Přejít na obsah


Fotka

Zpracování kinofilmu - věc řemeslnná.


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
34 odpovědí na toto téma

#1 Meriamon

Meriamon

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 130 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 10 leden 2008 - 19:12:57

Právě se mi dostal do rukou lednový výtisk Foto - Videa. Nějaká Jára Vraj zde napsal nekrolog kinofilmu. Závěrečná věta jeho sloupku zní : " Dovolte mi na závěr konstatovat, že zpracování kinofilmu a fotografie z něj je už spíše věcí řemeslnou než autorskou."
A já dodávám - " ...chudáku Jindřichu Štraite - věz, jsi pouhý řemeslník !!!"
  • 0

#2 IngKarelCheval

IngKarelCheval

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 237 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 10 leden 2008 - 19:20:23

No on je to takovy soplak, nevi o cem mluvi. Muzes mu poslat sms co si o jeho clanku myslis : 777953366.
  • 0

#3 Meriamon

Meriamon

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 130 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 10 leden 2008 - 19:40:11

Už jsem napsal, chytrákovi digitálnickému.
  • 0

#4 himself

himself

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 585 příspěvků(y)
Reputace: 2

Publikováno 10 leden 2008 - 20:00:27

Není nad to, když se někdo rozhodne vyslovovat ortel nad něčím, co je tady mnohem déle než on sám. To je poměrně krátkozraké :?
  • 0

#5 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 11 leden 2008 - 07:25:06

to je předpokládám jen nějaká silvestrovská taškařice, ne? to nemůže napsat nikdo čistého rozumu a myslet to vážně. možná nějaký radikální malíř. co by pak říkal na digitální fotografii? že je to spíš počítání?
  • 0

#6 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 11 leden 2008 - 07:33:42

PS: taky že je :?
  • 0

#7 jedi

jedi

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 137 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 11 leden 2008 - 08:24:26

Podľa mňa tá technická stránka je remeslo. Súčasne ale autorský prínos je aj v ňom, pretože dvaja ľudia to môžu spraviť odlišne.
  • 0

#8 wolfram

wolfram

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 166 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 11 leden 2008 - 11:06:22

já nevím, že se nad tím pozastavujete - film autory těhle nekrologů přežije - a možná právě proto, že je v něm kus krásnýho řemesla.
  • 0

#9 cuba

cuba

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 518 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 11 leden 2008 - 12:47:31

zato klikání na pluginy v photoshopu a následný tisk je věc naprosto autorská....
by mě docela zajímalo, jak by se pán díval na fakt, že 10x vytisklá fotka z digitálu je pokaždě naprosto identická, narozdíl od klasické fotky....
  • 0

#10 pignon

pignon

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 444 příspěvků(y)
Reputace: 31

Publikováno 11 leden 2008 - 13:31:27

No, ono se na nasi nejvyhlasenejsi foto-skole, ITF, tvrdi neco podobneho, ze digital autory osvobozuje a dava jim vetsi tvurci rozlet, ale taky tam tvrdi, ze CB analogova fotografie bude mit vzdy sve misto na slunci, tak asi tolik.
  • 0

#11 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 11 leden 2008 - 13:43:30

hmmm... itf u mě obecně moc respektu nepobrala. FAMU je FAMU :?
  • 0

#12 Karel2Kouril

Karel2Kouril

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 842 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 11 leden 2008 - 13:50:03

No, ono se na nasi nejvyhlasenejsi foto-skole, ITF, tvrdi neco podobneho, ze digital autory osvobozuje a dava jim vetsi tvurci rozlet...


Dyť je to pravda.

Včera jsem si prohlížel tu Drtikolovu knížku o portrétech. Tam se rozplývá nad tím, jak při fotografování nemusí myslet na řemeslo, že to za něj udělá všechno optika s chemií a on se může koncentrovat na svou myšlenku. Psal, že narozíl od malířů mají fotografové úžasnou tvůrčí svobodu, že mu kolikrát víc říká malířova skica, než výsledný obraz. Na obraze malíř strávil hodiny řemeslné práce - skicu skutečně tvořil jako umělec, ale obraz vyráběl...
Teď se to celé tak trochu opakuje.
  • 0

#13 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 11 leden 2008 - 13:53:51

nu sláva, osvoboďme umění od nutnosti něco umět :?
  • 0

#14 Karel2Kouril

Karel2Kouril

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 842 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 11 leden 2008 - 14:10:07

nu sláva, osvoboďme umění od nutnosti něco umět :?


Nutnost něco umět, to je řemeslo. Umění je o myšlence a jejím předání ostatním. Jestli na to někdo potřebuje 10 let pilovat techniku dřevořezby, nebo to dokáže pomocí blbě ořezané tužky a kusu toaletního papíru, to je na něm. Ale technika není umění, vyvolat film není umění, zvládnout fotošop není umění.
Umění je využití techniky k vyjádření sebe sama a jaká technika to bude, to je vpodstatě jedno, záleží s čím se komu dobře pracuje.
  • 0

#15 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 11 leden 2008 - 15:52:21

nemám pocit, že to tak je doslova. ale to by bylo spíše na dlouhé osobní pohovory.
  • 0

#16 Gorgi

Gorgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 780 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 11 leden 2008 - 16:05:24

nu sláva, osvoboďme umění od nutnosti něco umět :?


Nutnost něco umět, to je řemeslo. Umění je o myšlence a jejím předání ostatním. Jestli na to někdo potřebuje 10 let pilovat techniku dřevořezby, nebo to dokáže pomocí blbě ořezané tužky a kusu toaletního papíru, to je na něm. Ale technika není umění, vyvolat film není umění, zvládnout fotošop není umění.
Umění je využití techniky k vyjádření sebe sama a jaká technika to bude, to je vpodstatě jedno, záleží s čím se komu dobře pracuje.


ono se musi odlisovat umeni vcera a umeni dnes.

drive to bylo remeslo - bez excelentniho ovladnuti remesla mel dotycny umelec smulu. Michelangelo byl excelentni kamenik, ovladal i techniku malby a stavarinu, Bernini byl taktez kamenik a stavitel atd. Ani jeden z nich by se bez ovladnuti remesla nemohl prosadit nebot na formu se kladl veliky duraz. Velci umelci pak byli ti kteri ovladali oboji - formalni i obsahovou stranku veci. dnes je trend casto jiny - hlavne at to ma myslenku. a ono se neni cemu co divit - zvladnuti formy fotografie je oproti minuly vytvarnym technikam/minulosti fotografie technicky trapne jednoducha. stejne ale nejvetsi machri budou vzdycky asi umet oboji, jinak jsou vysledky tvroby znacne nepredvidatelne a neovlivnitelne, tim padem se sdeleni diky znacne nedokonalosti formy nepodari vubec prenest/sdelit (typicky napr. blbe exponovano)
  • 0

#17 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 11 leden 2008 - 16:14:39

pokud bych měl jít trochu dál, je dnes umění víc o prezentaci. asi jako prace :?) co nedokážeš prezentací protlačit, jakobys nedělal.
  • 0

#18 Karel2Kouril

Karel2Kouril

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 842 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 11 leden 2008 - 16:17:53

nu sláva, osvoboďme umění od nutnosti něco umět :?


Nutnost něco umět, to je řemeslo. Umění je o myšlence a jejím předání ostatním. Jestli na to někdo potřebuje 10 let pilovat techniku dřevořezby, nebo to dokáže pomocí blbě ořezané tužky a kusu toaletního papíru, to je na něm. Ale technika není umění, vyvolat film není umění, zvládnout fotošop není umění.
Umění je využití techniky k vyjádření sebe sama a jaká technika to bude, to je vpodstatě jedno, záleží s čím se komu dobře pracuje.


ono se musi odlisovat umeni vcera a umeni dnes.

drive to bylo remeslo - bez excelentniho ovladnuti remesla mel dotycny umelec smulu. Michelangelo byl excelentni kamenik, ovladal i techniku malby a stavarinu, Bernini byl taktez kamenik a stavitel atd. Ani jeden z nich by se bez ovladnuti remesla nemohl prosadit nebot na formu se kladl veliky duraz. Velci umelci pak byli ti kteri ovladali oboji - formalni i obsahovou stranku veci. dnes je trend casto jiny - hlavne at to ma myslenku. a ono se neni cemu co divit - zvladnuti formy fotografie je oproti minuly vytvarnym technikam/minulosti fotografie technicky trapne jednoducha. stejne ale nejvetsi machri budou vzdycky asi umet oboji, jinak jsou vysledky tvroby znacne nepredvidatelne a neovlivnitelne, tim padem se sdeleni diky znacne nedokonalosti formy nepodari vubec prenest/sdelit (typicky napr. blbe exponovano)


Gorgi, já to myslel tak, že aby výsledek za něco stál, je zvládnutí techniky (formy) podmínka nutná. Dneska je ale mnohem širší výběr a tak má mnohem víc lidí šanci si vybrat to, co jim vyhovuje a nepřekáží v tvorbě.
  • 0

#19 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 11 leden 2008 - 16:18:27

možná by bylo načase (alespoň v češtině) nahradit slovo umění (konotačně pošpiněné řemeslem) slovem tvorba. je to zajímavý problém. přičemž je třeba také vyřešit, kdo dělá umění uměním - zda autor, či ti, kdo dílo přijímají, interpretují a kategorizují
  • 0

#20 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 11 leden 2008 - 16:27:22

možná je to muj hendikep, ale dlouhodobě nějak nejsem schopnej prožívat ten správnej druh respektu ke všem těm "geniálním" nichsmochrům, co je jich dneska všude plno. pro mně to celý taky začíná u toho řemesla a přes to vlak nejede
  • 0

#21 Gorgi

Gorgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 780 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 11 leden 2008 - 16:30:38

nu sláva, osvoboďme umění od nutnosti něco umět :?


Nutnost něco umět, to je řemeslo. Umění je o myšlence a jejím předání ostatním. Jestli na to někdo potřebuje 10 let pilovat techniku dřevořezby, nebo to dokáže pomocí blbě ořezané tužky a kusu toaletního papíru, to je na něm. Ale technika není umění, vyvolat film není umění, zvládnout fotošop není umění.
Umění je využití techniky k vyjádření sebe sama a jaká technika to bude, to je vpodstatě jedno, záleží s čím se komu dobře pracuje.


ono se musi odlisovat umeni vcera a umeni dnes.

drive to bylo remeslo - bez excelentniho ovladnuti remesla mel dotycny umelec smulu. Michelangelo byl excelentni kamenik, ovladal i techniku malby a stavarinu, Bernini byl taktez kamenik a stavitel atd. Ani jeden z nich by se bez ovladnuti remesla nemohl prosadit nebot na formu se kladl veliky duraz. Velci umelci pak byli ti kteri ovladali oboji - formalni i obsahovou stranku veci. dnes je trend casto jiny - hlavne at to ma myslenku. a ono se neni cemu co divit - zvladnuti formy fotografie je oproti minuly vytvarnym technikam/minulosti fotografie technicky trapne jednoducha. stejne ale nejvetsi machri budou vzdycky asi umet oboji, jinak jsou vysledky tvroby znacne nepredvidatelne a neovlivnitelne, tim padem se sdeleni diky znacne nedokonalosti formy nepodari vubec prenest/sdelit (typicky napr. blbe exponovano)


Gorgi, já to myslel tak, že aby výsledek za něco stál, je zvládnutí techniky (formy) podmínka nutná. Dneska je ale mnohem širší výběr a tak má mnohem víc lidí šanci si vybrat to, co jim vyhovuje a nepřekáží v tvorbě.


Karle, ja se obavam, ze se dnes na formu casto az okazale kasle a nedokonalost formy prave ma ukazovat vyjimecnost autora. Mnozi se uz formou proste omezovat nenechavaji, tvrdi ze forma by je omezovala ve tvorbe. Svym zpusobem je to prirozena reakce na ta staleti predchazejici kdy imperativ formy byl dlouho do znacne miry neprekrocitelny.

Samozrejme ze mas pravdu, ze dnes muze byt zvladnuti formy jednodussi a prostredku je vice.
  • 0

#22 pignon

pignon

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 444 příspěvků(y)
Reputace: 31

Publikováno 11 leden 2008 - 18:52:36

hmmm... itf u mě obecně moc respektu nepobrala. FAMU je FAMU :?


mno, ono ITF zjistilo, ve kterem stoleti se nachazi, naopak kamose na FAMU skoro nenechal projit Pojar, kteremu prave zalezelo na zvladnuti klasicke filmove animace, ikdyz kamarad tam delal multimedialni tvorbu, Pojar natocil bezva kousky, ale je proste zapsklej na to, ze co on delal mesice tak dnes jde s digi technikou za par dni. Ono je to u autoru co toci filmy uplne jinak, my si na material sezeneme penize, ale predstav si a zjisti si, kolik stoji minuta 35mm filmu. Na to proste amater nema, ani omylem a prave pro mlade filmare je digi technika pozehnani. Ikdyz digi fotak nemam, tak vim, kolik muze usetrit prace, jenze me foto nezivi, tak si muzu dovolit fotit na film, je to srdecni zalezitost. Ono pro piktorialisty bychom byli taky zabari co nezvladli proces :D A neutlucte me tu :))
  • 0

#23 Karel2Kouril

Karel2Kouril

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 842 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 11 leden 2008 - 20:01:05

pro mně to celý taky začíná u toho řemesla a přes to vlak nejede


Mamiaku, já to třeba mám tak, že se mi nějaké formy líbí hodně, nějaké míň, ale určitě tam není přímá úměra s tím, kolik to dá práce. Třeba klasická čb zvětšenina u mě trochu vede nad ještě klasičtější olejomalbou a zřejmé digitáloviny na RC mě prakticky nikdy za srdce nechytnou. To ale nic nemění na tom, že je prostě víc možností jak se vyjádřit.
  • 0

#24 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 12 leden 2008 - 11:21:05

nu, pokud má někdo ambici udělat FAMU, nemůže doufat, že se bude učit podle jeho not, to jako sorry. na každy vysoký škole co znám, je nějakej "řezník" kterej trvá na "nesmyslech" - v mém případě například znalost latinské terminologie kosterního systému při studiu humanitního oboru. až dokážu to co pojar, nebo ten náš profesor, možná budu mít mandát měnit osnovy. takhle se to proste budu muset naučit. ať už žiju ve století, kdy si daný název najdu přes mobil do tří minut, respektive nebudu klasicky animovat do konce života. někdy, podotýkám NĚKDY, jsou to právě tyto ústupky v osnovách, které oddělují špičková pracoviště od populárně naučných (a vůbec se nechci navážet do ITF - vytváří tu prostor, který je velmi užitečný).
  • 0

#25 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 12 leden 2008 - 11:27:59

btw. na famu studují budoucí amatéři? a platí si materiál? ptám se, nevim. pokud jde o fotografii, tak se základní potřebný materiál, pokud vim, "fasuje".
  • 0

#26 erka

erka

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 13 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 28 leden 2008 - 22:46:36

kyby jenom Štreit, na kino fotí kde-kdo slavnej...
  • 0

#27 Fabius

Fabius

    Tlampač (grafoman)

  • Moderátoři
  • 1 472 příspěvků(y)
Reputace: 306

Publikováno 28 leden 2008 - 23:54:25

Dovolil bych si krátkou etudu z historie: staří Řekové vůbec nerozlišovali mezi pojmy "umění" a "řemeslo" - pro oboje měli jediný výraz - "techné" (naše slovo technika je od toho odvozeno).
Pro Řeky mohl například být cennějším hrnčíř nebo malíř váz než sochař tesající plastiky z kamene či odlévající je z bronzu. Například na špičkových vázách najdeme podpis jak hrnčíře (který vázu vytočil na kruhu), tak i malíře (který ji pomaloval). Samozřejmě, že byl velký rozdíl ve společenském postavení (a finančním ohodnocení) dnes již bezejmenného hrnčíře zhotovujícího běžné kuchyňské nádobí na jedné straně a malíře váz Eufronia či sochaře, jakým byl například Feidias na straně druhé.
Ale rozlišovat a priori mezi řemeslem a uměním by je nenapadlo. Výše jmenovaní pánové byli prostě vynikajícími řemeslníky.
  • 0

#28 Fabius

Fabius

    Tlampač (grafoman)

  • Moderátoři
  • 1 472 příspěvků(y)
Reputace: 306

Publikováno 28 leden 2008 - 23:55:44

... i když popatlat kus hadru barvou zcela nesmyslným způsobem a střelit to někomu za cenu nového auta uměním nesporně je.
  • 0

#29 Rumcajz

Rumcajz

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 98 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 29 leden 2008 - 06:19:47

... i když popatlat kus hadru barvou zcela nesmyslným způsobem a střelit to někomu za cenu nového auta uměním nesporně je.

Přiznám se, že jestli něco musím přiznat Janu Saudkovi, tak je to jeho schopnost prodat, byť jeho tvorba není zrovna můj šálek kávy.

Jinak podle mě k sobě řemeslo a umění neoddělitelně patří. Pokud chci sdělit myšlenku, tak jí nějakou formu dát musím a musím vědět jak.

Ale vezmu to obráceně, i když tím odběhnu od fotografie.
Řemeslo bez umění vlastně taky žádné řemeslo není. Můžete si ohladit pár laťěk, aby z nich nelezly třísky a ztlouct to dohromady v židli, na které půjde sedět, jen bude hnusná. To podle mě není řemeslo.
Nedávno jsem předělával rozvaděč v baráku-funkční ale nedostačující.
Když jsem to rozdělal, tak jsem se zhrozil.
Dráty halabala jeden přez druhý, totální zmatek.
Všechno jsem vykopal a vodiče pak tahal pěkně vedle sebe, ohýbal do pravého úhlu a urovnával.
Vypadá to jako blbost, když přez to dáte stejně plastovej dekl , ale mě to prostě nedá.
Nehledě na to, že by to po mě někdo otevřel a říkal si jako já... který prase......
  • 0

#30 botas

botas

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 244 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 29 leden 2008 - 10:36:13

Ja by som ten problém konca filmu nechal žiť svojím životom. Už ho toľko krát pochovali a stále nemám problém kúpiť filmy a chémiu / naposledy minulý týždeň /. K tomu remeslu - pre mňa je dôležitejšia myšlienka a nadanie ju vyjadriť, než remeselná zručnosť a ovládanie techniky. Moja dcéra študuje na Fakulte umenia a má to šťastie, že sa tam využívajú všetky formy - klasická fotka, digi fotka, kresba atď . To čo som od nej a jej spolužiakov videl má myšlienku a cit, ktorý ja nemám a nikdy nebudem mať. Technicky dokonalú fotku za tie roky zvládnem a viem ako má vyzerať, na to aby to bolo umenie to podľa mňa nestačí. Dcérine prvotiny boli zo začiatku technicky špatné, na druhej strane som tam videl to čo ja do mojej fotografie neviem dať. Teraz už aj techniku výrazne zdokonalila a za chvílu jej budem môcť okrem sponzora robiť tak maximálne laboranta. Podľa mňa je úplne jedno akou technikou dielo vzniklo, prvoradé je či má čo povedať a či vyjadruje to čo autor cíti.
Rumcajz : Mám tiež rád perfektne vydrátované rozvádzače a zamestnávam naozaj veľmi šikovného chalana, ktorý to robí takmer dokonale. Na druhej strane to nemá s umením nič spoločné, je to len dobre remeselne zvládnutá práca.
  • 0

#31 tomas.kontakt

tomas.kontakt

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 599 příspěvků(y)
  • Location49°17'32.960"N, 14°47'59.314"E
Reputace: 200

Publikováno 29 leden 2008 - 16:48:52

dámy a pánové, dle mého názoru - ať si každý říká co chce! Je subjektivní náhled jednoho člověka směrodatný a poplatný tomu, co je a není umění??! To že svůj názor vyjádřil v časopise přeci nemůže degradovat jednu lidskou činnost, ať je nazývána jakkoli.. Prostě a jednoduše - každý člověk může i nemusí posuzovat svou tvorbu uměním nebo řemeslem, jak každý chce... Já tvorbu fotografií v temné komoře nenazývám uměním - toho se neodvažuji, já jej nazývám příjemnou a NAPLŇUJÍCÍ ČINNOSTÍ. A to je pro mě to nejdůležitěší...
  • 0

#32 michal_str

michal_str

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 8 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 29 leden 2008 - 23:08:22

" Dovolte mi na závěr konstatovat, že zpracování kinofilmu a fotografie z něj je už spíše věcí řemeslnou než autorskou."

Možná ještě jeden pohled na věc. Když chci jako autor černobílou fotku, nemám moc možností, jak ji udělat z digitálu. Cokoliv jsem dosud viděl se nevyrovnalo ani obyčejným RC papírům. Mluvím o prostém přenosu souboru na papír. Většinou to táhne do zelena, modra, leskne se to, při pohledu z boku je to fialovo-žluté... Jednou se to docela podaří, podruhé vám to na stejné mašině stejný člověk úplně pokazí, protože se změní jakýsi profil čehosi... Můj závěr je, že z digitálu zatím slušnou čb fotku udělat nejde a jestli má někdo nějaký recept, rád se nechám poučit. Já jsem se přesně z tohoto důvodu vrátil ke klasice a zdaleka nejsem sám.
  • 0

#33 abs

abs

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 370 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 30 leden 2008 - 02:37:31

Možná ještě jeden pohled na věc. Když chci jako autor černobílou fotku, nemám moc možností, jak ji udělat z digitálu. Cokoliv jsem dosud viděl se nevyrovnalo ani obyčejným RC papírům. Mluvím o prostém přenosu souboru na papír. Většinou to táhne do zelena, modra, leskne se to, při pohledu z boku je to fialovo-žluté... Jednou se to docela podaří, podruhé vám to na stejné mašině stejný člověk úplně pokazí, protože se změní jakýsi profil čehosi... Můj závěr je, že z digitálu zatím slušnou čb fotku udělat nejde a jestli má někdo nějaký recept, rád se nechám poučit. Já jsem se přesně z tohoto důvodu vrátil ke klasice a zdaleka nejsem sám.


Viděl jsem už digitální tisky, který byly opravdu na vysoký úrovni, ale většinou je to přesně tak jak říkáš.
  • 0

#34 armas

armas

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 523 příspěvků(y)
  • LocationOdolena Voda
Reputace: 31

Publikováno 30 leden 2008 - 08:36:59

Já tvorbu fotografií v temné komoře nenazývám uměním - toho se neodvažuji, já jej nazývám příjemnou a NAPLŇUJÍCÍ ČINNOSTÍ.


Přesně. Také bych si nedovolil odhadnout, jestli dělám víc umění nebo řemeslo - hlavně, že z toho mám radost a naplňuje mě to :)
  • 0

#35 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 30 leden 2008 - 11:20:01

njn... stejně se nikdy nesmířím s tím, bude-li někdo řemeslo považovat za "překážku" umění. může tvrdit, že se bez něj obejde, ale oddělovat to, je... no, nebuďme zbytečně změkčilí, ubohost
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních