Přejít na obsah


Fotka

Daguerrotypia - pomoc

daguerrotypie daguerre

  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
9 odpovědí na toto téma

#1 vanessinka

vanessinka

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 2 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 11 listopad 2021 - 20:30:49

Dobrý deň milí milovníci fotografie a určite aj chémie. :) 

Som študentkou chémie a technológie materiálov pre konzervovanie a reštaurovanie a aktuálne pracujem na bakalárskej práci. Veľmi ma zaujímajú historické fotografické techniky, konkrétne daguerrotypia a spôsoby, akým sa tieto fotografie upravovali, konzervovali a uchovávali. Potrebovala by som však zostrojiť fotoaparát, prípadne spolupracovať s niekym, kto už taký fotoaparát má a bol by mi ochotný ukázať ako sa s tým pracuje aby som získala fotografiu. Mojim cieľom je získať jednu fotografiu (nie historickú), na ktorej prevediem svoj výskum. Určite nechcem žiadnym spôsobom fotografie poškodzovať a znižovať tým ich hodnotu. :) 
Keďže som v tejto oblasti začiatočník, rada uvítam akúkoľvek pomoc, skutočne sa nechcem vzdať tejto konkrétnej témy. 

Vopred veľmi pekne ďakujem.


  • 0

#2 Tob

Tob

    Nováček

  • Předplatitel
  • 293 příspěvků(y)
  • LocationPraha
Reputace: 66

Publikováno 11 listopad 2021 - 21:30:07

Taky pěkně zdravím. Fíha, to by mě zajímalo, jestli se tu najde někdo, kdo daguerrotypii zkoušel, neřku-li umí. Mylím, že zhotovit ji bude dnes dost náročné, možná to někdo zvládne. Ale jinak doporučuju obrátit se na pana Štanzela, kurátora fotografických sbírek z NTM 

https://www.ntm.cz/i...a-tomas-stanzel

Ten se zabýval právě uchováváním a restaurováním ambrotypií a předpokládám, že i o daguerrotypiích bude vědět hodně, navíc je s ním skvělá komunikace. Doporučil bych ho i jako konzultanta pro výzkum.


  • 0

#3 vlkm

vlkm

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 202 příspěvků(y)
  • LocationPraha - Klánovice
Reputace: 87

Publikováno 12 listopad 2021 - 07:25:34

Pekne rano Vanessinko,