Zpracování kinofilmu - věc řemeslnná.
#1
Publikováno 10 leden 2008 - 19:12:57
A já dodávám - " ...chudáku Jindřichu Štraite - věz, jsi pouhý řemeslník !!!"
#2
Publikováno 10 leden 2008 - 19:20:23
#3
Publikováno 10 leden 2008 - 19:40:11
#4
Publikováno 10 leden 2008 - 20:00:27
#5
Publikováno 11 leden 2008 - 07:25:06
#6
Publikováno 11 leden 2008 - 07:33:42
#7
Publikováno 11 leden 2008 - 08:24:26
#8
Publikováno 11 leden 2008 - 11:06:22
#9
Publikováno 11 leden 2008 - 12:47:31
by mě docela zajímalo, jak by se pán díval na fakt, že 10x vytisklá fotka z digitálu je pokaždě naprosto identická, narozdíl od klasické fotky....
#10
Publikováno 11 leden 2008 - 13:31:27
#11
Publikováno 11 leden 2008 - 13:43:30
#12
Publikováno 11 leden 2008 - 13:50:03
No, ono se na nasi nejvyhlasenejsi foto-skole, ITF, tvrdi neco podobneho, ze digital autory osvobozuje a dava jim vetsi tvurci rozlet...
Dyť je to pravda.
Včera jsem si prohlížel tu Drtikolovu knížku o portrétech. Tam se rozplývá nad tím, jak při fotografování nemusí myslet na řemeslo, že to za něj udělá všechno optika s chemií a on se může koncentrovat na svou myšlenku. Psal, že narozíl od malířů mají fotografové úžasnou tvůrčí svobodu, že mu kolikrát víc říká malířova skica, než výsledný obraz. Na obraze malíř strávil hodiny řemeslné práce - skicu skutečně tvořil jako umělec, ale obraz vyráběl...
Teď se to celé tak trochu opakuje.
#13
Publikováno 11 leden 2008 - 13:53:51
#14
Publikováno 11 leden 2008 - 14:10:07
nu sláva, osvoboďme umění od nutnosti něco umět
Nutnost něco umět, to je řemeslo. Umění je o myšlence a jejím předání ostatním. Jestli na to někdo potřebuje 10 let pilovat techniku dřevořezby, nebo to dokáže pomocí blbě ořezané tužky a kusu toaletního papíru, to je na něm. Ale technika není umění, vyvolat film není umění, zvládnout fotošop není umění.
Umění je využití techniky k vyjádření sebe sama a jaká technika to bude, to je vpodstatě jedno, záleží s čím se komu dobře pracuje.
#15
Publikováno 11 leden 2008 - 15:52:21
#16
Publikováno 11 leden 2008 - 16:05:24
nu sláva, osvoboďme umění od nutnosti něco umět
Nutnost něco umět, to je řemeslo. Umění je o myšlence a jejím předání ostatním. Jestli na to někdo potřebuje 10 let pilovat techniku dřevořezby, nebo to dokáže pomocí blbě ořezané tužky a kusu toaletního papíru, to je na něm. Ale technika není umění, vyvolat film není umění, zvládnout fotošop není umění.
Umění je využití techniky k vyjádření sebe sama a jaká technika to bude, to je vpodstatě jedno, záleží s čím se komu dobře pracuje.
ono se musi odlisovat umeni vcera a umeni dnes.
drive to bylo remeslo - bez excelentniho ovladnuti remesla mel dotycny umelec smulu. Michelangelo byl excelentni kamenik, ovladal i techniku malby a stavarinu, Bernini byl taktez kamenik a stavitel atd. Ani jeden z nich by se bez ovladnuti remesla nemohl prosadit nebot na formu se kladl veliky duraz. Velci umelci pak byli ti kteri ovladali oboji - formalni i obsahovou stranku veci. dnes je trend casto jiny - hlavne at to ma myslenku. a ono se neni cemu co divit - zvladnuti formy fotografie je oproti minuly vytvarnym technikam/minulosti fotografie technicky trapne jednoducha. stejne ale nejvetsi machri budou vzdycky asi umet oboji, jinak jsou vysledky tvroby znacne nepredvidatelne a neovlivnitelne, tim padem se sdeleni diky znacne nedokonalosti formy nepodari vubec prenest/sdelit (typicky napr. blbe exponovano)
#17
Publikováno 11 leden 2008 - 16:14:39
#18
Publikováno 11 leden 2008 - 16:17:53
nu sláva, osvoboďme umění od nutnosti něco umět
Nutnost něco umět, to je řemeslo. Umění je o myšlence a jejím předání ostatním. Jestli na to někdo potřebuje 10 let pilovat techniku dřevořezby, nebo to dokáže pomocí blbě ořezané tužky a kusu toaletního papíru, to je na něm. Ale technika není umění, vyvolat film není umění, zvládnout fotošop není umění.
Umění je využití techniky k vyjádření sebe sama a jaká technika to bude, to je vpodstatě jedno, záleží s čím se komu dobře pracuje.
ono se musi odlisovat umeni vcera a umeni dnes.
drive to bylo remeslo - bez excelentniho ovladnuti remesla mel dotycny umelec smulu. Michelangelo byl excelentni kamenik, ovladal i techniku malby a stavarinu, Bernini byl taktez kamenik a stavitel atd. Ani jeden z nich by se bez ovladnuti remesla nemohl prosadit nebot na formu se kladl veliky duraz. Velci umelci pak byli ti kteri ovladali oboji - formalni i obsahovou stranku veci. dnes je trend casto jiny - hlavne at to ma myslenku. a ono se neni cemu co divit - zvladnuti formy fotografie je oproti minuly vytvarnym technikam/minulosti fotografie technicky trapne jednoducha. stejne ale nejvetsi machri budou vzdycky asi umet oboji, jinak jsou vysledky tvroby znacne nepredvidatelne a neovlivnitelne, tim padem se sdeleni diky znacne nedokonalosti formy nepodari vubec prenest/sdelit (typicky napr. blbe exponovano)
Gorgi, já to myslel tak, že aby výsledek za něco stál, je zvládnutí techniky (formy) podmínka nutná. Dneska je ale mnohem širší výběr a tak má mnohem víc lidí šanci si vybrat to, co jim vyhovuje a nepřekáží v tvorbě.
#19
Publikováno 11 leden 2008 - 16:18:27
#20
Publikováno 11 leden 2008 - 16:27:22
#21
Publikováno 11 leden 2008 - 16:30:38
nu sláva, osvoboďme umění od nutnosti něco umět
Nutnost něco umět, to je řemeslo. Umění je o myšlence a jejím předání ostatním. Jestli na to někdo potřebuje 10 let pilovat techniku dřevořezby, nebo to dokáže pomocí blbě ořezané tužky a kusu toaletního papíru, to je na něm. Ale technika není umění, vyvolat film není umění, zvládnout fotošop není umění.
Umění je využití techniky k vyjádření sebe sama a jaká technika to bude, to je vpodstatě jedno, záleží s čím se komu dobře pracuje.
ono se musi odlisovat umeni vcera a umeni dnes.
drive to bylo remeslo - bez excelentniho ovladnuti remesla mel dotycny umelec smulu. Michelangelo byl excelentni kamenik, ovladal i techniku malby a stavarinu, Bernini byl taktez kamenik a stavitel atd. Ani jeden z nich by se bez ovladnuti remesla nemohl prosadit nebot na formu se kladl veliky duraz. Velci umelci pak byli ti kteri ovladali oboji - formalni i obsahovou stranku veci. dnes je trend casto jiny - hlavne at to ma myslenku. a ono se neni cemu co divit - zvladnuti formy fotografie je oproti minuly vytvarnym technikam/minulosti fotografie technicky trapne jednoducha. stejne ale nejvetsi machri budou vzdycky asi umet oboji, jinak jsou vysledky tvroby znacne nepredvidatelne a neovlivnitelne, tim padem se sdeleni diky znacne nedokonalosti formy nepodari vubec prenest/sdelit (typicky napr. blbe exponovano)
Gorgi, já to myslel tak, že aby výsledek za něco stál, je zvládnutí techniky (formy) podmínka nutná. Dneska je ale mnohem širší výběr a tak má mnohem víc lidí šanci si vybrat to, co jim vyhovuje a nepřekáží v tvorbě.
Karle, ja se obavam, ze se dnes na formu casto az okazale kasle a nedokonalost formy prave ma ukazovat vyjimecnost autora. Mnozi se uz formou proste omezovat nenechavaji, tvrdi ze forma by je omezovala ve tvorbe. Svym zpusobem je to prirozena reakce na ta staleti predchazejici kdy imperativ formy byl dlouho do znacne miry neprekrocitelny.
Samozrejme ze mas pravdu, ze dnes muze byt zvladnuti formy jednodussi a prostredku je vice.
#22
Publikováno 11 leden 2008 - 18:52:36
hmmm... itf u mě obecně moc respektu nepobrala. FAMU je FAMU
mno, ono ITF zjistilo, ve kterem stoleti se nachazi, naopak kamose na FAMU skoro nenechal projit Pojar, kteremu prave zalezelo na zvladnuti klasicke filmove animace, ikdyz kamarad tam delal multimedialni tvorbu, Pojar natocil bezva kousky, ale je proste zapsklej na to, ze co on delal mesice tak dnes jde s digi technikou za par dni. Ono je to u autoru co toci filmy uplne jinak, my si na material sezeneme penize, ale predstav si a zjisti si, kolik stoji minuta 35mm filmu. Na to proste amater nema, ani omylem a prave pro mlade filmare je digi technika pozehnani. Ikdyz digi fotak nemam, tak vim, kolik muze usetrit prace, jenze me foto nezivi, tak si muzu dovolit fotit na film, je to srdecni zalezitost. Ono pro piktorialisty bychom byli taky zabari co nezvladli proces A neutlucte me tu )
#23
Publikováno 11 leden 2008 - 20:01:05
pro mně to celý taky začíná u toho řemesla a přes to vlak nejede
Mamiaku, já to třeba mám tak, že se mi nějaké formy líbí hodně, nějaké míň, ale určitě tam není přímá úměra s tím, kolik to dá práce. Třeba klasická čb zvětšenina u mě trochu vede nad ještě klasičtější olejomalbou a zřejmé digitáloviny na RC mě prakticky nikdy za srdce nechytnou. To ale nic nemění na tom, že je prostě víc možností jak se vyjádřit.
#24
Publikováno 12 leden 2008 - 11:21:05
#25
Publikováno 12 leden 2008 - 11:27:59
#26
Publikováno 28 leden 2008 - 22:46:36
#27
Publikováno 28 leden 2008 - 23:54:25
Pro Řeky mohl například být cennějším hrnčíř nebo malíř váz než sochař tesající plastiky z kamene či odlévající je z bronzu. Například na špičkových vázách najdeme podpis jak hrnčíře (který vázu vytočil na kruhu), tak i malíře (který ji pomaloval). Samozřejmě, že byl velký rozdíl ve společenském postavení (a finančním ohodnocení) dnes již bezejmenného hrnčíře zhotovujícího běžné kuchyňské nádobí na jedné straně a malíře váz Eufronia či sochaře, jakým byl například Feidias na straně druhé.
Ale rozlišovat a priori mezi řemeslem a uměním by je nenapadlo. Výše jmenovaní pánové byli prostě vynikajícími řemeslníky.
#28
Publikováno 28 leden 2008 - 23:55:44
#29
Publikováno 29 leden 2008 - 06:19:47
Přiznám se, že jestli něco musím přiznat Janu Saudkovi, tak je to jeho schopnost prodat, byť jeho tvorba není zrovna můj šálek kávy.... i když popatlat kus hadru barvou zcela nesmyslným způsobem a střelit to někomu za cenu nového auta uměním nesporně je.
Jinak podle mě k sobě řemeslo a umění neoddělitelně patří. Pokud chci sdělit myšlenku, tak jí nějakou formu dát musím a musím vědět jak.
Ale vezmu to obráceně, i když tím odběhnu od fotografie.
Řemeslo bez umění vlastně taky žádné řemeslo není. Můžete si ohladit pár laťěk, aby z nich nelezly třísky a ztlouct to dohromady v židli, na které půjde sedět, jen bude hnusná. To podle mě není řemeslo.
Nedávno jsem předělával rozvaděč v baráku-funkční ale nedostačující.
Když jsem to rozdělal, tak jsem se zhrozil.
Dráty halabala jeden přez druhý, totální zmatek.
Všechno jsem vykopal a vodiče pak tahal pěkně vedle sebe, ohýbal do pravého úhlu a urovnával.
Vypadá to jako blbost, když přez to dáte stejně plastovej dekl , ale mě to prostě nedá.
Nehledě na to, že by to po mě někdo otevřel a říkal si jako já... který prase......
#30
Publikováno 29 leden 2008 - 10:36:13
Rumcajz : Mám tiež rád perfektne vydrátované rozvádzače a zamestnávam naozaj veľmi šikovného chalana, ktorý to robí takmer dokonale. Na druhej strane to nemá s umením nič spoločné, je to len dobre remeselne zvládnutá práca.
#31
Publikováno 29 leden 2008 - 16:48:52
#32
Publikováno 29 leden 2008 - 23:08:22
Možná ještě jeden pohled na věc. Když chci jako autor černobílou fotku, nemám moc možností, jak ji udělat z digitálu. Cokoliv jsem dosud viděl se nevyrovnalo ani obyčejným RC papírům. Mluvím o prostém přenosu souboru na papír. Většinou to táhne do zelena, modra, leskne se to, při pohledu z boku je to fialovo-žluté... Jednou se to docela podaří, podruhé vám to na stejné mašině stejný člověk úplně pokazí, protože se změní jakýsi profil čehosi... Můj závěr je, že z digitálu zatím slušnou čb fotku udělat nejde a jestli má někdo nějaký recept, rád se nechám poučit. Já jsem se přesně z tohoto důvodu vrátil ke klasice a zdaleka nejsem sám.
#33
Publikováno 30 leden 2008 - 02:37:31
Možná ještě jeden pohled na věc. Když chci jako autor černobílou fotku, nemám moc možností, jak ji udělat z digitálu. Cokoliv jsem dosud viděl se nevyrovnalo ani obyčejným RC papírům. Mluvím o prostém přenosu souboru na papír. Většinou to táhne do zelena, modra, leskne se to, při pohledu z boku je to fialovo-žluté... Jednou se to docela podaří, podruhé vám to na stejné mašině stejný člověk úplně pokazí, protože se změní jakýsi profil čehosi... Můj závěr je, že z digitálu zatím slušnou čb fotku udělat nejde a jestli má někdo nějaký recept, rád se nechám poučit. Já jsem se přesně z tohoto důvodu vrátil ke klasice a zdaleka nejsem sám.
Viděl jsem už digitální tisky, který byly opravdu na vysoký úrovni, ale většinou je to přesně tak jak říkáš.
#34
Publikováno 30 leden 2008 - 08:36:59
Já tvorbu fotografií v temné komoře nenazývám uměním - toho se neodvažuji, já jej nazývám příjemnou a NAPLŇUJÍCÍ ČINNOSTÍ.
Přesně. Také bych si nedovolil odhadnout, jestli dělám víc umění nebo řemeslo - hlavně, že z toho mám radost a naplňuje mě to
#35
Publikováno 30 leden 2008 - 11:20:01
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních