do zámoří,osobně v době internetu a rychlých technologií jsem to takto udělal a výsledkem je to co jsem chtěl vždy dělat-prodávat autorskou fotografii,vzorně zadjustovanou v galeriích k tomu určených,neřešit jestli Mamiya RB67 nebo Pentax 67,nebýt na tom finančně závislý a pokud možno,mít stále dost autorských,originálních nápadů...Doba je taková,že klasický reportér je už mimo,dnes se v této branži na kvalitu moc nehledí,nebo jsou tam jiné "tlaky",výrobci fototechniky musí prodávat,teď jde o to,jak moc  jsme masírování reklamou a do jaké míry ji podléháme...Možná by stálo za úvahu,aby zdejší osazenstvo zapřemýšlelo o nějaké prezentaci klasické fotografie v podobě nějaké větší výstavy...Abychom také neřešili jen vývojky,ale šli z kůží na trh! Všem DOBRÉ SVĚTLO!


  • 6

#9 Horenak

Horenak

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 520 příspěvků(y)
  • Locationsever a východ Čech, jihovýchod NDR
Reputace: 221

Publikováno 27 listopad 2018 - 16:51:17

Pepofotografe,to s tou kůží na trh asi nedopadne. Na letošní výstavu prací z loňského jarního srazu TK v Českém Švýcarsku se sešly práce od 2 (dvou) zúčastněných fotografů, přičemž jen jeden negativy i klasicky zvětšuje. Jak poznamenal Mistr Mlejnek - asi o tom focení víc žvaníme, než opravdu fotíme.(Tedy můj problém to tak úplně není, já i fotím, jen se na to nedá koukat,) 


  • 0

#10 ONDKO

ONDKO

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 309 příspěvků(y)
Reputace: 24

Publikováno 27 listopad 2018 - 17:02:22

ja som tú reklamu zažil na filme Ektar,mám to čakať aj na iných filmoch od Kodaku?


  • 0

#11 JirkaM

JirkaM

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 379 příspěvků(y)
  • LocationMoravská Chrastová
Reputace: 1 122

Publikováno 27 listopad 2018 - 21:19:25

... toho Mistra si ráčej odpustit, pane učiteli.

S bídou učmuč.... a budu rád, když alespoň toto nebude horší...


  • 0

#12 berraneck

berraneck

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 176 příspěvků(y)
  • LocationPraha/Vsetín
Reputace: 229

Publikováno 27 listopad 2018 - 22:52:58

Asi tak:

 

Otevřený dopis ředitelce Czech Press Photo Veronice Souralové

Vážená paní ředitelko,
soutěž Czech Press Photo si vydobyla pozici respektované a do značné míry prestižní přehlídky české a slovenské novinářské fotografie. Zřejmě i proto, že se nikdy neprezentovala jako pouhá soutěž, nýbrž i jako platforma pro reportážní, dokumentární a novinářskou fotografii. Za téměř čtvrtstoletí své existence dokázala přitáhnout zájem laické i odborné společnosti a médií. A také začínajících, ale zejména etablovaných fotografů, pro které byla jedinou příležitostí, kdy si mohli poměřit síly a v případě úspěchu získat i motivující finanční ocenění.

Svět se za poslední čtvrtstoletí proměnil a tyto změny se dramaticky odrazily i v reportážní, dokumentární a novinářské fotografii. O tom, že fotožurnalismus prochází hlubokou krizí, se mluví léta. V době všudypřítomných manipulací a zbanálnění obrazu se stává jeho klíčovou hodnotou důvěryhodnost. Právě proto dnes, snad víc než kdy dříve, potřebujeme instituci, která by profesní standardy oceňovala.

Znepokojuje nás, kam se kvalita a úroveň původní soutěže posouvá. Namísto, aby měla vzestupnou tendenci, sklouzává v posledních letech k průměrnosti a v některých případech podprůměrnosti. Rádi bychom se pokusili otevřít diskusi, která by vedla ke změnám stávajícího stavu. Namísto vymýšlení nových kategorií bychom upřednostnili léty vyzkoušené, které jsou základem fotožurnalistiky a dokumentu. Pro Czech Press Photo byla vzorem World Press Photo a z našeho pohledu bychom tuto cestu neměli opouštět.
I mezi neprofesionály, tedy těmi, které fotografie primárně neživí, jsou výborní fotografové. Czech Press Photo ale byla a podle názvu je především soutěž fotožurnalistická. Měla by proto především hodnotit fotografie určené ke zveřejnění v médiích.

Problémy, které podle našeho názoru snižují kredit soutěže a rádi bychom o nich s vámi diskutovali:

Návrat k základnímu vymezení soutěže – PRESS PHOTO. Soutěž by měla být primárně otevřená pro ty, kdo mají jasnou vazbu na média (i jako externí spolupracovníci) a jejich fotografie jsou primárně určeny ke zveřejnění, a to v médiích, jakýchkoliv jiných publikacích či na výstavách
Všechny fotografie v soutěži by měly být posuzovány podle velmi přísných standardů fotožurnalismu. Měly by se uplatňovat základní požadavky na autentičnost fotografie, její zasazení do kontextu a omezit jakoukoliv manipulaci obrazu i vyznění fotografie. V případě jakýchkoliv pochybností by si porota měla vyžádat materiál, který dokáže, že fotografie tato kritéria splňuje.
Transparentnost. V partnerské soutěži v Maďarsku je již dlouhá léta zasedání poroty a její hlasování veřejné. Taková debata dává skvělou zpětnou vazbu zúčastněným fotografům a plní tak i neocenitelnou edukativní funkci.
Složení poroty by se mělo každoročně důsledně obměňovat včetně předsedajícího.
Grant Prahy Czech Press Photo je stejně významné ocenění jako Fotografie roku. Grant by měl být vždy odměnou pro nejsilnější soubor, který bude pro nás i budoucí generace svědectvím o městě a době, kdy vznikal. Vybraný fotograf by dle našeho názoru měl být profesionál, který je zárukou, že kolekce snímků, kterou po roce tvůrčí práce předá magistrátu pro archivní a výstavní účely, bude kvalitní a bude odrážet reálné proměny Prahy.
Grantová podpora je obecně silnější motivací, než jednorázová finanční odměna. Soutěž by se proto ve spolupráci se sponzory, médii, státním sektorem i neziskovými organizacemi měla snažit motivovat oceněné autory nabídkou další práce na projektech, které by reflektovaly klíčová společenská témata. Vzorem nám může být World Press Photo s kategorií Long Term Project.
V případě, že porota v některé z kategorií dospěje k závěru, že přihlášené fotografie nesplňují kritéria kvality, měla by využít možnosti cenu neudělit.

Vážená paní ředitelko, na udržení kvality Czech Press Photo a zájmu českých fotografů se jej nadále účastnit nám velmi záleží. Oceníme, pokud přijmete naši nabídku k diskusi o výše zmíněných problémech tak, aby do svého 25. ročníku vstoupila soutěž s nezpochybnitelným kreditem a stala se opět přehlídkou toho nejlepšího, co v českém fotožurnalismu vzniká.

Andrej Bán člen mezinárodní poroty CPP (2000 až 2004). Spoluzakladatel humanitární organizace Človek v ohrození. Grant Photodocument Sk 2002, Křišt’álové křídlo 2005, Cena Open Society Foundation 2006. Dále ceny Osobnosť slovenskej fotografie, Best of Photojournalism,Picture of the Year, Gypsy Spirit, Biela vrana, Cena Nadácie Tatrabanky za umenie a jiné. Jeho fotografické publikace získaly ocenění Najkrajšie knihy roka
Michal Cizek 18 ocenění CPP, včetně Fotografie roku 2006
Milan Jaroš: 22 ocenění CPP, včetně Fotografie roku, Grant Prahy, Cena diváků, Porotce v soutěži novinarskacena.sk (3x), porotce Slovenian Press Photo (1x)
Stanislav Krupař: 14 ocenění na CPP včetně Fotografie roku 2011. Sony World Photography Awards 2011- 2nd prize Contemporary Issues
Tomki Němec: WPP 1991 a 1995, CPP 2005, Grant Prahy CPP 2005, Stipendium Kultur Kontakt Austria 1997, Grant 1998 Pro Helvetia-Czech Photography, Czech Top 100 - roky 2002,2003,2004,2006,2008, Grant IVO 2004-2005 …
Michal Novotný: WPP 2006, Best of Photojournalism 2004 a 2007, CPP 1997-2009 celkem 22 ocenění včetně Fotografie roku. Od roku 2010 se soutěže neúčastní.
Filip Singer: 15 ocenění na CPP včetně Fotografie roku 2014
Jan Sibik: držitel ceny WPP, největšího počtu cen CPP(49x) včetně dvou hlavních cen Fotografie roku. Porotce v soutěži CPP (2x), Slovak Press Photo (2x), Maďar Press Photo (1x)


  • 2

#13 pepafotograf

pepafotograf

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 764 příspěvků(y)
  • LocationJablůnka 397
Reputace: 333

Publikováno 28 listopad 2018 - 09:24:06

Výborně napsané,pod tohle se jednoznačně podepisuji!


  • 0

#14 David

David

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 845 příspěvků(y)
Reputace: 164

Publikováno 28 listopad 2018 - 12:48:53

,,....je nutné financovat rozpočet na porotu, organizaci a výstavu a slavnostní ceremoniál, který se pohybuje v řádu několika milionů korun ´´.

Více na https://www.e15.cz/b...o-fotek-1325121

Že by se hlásila nová porota? :-)
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních