film na každodenní práci
#1
Publikováno 18 duben 2008 - 10:38:44
nejde mi ani tak o konkrétní druh, neb na tom nezáleží, ale o citlivost
co se mi tak zdá, tak nejlepší je 400, za slunečného dne se to dá ještě uclonit s omezením tvůrčího záměru a když se holt vejde do tmy, tak se dá pushovat
to je tak ve většině případů
potom na jasný den 100
a vyloženě do tmy 1600
ále někdy to nevíme předem ....
#2
Publikováno 18 duben 2008 - 10:49:19
#3
Publikováno 18 duben 2008 - 10:49:39
A pokud čekám tmu, tak delta 3200 na 3200 v AM74. Stovky v kinu jsem zavrhnul - je to málo citlivý na focení v normálně světlých místnostech. Málo citlivý filmy cpu do sf.
#4
Publikováno 18 duben 2008 - 11:20:51
#5
Publikováno 18 duben 2008 - 11:27:42
#6
Publikováno 18 duben 2008 - 12:23:51
já jsem zatím vyfotil pouze tři kinofilmy a to Ilford Pany 400. Ale když jsem fotil za slunečného dne tak už to bylo moc, musel hodně clonit což se mi moc nechtělo. Proto jsem nakoupil pár 100vkových Panů, že je vyzkouším. No zatím jsem se k tomu nedostal. Ta stovka mi připadá tak akorát na pěkný slunečný den, ale jak se trochu sešeří nebo jsou mraky tak už mi to připadá málo. Myslím že pro mě by byla ideální nějaká dvoustovka, ale jaká? poradíte?
#7
Publikováno 18 duben 2008 - 12:45:51
#8
Publikováno 18 duben 2008 - 12:46:53
#9
Publikováno 18 duben 2008 - 13:27:29
ovšem chodit do práce s dvouma popruhama na krku se mi nezdá
čekal jsem, že to zazní, jakej by to byl pěknej film ta T200, kdyby na jeho kvalitu bylo spolehnutí
#10
Publikováno 18 duben 2008 - 13:42:09
#11
Publikováno 18 duben 2008 - 13:49:51
#12
Publikováno 18 duben 2008 - 16:16:24
ale čtu moc dobré reference na Fuji Neopan 400, tak ho snad brzy prubnu.
#13
Publikováno 18 duben 2008 - 16:21:45
A jsme zase v začarovaném kruhu - ideální je Foma 200, ale co budeme dělat s těmi jejími, dnes už charakteristickými škrábanci na emulzi ?
Prý nejsou na metráži, ale nikdy jsem to nezkoušlel.
#14
Publikováno 18 duben 2008 - 17:27:01
#15
Publikováno 18 duben 2008 - 18:01:48
Vše volám v Tetenal Ultrafin Plus 1+4 podle doporučení výrobce vývojky. Zrno je celkem malé a jemné - hlavně u Trixe a Neopanu.
#16
Publikováno 18 duben 2008 - 18:39:32
přiznám se, že bych ho výhledově docela bral těch 30m.
možná že bude dalším předmětem ve foru hromadné nákupy
ten film má pro mě takové osobité kouzlo, mám ho rád
#17 Anonymous
Publikováno 18 duben 2008 - 19:04:08
Onehdá jsem vyvolal te T200 asi 3 svitky za sebou a bez škrábanců. Bylo to nové balení se zeleným záváděcím pruhem. Tak mám pocit, že kvalita se stabilizovala
On to byl(je) problém zejména u kina, s těmy dráty. Zejména F100. U T200 i "tečky". Ve svitku fotím jen na Fomu, a s dráty jsem se snad ještě nesetkal.
#18
Publikováno 18 duben 2008 - 19:36:50
#19
Publikováno 18 duben 2008 - 20:27:58
Fomu 400 a čas od času i T 200
ale TriX je lepší !!!!!
#20
Publikováno 18 duben 2008 - 21:29:13
#21
Publikováno 18 duben 2008 - 22:23:28
#22
Publikováno 19 duben 2008 - 08:54:49
jinak samozřejmě vím-li do čeho du, volím film podle toho
#23
Publikováno 19 duben 2008 - 09:53:05
#24
Publikováno 19 duben 2008 - 09:58:37
Jinak kdyz jdu nekam se stativem, tak zakladam Acros 100. Ale to byva podstatne mene casteji.
#25
Publikováno 19 duben 2008 - 12:39:23
jinak T 200 snad je v metrazi, za kino chtej snad 80,- to uz si radsi fakt koupim neco lepsiho
- bud klasicky emulze - to mam nejradsi ilfordpan400 nebo Trix, z tech modernejsich hlavne deltu400 nebo neopan400.
#26
Publikováno 19 duben 2008 - 17:03:13
"Na lepší", nebo pokud mám zrovna peněz na rozhazování , používám na kinofilm Ilford HP5 nebo Kodak Tri-X. Existují modernější filmy, ale tahle klasika je pružnější. Svitkový film, na krajinky a jiné statické snímky, Fuji Neopan Across. Nic dokonalejšího snad není?
#27
Publikováno 19 duben 2008 - 18:48:08
no, on se ten trix v metráži dělá taky
Interesting if true
Prodává se to někde v tuzemsku?
#29
Publikováno 20 duben 2008 - 10:19:02
#30
Publikováno 20 duben 2008 - 10:26:05
Hmm, ten Trix z odkazu je sire 70 mm bez perforace. Ani nevim, do ceho se to da naladovat...
mají i 35mm s perforací
#32
Publikováno 20 duben 2008 - 11:32:28
#33
Publikováno 20 duben 2008 - 19:03:34
#34
Publikováno 21 duben 2008 - 07:50:49
Ta 125 je super na sluníčku, ale ve stínu hodně ztrácí na kontrastu.
#35
Publikováno 21 duben 2008 - 18:16:02
#36
Publikováno 29 duben 2008 - 16:25:03
#37
Publikováno 29 duben 2008 - 16:26:25
#38
Publikováno 29 duben 2008 - 16:43:19
#39
Publikováno 29 duben 2008 - 17:44:22
#40 Anonymous
Publikováno 29 duben 2008 - 17:51:07
stovka většinou stačí, a nejlepší "push" se jmenuje stativ. Pevný, dřevěný, samozřejmě...
Stativ pro reportážní použití? Inu proč ne ...
#41
Publikováno 29 duben 2008 - 17:56:14
Na "každodenní práci" používám Fomu 200 a vyhovuje mi. používám utvrzující přerušovač a žádné škrábance nemám.
Co to je utvrzující přerušovač? Složení? Značka?
#42
Publikováno 29 duben 2008 - 19:40:38
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních