jak opravit Sverdlovska?
#1
Publikováno 17 May 2007 - 08:07:19
Chystám se ho rozebrat, najít nějakou zjevnou závadu způsobenou tím pádem, a opravit. Byl bych moc rád za každou zkušenost kterou v tomto směru kdo máte - skryté životně důležité pružinky a podobné věci na které bych si měl dát pozor nebo by mi naopak mohly pomoct...
Díky moc,
karel
#2
Publikováno 17 May 2007 - 11:14:20
#3
Publikováno 17 May 2007 - 14:51:03

Jinak, je to zajímavý stroj. Už jen ho rozebrat. Můj první odad byl, že za zadním plechovým polepem asi budou nějaké šroubky. Když se mi polep ale nepodařilo sundat, řekl jsem si že to asi bude jinak, a že krabička asi bude "zacvakávací".
Pravda, nešla vypáčit snadno. Jak se zadní díl různě kroutil, nakonec se mi z něj ten plech přeci jen podařilo sundat, a pod ním byly šroubky

Co bylo špatně fakt nevím, jen jsem prozkoumal vnitřek, který vypadal naprosto vpořádku, řekl si, že to teda asi nespravím a vpodstatě jen z piety jsem ho zas poskládal dohromady. A on zas funguje, zdá se že dobře.
Neodpustím si jedno ponaučení: JSOU tam šroubky a ta zadní plechová stěna JDE sundat.
#4
Publikováno 24 March 2009 - 21:49:15

#5
Publikováno 24 March 2009 - 22:30:02
#6
Publikováno 24 March 2009 - 23:03:21

#7
Publikováno 25 March 2009 - 10:46:51
Esli sa to bude o púl clony lišit, tož sa s teho nestřílá a stejněvá to nepoznáš.
Tož tak.
#8
Publikováno 25 March 2009 - 10:58:51


Mimochodem, to se fakt nenajde někdo, kdo by věděl o nějakým šikovným člověku co mi mi toho mýho maroda Sverdlovskýho prohlíd?
#9
Publikováno 25 March 2009 - 11:02:04
Quote
...co mi mi toho mýho maroda Sverdlovskýho prohlíd?
...co by mi toho...samozřejmě. Čtu si náhled a tohodle si nevšimnu

#10
Publikováno 25 March 2009 - 15:16:17
Quote
Quote
...co mi mi toho mýho maroda Sverdlovskýho prohlíd?
...co by mi toho...samozřejmě. Čtu si náhled a tohodle si nevšimnu
Mi se takhle zblázní jednou za delší čas. Dioda poblikává slabě různě po celém rozsahu. Pomůže masáž, nebo výměna baterek.
Kolik článků tam dáváš? Tři? Tedy 4.5V?
#11
Publikováno 25 March 2009 - 17:13:53
vůli tam mám taky.. jak v kolečku (což teda ani nemá nějak vliv), tak pak v tom, jestli jedu do zhasnutí nebo opačně do rozsvícení.. rozdíl cca 1/3EV.
Jo a měříte s ním spíš dopadající nebo odražené světlo?
Milan Sýkora na paladixu doporučoval spíš měřit odražené pomocí toho hledáčku - že je prý přesnější, tak já to teda dělám tak.
#12
Publikováno 25 March 2009 - 17:58:35


Jinak mě tímto těší, že v tom nejsu sám

hypnogen: Jezdím zásadně "do zhasnutí", tuším, že je to i "oficiální postup" z návodu. Měřím odražený světlo přes hledáček(dneska jsem to už psal do jinýho vlákna, lidi pak S4 považují za digi kompakt), ale dá se i dopadající-nic jsem tak se S4 nefotil, ale kontrolou s ověřenými přístroji jsem zjistil, že měří celkem přesně. Jen je třeba brát v úvahu, že má rozptylnou plošku a ne kalotu a přizpůsobit tomu měření(ona ta ploška je trochu vyboulená, ale to je lepší zanedbat).
#13
Publikováno 25 March 2009 - 21:28:44

Na Sverdlovsku pod plieskom s logom a napisom "Sverdlovsk 4" su tri trimre. Jednym sa steluje vrch rozsahu merania, jednym spodok a jednym meranie vybitia baterie. Bohuzial si nepamatam, ktory je ktory. Budes to musiet vyskusat. Ako referencny expozimeter som pouzil Lunasix 3.
Merias oboma expozimetrami z rovnakej vzdialenosti odrazene svetlo od nefarebnej plochy (seda tabulka, biely papier...) pri dennom svetle. Jedno meranie by malo byt pri silnom svetle (okolo 18 EV) na nastavenie vrchnej hodnoty rozsahu, jedno slabe (okolo 0-1 EV) na spodok rozsahu merania. Zmerias svetlo referencnym expozimetrom a potom rovnake hodnoty nastavis na Sverdlovsku. Prislusnym trimrom tocis dovtedy, kym LED nezhasne. Nastavenia pre vrch aj spodok sa navzajom ovplyvnuju, preto treba urobit niekolko merani po sebe (vrch-spodok-vrch-spodok...). Tymto sposobom sa mi podarilo nakalibrovat Sverdlovsk tak, ze chyba oproti Lunasixu bola maximalne +-1/2 clony.
Na nastavenie kontroly baterie treba zakryt fotoodpor a stlacit tlacitko merania svetla aj kontroly baterie. Pri nastaveni Sverdlovsku na 100 ASA a clony 8 na cas 1/250s tocis prislusnym trimrom, pokial LED nezhasne. Myslim, ze toto nastavovanie neovplyvni predosle.
Dolezite je pred akymkolvek nastavovanim dat do Sverdlovska zarucene dobre baterie (najlepsie nove). Nastavit citlivost filmu na oboch expozimetroch na rovnake hodnoty (100 ASA)."
tohle je o kalibraci sverdlovsku na fotopruvodci, zatim jsem to nepouzil, meri mi dobre
#14
Publikováno 26 March 2009 - 22:58:29
#15
Publikováno 9 September 2009 - 18:55:08
už to mám potvrzené podle nikonu D40 (teda doufám, že ten měřil přesně), že mi to o 1EV přeexponovává, což mi zatím nevadilo, protože měřím odraž.světlo od kůže (dlaně, nejsvětlejší místo pleti..), kde by se měla dělat korekce +1EV, což odpovídá a fotky jsou pak portrétně exponované správně. ale i tak

taky by mě zajímalo, co u takovéhodle expozimetru tohleto může způsobit. je možné, že by to bylo slabýma baterkama (ptřeba více světla pro zhasnutí ledky)? nebo naopak? cojávím

nemám ani voltmetr
#16
Publikováno 9 September 2009 - 20:03:14
#17
Publikováno 30 October 2009 - 14:08:35
2: čím se odoxidovávají kontakty?
#18
Publikováno 30 October 2009 - 19:47:29
Quote
Obyčejným octem. Pak je ale potřeba kov důkladně opláchnout vodou a potřít nějakým konzervačním prostředkem (Kontaktol apod.)2: čím se odoxidovávají kontakty?
#20
Publikováno 31 October 2009 - 15:29:39
Quote
tak jsem to zkusil - zhaslo mi to na f8/1m f8/30s f8/15s1:Ano, kontrolovadlo stavu je to červený šoupací cosi pod černým tlačítkem měření. Popis a obsluha viz paladix, návod(pravda v azbuce, ale s obrázky a s razítkem z Vodičkovy
tady
při dlouhodobém srovnávání s digitálem je pohyb cca 1EV na každou stranu takže je to divné. kupoval jsem ho na konci dubna od cuby z opavy a říkal že do toho dával nové baterky...
#21
Publikováno 1 November 2009 - 00:11:14
a)mám nejstarší verzi, má vyznačeno přesně pole, ve kterým to má zhasnout/rožnout se, to je dlouhý necelý 2/3EV.Takže jistý rozptyl je v normě. Při zkoušení baterek doporučuju přelepit čidlo černou PVC elektrikářskou páskou, systém s prstem z Paladixu se mi neosvědčil(asi ho mám moc průsvitnej)Jinak zhasnout to má při 100ASA na při f:8 na 1/250 u novějších, u nejstarší f:5,6-1/250-GOST65.
b)nevím jestli je to ve zmíněných podkladech zdůrazněno, ale při měření důsledně dodržuji točení "do zhasnutí" (alternativně lze opět důsledně používat systém "do rožnutí", zkoumáním jsem zjistil, že to kupodivu dělá rozdíl průměrně 2/3EV)
c)baterky:měl jsem problém s "bláznícím" Sverdlovskem(viz výše ve vlákně), zkoušel jsem různý baterky - 3x625U, 2x625U, 3xSR44, 2xSR44, battery pack 3xAA, 3xNiMH aku - nakonec jsem zjistil, že naprosto zásadní je mít očištěný kontakty a nedat baterkám prostor k pohybu(=slušnej adaptér).
d)porovnání s digitálem je asi celkem pro kočku, protože digitál používá jinej typ světlocitlivýho čidla (CdS u S4), a jak známo, jinej snímač znamená trochu jiný chování. Pro CdS snímače je navíc typický, že měří jinak po pobytu ve tmě a jinak po pobytu na světle. Takže mezi měřením šup do krabičky.Navíc to, jakej úhel Sverdlovsk měří, není podle mě tak úplně jistý, těch 12°x8°. A vůbec kdo říká, že digitál měří dobře, že


#22
Publikováno 16 November 2009 - 19:28:31
nechci zakládat nové vlákno kvůli jednoduchému dotazu.
Jak ztuha jse na svedlovsku nastavení citlivosti materiálu?zvazuji ze si ho porídím, něvač je levný.
Dost me totiš rozčikuje že u vsech běžne dostupnách přístrojů se mastavení sitlivost rozhodí nepatrným dotekem ,otědem.Kdo to ná furt hlídat.
Jinak bych rači lunasix.pokut tedy netrpý podobným neduhem.
Adam
#23
Publikováno 16 November 2009 - 21:44:07
Nutné je občas vyzkoušet stav baterií (viz výše); na druhé straně odchylku od kalibrace lze uprostřed zrušit zadáním obrácené odchylky a je to opět O.K. Nesmí ale lítat ty 3 LR 44 - stačí "pouzdro" z z papíru - trubička a podložka pro jinou výšku - má zbroušenou a upravenou hlavičku šroubu. větší vůli v nastavení citlivosti je dobré si navyknout pohlídat, zkontrolovat nebo upravit podložkou na středové ose - bud tak, nebo tak...


#24
Publikováno 16 November 2009 - 23:01:42
Quote
...Jak ztuha jse na svedlovsku nastavení citlivosti materiálu?zvazuji ze si ho porídím, něvač je levný.Dost me totiš rozčikuje že u vsech běžne dostupnách přístrojů se mastavení sitlivost rozhodí nepatrným dotekem ,otědem.Kdo to ná furt hlídat.Jinak bych rači lunasix.pokut tedy netrpý podobným neduhem.
Adam
No tak opět jen zkušenost s tím vlastním, nejstarší typ - nastavení citlivosti jde příjemně ztuha. Co jde u mě nebezpečně lehce, je rozdrbnutí kolečka korekce +-, což ale není problém, nerozdrbne-li si člověk zároveň disk s nastavenou citlivostí.Největší riziko je při vsunování do/vytahování z obalu. Největší problém nejstarší verze je ale v tom, že citlivosti jsou trochu neviditelný, protože jsou černě na tmavězelené a jěště v hloubce, čili kontrola za nevhodných světelných podmínek je poněkud obtížnější. U novějších verzí tenhle problém není, jsou popsány slušně,tuším černá na bílé nebo jiné světlé barvě.
Doufám, že se ozve jěště někdo s novější verzí.
#25
Publikováno 16 November 2009 - 23:09:47
lisi se jen v popisu v latince a azbuze a v ruske verzi i expozicni tabulkou na druhe strane
oba maji v hledacku 4 tecky
#26
Publikováno 16 November 2009 - 23:15:31
#27
Publikováno 16 November 2009 - 23:23:04
#28
Publikováno 11 October 2010 - 21:52:24
Pořídil jsem si také sveho Sverdlovska 4, fungoval fajn ale ted neměří silnější světlo než ISO 100,1/60,5.6 clona(dioda zhasne na tomhle udaji i kdyz měřím plné dení světlo)..Nevěděl by někdo kde je problem?nejsem moc šikovnej na ruce, tak se mi v tom nechce moc vrtat. Kdyby byl někdo na ose Liberec-Hradec K. , kdo by se mi na to podíval bylo by to vůbec fajn
díky
#29
Publikováno 12 October 2010 - 10:25:02
#30
Publikováno 12 October 2010 - 14:42:59
#31
Publikováno 25 October 2010 - 10:48:10
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návětěvníků, 0 anonymních