máte někdo odzkoušený řízení gradace pomocí kombinace žlutého a purpurového filtru na barevné hlavě? Při těchto kombinacích není potřeba měnit prodlužovací koeficient pro každou změnu gradace.
Konkrétně by mě zajímali hlavy meopta color3 a meochrom.... Dík
FomaBrom Variant a řízení gradace dvěma barvami
Started By
cuba
, 7-srp 07 12:51:27
4 odpovědí na toto téma
#1
Publikováno 7 srpen 2007 - 12:51:27
#2 Anonymous
Publikováno 7 srpen 2007 - 13:10:36
Ahoj, vcelku je to obecna povera ze neni treba menit cas pri zmene gradace:) ilfordi to maji u svych filtru napsano taky, ale pokud s nimi pracujes tak zjistis ze to trosku potreba je. U me hlavy jsou dokonce koeficienty prodlouzeni napsany primo v manualu.
#3
Publikováno 7 srpen 2007 - 14:01:26
cuba - Ona je otázka co vlastně od toho, že nemusíš měnit expoziční čas čekáš. V principu zachování expozičního času u filtrů Ilford a v manuálech uváděných kombinacích M a Y filtrací pro barevné hlavy vede k zachování podání 18% střední šedé, což je ovšem věc, která tě obvykle příliš nezajímá.
Tobě obvykle při změně filtrace jde o zachování černého nebo bílého bodu. Filtrace a příslušené korekce časů si v tomto případě bohužel musíš zkalibrovat sám anebo, což dělá většina lidí, prostě je nějak odhadnout a vyzkoušet na proužkovkách.
Podrobně viz zde: http://www.paladix.c...o-je-jinak.html
Ostatně celý ten seriál stojí za přečtení.
Tobě obvykle při změně filtrace jde o zachování černého nebo bílého bodu. Filtrace a příslušené korekce časů si v tomto případě bohužel musíš zkalibrovat sám anebo, což dělá většina lidí, prostě je nějak odhadnout a vyzkoušet na proužkovkách.
Podrobně viz zde: http://www.paladix.c...o-je-jinak.html
Ostatně celý ten seriál stojí za přečtení.
#4
Publikováno 7 srpen 2007 - 14:37:48
Tak tak, osobně prodlužovací faktory používám akorát pro odhad časů na proužkovku z výsledků proužkovky při jiné gradaci, jinak pro mě moc smysl nemají.
Mimochodem, teďka jsem "objevil" () docela zajímavou kombinaci: tvrdší gradace než odpovídá rozsahu jasů fotky, expozice na stíny + flashing. Na svatební fotky, které zrovna zvětšuju, se mi to dost líbí... Díky Kodle
Mimochodem, teďka jsem "objevil" () docela zajímavou kombinaci: tvrdší gradace než odpovídá rozsahu jasů fotky, expozice na stíny + flashing. Na svatební fotky, které zrovna zvětšuju, se mi to dost líbí... Díky Kodle
#5
Publikováno 9 květen 2015 - 19:10:41
Současnou filtraci M+Y používám "od nepaměti". (Potom také split, expozici bez filtrů + "dosvícení" M200 atd.)
Je zajímavé, že kolem "normální" gradace (obvykle se udává "2", Meopta pro hlavu E4S udává "3") je kolikrát nutno kouzlit na 1/4 filtračního stupně. Nejmarkantnější je to u Ilford MGIV RC, u jiných papírů změna filtrace až takovou změnu kontrastu nevyvolá.
U stejných papírů se osvědčuje i "dotažení" ve vývojce (BEZ POHYBU) až na dvojnásobek "správné volací doby".
Je zajímavé, že kolem "normální" gradace (obvykle se udává "2", Meopta pro hlavu E4S udává "3") je kolikrát nutno kouzlit na 1/4 filtračního stupně. Nejmarkantnější je to u Ilford MGIV RC, u jiných papírů změna filtrace až takovou změnu kontrastu nevyvolá.
U stejných papírů se osvědčuje i "dotažení" ve vývojce (BEZ POHYBU) až na dvojnásobek "správné volací doby".
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních