Přejít na obsah


Fotka

Testování zvětšovacích objektivů


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
37 odpovědí na toto téma

#1 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 7 February 2008 - 11:47:21

Zdravím,

tak jsem tu zas po nejaky době s tématem. Chtěl bych oestovat zvětšovací objektivy, které jsou mi teď nějak dostupné. Jedná se o 50tky. Otázka je, máte-li někdo nějaký tip, jak je co nejlépe odzkoušet. Mám v plánu dělat stejnou zvětšeninu formátu 30*40 na pravděpodobně lesklý fomaspeed, plu dvě zvětšeniny cca 13*18 uprostřed a v rohu obrazu, při cloně 8.

Máte-li někdo zkušenosti, radu, link, jak na to - jakou použít fotku (motiv), případně zda-i zvolit jiné papiry... Atd. atp.

Zajímá mě, zda jsou ony řeči o anaretech, compononech atp. i pro mě nějak relevantní - je-li kvalitativní rozdíl odpovídající cenovému. Zatím mám k dispozici asi....

Componon S 2,8/50
El Nikkor 2,8/50 N
Rogonar S 2,8/50
Anaret S 2,8/50
Anaret 4/50 (nebo 4,5 ...)

Nechystám se v pravém slova smyslu na nějaké objektivní přesné měření parametrů, chci si vyzkoušet, se kterým dosáhnu já nejlepších výsledků. Někdo mi může roky tvrdit, že neopan 400 má všechny parametry lepčí ilford panu 400, ale já budu dycinky dělat na něj. Šak nézme digitalisti, ne?

Díky
  • 0

#2 termitxx

termitxx

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 163 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 7 February 2008 - 12:03:19

Myslím že by o tom byl velice zajímavý článek, doufám, že ti někdo poradí.Mě to taky docela zajímá... ;)
  • 0

#3 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 7 February 2008 - 12:14:33

pokud by z tohy byly nejaký publikovatelný výsledky, určitě napíšu
  • 0

#4 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4,416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 7 February 2008 - 13:07:52

už delší dobu zvažuju něco podobnýho, každopádně to bude zajmavý, těšim se na co přijdeš
  • 0

#5 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 7 February 2008 - 13:16:29

Taky by mě to zajímalo. Osobně jsem si dělal takový "test" Anaretu 80/4.5. Zhotovil jsem dvě fotky cca 13x18 výřez ze středu svitku. Celková velikost zvětšeniny byla cca 60cm(čtverec). Jednu jsem zvětšil zmíněným Anaretem. Druhou Rodagonem 50/4. Šlo mi hlavně o vykreslení zrna a přenos kontrastu. Výsledek dopadl pro mě překvapením. V ostrosti jsem nezaznamenal rozdíl. Kontrast subjektivně o chlup lepší u Anaretu. Takže teď má dušička klid a na 6x6 nepotřebuju kupovat lepší sklo.
  • 0

#6 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 7 February 2008 - 13:57:40

přesně o to mi de. měl jsem anaret běžněj a popravdě narazil na problém s ostrostí v rohách až na 30*40, což podle zpráv, který mi "odborníci" dávali mělo bejt daleko za hranicí anaretů. s rogonarem musim říct, jsem spokojen. nechci mít ve zvětšováku componon jen proto, že má dobrou pověst. ono když dam za něco 3 kkč, nebudu to asi hanět a řikat, že někdo s anaretem za 0,3 kkc je na tom stejně.

je ale třeba jistě říct, že je to hodně o štěstí na kus - můj řekněme rogonar může být nejlepší z dvaceti. ale už nemínit tupě naslouchat, jak se mi někdo vysmívá, že pokud to myslim se zvětšováním vážně, musim mít APOčkovej ten a ten.

teď se mi sešlo těch objektivů víc, proto to chci zkoušet.
  • 0

#7 jkcz

jkcz

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1,728 příspěvků(y)
  • LocationValašské království
Reputace: 177

Publikováno 7 February 2008 - 14:17:44

muj konkretni priklad: anaret 105/4.5 vs. rodagon 105/5.6.
ostrost na f11 u obou stejna. rodagon lehce lepsi prenos kontrastu
  • 0

#8 abs

abs

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 370 příspěvků(y)
Reputace: 4

Publikováno 7 February 2008 - 14:20:09

Řekl bych, že ostrost v rozích je právě podstata věci. Kvalitnější objektivy (EL-Nikkor, Rodagon, Componon) nebudou na 30x40 kreslit v rozích viditelně méně ostře. Zatímco Anarety a Rogonary ano. Já dřív měl EL-Nikkor 50/4N, kterému se někdy říká "eagle eye". Byl velmi ostrý v centru, ale o dost méně v rozích. To se docela projevuje na vzhledu zrna, které je v centru řezavě ostré a v rozích rozblemcané.

Pořídil jsem si EL-Nikkor 50/2.8N a světe div se, v centru byl o chlup méně ostrý než starý El-Nikkor 50/4N. Jenže - tuto ostrost měl v celé obrazové ploše viditělně stejnou až do zvětšení přes 50x60 (odhaduji, že tak při zvětšení 25x se začala slabší kresba v rozích projevovat).
  • 0

#9 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 7 February 2008 - 14:44:09

abs:

Aha. O víkendu zkusím oba ještě v rozích.
  • 0

#10 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 7 February 2008 - 14:53:59

abs:

já o tom teď nediskutuji, nemám z čeho vycházet. budu moc rád, když componon bude viditelně lepší než rogonar, nebo anaret. ale už si to chci ověřit. doufám, že se projeví i jiný rozdíl, než ostrost.

například na nikkory jsem slyšel rozporuplné názory. ale nikdo mi nebyl s to konkrétně říct, co je špatně. "APOčkovej rodagon je lepčí". takový prohlášení, bez nějakýho dalšího vysvětlení, je snobský. proto chci, až se mě někdo zeptá umět odpovědět. "já mám nejlepší zkušenosti s tím a tím, protože..." i kdyby to mělo znamenat, že nejsem dostatečně dobrej na to, abych využil možnosti špičkovejch objektivů. pak totiž nemá cenu, abych si je kupoval. na co hondu 600, když mám ve 100 km/h závrať, jeslti mi rozumíte ;)
  • 1

#11 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 7 February 2008 - 16:23:03

uvedu ještě příklad, abych osvětlil o co mi jde. zmínil jsem e o tomto záměru jednomu známému. řekl jsem, že chci použít papíry foma... a už me zasypával... "to chce ilfordy." proč? nevím, třeba ano. ale argumentu jsem byl ušetřen.

proto se chci například zeptat, zda má použitý papír výrazný vliv na užitnou hodnotu objektivu. dělám na fomu a asi i budu. vystačím proto s anaretem (pokud je skutečně, jako že asi ano, výrazně horší rodagonu)? přijde mi to jako nesmysl. ale je to důležité pro interpretaci výsledků.
  • 0

#12 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4,416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 7 February 2008 - 17:01:40

no tak papír si myslim, že snad až tak ani ne, ale takovej film už třeba spíš. no a u snímacího vobjektivu tam je to evidentní. von je taky problém v tom, co si kdo představíme pod voptimální kresbou a přenosem kontratu zvlášť! to sou totiž do značný míry dvě poměrně dost vodlišný disciplíny, který k sobě maj sice vzájemnej a dost ouzkej vztah, ale né vždycky tak, jak by jeden myslel. což je někdy zrádný ;)
  • 0

#13 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4,416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 7 February 2008 - 17:05:35

já teďka experimentálně zvětšuju s prastarym vošuntělym agfa magnolarem 4,5/105 a to sou věci... :)
...srovnávam se stejnym rodagonem a anaretem. kdyby vám ho někdo položil na pult, tak z něj dostanete ujímání, jak je vošklivej a vošoupanej, ale kreslí...krásně, tak nějak jinak. prostě sklo no ;)
  • 0

#14 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 7 February 2008 - 17:14:50

to je jasný, je to silně subjektivní. bude to test pro mojí potřebu, o kterej se rád podělim, ale se všema přiznanejma podmínkama. film... no vida, další věc. ale zas když budou všechny dělat stejnej snímek... mam nutkání dat ipan 400, je to můj nejoblíbenější film. nějaký zrnko má, šedý taky dost... ale to je přesně ta diskuze, kterou potřebuju
  • 0

#15 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4,416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 7 February 2008 - 17:19:52

rozumější než se snažit dobrat se k nějakejm absolutním výsledkům, pořadím, závěrům je podle mně navrhnout a vyloučit kombinace - kterej film s kterym sklem, světelnym zdrojem se vzájemně umocňujou a navopak. něco vo tom psal kdysi i marty v souvislosti s focotarem apod.
  • 0

#16 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 7 February 2008 - 17:20:53

co se tejká snímacího objektivu, to prožívám dost intenzivně, ačkoliv si stále řikám, že to budou totožný snímky a pokud budou alespoň trochu použitelný, rozdíl se projeví. hledám nějakej vhodnej snímek z doby, kdy jsem měl pučenej nikkor 105/2,8 micro, k ničemu lepšímu se asi hned tak nedostanu.
  • 0

#17 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 7 February 2008 - 17:23:47

nu, toho bych se rád vyvaroval... mít tucet objektivů pro dva tucty filmů... to neni moje cesta. chci mít jednu padesátku a použivat 2-3 filmy.
  • 0

#18 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4,416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 7 February 2008 - 17:34:51

dobře, dobře to je asi normální, de spíš vo tu kombinaci - tzn. mít k těm svejm dvěma voblíbenejm filmům, dvěma vodám a třema papírům to správný zvětšovací sklo, který mně to nezabije. u snímacích vobjektivů je to jiný. u zvětšovacích de dosáhnout asi jakýhosi univerzálního voptima, ale je nutný dát si pozor třeba na vražednou kombinaci více super kontrastních prvků v řetězci aplikovanejch současně - to je pak ve výsledku i při špičkový kvalitě všeho nakonec spíš ztráta...
  • 0

#19 erka

erka

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 13 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 7 February 2008 - 17:53:30

myslím že Pentaxista se tím zabýval, určo by k tomu měl co říct...
  • 0

#20 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 7 February 2008 - 17:53:30

přesně tak. mluvíš mi z ducha. tuhle jsem se totiž s někym bavil o autech, a povidá mi "já ze svý fabie 1,9... vytáhnu na čtyřku 180" a nebyl zaboha schopen pochopit, že na světě žijou lidi, pto který rychlost neni měřítkem kvality vozu. poto já, ačkoliv bych mohl věřit obecným názorům, nechci jen tak placnout do zvětšováku nejdražší objektiv, na kterej zrovna mam uzkazovat fotky s vysvětlivkou - to je schneiderem ;)

zajímá mě spíš, jestli jste si někdo takový testy taky dělal a jak jste na to šli, páč bych chtěl dát sklíčkům nějakou stejnou šanci :)
  • 0

#21 Thomas

Thomas

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 79 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 7 February 2008 - 19:23:35

přesně tak. mluvíš mi z ducha. tuhle jsem se totiž s někym bavil o autech, a povidá mi "já ze svý fabie 1,9... vytáhnu na čtyřku 180" a nebyl zaboha schopen pochopit, že na světě žijou lidi, pto který rychlost neni měřítkem kvality vozu. poto já, ačkoliv bych mohl věřit obecným názorům, nechci jen tak placnout do zvětšováku nejdražší objektiv, na kterej zrovna mam uzkazovat fotky s vysvětlivkou - to je schneiderem :wink:

zajímá mě spíš, jestli jste si někdo takový testy taky dělal a jak jste na to šli, páč bych chtěl dát sklíčkům nějakou stejnou šanci :cry:


Zkus se kouknot na
http://martyfoto.host.sk/technik.html
někdy jsem měl ještě jeden odkaz ´... pohledám :oops:
  • 0

#22 Thomas

Thomas

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 79 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 7 February 2008 - 19:25:36

Stejný autor
http://www.martyfoto.kbx.cz/rod50.htm
precizní... :oops:
  • 0

#23 Pentaxista

Pentaxista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,310 příspěvků(y)
Reputace: 311

Publikováno 7 February 2008 - 21:20:06

No, nevím, zda má smysl dále pitvat už rozpitvanou mrtvolu...
Pan Martykan už udělal skoro vše.
Co chceme od zvětšovacího objektivu?
- aby co nejostřeji kreslil při "ideální cloně" (s tou obvykle vystačíme)
- případně - aby kreslil co nejlépe při nižších clonových číslech (pro případ velmi krytých negativů nebo velkých zvětšení)
- aby kreslil pokud možno stejně ostře (ve smyslu "co nejostřeji") po celé ploše obrazu (střed, rohy...)
- aby úbytek světla od středu k okrajům (až do rohů) byl co nejmenší. To samozřejmě nezáleží pouze na objektivu, ale také na "distribuci světla ze zdroje".
A úplně nejdůležitější je, jaké má kdo potřeby a nároky! Ona žiletkovitě ostrá kresba není vždycky žádoucí.
- a přenos kontrastu.
Pak se také naskýtá otázka, zda se vyplatí koupit špičkový objektiv, když víme, že "kvalita stoupá lineárně - cena exponenciálně". (Dnes už to tak úplně neplatí u použitých objektivů, ale u nových bezesporu ano.)
Když budeme (mezi padesátkami) považovat za špičku APO Rodagony a APO Componony HM a "za ještě použitelné" Anarety (některé - povedené!) a škrtneme je jako krasobruslení, zbývají v podstatě jenom Rodagony, Componony (ve světelném - 2,8 i méně světelném - 4 provedení), EL Nikkory a Meogony. Myslím si, že "klonované" objektivy renomovaných firem (Neonon - Rodenstock) se u nás vyskytují velmi sporadicky. Stejně tak Leitzovy objektivy (nevyrábí se) jsou již víceméně raritní.
Má zkušenost:
Anarety - z několika kusů, se kterými jsem pracoval, je jeden tak vynikající, že se plně vyrovná Compononům a Rodagonům a šlape na paty APO R a APO C. Všechny ostatní byly nedobré, především byly nejméně v jednom rohu neostré a obraz byl "mdlý".
Meogony - měl jsem dva Meogony, z nichž jeden 50/2,8 je výtečný (dokonce možná neodlišitelný optickým výkonem od Compononu S a Rodagonu stejné světelnosti).
Rodagon - jedním slovem TOP.
Componon S - totéž.
APO Rodagon - v černobílé fotografii odlišitelný od Rodagonu a Compononu pouze tehdy, když vedle sebe položíte dva stejné výstřižky z fotografií zhotovených jedním a druhým objektivem.
APO Componon HM - odlišitelý (ale tak tak) od ostatních i na dvou fotkách, hlavně z titulu přenosu kontrastu.
Jak jsem porovnával? Jednoduše - ba primitivně:
Makro Tamronem 90kou při cloně 8 jsem na PlusX vyfotil list papíru A5 potisknutý (kalitní laserovkou na superbílý papír) stejným textem různé velikosti (od největšího k nejmenšímu až titěrnému). Měřil jsem expozimetrem na dopadající světlo. Fotil jsem (ze stativu se samospouští) z takové vzdálenosti, aby na negativu zaujímal papír cca 6-7 mm na šířku políčka. Vyvolal jsem ve stocku Xtolu "předepsaným způsobem" (dle datasheetu).
Pak to už bylo jednoduché... Vytočil jsem zvětšovák tak, aby se právě ten vyfocený papír vešel na 13x18 a první zvětšeninu jsem udělal ve středu. Pak jsem posunul negativ tak, aby byl promítán do levého horního rohu, exponoval jsem při stejné cloně i stejným časem, pak do pravého horního atd. Tím jsem získal 5 fotografií. Po standardním zpracování (stejným časem pobytu ve vývojce) a usušení už bylo velmi snadné vyhodnotit: který nápis je ještě dobře čitelný a který už nečitelný a která fotka je světlejší a která tmavší (to ale vyhodnocujte na denním světle!).
"Test" dopadl tak, jak jsem popsal výše.

Roky praxe mě vedou k názoru, že "absolutními vítězi všech formátů a ohnisek" byli: APO Componon HM 90mm a APO Rodagon N 105mm. Anareti použitelní (jeden vynikající), všichni ostatní na hranici rozlišitelnosti... (Nikkory neznám a Neonon jsem měl nakrátko zapůjčený.)

V podstatě však lze z tohoto pokusu vyvozovat velmi málo!
Je nepochybné, že kvalitní zvětšovací objektiv je veledůležitou podmínkou pro získání dobré zvětšeniny, ale stejně důležité jsou: snímací podmínky (objektiv, nasvícení, zaclonění - zdaleka ne vždy kreslí objektiv ideálně při cloně 8!, mlátící zrcadlo, expoziční čas, upevnění fotoaparátu...), použitý film a jeho zpracování, kvalita a charakter světelného zdroje zvětšováku, "srovnání" zvětšováku (to je a současně není jednoduché a někdy ani možné!), vyrovnání fotopapíru na průmětně atd. atd. atd.
Dnes pracuji s APO Rodagonem N 50mm a 105mm a APO Compononem HM 90mm (kino a 6x7, výjimečně 6x9). Ale pozor! Ne proto, že bych si o ostatních myslel, že jsou špatné, nebo nevěděl co s penězi. Důvod je prostý - koupil jsem tyto objektivy za hodně dobrou cenu...
Kdybych je nedostal za tolik, za kolik jsem je dostal, dále bych zvětšoval Meogonem 50mm (neodpustím si poznámku o nestandardnosti produkce Meopty!) a 100 mm Compononem S.
Takže tak.
  • 0

#24 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 8 February 2008 - 07:20:50

j, díky. martyho stránky jsem samo čet, to bylo první, kam jsem šel. pantaxistův způsob je zhruba odpovídající jednomu ze dvou postupů, o kterých uvažuji. je dá-li se to tak říci "objektivnější" - proti tomu stojí pokus s normální zvětšeninou, pořízenou technikou, kterou mám stále k dispozici. nepochybuji, že lepší objektiv nez micro nikkor 105 jsem neměl, jenže už ho třeba mít nebudu.
  • 0

#25 head

head

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 36 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 8 February 2008 - 14:13:30

nejaky anarety jsem mel pujceny, pravda ze jeden byl lepsi a byl znat rozdil od belaru 75/4 ? neco takovyho sem mel taky v ruce, prisel cas kdy jsem poridil novejsi zvetsovak - opemus 6 a potreboval jsem sehnat slusnejsi sklo na kino - na ebay jsem sehnal nikkor 50/4 -asi za 250,- daji se sehnat fakt levne. Kdyz to muzu srovnat s tim belarem a nekolika anerety tak je nikkor znatelne lepsi - zvlast prenos kontrastu, ostrost v rozich. Vic jsem z toho nevypozoroval, nechal jsem si ten slusnejsi anaret na svitek a nikkor na kino a dal aspon prozatim zvetsovaci skla neresim.
  • 0

#26 Luda76

Luda76

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 268 příspěvků(y)
Reputace: 3

Publikováno 8 February 2008 - 14:54:56

Daleko lepsi je objektiv co ma nejak charakt. podani obrazu. Ty skla vyhnany ostrosti a prenosem kontrastu k absolutni dokonalosti jsou vhodny tak pro tisk modnich casopisu.

PS: Doma radej nerikam ze muj starej Anaret 105mm je do 24x30 uplne stejne dobrej jako jeho nastupce z rodiny Rodagonu :)
  • 1

#27 erka

erka

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 13 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 8 February 2008 - 22:43:56

přešel jsem z Anaretu na Rogonar S a je to znát....
  • 0

#28 otik

otik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1,300 příspěvků(y)
Reputace: 129

Publikováno 9 February 2008 - 01:41:23

Daleko lepsi je objektiv co ma nejak charakt. podani obrazu. Ty skla vyhnany ostrosti a prenosem kontrastu k absolutni dokonalosti jsou vhodny tak pro tisk modnich casopisu.

PS: Doma radej nerikam ze muj starej Anaret 105mm je do 24x30 uplne stejne dobrej jako jeho nastupce z rodiny Rodagonu :D

...taky to tak cejtim, mam teda na kino rodagon, ale má na kraji naštíplou čočku :)
  • 0

#29 Golfista

Golfista

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1,630 příspěvků(y)
Reputace: 101

Publikováno 9 February 2008 - 09:32:37

přešel jsem z Anaretu na Rogonar S a je to znát....


S tímhle bych tak celkem nesouhlasil. Udělal jsem totéž, ale rozdíl v kvalitě nepozoruju.
  • 0

#30 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 15 February 2008 - 10:20:03

tak, čirou náhodou jsem v jedné staré fotografii (ročník 1987) narazil na článek o objektivech. šlo údajně o test převzatý ze západoněmeckého časopisu. bohužel tam nebyla popsána meoda, nicméně výsledky byly zajímavé:

1. rodagon APO
2. componon APO
3. Anaret S 4,5/50
4-6: componon S 2,8/50
meogon 2,8/50
nějakej durst....
.
.
.
9. nikkor 2,8/50....

a tak dále. pro pořadí byl rozhodující průmer mezi indexy pro plnou díru a pro zaclonění o dva stupně. což mi přišlo trochu problematické, protože při samotném zaclonění (které je běžné) byly výsledky trochu jinde. Přesto byl anaret na 1-2 místě. No, je to dvacet let starý....
  • 0

#31 Gorgi

Gorgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1,780 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 15 February 2008 - 10:30:21

mam na ceste z Ostmarky Leitz Focotar 40/2.8, tak to doma porovnam s Nikkorem 50/2.8. ze by ale Anaret bych tak uzasny...mozna jeden kus z dvaceti. ale testovat jich tolik kvuli tomu...
  • 0

#32 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 15 February 2008 - 10:35:19

jak řikam, je to 20 let starý, ale zas to dělali němci. žádná propaganda. jenže nevim, nakolik jse spravedlivý porovnávat objektivy na plný díře, kde jedny ma 2,8 a jiný 4,5... nicméně i na druhý cleně byl anaret stejně hodnocenej, jako APO rodagon, vítěz testu. jen že mě to překvapilo.

jinak v jiném testu, který se týkal MG4 byl zas anaret 105 jasně horší než rodagon. :D
  • 0

#33 Gorgi

Gorgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1,780 příspěvků(y)
Reputace: 33

Publikováno 15 February 2008 - 10:37:40

ono je asi nejlepsi si poridit APO Rodagony...a lepsi nez ty je maloco/nic. teprve pak clovek muze spat v klidu. :D (nakonec tak nejspis dopadnu ja...znam se...a polovicata reseni jsem vzdy nahradil...takze mne to vyslo daleko draz...)
  • 0

#34 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 15 February 2008 - 10:49:34

:D touhle cestou ja jít nechci. jestliže při svym testu uvidim, že je anaret pro mé použití lepší než componon, pude schneider z domu. nebudu pak tvrdit, že jsou anarety lepčí compononů, ale nenechám si vnucovat opak.
  • 0

#35 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 15 February 2008 - 10:51:02

utžené peníze pak investuji do něčeho, kde mě rozdíl přesvědči :D
  • 0

#36 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,222 příspěvků(y)
Reputace: 901

Publikováno 15 February 2008 - 10:58:43

Vážení kolegové , v souvislosti s tématem testů zvětšovacích objektivů by
nebylo od věci popsat postup přesného nastavení zvětšovacího přístroje a
osvětlovacího zdroje , s přihlédnutím k požadavku ideálních rovin rámečku
a projekční desky a centrování celého systému pro rovnoměrné osvětlení .
Po splnění tohoto základního požadavku má smysl něco porovnávat . Jako
jednoduchý testovací obrazec se osvědčil ústřižek látky z dámské silonové
tenké punčochy , vložený do rámečku místo negativu . Erik
  • 0

#37 kdoco

kdoco

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,070 příspěvků(y)
Reputace: 109

Publikováno 15 February 2008 - 11:04:08

tož popiš kolego... ty silonky nejsou zlý nápad...
  • 0

#38 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,222 příspěvků(y)
Reputace: 901

Publikováno 15 February 2008 - 12:15:54

Vážený kolego . " Atraktivní model = kvalitní silonky pro Tvůj test ! " Erik
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních