FOTOGRAFICKÁ EMULZE
#1
Publikováno 4 duben 2007 - 20:56:52
#2
Publikováno 6 duben 2007 - 12:23:05
#3 Anonymous
Publikováno 6 duben 2007 - 12:30:23
#4
Publikováno 6 duben 2007 - 13:18:20
#5
Publikováno 6 duben 2007 - 13:39:38
#6
Publikováno 7 duben 2007 - 09:15:12
#7 Anonymous
Publikováno 7 duben 2007 - 12:37:59
ja ho dam na den do cistiaceho prostriedku SAVO a potom ho s jarovou vodou vydrhnem ususim a natriem emulziou pri oranzovom svetle ktore sa pouziva na vyvolavanie multigradacnych papierou treba ten kamen natret 2 az 3 krat po kazdom natreti nechat uplne zaschnut na papier si treba tiez natriet na skusky a vyvolat v gbeliku prerusit ustalit a vyprat ale prud vody nesmie ist priamo na obraz lebo by sa poskodil potom to pretriem lakom lebo ten obraz na kameni sa da lahko poskriabat kamene treba vyberat logicky blede lebo cim bledsi kamen tym lepsia fotka ale ked ten kamen dam do toho SAVA na den on ho este trochu vybieli teraz este skusam pred tym ako nanesiem emulziu dat na kamen zelatinu zmiesanu s kamencom chromitym ono by sa mala ta emulzia na tom lepsie udrzat pri tom prani lebo to pranie najcastejsie purusi tu emulziu a treba to dobre vyprat aby to bolo stále
#8
Publikováno 6 květen 2012 - 09:11:21
Emulzi jsem si koupila. už jsem ji nanášela štetcem ale jsou tam hodně vidět tahy. Mám doma modelářskou pistpolku, kterou bych to chtěla nastříkat. přemýsšlím ale jestli by na to třeba nestačila fixírka. Nanáším to na sklo. Dneska budu vyvolávat ty zkoušky co jsem dělala stětcem, takže ještě nevím jak to bude vypadat. Každopádně bych časem potřebovala docílit co nejlepšího povrchu. Máte s tím už někdo větší zkušenost?
#9
Publikováno 6 květen 2012 - 09:22:37
Ahoj.
Emulzi jsem si koupila. už jsem ji nanášela štetcem ale jsou tam hodně vidět tahy. Mám doma modelářskou pistpolku, kterou bych to chtěla nastříkat. přemýsšlím ale jestli by na to třeba nestačila fixírka. Nanáším to na sklo. Dneska budu vyvolávat ty zkoušky co jsem dělala stětcem, takže ještě nevím jak to bude vypadat. Každopádně bych časem potřebovala docílit co nejlepšího povrchu. Máte s tím už někdo větší zkušenost?
Podívej na stránku thelightfarm.com, tam máš ukázané jak nanášet emulzi na skleněné desky nejlépe. Já jsem svou(vlastnoruční) emulzi poléval jako při kolodiu, ale je to postup na dvě věci.
#10
Publikováno 6 květen 2012 - 10:26:30
#11
Publikováno 6 květen 2012 - 17:23:10
#12
Publikováno 9 červenec 2012 - 12:37:40
#13
Publikováno 9 červenec 2012 - 19:09:30
nazdar tak uz viete aky je najlepsi sposob nanasania emulzie ? . ci stetec fixirka alebo modelarska pistolka ? lebo mam fakt dilemu a emulzia uz caka
Neni nad to vyzkouset a podelit se se zkusenosti s ostatnimi.
Standardni je stetec, pripadne jeste zkusit rozlevani ala kolodium, tzn nalit doprostred papiru a na pevne podlozce rovnomerne rozlit.
#14
Publikováno 9 červenec 2012 - 19:53:09
nazdar tak uz viete aky je najlepsi sposob nanasania emulzie ? . ci stetec fixirka alebo modelarska pistolka ? lebo mam fakt dilemu a emulzia uz caka
Neni nad to vyzkouset a podelit se se zkusenosti s ostatnimi.
Standardni je stetec, pripadne jeste zkusit rozlevani ala kolodium, tzn nalit doprostred papiru a na pevne podlozce rovnomerne rozlit.
Nevím jestli to byla fotoemulze na foto či fotoemulze na lept plošňáků ale četl jsem, že stačí na gramec dát plochý talíř, do něj uložit destičku kterou chci polít a pustit opatrně na maximum, tekutina se od středu rovnoměrně rozteče, ale musí být asi opravdu tekutá... a když tak přemýšlim, tak to nejspíše byl návod na ty plošňáky...
#15
Publikováno 9 červenec 2012 - 21:21:06
#16
Publikováno 9 červenec 2012 - 21:30:40
To by fungovat mohlo, doma namíchaná emulze je tak tekutá, že se desky polévají těžko. Gramofon by mohl pomoci.
i zahrata? pokud me pamet neklame tak i v navodu je psano, ze ma byt zahrata
#17
Publikováno 9 červenec 2012 - 22:07:49
#18
Publikováno 10 červenec 2012 - 06:25:52
Emulze se da pouzit na vyrobu negativu?? Muzete prosim rozepsat vase zkusenosti??Čím teplejší, tím tekutější. Ovšem opravdu nevím, jak se chová ta fomácká, já ju připravoval dle knížky a nemohu vyloučit chyby. Ale na sklo se chytila a negativy(byť nestejnoměrné hustoty) vznikly.
#19
Publikováno 26 červenec 2012 - 08:22:04
#20
Publikováno 8 leden 2014 - 00:48:22
Zásadní otázka je, jak zatemnit a odejít z koupelny poté co nanesu emulzi na papír, aby nedošlo k osvitu?
Nechci vymýšlet kolo, určitě to má někdo vychytané nesedíte přeci 18+ hodin po tmě v koupelně ne? Když jsem dělal 1 x A4, tak jsem to zavřel do Krabičky od barytů a tu dal kufříku s fotopapíry. Teď bych rád namazal emulzí tak 4 x A3. Bude to ležet na stole a potřebuji nějak bezpečně odejít a i se vrátit
Díky za radu.
Pary
#21
Publikováno 8 leden 2014 - 08:39:23
já jsem mezi jednotlivými nátěry i nakonec sušil na klasické leštičce/sušičce (malá teplota, samozřejmě obrazem nahoru) nebo si pomohl fénem a nic neodplavalo a celkový proces se velmi urychlil. Dělal jsem na ruční papír z Velký Losin. Možná zkus přidat trošku tvrdidla.
#22
Publikováno 8 leden 2014 - 15:06:18
Natírání jsem dělal večer, je dobré stáhnout rolety, závěsy, dát přes okno přehoz z postele, atd., aby se zredukovalo světlo z ulice. Papíry jsem natřel jednou tenčí vrstvou, než jsem to dodělal, byly skoro suché (cca 20 min.). Pak jsem natřel podruhé pořádně (jedna vrstva nestačí) a rychle se protáhl skrz dveře ven. Kouknul na film, zašel na pivo, atp. a pak jsem hotové papíry nacpal do světlotěsné papírové krabice.
Pokud emulze nedrží, můžeš zkusit napreparovat papír řídkou potravinářskou želatinou (nepamatuji si množství, ale nějakých 5g/litr). Papíry se protáhnou nahřátým roztokem a pověsí k sušení. Přebytek na spodním rohu odsát filtračním (toaletním) papírem.
Do želatiny se přidává tvrdidlo, ale jednou jsem ho neměl a tak jsem hotové papíry vykoupal v kamenci hlinitým (koncentraci si nepamatuji, našel jsem v nějaké soc.knížce). Chce se k tomu chovat opatrně, vystřídat se náhlým změnám teplot a pH (např. místo kyseliny použít na přerušení disiřičitan sodný 10 g / litr nebo jen vodu). Pokud se už citlivá vrstva během praní odchlipuje, pomůže přerušení praní, nechat papír usušit, poté nejlépe vytvrdit kamencem, znovu nechat uschnout a pak pokračovat v praní (ale i bez dodatečného utvrzení usušení pomůže – želatina se tím zpevní.
#23
Publikováno 8 leden 2014 - 15:22:19
Najčastejšie dávam emulziu na dyhu alebo na akvarelový papier, ale skúšala som už aj sklo, CD, textil, tanier, kameň. Mám ju veľmi rada a dnes som domov doniesla ďalší matroš na spracovanie - keď človek dostane ponuku urobiť ďalšiu výstavu, tak to treba využiť
Všetko dôležité už bolo popísané vyššie - fakt je nutné, aby emulzia bola dostatočne vyzretá. Inak, čo sa týka nanášania, mám rada práve ťahy štetcom .
#24
Publikováno 9 leden 2014 - 22:47:13
Zdravím, já osobně používám na ochranu materiálů impregnovaných emulzí kufřík, který jsem si zaAhoj, chystám se na druhé kolo boje s emulzí na akvarelový papír A3, první kolo prohrávám na body. Emulze nebyla dostatečně proschlá nebo málo tvrdidla nebo obojí . Obraz mi uplaval při praní navíc na něm byl závoj způsobený patrně problémem který chci řešit hned v dalším odstavci.
Zásadní otázka je, jak zatemnit a odejít z koupelny poté co nanesu emulzi na papír, aby nedošlo k osvitu?
Nechci vymýšlet kolo, určitě to má někdo vychytané nesedíte přeci 18+ hodin po tmě v koupelně ne? Když jsem dělal 1 x A4, tak jsem to zavřel do Krabičky od barytů a tu dal kufříku s fotopapíry. Teď bych rád namazal emulzí tak 4 x A3. Bude to ležet na stole a potřebuji nějak bezpečně odejít a i se vrátit
Díky za radu.
Pary
nějakých 400 Kč koupil v OBI, V noci v koupelně nanesu několik papírů třeba, nechám emulzi za pomoci
fénu "zavadnout" a pak to nastrkám do toho kufříku. Papíry prokládám papírem na pečení a nestalo se mi,
že by se emulze přilepila či setřela. Investice do toho hliníkového kufříku na nářadí se vyplatila, nelituji.
#25
Publikováno 9 leden 2014 - 22:52:22
Ahoj Evlo,Prispejem aj ja svojimi zážitkami? FOMA
Najčastejšie dávam emulziu na dyhu alebo na akvarelový papier, ale skúšala som už aj sklo, CD, textil, tanier, kameň. Mám ju veľmi rada a dnes som domov doniesla ďalší matroš na spracovanie - keď človek dostane ponuku urobiť ďalšiu výstavu, tak to treba využiť
Všetko dôležité už bolo popísané vyššie - fakt je nutné, aby emulzia bola dostatočne vyzretá. Inak, čo sa týka nanášania, mám rada práve ťahy štetcom .
já nějak té dýze nemohu přijít na chuť, přijde mi to s tou emulzí takové "nemastné, neslané", nehodící se k sobě, vadí mi
prosvítající struktura dřeva do obrazu. Napadlo mne zkusit místo kam budu nanášet emulzi něčím natřít, nějakou (třeba)
bílou barvou, ale ještě jsem to nerealizoval. Dýhu mám bukovou a dubovou. Nechceš mě trochu "popostrčit" ? Poradit?
Motivovat? .o)
#26
Publikováno 10 leden 2014 - 01:04:42
#27
Publikováno 10 leden 2014 - 09:06:45
Díky za nápad, mě se dostaly do ruky pouze vzorky buku a dubu a ta kresba mi přijde spíše rušivá.To pak ale ztraci smysl delat to na drevo, ne? Zkus nejake drevo bez vyrazne kresby, lipu, vrbu, topol, javor, brizu...
#28
Publikováno 10 leden 2014 - 21:56:46
buk nieeeee - ten sa krúti, neznáša vlhko a nepomôže žiadna povrchová úprava. Dub ani mne nejako extra nevonia a to myslím doslovne - ale zo všetkých, ktoré som skúsila, mi príde najstabilnejší, najodolnejší a zároveň najkrajší, no nemal by byť príliš fládrový, lepší je radiál. Bežné dyhy na spracovanie sú hrúbky 0,6 mm, čo je dosť málo, no DB mám k dispozícii 0,9, 1,5 a často aj 2,0 mm.
Skúšala som aj orech americký a satinový, ale to je ako podklad dosť tmavé a čakať roky, kým to zoxiduje a vybledne - sa mi nechce . Ešte sa mi dobre robí na jaseň - platí čosi podobné ako o dube.
Ihličnany sú dosť mastné, najmä borovica a emulzia na nich slabo drží. Skúšala som aj exotické a ARO dyhy, no niektoré sú dráždivé k pokožke, iné zasa dosť krehké, o mnohých neviem, čo urobia za pár rokov - ako zmenia farebnosť - veľmi ma láka tzv. tulipwood - koľkokrát to vidím, mám pred očami hotovú farebnú fotku , ale to je tiež len 0,6 mm hrúbka a neviem, ako znáša namáčanie a sušenie a ako zoxiduje po rokoch.
A čo ma ešte celkom baví, je korenica - topoľová. Je dosť svetlá, a hoci je krehká, má krásnu kresbu a dierka sem-tam v obraze vôbec nevadí. Mala som aj korenicu madronu červenú i zlatú, ale to je dosť tmavé asi ako orech - fotka na tom slabo vynikne, lebo tá dyha je krásna bez akýchkoľvek doplnkov sama za seba .
A samozrejme, čím nepravidelnejšia štruktúra, tým viac sa dyha vlní a tým ťažšie sa s ňou pracuje.
Ak má niekto záujem o stolárske veci, zosadenky na mieru atď, vybavím cez súkromné správy .
#29
Publikováno 11 leden 2014 - 13:52:43
Osvědčilo se mi nahřát papír na odhadem 35°C. pokud je papír studený, emulze rychle tuhne, neslívá se a zůstávají tahy od štětce či bublinky od molitanového štětce. Pokud je papír příliš horký, emulze rychle vyschne a efekt je podobný. Při ideální teplotě vyzbyde dost času na přetření svisle i vodorovně po celé ploše. Papír jsem měl položený na topnou desku pro ohřev fotomisek. Předtím jsem použil misku s horkou vodou a na ní plastovou desku (běžné 3mm sklo mi teplotou prasklo). Než jsem sehnal topnou desku, chtěl jsem zkusit infrazářič (chce vyzkoušet, jestli emulzi neosvítí).
Natírání jsem dělal večer, je dobré stáhnout rolety, závěsy, dát přes okno přehoz z postele, atd., aby se zredukovalo světlo z ulice. Papíry jsem natřel jednou tenčí vrstvou, než jsem to dodělal, byly skoro suché (cca 20 min.). Pak jsem natřel podruhé pořádně (jedna vrstva nestačí) a rychle se protáhl skrz dveře ven. Kouknul na film, zašel na pivo, atp. a pak jsem hotové papíry nacpal do světlotěsné papírové krabice.
Pokud emulze nedrží, můžeš zkusit napreparovat papír řídkou potravinářskou želatinou (nepamatuji si množství, ale nějakých 5g/litr). Papíry se protáhnou nahřátým roztokem a pověsí k sušení. Přebytek na spodním rohu odsát filtračním (toaletním) papírem.
Do želatiny se přidává tvrdidlo, ale jednou jsem ho neměl a tak jsem hotové papíry vykoupal v kamenci hlinitým (koncentraci si nepamatuji, našel jsem v nějaké soc.knížce). Chce se k tomu chovat opatrně, vystřídat se náhlým změnám teplot a pH (např. místo kyseliny použít na přerušení disiřičitan sodný 10 g / litr nebo jen vodu). Pokud se už citlivá vrstva během praní odchlipuje, pomůže přerušení praní, nechat papír usušit, poté nejlépe vytvrdit kamencem, znovu nechat uschnout a pak pokračovat v praní (ale i bez dodatečného utvrzení usušení pomůže – želatina se tím zpevní.
Utvrzovač pro černobílé papíry - Kulhánek
voda 1000ml
kamenec hlinitodraselný (II kamenec chromitodraselný) 50g
hlinitodraselný lze nahradit stejným množstvím uvedeného v závorce. Ovšem nikdy jsem to co popisujete nedělal tak nevím zda to jde použít i v tomto případě.
#30
Publikováno 25 červenec 2016 - 11:29:14
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních