Ja viem že je to veľký rozdiel. Mne išlo skôr o tú vývojku R09 v riedení 1+200. Zdá sa mi s ňou obraz veľmi pekný, jemný a nekomtrastný a myslel som, že by to možno stálo za zváženie aj pri tej T200.spooky, fomapan 100 a fomapan T200 jsou velice odlišné filmy!Ja som dnes skúšal Fomadon R09 1+200. Síce na fomapane 100 ale výsledky sú aspoň pre mňa očarujúce. Možno by to bolo dobre aj na tu T200.
jak krotíte Fomapan T200?
#51
Publikováno 22 červen 2009 - 08:02:25
#52
Publikováno 22 červen 2009 - 08:32:59
no R09 je vlastně Rodinal, jestli se nepletu. S touto vývojkou bych šla raději na klasiku tj. fomapan 100. Placatý krystaly bych být tebou raději máchala v něčem jiným, ale osobní zkušenost, zatím s T200 nemám - teprve na mě plany v mrazáku čekají a říkají: teď je zataženo, vytáhni nás ;o)Ja viem že je to veľký rozdiel. Mne išlo skôr o tú vývojku R09 v riedení 1+200. Zdá sa mi s ňou obraz veľmi pekný, jemný a nekomtrastný a myslel som, že by to možno stálo za zváženie aj pri tej T200.spooky, fomapan 100 a fomapan T200 jsou velice odlišné filmy!Ja som dnes skúšal Fomadon R09 1+200. Síce na fomapane 100 ale výsledky sú aspoň pre mňa očarujúce. Možno by to bolo dobre aj na tu T200.
#53 Anonymous
Publikováno 22 červen 2009 - 08:37:03
Plany T200 vypadají skvěle v Pextralu, aspoň Kubikulovy vypadají bezvadně.
#54
Publikováno 22 červen 2009 - 08:37:45
#55
Publikováno 22 červen 2009 - 08:43:22
jj Kubikula má pextral už vychytanej...ale s tím rodinalem jsem si nebyla jistá, ale když říkáte, tak jo. Spooky, jdi do toho! ;o)Edo, ona T200(kino a svitek v mém případě) se dá v Rodinalu docela pěkně vyvolat exponovaná na přímém slunci(bez mraku) a vypadá to docela dobře. Jen je třeba exponovat jako 80-100 a volat 1:100 semistand až stand.
Plany T200 vypadají skvěle v Pextralu, aspoň Kubikulovy vypadají bezvadně.
Kupodivu si s Rodinalem moc netykám - jenom s IM a 510tkou ;o)
ale někdy si říkám: "co jsi to, ženská, za temnokomornici, když nepoužíváš Rodinal?"
#56
Publikováno 22 červen 2009 - 09:37:20
ale někdy si říkám: "co jsi to, ženská, za temnokomornici, když nepoužíváš Rodinal?"
hmm, zrovna sem chtěl něco takovýho, i když samozřejmě daleko citlivějc poznamenat
#57
Publikováno 22 červen 2009 - 10:33:05
ale někdy si říkám: "co jsi to, ženská, za temnokomornici, když nepoužíváš Rodinal?"
hmm, zrovna sem chtěl něco takovýho, i když samozřejmě daleko citlivějc poznamenat
No, ono to možná bude právě tím, že je temnokomornice a ne temnokomorník. On Rodinal má koule, na tom se jistě shodneme a ženská s koulema je věc jaksi nepřirozená
#58
Publikováno 22 červen 2009 - 11:59:01
#59
Publikováno 22 červen 2009 - 12:25:28
jinak nálepka "fotomateriály foma zde v prodeji" se objevila v úplně digitální provozovně kodak 200 v kopečku - tak už máme v hradci dvě místa, kam můžem v sobotu dopoledne pro film, možná ovšem potečkovanej, nebo už z výroby poškrábanej - to je věc jiná
#60
Publikováno 22 červen 2009 - 14:43:40
S bolestí v srdci oznamuji, že po roce téměř výhradního focení na Fomu 200 musím tento film opustit. Zase je na trhu hrozně poškrábaná várka svitků a když přijdu o třetinu snímků kvůli výrobním vadám, končí všechen patriotismus. Ale když je náhodou čistý, exponovaný jako 400 vymáchaný v R09 1+100, je to excelentní materiál.
Acere, prosím, číslo emulze, ať víme, čemu se určitě vyhnout, respektive podle toho určit, kdy zase nakoupit...Díky, díky.
#61
Publikováno 22 červen 2009 - 16:50:49
S bolestí v srdci oznamuji, že po roce téměř výhradního focení na Fomu 200 musím tento film opustit. Zase je na trhu hrozně poškrábaná várka svitků a když přijdu o třetinu snímků kvůli výrobním vadám, končí všechen patriotismus. Ale když je náhodou čistý, exponovaný jako 400 vymáchaný v R09 1+100, je to excelentní materiál.
Acere, prosím, číslo emulze, ať víme, čemu se určitě vyhnout, respektive podle toho určit, kdy zase nakoupit...Díky, díky.
Je to č. 008856, exp. 2/2012
Jsou to drobné podélné čárečky vyskytující se různě po filmu, na fotkách do 13x18 sotva znatelné, na velkých zvětšeninách zřetelné a černé, tudíž neretušovatelné. Podezíral jsem foťák, že to škrábe on, ale je to na filmech z Yashiky i z Mamče.
#62
Publikováno 23 červen 2009 - 09:10:20
#63
Publikováno 23 červen 2009 - 09:19:36
jistě se dotazem s konkrétní ukázkou skenu budou zabývat
v takovém okamžiku se přece - pro domácí trh - láme chlebík, poněvadž co zazní na temné i s ukázkou je jednou zaznělé na temné i s ukázkou
taky jsem se takhle poptával nedávno
#64
Publikováno 23 červen 2009 - 09:36:12
pár špičkovejch výrobků - specialit v papírech a spousta problémů z filmama - to je už dlouholetej folklór. a nikdo přitom nechce srovnávat profi delty se starejma emulzema, který zřejmě plus minus vznikly někdy po válce. úplně by stačilo k plný spokojenosti nám zarytejm nostalgikům a staromilcům, kdyby tam nebyly ty díry
taková foma t200 by byla přitom naprosto luxusní a specifická záležitost, se kterou by firma mohlo udělat, když ne díru do světa, tak alespoň normální, slušnej kšeft - třeba já bych ji moc rád kupoval a vim přesně na co. neni to úplně začátečnickej film, ale po pár pokusech umí neuvěřitelný věci při správnym nasazení - je krásnej. co ale z toho, když vám v závěru přinese akorát tak zlost a vztek na pokaženejma záběrama
#65
Publikováno 23 červen 2009 - 11:51:25
#66 Anonymous
Publikováno 23 červen 2009 - 11:53:15
Občas, hlavně u Jašiky mi to občas dělalo, u Sixe bez problému.Taky se vám ta lepka ve foťáku občas přilepí kam nemá?
#67
Publikováno 23 červen 2009 - 12:17:59
#68
Publikováno 8 srpen 2009 - 19:23:06
Jo, tohle je vidět jen na skenu negativu. Zcelkového snímku je to opravdu brutální výřez. Číslo vyražené na svitku je 008856
Co mám teda jako dělat? Chystáme hromadnou reklamaci?
#69
Publikováno 8 srpen 2009 - 20:56:02
fomakontakty
nic jinýho mě nenapadá
třeba budou vstřícní a podezřelou várku filmů vymění za něco jiného
takto jsem napříkla uspěl před lety s kávou nescafé, když jsem omylem koupil jakési vadné dvojbalení v hypernově s polskou popiskou - marketing to vyměnil za dobré kusy a poslal zpátky
#70
Publikováno 8 srpen 2009 - 21:58:10
#71
Publikováno 8 srpen 2009 - 23:43:04
vyvozuju svůj předpoklad především od toho, jak se v fx-37 chovala delta 400 ve srovnání s dd-x, mpb a d-76....
#72
Publikováno 10 srpen 2009 - 13:02:59
myslím že se ten film nehodí pro převolání na vyšší citlivost a taky mutno správně exponovat i když Foma uvádí jakousi neuvěřitelnou pružnost, nemám s tím filmem problémy.
#73
Publikováno 10 srpen 2009 - 13:38:31
#74
Publikováno 10 srpen 2009 - 17:19:43
dříve jsem používal ORWO NP20 a potom do nedávna Fomu 200, oba v metráži. Foma přišla asi na 40 Kč, ale hlavně jsem mohl střihat kratší kousky. Koukal jsem ušetřit.
Teď protože mám taky digitální foťák kterým udělám všecku nádenickou práci, můžu se v klasické fotografii plně věnovat tomuto koníčku, na penězích v tom menším množství materiálu nezáleží a tak používám většinou kazetový Fuji Across za 108 Kč, někdy Ilfordy. Když vyfotím jen z poloviny, nevadí, stejně ho vyvolám celý.
Já jsem ale skutečně neměl s (černobílou) Fomou žádný problém.
O barevném Orwocoloru a papírech Fomacolor nemluvím, to už bych zažít nechtěl.
#75
Publikováno 10 srpen 2009 - 18:14:02
Na Fomě (100 a 200 - čtyřstovku tady neřeším, tam u mě vede Trix) mám v prvé řadě rád to poněkud tvrdší tradičně fomácké podání. Když se to patřičně vyrovná při zpracování, vznikne měkota, ale zároveň šťavnatá a skoro barevná. S Ilfordem a ostatníma tohle nezvládám a mám z toho mrtvé šedivé bláto, nebo kontrastní fujtajbl. Vyjímkou je PanF+, ale ten jaksi není na všechno. Vím, že je to rukama a ne filmem, ale proč bolestivě nacvičovat materiál, který mi nesedí, když mi to s Fomou jde líp?
Druhá fajn věc je "plechová" podložka, se kterou se mi manévruje mnohem líp, než s tím hadrem, co používají ostatní (Acros ve svitku je toho nejhorším příkladem).
Posledním plusem jsou oproti konkurenci mnohem výraznější hranové jevy při použití hodně ředěné R09, které se na spoustu věcí hodí.
První a třetí bod jsou samozřejmě kombinací vlastností filmu a mého zpracování, takže platí jenom pro mně, ale to mi ke štěstí stačí.
#76
Publikováno 19 srpen 2009 - 12:10:06
*) Překlápění asi po každých 10sec. Neměl jsem tehdy originál návod k Emofinu, jen zprávu JPP že se Emofin musí hodně často překlápět.
#77
Publikováno 27 září 2009 - 15:29:08
Tetenal Ultrafin Plus, 1+4, 4-5minut, 20°C.
Kontrast tak akorát, tonalita tak akorát, detaily ostré, zrno k nenalezení.
Skoro škoda, že to byl zbytek (Fomapanu i Ultrafinu).
#78
Publikováno 27 září 2009 - 19:16:31
#79
Publikováno 27 září 2009 - 20:07:58
Fomapan 200 (kino) velmi dobře zkrocen v Tetenal Emofin, zvládá i prudké kontrasty letního dne bez ztráty kresby ve stínech i světlech. Volal jsem 5 minut při dost častém*) překlápění a bylo to až příliš, takto vyvolaný film už je odhadem push +1. Příště pro jmenovitou citlivost raději jen 4 minuty.
Klidně i 3 až 3,5 minuty - ono to v tom Emofinu letí jak blesk.
#80
Publikováno 22 listopad 2009 - 00:40:42
po 5ti minutách jsem si to uvědomil musel začat řešit co včíl. nakonec jsem to odvodil podle časů pro různé jiné filmy co mám nalepené na zdi.
risknul jsem to na 15min při 21°C a 30s překlápět, nazačátku každé minuty 3xtam a zpátky od 6té obminutu.
negativ vypadá rovnoměrně krytý spíše však je buď podexponovaný nebo jsem to blbě vyvolal - asi oboje
#81
Publikováno 22 listopad 2009 - 08:03:15
Já osobně jsem přišel na metodu - měřit dopadající světlo ve světlech na iso 100 a vyvolávat 5-5:20 ve fotomalu neředěném.
V současné době zkouším vlastnosti tohoto filmu ještě v Instant mytolu, prozatím jsem v těch vysokých kontrastech, ale určité detaily jsou naprosto úchvatné. Zrno je i zde jemňoučké a velice půvabné. Naštěstí mám ještě několik metrů metráže, abych to mohl přádně otestovat.
#82
Publikováno 22 listopad 2009 - 10:52:10
#83
Publikováno 22 listopad 2009 - 11:39:24
právě jsem nechca(t) vykonal svůj první pokus - FOMA 200@200 jsem si blbě naředil Rodinal a místo zamýšlených 1+50 jsem tam nalél 1+100 což v tabulkách nikde není...
po 5ti minutách jsem si to uvědomil musel začat řešit co včíl. nakonec jsem to odvodil podle časů pro různé jiné filmy co mám nalepené na zdi.
risknul jsem to na 15min při 21°C a 30s překlápět, nazačátku každé minuty 3xtam a zpátky od 6té obminutu.
negativ vypadá rovnoměrně krytý spíše však je buď podexponovaný nebo jsem to blbě vyvolal - asi oboje
ypressi, kolik druhů filmu používáš? vyber si DVA - negativ 100 a negativ 400. a neblbni s F200, je to sviňa film.
#84
Publikováno 22 listopad 2009 - 12:02:33
to už jsem udělal, ale přece ty nevyvolané nafocené filmy nyvyhodím...právě jsem nechca(t) vykonal svůj první pokus - FOMA 200@200 jsem si blbě naředil Rodinal a místo zamýšlených 1+50 jsem tam nalél 1+100 což v tabulkách nikde není...
po 5ti minutách jsem si to uvědomil musel začat řešit co včíl. nakonec jsem to odvodil podle časů pro různé jiné filmy co mám nalepené na zdi.
risknul jsem to na 15min při 21°C a 30s překlápět, nazačátku každé minuty 3xtam a zpátky od 6té obminutu.
negativ vypadá rovnoměrně krytý spíše však je buď podexponovaný nebo jsem to blbě vyvolal - asi oboje
ypressi, kolik druhů filmu používáš? vyber si DVA - negativ 100 a negativ 400. a neblbni s F200, je to sviňa film.
#85
Publikováno 22 listopad 2009 - 12:20:20
to už jsem udělal, ale přece ty nevyvolané nafocené filmy nyvyhodím...právě jsem nechca(t) vykonal svůj první pokus - FOMA 200@200 jsem si blbě naředil Rodinal a místo zamýšlených 1+50 jsem tam nalél 1+100 což v tabulkách nikde není...
po 5ti minutách jsem si to uvědomil musel začat řešit co včíl. nakonec jsem to odvodil podle časů pro různé jiné filmy co mám nalepené na zdi.
risknul jsem to na 15min při 21°C a 30s překlápět, nazačátku každé minuty 3xtam a zpátky od 6té obminutu.
negativ vypadá rovnoměrně krytý spíše však je buď podexponovaný nebo jsem to blbě vyvolal - asi oboje
ypressi, kolik druhů filmu používáš? vyber si DVA - negativ 100 a negativ 400. a neblbni s F200, je to sviňa film.
nevěřil jsem tomu...ale asi se fakt měníš...pod krakenovým laskavým vlivem gratuluju.
#86
Publikováno 22 listopad 2009 - 20:53:05
Tenhle film budu mít asi pořád v zásobě pro případ, že mě chytne chuť "zaexperimentovat". škoda, že ve svitku je to takovej propadák co se kvality týče - nebo máte poslední dobou jiné zkušenosti?
#87
Publikováno 23 listopad 2009 - 11:33:09
Na druhé straně jsou lidé, kteří se baví experimentováním a poznáváním. Ti mají k dispozici nepřeberné množství kombinací materiálů a jejich zpracování.
IMHO žádný z těchto přístupů není "špatný", zejména pokud přinášejí potěšení a uspokojení.
I ty, Gorgi? Nenakupuješ náhodou každý film a vývojku, které se ti podaří sehnat?
Já se těším na avizovanou novou verzi T200. Doufám že získám vzorek a budu jedním z "betatesterů". Již ta současná je velkým zlepšením proti první dávce nekontrolovatelně kontrastního materiálu. U nové verze by mělo být údajně zlepšeno zejména stejnoměrné nanesení emulze.
#88
Publikováno 23 listopad 2009 - 14:57:03
#89
Publikováno 23 listopad 2009 - 15:12:32
#90
Publikováno 23 listopad 2009 - 15:41:18
A třeba jednou potká i Xpress a donese fotky Xprssů na 30 různých materiálech.
#91
Publikováno 23 listopad 2009 - 16:15:16
V současné době dělám skoro výhradně fuji acros a hp5+ a volám jen v rodinalu a výsledky mám vyrovnanější než dřív dostávám na tu f200 chuť.
Na těch mých prvních fotkách se mě něco líbí a to tenkrát jsem ten film o 2EV podexponovával,volal teploměrem,který ukazoval o stupně bokem a volal v LQN.
Začínám obracet názor na tento film a chci ho zkusit znovu .
Vyfotil jsem i pár Ilfordích delt100 a hodně fotografů mě od něj zrazovalo.(I pan Vavřík z kamrlíku).Mě se celkem líbil.
Proto si chci udělat vlastní názor.
#92
Publikováno 23 listopad 2009 - 17:33:24
#93
Publikováno 23 listopad 2009 - 21:28:51
S kinem sem neměl jedinej problém, ale ten svitek, to je masakr a zároveň velká škoda. Potom, co sem měl to štěstí u 3 svitků sem na 200tovku trochu zanevřel a nakoupil zásoby u Ilfordu.
zdenab2 : já taky rád zkoumám první negativy a mám pocit, že sem tenkrát (před půl rokem ) byl svobodnější. Neřešil sem pravidla, poučky a nebál se experimentovat. Vznikly fotky, který bych dneska už nevyfotil. Samozřejmě to technicky, není tiptop, je tam často středová kompozice, ale má to pro mě zvláštní "nenahraditelný" kouzlo. Si říkám, že ty pravidla člověka někdy až moc svazujou a omezujou. Kdo říká, že musí být kompozice taková a maková, proč nedělat přesmažený kontrastní fotky, atd, atd ... jak je v jedný písničce ... Just be yourself... a vůbec, hned objednávám Fomu 200, už je mi z té šedi mdlo
Jinak dubraro : trefils hřebíček na hlavičku. Pokud budu fotit nějakou "zakázku" půjdu do toho, co už mám ověřený a odzkoušený (já, který nafotil celých 15 svitků). Pokud budu fotit sobě pro radost, klidně založím F200 a budu se těšit čím mě zase překvapí, protože z toho vyleze určitě něco zajímavýho
#94
Publikováno 23 listopad 2009 - 21:41:42
A ještě jednou připomínám, že R9 sice T200 vyvolá, ale není pro tento film ta nejlepší. ( to jsou slova techniků Fomy).
Jinak ať si každý fotí na co chce a jak chce. Hlavně že je spokojenej.
#95 Anonymous
Publikováno 23 listopad 2009 - 22:14:16
Mno jo, ale když výrobce zrovna u té dvoustovky napíše, cituji:"Jmenovitá citlivost filmu je ISO200/24°, avšak jeho široká expoziční pružnost poskytuje velmi dobré výsledky při přeexpozicích o 1EV(ISO100) nebo podexpozicích o 2EV(ISO800) bez úpravy vyvolávání, tj. bez prodloužení vyvolávací doby, popř. zvýšení teploty vývojky." konec citace z technického listu.Ono jestli výsledky z T200 nejsou ovlivněny nápady a rukama vyvolávajícího. Já se na T200 moc těším. A slibuji, že jej nebudu vyvolávat jinak, než-li výrobce doporučí. Ten nejlépe ví co a jak. Ono je taky možný, že řekne" vono se to musí vyvolat v ....ale my jako Foma tuto vývojku nemůžeme z důvodu...prodávat, tak jsme ji nahradili ... Co myslíte že nastane? Všichni tu vývojku, co oni nemohou prodávat budeme mít doma.
A ještě jednou připomínám, že R9 sice T200 vyvolá, ale není pro tento film ta nejlepší. ( to jsou slova techniků Fomy).
Jinak ať si každý fotí na co chce a jak chce. Hlavně že je spokojenej.
Tak si musím myslet, že buď má výrobce jiné měřítko velmi dobrých výsledků nebo se zbláznil. Kdo s T200 pracoval, ví svoje. Jmenovitá citlivost je spíše 80. Podexponovat to o 2EV a nechat vyvolávycí dobu stejnou, to bych asi ani nezkoušel, dost kontrastní je to už při expozici na 200. A s rodinalem si celkem rozumí. Při slunečném počasí exponovat jako ISO80 a vyvolat v semistandu 1+100. Při pošmourném na 200 v 1+50 a je to mňamka. Jen je potřeba hlavně nedávat po Rodinalu kyselý přerušovač.
Abych to shrnul: nemám nic proti tomuhle filmu(až na tu kolísavou kvalitu). Dá se s ním dosáhnout zajímavých výsledků. Ovšem nedosáhnul bych jich, kdybych se (v tomhle konkrétním) případě držel doporučení výrobce.
#96
Publikováno 23 listopad 2009 - 22:17:05
#97
Publikováno 23 listopad 2009 - 23:41:31
Docela mam chuť zajet přímo do Fomy a dojednat koupi několik vzorků přímo z linky a rozeslat je po temné komoře s tím, že by se musel každý vyjádřit, jaký má z filmu pocit.
#98 Anonymous
Publikováno 23 listopad 2009 - 23:59:29
Tam ale půjde jen o nějaké změny, co se týče kvality výroby, nebo je tam i něco jiného - změní se nějak zásadně i ta emulze? Jestli máš nějaké bližší info, tak se, prosím, s námi poděl. Ten Rodinal 1+50 určitě nevyužije úplně citlivost filmu. Při 1+100 už by ale mohl. Je možné, že to nedá nejjemnozrnější výsledek, ale ten film je jemnozrnný i v tom Rodinalu velmi, velmi. Pokud vychytají tu výrobu, rád si nějaký svitek zase koupím. Jak už tady někdo napsal, je to opravdu nevšední film.No Goro uvidíme. Počkáme až film vyleze z výroby, pak dáme do Fomy otázku čím vyvolávat bez ohledu na to co je napsaný v techn. listě a uvidíme. Nezapomeňte že jde o T film a ten je jinak vyrobený než-li klasická stovka. K tomu rodinalu ještě jednou. Vyvolá, ale nevyužije max. možností.
Docela mam chuť zajet přímo do Fomy a dojednat koupi několik vzorků přímo z linky a rozeslat je po temné komoře s tím, že by se musel každý vyjádřit, jaký má z filmu pocit.
#99
Publikováno 24 listopad 2009 - 06:51:28
#100
Publikováno 24 listopad 2009 - 07:24:15
Dnes už zhruba vím co a jak,expozimetr mě měří správně,teploměr taky,ale výsledky tomu moc neodpovídají.
Notorius:Souhlasím s tebou.Ta věta co jsi zvýraznil rozesmála už kdekoho .Je to fakt překvapivý závěr výrobce.Nevím jakým způsobem k němu dospěl.
Oteccasu:Jak půjde poznat,že jde o nový svitek F200?Bude jiná krabička,nebo prostě od nějaké šarže naběhne nový model bez změny dizajnu?Dovedu si představit,že tady v UH nejmenované fotopotřeby budou nabízet starý f200 v nové krabičce .Proto bych to rád věděl.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních