

foma 400, lowshit nebo hiclass
#101
Publikováno 1 listopad 2009 - 10:17:30

#102
Publikováno 1 listopad 2009 - 18:05:57
Quote
dobře, přemluvili jste mě.
ale stejně mi drhne v krku: vyfotit někoho s hrbem a pak ho vystavit.Možná kdyby, tak se s ním na tom aspoň dohodnout...
ale to neni o tom vyfotit někoho s hrbem, tak jo, zrovna tenhle má hrb, ale je to o tom, že je ta scéna něčim zajímavá, vlastně když jsem si toho všimnul tak mě nejdřív zarazilo, že to nemá zabalený...
ale samozřejmě ten názor respektuju, vím, že spousta lidí se na mě někdy dívá divně, že je na ulici fotim, snažim se proto bejt nenápadnej, když za tim člověkem přijdu a řeknu mu, že ho budu fotit, tak už se nikdy nezbaví pózy kterou pro mě chce udělat a tim pro mě fotka ztrácí smysl, já nehledám portréty...
#103
Anonymous
Publikováno 1 listopad 2009 - 18:13:32
#104
Publikováno 1 listopad 2009 - 18:25:06
Quote
Pánové. k věci, prosím=Foma 400.

jo, chtěl jsem ještě dodat, že nejlepší výsledky(takový pěkný hrubý zrno a kontrast) s R09 jsem měl s ředěním 1+80, a paradoxně mám hezčí fotky, když fotim na mju:II než na FM2, nevim proč, ale ta zrcadlovka fomu 400 asi nemá ráda:-D
#105
Publikováno 23 květen 2013 - 21:12:02
vyvolal jsem pár lístků a můžu říct, že jsem nenalezl žádnou vadu na emulzi, citlivost mi vychází o něco níž, jako u všech fom a dál je to na vás, co s tímto hradeckým produktem dokážete, například v soutěži rodinal cup 1:40, kde je právě čtyřstovka předepsána
vkládám jednoho chlápka ze soboty

#106
Publikováno 24 květen 2013 - 07:48:38
Ja by som fomapan 400 exponoval ako iso 200 aj datasheet o tom hovorí-D76,kontrst 0,7=ISO200 viď graf
keď som fomapan 400 exponoval na 400ISO vyšlo to naozaj podexponované.
inak manín má krásne kontakty z pinhole 10x4" na fomapan 400
#107
Publikováno 24 květen 2013 - 08:39:40
s tetenal ult. liquid 1+10, což není tak slabá lázeň mi to vychází něco pod dvěstě a s hustým rodinalem podobně
400 má možná v nějaké citlivost zvyšující vývojce
#109
Publikováno 24 květen 2013 - 17:09:20
#110
Publikováno 24 květen 2013 - 21:18:07
ostatní jsou na řadě
argumenty, že doma nemají ni kazet, ni kamer na zmíněný formát nemohou obstát, to se přece pořídí dodatečně!
no a plan je plan, na zvětšování nula až třikrát musí bejt dobrej každej list
#111
Publikováno 25 květen 2013 - 10:16:34

RHx: hezké, i tak ni VF, bo VSF

#112
Publikováno 26 květen 2013 - 23:53:55

Jinak v kinu volám v Diafine a nemám zvláštní potřebu měnit. Snadno zvětšovatelné, hezké...
#113
Publikováno 27 květen 2013 - 06:22:39
'RHx', on 24 May 2013 - 20:18, said:
Radime, tak jednak děkuji za typ a za druhé hlásím, že jsem taky splnil svoji hradeckou povinnost - objednáno 6 krabic F400 (4x5) pro mne a kamaráda. Jen bych rád, kdyby tady ještě nekdo hodil zkušenosti volání v Rodinalu, popř jiné, vymakané a ověřené postupy (D76; XTOL apod.). Jo-a nevypadává Vám tam občas emulze?jsem rád, tajemníku, že jsi pochopil, co je tvoje hradecká povinnost
ostatní jsou na řadě
Zdařec Luigi

#114
Publikováno 27 květen 2013 - 20:34:08
#115
Publikováno 28 květen 2013 - 08:09:09
'Luigi', on 27 May 2013 - 05:22, said:
vymakané a ověřené postupy? kolik věcí tam hraje, sklo mladší, starší, tam se může kontrast (vyvolávací čas) lišit až běda, časy závěrky nesedí (kdoví, jakým časem jsem exponoval) taky clonová stupnice, kolik je jich druhů, pak zapomeneš přidat něco na měch, do toho vleze švára'RHx', on 24 May 2013 - 20:18, said:
Radime, tak jednak děkuji za typ a za druhé hlásím, že jsem taky splnil svoji hradeckou povinnost - objednáno 6 krabic F400 (4x5) pro mne a kamaráda. Jen bych rád, kdyby tady ještě nekdo hodil zkušenosti volání v Rodinalu, popř jiné, vymakané a ověřené postupy (D76; XTOL apod.). Jo-a nevypadává Vám tam občas emulze?
jsem rád, tajemníku, že jsi pochopil, co je tvoje hradecká povinnost
ostatní jsou na řadě
Zdařec Luigi
to si musíš vyzkoušet sám
vypadlou emulzi jsem neviděl
zkusil jsem včera ve mdlém denním pětinou (tu poznáš okem) cvaknout moji zkušební nástěnku - to byly doby, kdy "nástěnkář" byla uznávaná funkce! a tady je výsledek
rodinal 1+25, 20°C, pohyb asi jednou za minutu, čas 10´ papír foma 111
no je to sken, nástěnka je taková pěkně strmá, pleťové odstíny nabývají dělnického vzhledu


#116
Publikováno 28 květen 2013 - 10:49:18









Přiložený soubor (y)
#117
Publikováno 28 květen 2013 - 11:29:17

taky nejsem slepej a vidím, jak to kde (ne) leze
primárně jsem si ty lístky ve slevě kupoval na rodinné snímky v bytě, tak jsem rád, že k těm žárovkám má, jak se zdá, kladnej vztah
brzy jej ověřím, jen jak si zrychtuju nějakej pojízdnej malej podstavec pod kardan, což je moje jediná kamera na tenhle formát a jak dělám s kdečím z ruky, tady mi to nějak nešlo, neb takovej grip
nemám
(ani svaly...)
#118
Publikováno 28 květen 2013 - 19:48:24
#119
Publikováno 27 červen 2013 - 11:39:49

#120
Publikováno 1 červenec 2013 - 09:27:04
#121
Publikováno 2 leden 2014 - 13:54:43
#122
Publikováno 30 červen 2014 - 21:22:50
Flaizer, on 28 May 2013 - 09:49, said:
Tak jsem si ještě jednou prolezl datašíty, a většinou filmy o nominálce 400 ať už HP5+, T-max 400, Tri-x 400 nebo Neopan 400 mají spektrální charakteristiku stejnoměrnou a zakončenou na 650nm, zatímco Fomapan 400 a Fomapan 200 v planu, Delta 400 a Delta 3200 mají spektrální charakteristiku prodlouženou na 700nm, já tedy nevím, ale i v těch 50nm navíc může býti dosti podstatný rozdíl hlavně při umělém žárovkovém osvětlení, tak je mi pak jasné, proč mi ta Foma 400 při nočním pouličním osvětlení tak dobře vyšla... Ikdyž jsem se naschvál koukal i na SFX a kupodivu tam píšou, že nominálku má na 720 a prodoužený do 740nm (ikdyž těch 740 bys se raději nedržel, to je jen ten saprlich na kterým to končí), takže ten film až tak infra není, ale to by stálo snad za to vyzkoušet tu Fomu 400 i na infra né?
Vyskoušel jsem to s filtrem Hoya R72.
Zleva doprava: EI400, EI6, EI1.5.
Přiložený soubor (y)
#123
Publikováno 1 červenec 2014 - 06:35:32
aleckurgan, on 30 Jun 2014 - 20:22, said:
Flaizer, on 28 May 2013 - 09:49, said:
Tak jsem si ještě jednou prolezl datašíty, a většinou filmy o nominálce 400 ať už HP5+, T-max 400, Tri-x 400 nebo Neopan 400 mají spektrální charakteristiku stejnoměrnou a zakončenou na 650nm, zatímco Fomapan 400 a Fomapan 200 v planu, Delta 400 a Delta 3200 mají spektrální charakteristiku prodlouženou na 700nm, já tedy nevím, ale i v těch 50nm navíc může býti dosti podstatný rozdíl hlavně při umělém žárovkovém osvětlení, tak je mi pak jasné, proč mi ta Foma 400 při nočním pouličním osvětlení tak dobře vyšla... Ikdyž jsem se naschvál koukal i na SFX a kupodivu tam píšou, že nominálku má na 720 a prodoužený do 740nm (ikdyž těch 740 bys se raději nedržel, to je jen ten saprlich na kterým to končí), takže ten film až tak infra není, ale to by stálo snad za to vyzkoušet tu Fomu 400 i na infra né?
Vyskoušel jsem to s filtrem Hoya R72.
Zleva doprava: EI400, EI6, EI1.5.
No paráda!!! A máme tu nejlevnější IR film:-)!
#124
Publikováno 1 červenec 2014 - 07:37:13
alecurgan, to je moc dobrý, pěkný experiment, díky.
#125
Publikováno 2 červenec 2014 - 19:39:06
Třeba to tu už proběhlo, ale na Flickru existuje skupina: Petice za nové filmy Foma.
https://www.flickr.com/groups/newfoma/
Kéž by ji Foma vyslyšela, nemá někdo nějaké indicie, zda třeba Foma nehodlá uvést nějaký nový film?
#126
Publikováno 2 červenec 2014 - 22:58:58
ideálně Fomapan T200 bez škrábanců...
#127
Publikováno 3 červenec 2014 - 09:22:24
Foma 200 je za tu cenu dobrý film. Nelze však použít tam, kde prochází přes slabé rolničky. Například v Psixu mi dráty nedělá. Do Pentaxu 645 jej raději nedávám.
#128
Publikováno 3 červenec 2014 - 09:59:50
oteccasu, on 03 Jul 2014 - 08:22, said:
Foma nic nechystá. Chce jen přežít.
Foma 200 je za tu cenu dobrý film. Nelze však použít tam, kde prochází přes slabé rolničky. Například v Psixu mi dráty nedělá. Do Pentaxu 645 jej raději nedávám.
Škoda, tak ať aspoň přežije. Ke dvoustovce jsem cestu nenašel, ale stovku mám rád. I se čtyřstovkou se občas poperu.
#129
Publikováno 3 červenec 2014 - 18:22:29
Jedu vyzkoušet 400ku na baltské pobřeží. Brzkoranní a podvečerní fotografie v dunách a na pláži. Pak to rozstřihnu na dvě půlky a na jednu vyzkouším R09 a na druhou ve Fomadonu.Mám si při focení na tuhle Fomu dát na něco pozor zrovna v těch pobřežních podmínkách?
#130
Publikováno 3 červenec 2014 - 20:51:47
Sebakriticky priznávam, že môj názor tu asi bude nepodstatný .... ale ja jedine filmy Foma a to som vyskúšala veľmi pestré všeličo. Zvitky 400, alebo 100 a 9x12 tiež 100. Vyvolávam v R09, 400: 1+50 12 min., 100: 1+40 7 min.
#131
Publikováno 4 červenec 2014 - 08:18:07
barney, on 03 Jul 2014 - 17:22, said:
Na Fomadon se můžeš rovnou vykašalt, Rodinal je mnohem lepší.Jedu vyzkoušet 400ku na baltské pobřeží. Brzkoranní a podvečerní fotografie v dunách a na pláži. Pak to rozstřihnu na dvě půlky a na jednu vyzkouším R09 a na druhou ve Fomadonu.Mám si při focení na tuhle Fomu dát na něco pozor zrovna v těch pobřežních podmínkách?
#132
Publikováno 4 červenec 2014 - 08:36:52
Drevorubec, on 04 Jul 2014 - 07:18, said:
barney, on 03 Jul 2014 - 17:22, said:
Na Fomadon se můžeš rovnou vykašalt, Rodinal je mnohem lepší.Jedu vyzkoušet 400ku na baltské pobřeží. Brzkoranní a podvečerní fotografie v dunách a na pláži. Pak to rozstřihnu na dvě půlky a na jednu vyzkouším R09 a na druhou ve Fomadonu.Mám si při focení na tuhle Fomu dát na něco pozor zrovna v těch pobřežních podmínkách?
přesně tak, volej to v rodinalu a hlavně!!! Film exponuj ne jako ISO400 ale ISO200!!! Pak mě osobně dává výborné výsledky
#133
Publikováno 4 červenec 2014 - 14:40:01
Ok a mám to pak volat jako 400?
#134
Publikováno 5 červenec 2014 - 07:20:51
Tak jsem to nevydržel a proženu Sixem jednu tu Fomu 400 tento víkend. Zkusím na to tedy R09 a pak to naskenuju na Epsonu V700 a ukážu tady pro posouzení. Jen nevím, jestli to zrno tím skenem moc nevyleze. Mohl bych to skenovat i u kamaráda na V750 ale nikdy jsem neviděl rozdíl mezi 700 a 750. Často se u citlivějších filmů na to nedalo koukat.
#135
Publikováno 2 leden 2015 - 23:31:28
Mám dotaz. Co dělá nejlepší výsledky na ISO400 a ISO800? Fomapan 100/200/400? Samozřejmě je mi jasné, že půjde o push. O jiné kinofilmy se mi nejedná, jen Foma.
Děkuji.
#136
Publikováno 2 leden 2015 - 23:38:12
Karfik, on 02 Jan 2015 - 22:31, said:
Mám dotaz. Co dělá nejlepší výsledky na ISO400 a ISO800? Fomapan 100/200/400? Samozřejmě je mi jasné, že půjde o push. O jiné kinofilmy se mi nejedná, jen Foma.
Děkuji.
Podle datasheetu Fomy 200 lze zpracovat beze změny vyvolání až na 800. Rozhodně z nich má nejjemnějsší zrno, aspoň při expozici jako 125.
Teď vážně. Kašli v tomhle případě na Fomu. HP5 nebo ještě lépe Ilford P3, P4 dá daleko lepší výsledek.
#137
Publikováno 3 leden 2015 - 00:20:34
Notorius, on 02 Jan 2015 - 22:38, said:
Mám dotaz. Co dělá nejlepší výsledky na ISO400 a ISO800? Fomapan 100/200/400? Samozřejmě je mi jasné, že půjde o push. O jiné kinofilmy se mi nejedná, jen Foma.
Děkuji.
Podle datasheetu Fomy 200 lze zpracovat beze změny vyvolání až na 800.Rozhodně z nich má nejjemnějsší zrno, aspoň při expozici jako 125.
Teď vážně. Kašli v tomhle případě na Fomu. HP5 nebo ještě lépe Ilford P3, P4 dá daleko lepší výsledek.
nebo jeste lepe tri-x:)) hp5ka je takova, nijaka...
#138
Publikováno 3 leden 2015 - 09:04:40
Přátelé,
ano, jsou lepší filmy jak Foma, ale já se učím a stačí mi film za 60Kč, když ho třeba při vyvolání zničím. Až budu vědět, že umím vůbec něco pořádně vyfotit/vyvolat, pak padne volba určitě i na kvalitnější film.
Koupil jsem Flexaret VI, tak přemýšlím i tam, který svitek, vidím to na Fomu 200.
Jo a vyvolávat to budu v R09.
Díky.
#139
Publikováno 3 leden 2015 - 10:19:44
Ucit sa na tom najhorsom nie je vzdy dobra cesta. (Tak je to aj so skokmi do vody. Tazko sa naucis pekne skoky, ked nie je v bazene voda. Prinajmensom z toho boli hlava.)
Urcite s Fomou neprehlupnes, ak budes chciet pri standartnych svetelnych podmienkach standartne vysledky. Ak ale chces dosiahnut dobre vysledky v kritickych podmienkach, Foma nie je pevny bod vo vesmire. Urcite nie v subehu snahy o male zrno, vysoku citlivost, vysoku ostrost, tvrdohlaveho pouzitia konkretnej vyvojky a pekneho podania poltonov.
Rada pouzit osvedceny film nie je mienena zle.
Medzi dobre filmy sa statisticky najcastejsie radia Tri-X, HP5, FP4.
Medzi filmy pre pokrocilych uzivatelov urcite patria T-Max100, T-Max400, Delta100, Delta400, Accros.
Vsetky ostatne filmy su take, pri ktorych treba premyslat, skusat a k ziadanemu vysledku sa postupne dopracovat.
Na druhej strane, vlastna skusenost je na nezaplatenie.
#140
Publikováno 3 leden 2015 - 10:49:43
keko, on 03 Jan 2015 - 09:19, said:
Ucit sa na tom najhorsom nie je vzdy dobra cesta.
Keko, toto je asi jedna z mála vecí, na ktorej sa nikdy nezhodneme. Foma dávno nie je to, čo bývala (chvalabohu) za bolševika. Ano aj mne trvalo, než som sa ju rozhodol skúsiť, tie šedé spomienky z doby pred 89 ma tiež odrádzali.
400 som zatiaľ neskúšal, ale 200 sa radí medzi moje najoľúbenejšie filmy. V ateliéri už fotím takmer výlučne na ňu. Vyvolávam v rôznych pyro vývojkách, v poslednej dobe väčšinou v Pyrocate. 100 je tiež skvelá. Vieš, že u mňa nehrá rolu najnižšia cena
Súhlasím s názorom vyššie. Dnes už v podstate už neexistuje špatný film. Len špatne nafotený a špatne vyvolaný. Ty vieš dobre, že moje asi najslávnejšie fotky Franka Zappu boli fotené na kinofilm svema šostka 100@400 a vyvolávané vo Fomale. A v pohode z toho spravím 40x50, dokonca na Fomatone MG Classic
#141
Publikováno 3 leden 2015 - 10:53:56
Karfik, on 03 Jan 2015 - 08:04, said:
Přátelé,
ano, jsou lepší filmy jak Foma, ale já se učím a stačí mi film za 60Kč, když ho třeba při vyvolání zničím. Až budu vědět, že umím vůbec něco pořádně vyfotit/vyvolat, pak padne volba určitě i na kvalitnější film.
Koupil jsem Flexaret VI, tak přemýšlím i tam, který svitek, vidím to na Fomu 200.
Jo a vyvolávat to budu v R09.
Díky.
V tom případě do toho jdi a o výsledky se tady s námi pak můžeš podělit.
Dobře míněné rady bohužel jaksi nepadají na úrodnou půdu.
#142
Publikováno 3 leden 2015 - 10:55:11
Vlcak, on 02 Jan 2015 - 23:20, said:
Notorius, on 02 Jan 2015 - 22:38, said:
Mám dotaz. Co dělá nejlepší výsledky na ISO400 a ISO800? Fomapan 100/200/400? Samozřejmě je mi jasné, že půjde o push. O jiné kinofilmy se mi nejedná, jen Foma.
Děkuji.
Podle datasheetu Fomy 200 lze zpracovat beze změny vyvolání až na 800.Rozhodně z nich má nejjemnějsší zrno, aspoň při expozici jako 125.
Teď vážně. Kašli v tomhle případě na Fomu. HP5 nebo ještě lépe Ilford P3, P4 dá daleko lepší výsledek.
nebo jeste lepe tri-x:)) hp5ka je takova, nijaka...
Na push bych volil právě raději tu HP5. Na 800 už přestává bejt nijaká...
#143
Publikováno 3 leden 2015 - 11:48:01
Kapro, on 03 Jan 2015 - 09:49, said:
keko, on 03 Jan 2015 - 09:19, said:
Ucit sa na tom najhorsom nie je vzdy dobra cesta.
Keko, toto je asi jedna z mála vecí, na ktorej sa nikdy nezhodneme. Foma dávno nie je to, čo bývala (chvalabohu) za bolševika. Ano aj mne trvalo, než som sa ju rozhodol skúsiť, tie šedé spomienky z doby pred 89 ma tiež odrádzali.
400 som zatiaľ neskúšal, ale 200 sa radí medzi moje najoľúbenejšie filmy. V ateliéri už fotím takmer výlučne na ňu. Vyvolávam v rôznych pyro vývojkách, v poslednej dobe väčšinou v Pyrocate. 100 je tiež skvelá. Vieš, že u mňa nehrá rolu najnižšia cena
Súhlasím s názorom vyššie. Dnes už v podstate už neexistuje špatný film. Len špatne nafotený a špatne vyvolaný. Ty vieš dobre, že moje asi najslávnejšie fotky Franka Zappu boli fotené na kinofilm svema šostka 100@400 a vyvolávané vo Fomale. A v pohode z toho spravím 40x50, dokonca na Fomatone MG Classic
Ved ja ani nenamietam kvalitu ako taku.
Ide o to, ze ty si uz bol stary harcovnik a za sebou mal nemalo skusenosti, kym ludia, ktorym sa tu radi, vacsinou ani nevedia, kde zacat.
(S tym Zappom: nebola to nahodou vtedy CBEMA 130?)
#144
Publikováno 3 leden 2015 - 12:15:41
Nie, nie. Bola to 100, taká čierna krabička. Asi posledná verzia, čo sa vyrábala. Fotená ako 400. Už si neviem spomenúť, kto (Pavlík?) nám vtedy poradil to pushovanie a vyvolávanie vo fomale.
K tým začiatkom: Vždy som hovoril a trvám na tom, že treba zobrať akýkoľvek film (napr. Fomapan 100) a skúšať ho v najobyčajnejšej ID-11/D76. To je vývojka, v ktorej vylezie úplne všetko. Keď sa zvládne ID-11, treba skúšať nariediť 1+1, 1+3 a potom ísť ďalej. Priznám sa, že Fomu som v ID-11 nikdy neskúšal (len vRodinale, DiXactole, Prescysole, rôznych verziách a riedeniach Pyrocatu), ale nevidím dôvod, prečo by nemala v ID-11 vyjsť dobre.
#145
Publikováno 3 leden 2015 - 12:24:10
RHx, on 28 May 2013 - 07:09, said:
zkusil jsem včera ve mdlém denním pětinou (tu poznáš okem) cvaknout moji zkušební nástěnku - to byly doby, kdy "nástěnkář" byla uznávaná funkce! a tady je výsledek
rodinal 1+25, 20°C, pohyb asi jednou za minutu, čas 10´ papír foma 111
no je to sken, nástěnka je taková pěkně strmá, pleťové odstíny nabývají dělnického vzhledupozdrav pneumatikum.jpg
Pekné. Foma 111... Fomalux? Ten má taký trochu nazelenalý štich..V týchto dňoch som skúšal na Fomalux prvý krát zväčšovať (mám rád dlhšie osvitové časy), musím ešte vyskúšať tónovanie a kontakty
#146
Publikováno 29 duben 2015 - 07:42:55
Nějak nenacházim žádný lepší vlákno, tak se zkusim zeptat tady:
Potřeboval bych vyvolat kinofilm Fomapan 400 v Ilfotec LC29 (nic jinýho doma nemam), fór je v tom, že jsem film nefotil a nemam ponětí, jak je exponovanej. Nejspíš je na něm všechno od slunečný pláže na Barbadosu v létě v pravý poledene, až po návštěvu dolů v Morii Fotil to uplnej nefotograf na Prakticu LTL, který alespoň snad tak nějak funguje měření, nicméně ten člověk asi stejně nevěděl, co měřil a expozici nijak nekorigoval. Měl by tu někdo nějakou radu jak tuhle kombinaci (Fomapan 400 + LC29) vyvolat, aby bylo jistý, že tam pro dotyčnýho budou obrázky? Nějaký vyrovnávací vyvolávání? Lze v týhle kombinaci zkusit třeba stand? Digitaltruth mi nabízí 1:29 a 9 min, což je vyšší ředění, než obvykle používám, mohlo by to stačit s mírnym překlápěnim a čas třeba trochu protáhnout? Nemam čas ani chuť kvůli jedomu filmu řešit jinou vývojku.
Díky za návrhy
#147
Publikováno 29 duben 2015 - 08:02:23
dravec, on 29 Apr 2015 - 06:42, said:
Nějak nenacházim žádný lepší vlákno, tak se zkusim zeptat tady:
Potřeboval bych vyvolat kinofilm Fomapan 400 v Ilfotec LC29 (nic jinýho doma nemam), fór je v tom, že jsem film nefotil a nemam ponětí, jak je exponovanej. Nejspíš je na něm všechno od slunečný pláže na Barbadosu v létě v pravý poledene, až po návštěvu dolů v Morii
Fotil to uplnej nefotograf na Prakticu LTL, který alespoň snad tak nějak funguje měření, nicméně ten člověk asi stejně nevěděl, co měřil a expozici nijak nekorigoval. Měl by tu někdo nějakou radu jak tuhle kombinaci (Fomapan 400 + LC29) vyvolat, aby bylo jistý, že tam pro dotyčnýho budou obrázky? Nějaký vyrovnávací vyvolávání? Lze v týhle kombinaci zkusit třeba stand? Digitaltruth mi nabízí 1:29 a 9 min, což je vyšší ředění, než obvykle používám, mohlo by to stačit s mírnym překlápěnim a čas třeba trochu protáhnout? Nemam čas ani chuť kvůli jedomu filmu řešit jinou vývojku.
Díky za návrhy
Zadání jak dělané pro Diafine. Domluv se s někým z Prahy, kdo ji má namíchanou. S LC29 to bude loterie v každým případě.
#148
Publikováno 29 duben 2015 - 09:27:12
Diafine, diafine... Je drahá, ale někde jsem se dočetl, že v podstatě věčná vývojka. Ty jednotlivý roztoky vydržej roky, nebo se má vždycky namíchat z prášku jen část? Zvažuju, že bych film nechal pár dní vodležet a po vejplatě si Diafine koupil - jestli je na dlouho, určitě by se mi pro podobný případi hodila
#149
Publikováno 29 duben 2015 - 09:34:05
dravec, on 29 Apr 2015 - 08:27, said:
Diafine, diafine... Je drahá, ale někde jsem se dočetl, že v podstatě věčná vývojka. Ty jednotlivý roztoky vydržej roky, nebo se má vždycky namíchat z prášku jen část? Zvažuju, že bych film nechal pár dní vodležet a po vejplatě si Diafine koupil - jestli je na dlouho, určitě by se mi pro podobný případi hodila
Áčko vydrží věčně. Béčko cca 15 filmů. Pohledej si tady článek od Bzenčáka - Vývojky pro umělce.
V konfekci je drahá, to bych nekupoval. Pokud se s nikým jiným nedomluvíš, tak to přes víkend namíchám a přivezu do Prahy. Pošli kdyžtak zprávu.
#150
Publikováno 29 duben 2015 - 10:08:53
OK, dík za rady a nabídku, ale snad to nebude nutný - navíc stejně asi nebudu o víkendu v Praze. Jdu to trochu víc prostudovat a kdyžtak si ji namíchám. V míchání věcí jsem celkem dobrej jde jen o odhodlání. Když to člověk dělá skoro pořád v práci, nechce se mu pak moc míchat ještě doma
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních