
Pozitivní vývojka - vliv teploty a typu vývojky na pozitiv
#1
Publikováno 2 duben 2007 - 11:51:57
Vedou se zde diskuze jak na negativy - teplota vývojky, ředění , druh atd. - tato debata je naprosto správná a logická.
Ale jak je to s papírama? Předpokládejme že máme dobrý standartně vyvolaný negativ, provedu expozici na papír a co teď ?
Má na papír vliv teplota pozitivní vývojky, ředění, expozici papíru kratší intenzívnější nebo delší méně intezívní, druh vývojky. Existuje nějaká "ideální" kombinace? Mám totiž někdy problém s proměnlivostí výsledků - některá zvětšenína je perfektní a některá je holt méně povedená. Dělám na Fomaspeedy 24x30. Vývojku mám 20 stupňů teplou plus mínus stupeň a vyvolání papíru ca 2 - 3 minuty. Tož tak.
#2
Anonymous
Publikováno 2 duben 2007 - 12:12:37
Když už máš od výrobce, že čas vyvolávání je 2-3 minuty, tak si musíš vybrat! Nějakej pevně stanovej čas, kterého se musíš držet. Teto čas nemůžeš měnit, jinak nebudeš mít nikdy stejné výsledky!!!!!!!!
Vždycky, než začku vyvolávat papíry, tak si udělám zkoušku zčernání papíru:
Vezmu proužek papíru, půlku ponořím do misky a tak trochu s ním pohybuju. Vždycky tam musí zůstat kus papíru, který nepřijde od kontaktu s papírem. Nechám to ve vývojce dostatečně dlouho, pak to vrazím do ní vrazím celé a pohybuju tak, jako s normálním papírem. V přesně stanovej čas dle výrobce (v mém případě u RC 1min) to vytáhnu, přeruším a vrazím do ustalovače. Správně pracující vývojka mi uělalá jeden jedinej a jednolitej odstín černé. A tak je to správné, bo tak to ma byt!
Jo a je to celé za světla

#3
Anonymous
Publikováno 2 duben 2007 - 12:17:21
-teplota vývojky 20°C plus mínus troška nehraje moc velkou roli
-ředění vpodstatě jen prodlužuje délku vyvolávání (čím delší, tím nemusíš tolik kvaltovat s papírem z vývojky do přerušovače)
-jsou různé druhy vývojek (na multigradační papíry jsou třeba multigradační vývojky- můj případ)
#4
Publikováno 2 duben 2007 - 12:30:26
Já jsem žil do teďka v domnění, že pokud je plus mínus správná expozice papíru tak už ho nelze převolat, to znamená že prostě papír nečerná do nekonečna, takže jsem dobu máchání ve vývojce moc neřešil, spíš jsem ho tam měl dýl, aby "došel".
Ještě další blbej dotaz - existujou pozitivní vývojky řekněme kontrastní nebo měkké? Používám papíry s pevnou gradací, neb mám Opemus Standard, který nemá zařízení na filtry.
#5
Publikováno 2 duben 2007 - 12:42:08
High Contrast Solution (hard working)
Water @ 50ºC 750mls.
Hydroquinone 8.00g
Sodium Sulphite anhydrous 23.00g
Potassium Carbonate anhydrous 27.00g
Potassium Bromide 2.20g
Water to make 1000.00mls
Low contrast solution (soft working)
Water @ 50ºC 750mls.
Metol 8.00g
Sodium sulphite anhydrous 23.00g
Potassium Carbonate anhydrous 20.00g
Potassium Bromide 1.10g
Water to make 1000.00mls.
Co se filtru tyce, Ilford dela filtry pod objektiv takze suplik pro filtry neni potreba.
#6
Anonymous
Publikováno 2 duben 2007 - 16:35:16
#7
Publikováno 2 duben 2007 - 18:26:18
Quote
Jo, ty filtry by byly dobré. Bohužel musím říct, že nové tě nějspíš vyjdou stejně jako např Opemus 5 (se šuplíkem na filtry) a k tomu malá sada Ilford filtrů (cca 320kč).
Cenu uz si nepamatuju. Suplikace mam taky ale s tema pod objektiv se mi lip dela, coz je ovsem subjektivni pocit.
#8
Anonymous
Publikováno 2 duben 2007 - 20:59:49

#9
Anonymous
Publikováno 2 duben 2007 - 21:21:42
Správná cena za kruhové filtry pod objektiv zvětšováku je u Škody za 2660kč. To je docal škoda.
Ale kdyby si je opravdu chtěl, tak doporučuju mrknout se na ebay- daly by se sehnat za třetinovou cenu.
#10
Publikováno 2 duben 2007 - 21:33:25
#11
Publikováno 3 duben 2007 - 13:28:07
#12
Anonymous
Publikováno 3 duben 2007 - 13:39:34
Já použiju vždy destilku a vývojka mi vydží na dvě noci (vyzkoušeno).
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních