Linhof Technika 70
#1
Publikováno 8 leden 2008 - 18:58:59
#2 Anonymous
Publikováno 8 leden 2008 - 19:07:44
#3
Publikováno 8 leden 2008 - 22:21:33
#4
Publikováno 8 leden 2008 - 22:59:28
#5 Anonymous
Publikováno 8 leden 2008 - 23:03:44
#6
Publikováno 9 leden 2008 - 07:54:31
Pro práci z ruky a ostření dálkoměrem je lepší t70 než 4x5 techniky, ostřící vačka se jen přepne na požadované ohnisko, u 4x5 se vačka musí vyměnit. Pokud bys chtěl tu t70 a používat dálkoměr, zjisti si u prodejce, zda je dálkoměr seřízený s objektivy.
#7
Publikováno 9 leden 2008 - 08:33:42
Pokud bych osobně chtěl linhofku, tak 4x5". A to pro spíš ateliérovou činost. Na ven, na focení z ruky bych asi volil pressku, ale tu ty už máš .) Jinak já zřejmě budu chtít vstupovat do velkého formátu rovnou s 8x10 a to kvůli tomu, že z toho už je slušný kontakt a zvětšovák tudíž není potřeba. Nicméně, to má ještě nějakých 300 svitků čas .))))
#8 Anonymous
Publikováno 9 leden 2008 - 10:10:18
#9 Anonymous
Publikováno 9 leden 2008 - 10:20:44
#10
Publikováno 9 leden 2008 - 10:58:01
zatimco u kina a do určitý míry ještě i běžnejch sf je do značný míry jedno, jestli děláte s fedem nebo lejkou, s praktikou nebo nikonem (rozdíl bejvá hlavně v komfortu, případně spolehlivosti) tak u těhlech strojů je potřeba počítat s tim, že i ten nejdražší, nejznačkovější a nejvybavenější může mít technický vomezení právě v místě, kde to zrovna pro moji práci bude zásadní.
osobně se domívam, že rozdíl mezi superpreskou a linhofem je vobrovskej a zdaleka ne jednoznačně nebo nutně v neprospěch levnější mamči.
je to frajeřina mít linhofku, ale jak říká muj táta, každá frajeřina něco stojí. v tomhle případě nejenom peněz
#11 Anonymous
Publikováno 9 leden 2008 - 11:18:09
#12 Anonymous
Publikováno 9 leden 2008 - 11:22:59
Jo, naprosto s tebou souhlasím. Na to, že existuje "nějaká" Linhof Technika, jsem kápl až tuhle(Díky George). Teda měl jsem nějaké tušení o její existenci, ale jen mlhavou. Rozdíl v ceně je neodiskutovatelnej. Musím si ještě pořádně ujasnit, na co to budu používat, pak mi z toho vypadne výsledek. Základní představu už mám. Ono to stejně nakonec dopadne asi tak, že rozšířím v duchu TK Mamiya srazu řady klubu Ale prostě si nemůžu pomoct, ta linhofka je nádherná. Láska na první pohled, znáte to...
Nic si z toho nedelej ja tuhle linhovku taky miluju a kdyz uz jsem ji konecne ebay videl za rozumny prachy ve stavu ktery jsem byl schopen akceptovat tak uz mi letelo toyo. A protoze nejsem sberatel tak jsem si ji nekoupil. Za ty prachy co ji tam ma buy it now bych ji i vzal, ty skla co k tomu jsou nejsou spatne a cela vypada v dobrem stavu. Ale jak rikam nejsem sberatel.
PS ac se nezda zrovna tahle 70 je docela velka.
#13 Anonymous
Publikováno 9 leden 2008 - 11:28:22
#14
Publikováno 9 leden 2008 - 12:12:06
#15
Publikováno 9 leden 2008 - 12:20:15
z webu se da stahnou komplet manual, ale nedokazu ted dohledat link, ale kdyby bylo treba, mam to jeste na disku ( sveho casu jsem po t70 hodne prahnul)
#16 Anonymous
Publikováno 9 leden 2008 - 12:53:03
S Georgim si tě nepletu, ale myslel jsem, žes to byl ty, kterýs přivezl na sraz ty dva "vraky". Jestli ne, už tě mám zařazeného
Kdepak, to jsem nebyl já To byl pravděpodobně "fotojiri", jestli se nepletu. A jestli už mě máš zařazeného jako majitele pressky, tak to mi nezbývá nic jiného než si ji pořídit.
#17
Publikováno 9 leden 2008 - 22:14:33
To byl přesně můj pohled. Čtverec odivuji, když ho někdo umí, ale já to nejsem. Tak tedy obdélník. A když obdélník, tak asi 6x9, což je ještě film, ale už i částečně VF podle kamery.
Tak jsem šel do Horsemana VH-R dle doporučení Martyho a zatím nelituju, i když teprve začínám. Faktem je, že jsem duchem dost širokoúhelník a tak mě mé Rodenstocky 50 a 75 překvapily jistým omezením pohybů. Ale pánové, ta ostrost. A na druhé straně , ten problém naskenovat kvalitně 6x9 inverzní barvu. No prostě začátek po dlouhé cestě fotografování a digitálně kinofilmové apatii, ale stojí za to.
Tak dobré VF světlo všem Luigi
#18
Publikováno 10 leden 2008 - 09:41:29
formát 6x9 je tzv. přechodovej. sem tam mu někdo řiká největší sf případně zase nejmenší vf. jenže! - sf a vf je v zásadě až na několik poměrně úzce se překrejvajících aplikací něco dost vodlišnýho. pokud teda nehrajem jenom na takový ty digitalistický řeči typu rozlišení, bezzrnost apod.
z toho vyplývá jednak určitá univerzalita 69 a zároveň i jistý úskalí, že si tak jako s každym univerzálem za spoustu peněz spíš práci přidělam než ulehčim. jediný co je možný snad získat je místo, někdy. kdo dělá do truhlařiny zná "výhody" univerzálů dokonale a dál nemusí číst
taková mamiya univerzal (ta to má přímo v názvu), sp 23, hledáčkový linhofi, horsemani a další krasavci sou toho typickym příkladem. v letech, kdy se investice do týhle mašiny rovnala aspoň u nás pomalu dilematu rodinnej dům nebo kameru, mělo větší smysl bejt univerzálnější, protože žádnej další stroj si po týhle dardě už člověk většinou nekoupil. vodtud taky plyne nevochota jejich původních majitelů zbavovat se jich dneska za reálný ceny. majitelé těhlech zázraků se svýho času většinou všichni po celý republice znali a udržovali sem tam i takový to elitní bratrstvo vyvolenejch. pochopitelně, taky bych to dělal - jestli to chcete milej pane nafotit v týhle kvalitě tak vám to můžu udělat buďto já a nebo ještě franta kocourek z písku, případně mila z ostravy...
dneska je to jinak, bratrstvo sme vopět, že jo žorži a je nám dobře. osobně považuju tyhle stroje za výbornej nástroj na něco, co bych snad nazval pokusem vo ultimativni překročení technickejch daností momentkovýho žánru. votázka je, jestli s mamijou sedmičkou nenaděláte při focení lidí víc parády a daleko pohodlnějc a kdejakym kambem zase při tom vostatnim... já na tuhle kombinaci zatim nemam tak se dřu dál. ale rád, s láskou. rozhodující při mym rozhodování bylo, že na posuny sem měl už doma českou linhofku - magnolu a ta superpreska je nejenom podstatně lacinější než horseman, linhof a spol. ale taky přece jenom ještě zase vo dost pohotovější...
no a když pak člověk uvidí ve starym filmu pány kolegy, jak dělaj reportáž na vopravdu velkej formát, kterej se dneska nikomu nechce pomalu už nosit ani z ateliéru ven, pochopí, že doba je zlá, lidi zkažený a řemeslo upadá
#19
Publikováno 10 leden 2008 - 10:08:35
no a když pak člověk uvidí ve starym filmu pány kolegy, jak dělaj reportáž na vopravdu velkej formát, kterej se dneska nikomu nechce pomalu už nosit ani z ateliéru ven, pochopí, že doba je zlá, lidi zkažený a řemeslo upadá
Já jsem viděl pány kolegy s takovými foťáky ve filmu "Tenkrát v Americe" který natočil pan režisér Sergio Leone. Myslím že tam měli takové ty hledáčky z drátu - jak jsou jeden menší a druhý větší obdélník vytvarovaný z drátu nebo plechu, a pamatuju si že mezi jednotlivými snímky vyměňovali kazety s filmem a taky žárovky v blescích.
#20
Publikováno 10 leden 2008 - 10:23:07
dneska je to jinak, bratrstvo sme vopět, že jo žorži
a ta superpreska je nejenom podstatně lacinější než horseman, linhof a spol. ale taky přece jenom ještě zase vo dost pohotovější...
jasne, bratre
jen bych podotkl, ze linhof presska je jeste pohotovejsi nez mamiya superpresska...jen je tak hovadsky tezka ze ju neutahnu....
#21
Publikováno 10 leden 2008 - 10:37:28
jasne, bratre
jen bych podotkl, ze linhof presska je jeste pohotovejsi nez mamiya superpresska...jen je tak hovadsky tezka ze ju neutahnu....
fakt? jak to? nemyslim teda, co se tejče váhy, ale tý pohotovosti. co je tam jinak?
#22
Publikováno 10 leden 2008 - 10:41:12
jasne, bratre
jen bych podotkl, ze linhof presska je jeste pohotovejsi nez mamiya superpresska...jen je tak hovadsky tezka ze ju neutahnu....
fakt? jak to? nemyslim teda, co se tejče váhy, ale tý pohotovosti. co je tam jinak?
vsechny skla maji prepinaci ramecky v hlavnim hledacku se sprazenym dalkomerem, natahovani zaverky a posun filmu jsou sprazene pootocenim praveho gripu, nemuzes exponovat na plech - zablokuje se zaverka. jen je trosku nesikovne umistena spoust...mimo grip, obcas se na ni blbe dosahne.
#23
Publikováno 5 listopad 2010 - 11:24:56
http://aukro.cz/item...lusenstvim.html
http://aukro.cz/item...x9_komplet.html
#24
Publikováno 5 listopad 2010 - 11:31:23
Podobny set jsem kupoval za 14.000, ale bylo tam 6 kazet, mezikrouzky a dve matnice s hledackem - jedna co se nasazuje misto kazety a kouka se primo na ni a druha s uhlovym hledackem co se na ni kouka horem pres zrcadlo.
Navic to bylo pred 5 lety a set se 3 skly (4 kazety) meli u Skody za 9500.
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních