Přejít na obsah


Fotka

komora - vybavení


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
155 odpovědí na toto téma

#1 tomas.kontakt

tomas.kontakt

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1,599 příspěvků(y)
  • Location49°17'32.960"N, 14°47'59.314"E
Reputace: 200

Publikováno 31 January 2008 - 14:33:13

zdravím přátelé,
máme jeden dotaz - proštudoval jsem spoustu debat a rad a čím víc toho čtu, tím mám v hlavě větší zmatek.. Pomalu si začínám vytvářet komoru. O technickém vybavení mám snad i přehled, ale teď mi vrtá v hlavě jiná věc - a to chemie a foto papír. Předem upozorňuji, že jsem ouplný amatér a zkratky názvů mi moc neříkají.. :roll: takže pokud možno polopaticky na mě.. Co by jste mi doporučili za materiály na ČB fotky - fotím na ilford FP4 plus (125)

moooooc díky
  • 0

#2 jenda1250

jenda1250

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 3,570 příspěvků(y)
Reputace: 401

Publikováno 31 January 2008 - 15:02:44

Soustředil bych se na českou produkci, Foma není vůbec špatná, asi skoro všichni tady na ni dělaj, že jo :roll: Pro začátek bych zvolil papíry Fomaspeed pevnou gradaci (N) nebo Variant (multigradační), cenově vyjdou nastejno, nicméně pro Varianty je třeba mít buď barevnou hlavu nebo MG filtry. Dá se to koupat ve FomaTOL LQN (pozitivní vývojka, koncentrát 250ml, ředí se 1 :7). Pokud chceš začínat rovnou s barytem, jsou klasicky dvě základní možnosti (pevná gradace - Fomabrom N nebo proměnlivá - Fomabrom Variant).

Všechny ty papíry se dělají lesklé (končí na 1), matné (poslední číslo 2) nebo velvet (3). Baryt začíná 1, RC papíry číslem 3 a všelijaké špécie pětkou. Prostřední číslo nevim. S = měkká gradace, Sp méně měkká (speciální), N = normální a C je tvrdá.
Shrnutí:
Fomabrom lesk normální gradace: N 111; matný + tvrdá gr: C 112......
Fomabrom Variant lesk: Var 111
Fomaspeed lesk normální gradace: N 311
Fomaspeed variant lesk: Var 311