Přejít na obsah


Fotka

Vase oblibene krajinarske BW filmy


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
15 odpovědí na toto téma

#1 Luda76

Luda76

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 268 příspěvků(y)
Reputace: 3

Publikováno 15 březen 2007 - 11:12:43

Jake pouzivate BW nejcasteji filmy pro fotografovani krajiny, krajineho detailu a zatisi. Pokud mate sve oblibene emulze pro ruzne situace ( slunecno, mlhavo, zatazeno a pod ) a zpracovavate trosku odlisneji nez byva doporuceno vyrobci, muzete se rozepsat. Pokud to tedy neni vase osobni tajemstvi :wink:
Uvadejte prosim i druh filmu ( svitek, kinofilm, planfilm ).

Pred casem bezelo na FA vlakno o zpracovani FP4 pull procesem ( preexpozice a nasledne zkraceni vyv. doby ) Osobne mi takhle zpracovana FP4 prisla tonalne hezci nez bezne volana na ISO125.

Pokud tedy mate chut podelit se s ostatnimi o sve zkusenosti, hura do toho...

Popiste prosim jen sve pocity a zkusenosti s tim co nejradej pouzivate. Mentorovani o nezvladnutem zpracovani negativu ( expozice vyvolani ) je mimo misu. Mam dojem ze vedle kontrastu je dulezite taky tonalni podani emulze - prevod jedn. barev do stupnu sede...

Dik, Luda76
  • 0

#2 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 15 březen 2007 - 12:52:56

jeden můj pocit je vo tom, že jak nemusim moderní emulze (delty, týmaxy) na lidi (který fotim nejčastějc), tak na krajinu, zátiší a tak mi přišly právě tonálně hodně zajmavý ...
  • 0

#3 Goro

Goro

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 800 příspěvků(y)
  • LocationHradec Králové
Reputace: 11

Publikováno 15 březen 2007 - 12:57:38

Ze všech filmů co jsem kdy tak nějak zkoušel se mi na krajinu nejvíc líbil Tmax100. Je fakt, že jsem moc filmů nezkoušel, ještě fomu 100 a 200. Vůbec co se týče T-maxů, tak mi v poslední době přijdou jako geniální filmy. Na druhou stranu, když se kouknu jinde, kde fotěj na klasiku od ilforda, tak mají taky moc pěkný fotky.
Co se tejká barvy, tak zase kodaky profoto100, portraNC(v létě).

Jinak moc velkej krajinář rozhodně nejsem, spíš jen abych měl na výletě co dělat.

Goro
  • 0

#4 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 15 březen 2007 - 12:58:34

Ahoj,

moje oblibene svitky :
Fp4 svitek exponovan jako 80 volan v ultrafinu plus 1+4 normalni a vyssi kontrast 1+6 nizsi kontrast, preklapim vcelku malo 2x minuta velka obrysova ostrost. bezne krajinarske veci krom mlhy

Fuji Acros svitek pouzivam ho v lese mlha destmo nebo naopak prosvetleny less z rana, ranni pary cmoudici atd.

PanF+ svitek exponovan jako 25 skoro vzdy zluty filtr vyvolavam opet v UP 1+6 letni podmracena krajina bez primeho slunce

Hp5 svitek pouzivam jako portretni film exponuji jako 250 volam v rodinalu 1+50 - 1+100, nebo ultrafin 1+6

Plan film:
jsem velice spokojen s fomou 100 volam v rodinalu 1+50 - 1+200 pri vysoce kontrstnim motivu, v amaloco 74 standartni nebo mene kontrastni motiv.

Hp5 v plan filmu je podle mne super na zatisi volal jsem zatim 2 v rodinalu 1+40 abych mel alespon naky zrnko. A v amaloco 74 a vysledky mnamozni.

60% veci na svitek je u mne fp4, 15% na panf+ 15% na across zbytek hp5
  • 0

#5 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 15 březen 2007 - 12:59:44

jo a konkrétně sem zkoušel fomu 200 ve svitku na 6x9 ...
  • 0

#6 kodl

kodl

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 302 příspěvků(y)
  • LocationBratislava
Reputace: 24

Publikováno 15 březen 2007 - 13:23:16

Delam rad s Ilfordama, pouzivam Deltu 100 a Pan 100 (35mm + svitek)
Deltu exponuju na ISO80, Pan na ISO50, oboji macham v ID-11 1+1,
Deltu 9:45, Pan 5:45 u normalne kontrastnich scen. Preklapim 4x na zacatku kazdy minuty.
Jeste zminim, ze pouzivam kondenzorovej zvetsovak, pro difuzer by tyhle negativy byly malo kontrastni.
  • 0

#7 Luda76

Luda76

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 268 příspěvků(y)
Reputace: 3

Publikováno 15 březen 2007 - 13:25:39

KOukam ze se doto nikomu nechce. Tak ja teda neco nakousnu, snad se nekdo prida.
Vsechny filmy jsou typu 120 - svitek. Korektni expozice je samozrejmosti...

--------------------------------

Fomapan 100. Bojuju s tim, ze je pracholapka ( ale mozna sem ta pricina ja ) Tenhle film je velice slusnej. Pri zaberech krajiny v mlze podava krasny polotony. Prevod barev je takova zlata stredni cesta. Rozhodne lepsi nez FP4. Vzdy mi po vyvolani vychazi velice pekne krytej. Modra podlozka mi nevadi. Dela se snim dobre...

Ilford FP4. Zrno pekny, pravidelny temer k nenalezeni Mam ale pocit ze je to dusledkem toho ze emulzni vrstva je velice slaba. Kryti je daleko slabsi nez u ostatnich filmu. Na zabery v mlze a na ostrem svetle se mu vyhejbam jak muzu. Ale snadno a bez problemu s kontrastem se z nej zvetsuje. Podlozka je velice slaba, Prevod barev je prumernej.

Fuji Neopan 100. Rozliseni tohodle materialu je az omracujici. Spousta drobnosti se dotane bez problemu na papir. Kresba velice jemna, mozna az lehce uhlazena. Vzhledem k tomu ze jeho pruznost je tak obrovska je potreba vedet jak volat. Osobne sem ho vyzkousel a odlozil az budu trosku zkusenejsi ( par-set filmu a je to tam :roll: ) Povazuju ho za problemovejsi material...

Kodak T-Max . Pro mne hodne slusnej material. Uprednostnuju ho pred FP4! Kryti po vyvolani velice pekny. Pruznost vic nez dostatecna. Tonalne jsou fotky malinko tezsi, mne se to libi. T-Maxy se chovaj trosku jako nafoceny se zlutym filtrem. Ostrost dobra, osobne si na t emulze nestezuju. Mam tenhle film velice rad...

Ilford delta . Taky velice slusnej film. Tonalne velice pekny vysledky. Zajimavosti je ze oproti T-Maxum podava svetlejc cervenou barvu. Nespolehat se na to ze vsechny tabularni emulze sou stejny! Prevod barev je proste jinej. Rozliseni paradni. Kryti vyvolanyho negativu pekny...

---------------------------------------

V soucasny dobe pouzivam prevazne T-Maxy a sem tam neco vyzkousim. Filmum PanF a Agfa Pan APX se vyhejbam obloukem. Treba casem. ted opravdu nehodlam bojovat s necim co neznam..
Rozhodne mam rad emulze s vetsi pruznosti. Klidne si necham doporucit nejakej jinej material + vhodnejsi postup nez doporucenej vyrobcem...

Luda76
  • 0

#8 Luda76

Luda76

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 268 příspěvků(y)
Reputace: 3

Publikováno 15 březen 2007 - 13:30:27

Teeeeeeeeeeda
Nez sem to nadatloval tak uz je tu hafo prispevku. Libi se mi to tu.
  • 0

#9 jedi

jedi

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 137 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 15 březen 2007 - 13:39:16

Mam plny mrazak Orwa NP15. ko totalny nekrajinar sa k tomu budem musiet odhodlat. Je nejaka finta, ako to vyvolat? Idealne v microphene, nech nemusim zhanat nic ine.
  • 0

#10 jirif

jirif

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 399 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 15 březen 2007 - 14:17:16

Můj nejoblíbenější čb film byl doteď Kodak Profoto 100 (kinofilm). Teď na svitku jsem vyzkoušel Portru 160VC a asi u ní zůstanu. Člověk jako by na nich ty barvy viděl :roll:
Sorry za vtípek, samozřejmě jsou to barevné negativy.

Když fotím na čb, tak je to Fuji Across

Poznámka: fotím výhradně krajinu, s lidma v záběru bývám nervozní.
  • 0

#11 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 15 březen 2007 - 16:32:44

když podrobně, tak podrobně:

klasický krystaly:

foma 100 - používam v planfilmu na 13x18. je jasný, že při tom kontaktu z toho se vo zrně nemá cenu bavit, tonalita je taková nějaká tradiční tzn. u mně jako tradicionalisty velká spokojenost. začínam dokonce uvažovat vo tom, že to po dlouhý době zase experimentálně nacpu i do některý z mejch sf

foma 200 - zkusil sem jednou a vod tý doby to mam uložený v hlavě jako bezvadnej tip na krajinu ...

foma 400 - tady trochu váham. hp5 je vobjektivně asi vo cosi lepší, ale zasejc né vo tolik. s tonalitou nemam úplně jasno - málo zkušeností

panf - jeden pokus - jeden neúspěch. kontrast jak prase. holt nic pro černokomornický ucha ...

pan100 a 400 vod ilfordu - nic světobornýho, nic špatnýho žádný chyby, žádnej extra charakter, zdá se mi. zas tolik jich nebylo. u týhle sorty bych ale asi dal už přednost spíš klasický fomě. přijde mi v něčem i podobná, ale zajmavější

fp4 - tonalita na který ujíždim a kterou podle mě žádnej jinej film nemá. svoje nejlepší vobrázky mam na něm a i to co sem viděl z něho u kolegů se mi dycky líbilo. dokonce mam pocit, že ho u povedenejch fotek poznávam. nebo je to autosugesce?

hp5 - výborná věc, v podstatě bych se moh vopakovat jako u fp4. taky ho hodně používam na portréty. je vo fous měkčí, má svůj charakter a snad jenom vobčas mi přijde trochu míň šťavnatej. asi tim, jak ho dam vedle fp4. s rodinalem ve svitku sem se s nim naučil dělat neskutečný kousky, který relativně velmi dobře snáší a kontrast tak vopravdu vovládam už v negativnim procesu.

delty - vobě dvě - u kina vosvědčená volba, zvlášť pokud de vo hraniční zvětšeniny na 30x40. tam vede. u lidskýho vobličeje mně ale skoro až vadí. voproti týmaxům se mi zdá VO COSI (pro pentaxistu :D) blbuvzdornější

týmaxy - s těma se teďka učim díky danajskýmu daru vod gora, sou to moje první kodaky a moje starý předsudky se jakoby potvrzujou. po prvnim excelentnim filmu, na kterej mě nalákaly se docela trápim a jenom to, že sem jich koupil fakt dost, mě drží u dalších pokusů. lidskej vobličej na tyhle plasťáky je v mym provedení jak z muzea voskovejch figurín... :roll:

rolej r3 - další skoro dar a další experimentální záležitost. v některejch voblastech neskutečný plusy jinde první dojem spíš rozpačitej. ukazuje se, že pět ruliček svitku bylo u tohohle voriginálu fakt málo na bližší seznámení. na pokoj jsme spolu fakt zatim nešli. na druhou stranu svitek snímanej jako vosmistovka na 50x60 bez zrna se taky běžně nevidí a pohoda z toho, že v terénu nemusim řešit, jestli sem podle věčně se měnícího počasí měl vzít vo dvě ruličky víc toho a nebo toho filmu, taky neni k zahození
  • 0

#12 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 15 březen 2007 - 17:14:51

zapomněl sem na fudžiny, takže:

fuji across: kdosi tady vtipně poznamenal, že než fotit na tenhle film, to už rovnou můžu jít do digy ... dobrej postřeh. v zásadě souhlasim. dokonalý až to bolí. moje dva vojedinělý pokusy tuhle teorii podporujou. na druhou stranu to, co sem zatim nezkoušel, bylo udělat z tohohle negativu vopravdu velkou plachtu. tam by to mohlo bejt podobný jako u delt a týmaxů... takže super. nevim

neopan 400: je vo dost lidštější a poměr cena výkon je přitom taky výbornej. když se ale zeptam sám sebe, čim je tenhle film charakteristickej, čim mě zaujal, co je na něm tak nějak zvláštního .... musim si vodpovědět, že je dobrej ve všem, ale na druhou stranu zase v ničem vysloveně nevyniká. hodně univerzální film. nemá vyložený slabiny, ale ani zvlášť silný místa. kdo hledá čistě technickou dokonalost bude určitě spokojen. připadá mi jako běžný současný auta a ženský. furt tak trochu na jedno brdo ...

voba filmy budou asi taky robustnější než ty s té-krystaly
  • 0

#13 kotrcka

kotrcka

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 33 příspěvků(y)
Reputace: 3

Publikováno 17 březen 2007 - 22:46:02

ja ako cerstvy "celuloidko" mam preskusanu 200-ku od fomy, kinofilm. Exponujem na 250, vtedy je to kontrastovo OK, snad az trosku prehnane (pre niekoho), ale ja to mam tak rad.

+este nejake fuji xtra 400, ale neoslovilo (zeby koli tomu, ze to ma na moj vkus nejako vela farieb, mne stacia aj 2 :-) )
  • 0

#14 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 18 březen 2007 - 14:10:22

Z filmů, o kterých už šla řeč se zmíním pouze o:
Acros - vynikající, dá se zpracovat "podle svého" a v podstatě asi v jakékoliv slušné vývojce. K dispozici jak 135 tak 120 vcelku bez problémů, cena... no, tak akorát, aby člověk až tolik nenadával.
Do těch 2 minut (naměřené expozice) opravdu není nutné kompenzovat Švarcšilda!!!
Z filmů o kterých řeč nešla:
Kodak Plus-X (125PX) - to je fakt abnormálně dobrý film! Pro milce klasiky - připomíná trošku FP4+, pro milovníky plochých krystalů - umí skoro totéž, co delta. A hlavně: Téměř vždycky, když se rozhodnete pro nějaký způsob zpracování, není příliš pravděpodobné, že by to dopadlo v příkrém rozporu s Vaším záměrem.
Jediný problém: t.č. nejsou (asi v celé Evropě) dostupné svitky :wink: (Takže SF fotím na Acros, Delta 400 a 100, PanF+ a Fomapan 100) Je zajímavé, že v US jsou běžně dostupné a dokonce i 220.
P.S. Až na to příjdu, dám všem vědět....
Kamarád exponoval Deltu 100, děsně přeexponoval (krytí jako deska na pozorování zatmění slunce), otřesně převyvolal v X-Tolu 1+1 (čas sice dodržel, ale teplota jej až tak nezajímala a "u televize jsem s tím každou chvilku zakvedlal") a... NÁDHERNĚ VYKRESLENÉ STÍNY, KRÁSNÁ SVĚTLA, ABNORMÁLNÍ ROZLIŠENÍ (tedy - panoramatický Hasselblad s objektivem za 100t by to rozlišení umět měl jaksi sám od sebe).
  • 0

#15 Ondrej1

Ondrej1

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 315 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 21 březen 2007 - 21:14:51

V kinu i ve svitku:

Pro kontrastní světlo Fuji Acros, voláno v ID-11 1+1 deset minut, žlutý, nebo ještě hustší filtr.

Pro nekontrastní světlo Ilfors Pan F+, mírně pullnutý tak o 2/3 EV, voláno v ID-11 1+3 patnáct minut, teď experimentuji s perceptolem. Rovněž žlutý filtr.

V kinu:
Ilford SFX. Near infrared s cokinem P007, volání z hlavy nevím, ale asi ID-11 1+1

Filmy, které mě nezaujaly:
Ilford FP4+ v kinu. Acros je lepší a levnější.
Kodak Tmax. Nějak jsme se nesešli.
  • 0

#16 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 21 březen 2007 - 21:20:46

no to sou ty "paradoxy", ale je to tak. taky vobčas neváham a prohodim to. s hp5 vyrazim do poledního slunce a fp4 potrápim na plnou díru, případně ze stativu, když si sluníčko zase hraje na schovávanou
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních