Nevím, jak vy, ale já s moderními výrobky Rollei nemám moc dobrou zkušenost. Nemluvím tedy o foťácích, ale různém příslušenství nebo drobné elektronice. Výše zmíněný problém se mi nikdy v životě nestal s žádnou značkou filmu, tak hádám, že asi opravdu jde o nějakou špatnou šarži a nechce se mi věřit, že jde o nějaký "standard".
Podle nějakých dostupných informací kupuje Rollei film od firmy Maco, která je kupuje od Gevaert, což je nějaký x-tý následovník Agfy v Belgii.
Každopádně, já se k analogu po letech vrátil nejprve prostřednictvím 35 a 120 filmů Ilford XP2, abych nemusel vyvolávat. Bohužel, ty filmy jsou docela drahé a náklady na vyvolávání / skenování v labu taky.
Takže jsem nakonec nakoupil svitky a metráž Foma 200 a jsem s nimi naprosto spokojený. Vývojka zatím negativní koncentrát LQN, ale nakoupím ještě chemii a budu si asi míchat vlastní hydrochinon/metholovou D76/ID11. Zatím mě Foma v ničem nezklamala.
Nepatřím mezi fajnšmekry, kteří různě ředí a ladí a experimentují s osvitem (byť jsem na škole absolvoval Zonální systém páně Velkoborského), stačí mi standardní a spolehlivý proces a to mi Foma bez problému splňuje. 200 je navíc bezva sweet spot pro běžné focení venku a se světleným objektivem i za běžných podmínek vevnitř.