
precizní zpracování report. kinofilmu
#1
Publikováno 15 červen 2008 - 22:27:24
jde mi o to, má li někdo opravdu fungující kombinaci na pouliční a interiérové reportážní použití kinofilmu, tak ať se podělí
myslím zejména posouzení po 10-15 násobném zvětšení, nikoli albumové velikosti zvětšenin
nejde mi o žádné přesné postupy, to si každý už naladí sám
jde o dobře fungující kombinace filmů 100, 400 - ev. push
takové vlákno může pomoci v tom, že se prostě nepustím do kombinací, které nebudou nikdy dobře fungovat a ušetřím čas i koruny
osobně se neloudám po cizích postupech a volám a volám, ale je to zdlouhavé (neo400, t200, apx100 versus amaloky)
a neodpustím si konkrétní otázku: jak zpracováváte kinofilm exp. za přímého slunečního světla?
#2
Publikováno 15 červen 2008 - 22:39:11
#3
Publikováno 16 červen 2008 - 06:29:08
ovšem to co mě na tom celkem uchvátilo se mi přihodilo asi jen u dvou filmů, tam to bylo přesně ono. potom jak když utne. a kdybych se rozkrájel tak ne a ne. buďto je problém světlo, nebo to bude někde mezi podlahou a vývojnicí

přiznám se, že s napětím čekám jestli sem něco napíše lubo s touhle kombinací i třeba s R09new

#4
Publikováno 16 červen 2008 - 07:35:27
Teď jsem zrovna dělal fotky 30 x 40 a filmy byly TMAX 400, Neopan 400 a přestárlá HP5 s poměrně slušným závojem. Vývojky D-76 a Microphen. Zrno je přijatelné i na těchto formátech (čím měkčí obraz tím menší zrno), dělal jsem většinou na gradaci 1,5 - 2. Naposledy jsem něco dělal s FX - 4, ale neopan jse nějak moc nechytil. Respektive snímky dobré, ale čekal jsem trochu lepší výsledek, takže asi zkusím upravenou D-76 (fenidon+kyselina boritá) nebo nějakou jinou FX na tento film.
P.S. Už jsem kolikrát psal o fotkách Williama Kleina - v knížce Moskva a New York jsou fotky jak zvětšované přes cedník (velké zrno) a snímky nijak neztratily na kvalitě.
#5
Publikováno 16 červen 2008 - 08:40:55
#6
Publikováno 16 červen 2008 - 08:45:11
Quote
Časem to bylo ale stále horší a horší, začala ztrácet dech; ještě se tam taky něco na dně vysráželo.
po akej dobe asi?
#7
Publikováno 16 červen 2008 - 08:48:12
A do tmy Delta 3200 trochu pod 3200 v AM74 1+7, s lehce protaženým časem proti doporučení.
Obojí vypadá dobře na 30x40, větší jsem nedělal.
#8
Publikováno 16 červen 2008 - 08:56:53
Quote
Quote
Časem to bylo ale stále horší a horší, začala ztrácet dech; ještě se tam taky něco na dně vysráželo.
po akej dobe asi?
Už jsem ji našel!
Spotřebovat do 2007-05, měl jsem ji asi dva, tři roky, projevilo se to vloni na podzim, takže brzy po skončení životnosti.
#9
Publikováno 16 červen 2008 - 09:03:32
Quote
Spotřebovat do 2007-05, měl jsem ji asi dva, tři roky, projevilo se to vloni na podzim, takže brzy po skončení životnosti.
diky...som bol pozrieť, že garantovaná životnosť tej mojej skončila teraz v máji, tak pre istotu si kúpim zrejme ďalšie balenie, aj keď som ešte len niekde v polovici..

#10
Publikováno 16 červen 2008 - 09:23:49
V podstatě filmy a vývojky zatím střídám a s výsledky jsem spokojen. Reportáž není krajinka nebo zátiší, kde jsou jiné estetické nároky. Tady jde hlavně o zachycení děje a syrovost v podobě zrna někdy i pomůže.
samozdřejmě souhlasím, ale jde o stanovení výchozího bodu
je to jako pracovat se dřevem - měřím vždy přesně, ale pracuju v tolerancích = výchozí zpracování dotyčného kinofilmu je výborné, ale díky rozmanitosti světelných podmínek jsou výsledky +/- ale vždy v dobré
#11
Publikováno 16 červen 2008 - 09:24:28
Quote
Quote
Spotřebovat do 2007-05, měl jsem ji asi dva, tři roky, projevilo se to vloni na podzim, takže brzy po skončení životnosti.
diky...som bol pozrieť, že garantovaná životnosť tej mojej skončila teraz v máji, tak pre istotu si kúpim zrejme ďalšie balenie, aj keď som ešte len niekde v polovici..
kup si original, ten vydrzi i deset let

#12
Publikováno 16 červen 2008 - 09:32:11
Quote
ty čeče víš že jo?Zajda: vyvoláváš to v staré R09? pokud ano, může se stát, že se časem zkazí. Stalo se mi něco podobného. Zkoušel jsem Fomu 400 v R09old, 1:80 skoro až semistand okolo 20min a nevypadalo to vůbec zle - sice brambory, ale při měkčím světle to nevypadalo zle. Časem to bylo ale stále horší a horší, začala ztrácet dech; ještě se tam taky něco na dně vysráželo. Bylo to takové plíživé, nenápadné, takže jsem hledal chybu někde jinde, ne ve vývojce (do té doby byla spolehlivá).
tak to mě nedoklaplo. to jsem ještě musel z orig lahve přelít protože se mi po půl roce nepodařila vyšroubovat víčko
#13
Anonymous
Publikováno 16 červen 2008 - 09:43:37
Quote
Quote
ty čeče víš že jo?Zajda: vyvoláváš to v staré R09? pokud ano, může se stát, že se časem zkazí. Stalo se mi něco podobného. Zkoušel jsem Fomu 400 v R09old, 1:80 skoro až semistand okolo 20min a nevypadalo to vůbec zle - sice brambory, ale při měkčím světle to nevypadalo zle. Časem to bylo ale stále horší a horší, začala ztrácet dech; ještě se tam taky něco na dně vysráželo. Bylo to takové plíživé, nenápadné, takže jsem hledal chybu někde jinde, ne ve vývojce (do té doby byla spolehlivá).
tak to mě nedoklaplo. to jsem ještě musel z orig lahve přelít protože se mi po půl roce nepodařila vyšroubovat víčko
Tobě taky?

Já v tom vymáchal asi 5 filmů a pak už víčko ne a ne povolit. Koupil jsem Rodinal a od té doby jsem v klidu.

#14
Publikováno 16 červen 2008 - 09:47:17
#15
Publikováno 16 červen 2008 - 10:00:17
Quote
Fotím občas koncerty v klubech, bez blesku, používám HP5+ pushnutou na 3200, XTOL stock, maximálně jsem z toho udělal 30*40cm a líbí se mi to. Samozřejmě ten push už je tam znát, ale lepší řešení nemám a asi ani není, nechci narušovat leckdy intimní atmosféru koncertu blejskáním, ono je někdy moc i to cvaknutí závěrky.
A co citlivější film? HP5 na 3200 může být docela výtvarka, zvlášť na koncetě - tam je velký kontrast už tak nějak z principu věci.
#16
Publikováno 16 červen 2008 - 10:40:37

takže: potmě moc nefotim - zatim sem experimentálně dělal s rolejem r3 v erháesce a do budoucna to vidim optimisticky - povedlo se (v plánu je vf reportáž s timhle filmem), na vypečený počasí mam stovkovej agfapan-rolej retro v rodinalu/amaloku na vostatní (pěkný a nebo ušmudlaný světlo) trixe na 320 v amaloku am74
hodně (až mně to překvapilo) se liší jednotlivý filmy, respektive jejich zpracování, podle formátů - třeba u toho roleje je to zásadní. lehký dilema mam s tim svym požadavkem na tonalitu u rychlejch vs. pomalejch emulzí podle světla - tam to de v podstatě proti sobě a s nárůstem formátu a potřebný clony nebo zase časů už vůbec...

#17
Publikováno 16 červen 2008 - 10:44:11
Zkoušel jsem nedávno v Tetenalu vyvolat T-MAX 100 (ředění 1+ 20) a byl jsem docela mile překvapen. Možná ten film použiju častěji.
#18
Publikováno 16 červen 2008 - 11:14:56
Quote
Quote
Fotím občas koncerty v klubech, bez blesku, používám HP5+ pushnutou na 3200, XTOL stock, maximálně jsem z toho udělal 30*40cm a líbí se mi to. Samozřejmě ten push už je tam znát, ale lepší řešení nemám a asi ani není, nechci narušovat leckdy intimní atmosféru koncertu blejskáním, ono je někdy moc i to cvaknutí závěrky.
A co citlivější film? HP5 na 3200 může být docela výtvarka, zvlášť na koncetě - tam je velký kontrast už tak nějak z principu věci.
To by byla další proměnná navíc do mého arzenálu

#19
Publikováno 16 červen 2008 - 11:25:06
- očekávám totéž martýrium u R09new, protože používaj stejný lahvičky, ale třeba budu překvapenej
#20
Anonymous
Publikováno 16 červen 2008 - 12:09:04
Tak si taky kup Rodinal a máš to bez martýria.

#21
Publikováno 16 červen 2008 - 12:22:09
Neda mi to a musim se Mamiaka poptat ohledne Rolleie R3, ktery casto zminuje. Prijde mi, ze pokazde ho jen tak nakousne a nedorekne

Podruhe jsem ho volal uz v originalu RHS (1+7, presoak 2 min, 20°C, tabulkovy cas, EI 400) a je to lepsi, ale oproti Neopanu 400 EI 250 a Rodinalu 1+50 (takhle fotim prakticky vse) mi tam porad neco chybi....
Vse fotim na 6x6, coz by mel byt Mamiakuv pripad pouziti R3. Mohl bys, prosim, nejak blize popsat svoji zkusenost a zpracovani? R3 jsem mel v umyslu nasadit jako "rychly" film tzn. EI 400 - 800 mozna i vys. Diky moc za tvoji pripadnou radu.
#22
Publikováno 16 červen 2008 - 12:24:14
Quote
nojgi:
V podstatě filmy a vývojky zatím střídám a s výsledky jsem spokojen. Reportáž není krajinka nebo zátiší, kde jsou jiné estetické nároky. Tady jde hlavně o zachycení děje a syrovost v podobě zrna někdy i pomůže.
samozdřejmě souhlasím, ale jde o stanovení výchozího bodu
je to jako pracovat se dřevem - měřím vždy přesně, ale pracuju v tolerancích = výchozí zpracování dotyčného kinofilmu je výborné, ale díky rozmanitosti světelných podmínek jsou výsledky +/- ale vždy v dobré
Výchozí bod je pro mě jemnozrná vývojka a pokud to jde komponovat na celé políčko negativu.
Zvyknout si na jednu vývojku, standartně zvládnout vyvolání je asi jedniná cesta a postupně k tomu spěji. Kupovaná D-76 se mi začala finančně zajídat, tak jsem teď trochu experimentoval nebo když jsem dostal starý microphen tak jsem vyvolával v něm. Jinak myslím, že s filmy kodak, fuji, ilford neudělá člověk chybu. Docela mě láká Adox - měl by být podobný ilfordu, ale zatím to na pravidelný přísun do ČR nevypadá. Chtěl bych být patriotem, ale foma mě postupem času odradila. Filmy jsou zhruba stejně drahé jako tyto vyhlášené, na papíry asi neumím zvětšovat - šedivky a chemie R09 bylo to nejhorší v čem jsem mohl své filmy vyvolávat nehledě na mizernou stálost roztoku. Jsem věrný jen Fomafixu

#23
Publikováno 16 červen 2008 - 12:29:06
tak mě napadlo - pište i špatné zkušenosti to zn. vyzkoušel jsem tenhle film a tuhle vodu a dopadlo to blbě, on to sem tam někdo zmíní, tak jen pro ostatní
#24
Publikováno 16 červen 2008 - 12:39:34

Takze:
Rollei R3 + ID-11 stock (jine redeni ani neni vyrobcem doporucovano...) z meho pohledu nebrat.
Naopak kdyz jsem jeste fotil na kinofilm, tak jsem hodne casto pouzival Neopan 1600 EI 1600 v ID-11 1+1 a tato kombinace se mi opravdu moooc libila. Skoda, ze Neopan 1600 neni ve svitku

#25
Publikováno 16 červen 2008 - 12:51:46

#26
Publikováno 16 červen 2008 - 12:53:36
Quote
pište i špatné zkušenosti to zn. vyzkoušel jsem tenhle film a tuhle vodu a dopadlo to blbě, on to sem tam někdo zmíní, tak jen pro ostatní
Delta 3200 na 3200, fotky v místnosti, volání v Rodinalu podle tabulky. Příšerně šedivý s divným zrnem. Byl to svitek.
Obecně mi ten film přijde lepší převolat, než podvolat, stejně pobere neskutečný kontrasty.
Push klasických 400 emulzí, hlavně IPan400, nějak to neumím zvětšovat, když je to tak kontrastní.
Ikdyž, teď se to hyperkontrastní zrní chystám použít coby výtvarný záměr. Až budu mít chvilku času, tak uvidíme

Mimochodem, RHS by měla být AM74.
#27
Publikováno 16 červen 2008 - 12:53:44

#28
Publikováno 16 červen 2008 - 15:21:23
#29
Publikováno 16 červen 2008 - 15:22:40
#30
Publikováno 16 červen 2008 - 15:24:43
#31
Publikováno 16 červen 2008 - 19:44:19

#32
Publikováno 16 červen 2008 - 20:11:59
Quote
fíha, to je teda něcodělal sem jenom 800, ale z toho jak vyšla, si myslim, že jít vejš nebude v tomhle případě problém - zrno a další vycházelo na úrovni efpé4...

Taky bych to budu muset někdy vyzkoušet, jo, jo.
#33
Publikováno 16 červen 2008 - 21:23:51
v sobotu budu fotit svatbu. Jen par zaberu pro kamarada a potreboval bych zrovna asi tu R3. Nevali se nekomu jedna zbytecna? Ze bych si ji prevzal na srazu v Brne

#34
Publikováno 16 červen 2008 - 21:46:59

Jeden svitek stačí?
#35
Publikováno 16 červen 2008 - 22:12:33
Tož teďkaj mě alek nejak docházajů peňaze, tož sa mě hóní hlavů, estli přejít na PAN400 (přeca enom o 1/3 meněj peňazí za to chců) - jak je na tem s pušováním nevíte nekdo? Já sem ho akorát 2x zkůšal a z toho 1x do pekla volajůcí fujtajbl z teho byl...
#36
Publikováno 16 červen 2008 - 22:51:10
#37
Anonymous
Publikováno 16 červen 2008 - 23:04:36
#38
Publikováno 17 červen 2008 - 02:09:05
Je to kinofilm, tož uvidím, co s teho vyleze za zrno. Zkusím doplnit návody našeho chemického harcovního guru Bzenčáka.....a přinést nové poznatky z puš 4x.
#39
Publikováno 17 červen 2008 - 07:27:29
#40
Publikováno 17 červen 2008 - 07:32:15

hledal jsem včera nějaký scan, ale asi jsem ho někam zašantročil. eště se mrknu. ale jde samo o extrém a zvětšeniny jsem dělal mac 18*24. nicméně myslim, že kdyby se s procesem nějak líp vyhrálo, výsledky by mohly bejt i stabilnější
#41
Publikováno 17 červen 2008 - 07:41:52

tak nějak třeba
#42
Publikováno 17 červen 2008 - 08:15:23
Tmax400 v Xtolu 1:1 až 1:3 podle kontrastnosti scény, časy vesměs dle digitální pravdy.
V kinu jsem na týmax fotil v posledních letech skoro vše a byl jsem spokojen, než jsem ovšem nalezl www.temnakomora.cz



#43
Publikováno 17 červen 2008 - 08:47:33

#44
Publikováno 17 červen 2008 - 08:48:06
#45
Publikováno 17 červen 2008 - 08:55:36

#46
Publikováno 23 červen 2008 - 13:28:26
Quote
hmm... to pak záleží na tom, co je koukatelné... tady bych asi kináč... pohřbil
ne, nevim jak by to vypadalo 30*40 - to mě zas za to ty fotky většinou nestojí
no jenže vtip je v tom, když ten snímek bude opravdu skvělý a bude se nabízet k prezentaci, tak by měl tohle zvětšení vydržet bez nějaké velké degradace
tedy zpátky k původnímu tématu - jak na kinofilm
na denní světlo citl. 100 je nejlepší, ale když zapadne slunce je to na hraně a do interiéru se s tím jít nedá (skoro)
na denní světlo citl. 400 je moc a zpracovat ji, aby na filmu mohly být záběry exponované odpoledne a ještě i večer a třeba nějakej 15/1,4 někde v hospodě - no potěš
zbývají dvoustovky - tedy jedna... T200 od fomy, podle mě na tmavé prostředí, až interiér dobré, ale na denní světlo - slunečné počasí, se použít nedá
skoro to vypadá jako pat!
tedy můj dotaz zní - jakou vývojku těchto vlastností
VYROVNÁVACÍ
OSTROU
JEMNOZRNNOU
TOLERANTNÍ
můžete doporučit?
ono, jeli k vývojce napsáno - ostrá a jemnozrnná a zároveň exponujte přesně a vyvolávejte taky přesně - přímo ji to vylučuje z pouliční práce na kinofilm, protože můžete dosáhnout excelentního výsledku a degradovaného obrazu a to na jednom filmu zároveň

a zatím mi z toho vychází hodně ředěnej rodinal, no....

#47
Publikováno 23 červen 2008 - 15:13:52

Pokud mám jeden film třeba z té hospody, tak si pak můžu vymýšlet, jak to volat, ale můj případ je, že na prakticky každým kinofilmu mám hodně různý světelný podmínky. Pak mi čtyřstovka přijde fakt jako nejlepší univerzál.
A kdyby mi mělo vadit zrno (na 30x40 z toho IPanu v Rodinalu už docela nepřehlédnutelný, ale nijak strašný), tak zkusím místo Rodinalu třeba AM74. Nebo místo klasické emulze něco s T-krystalama. Nebo obojí najednou. Výhledově chci v tomhle směru zaexperimentovat s neopanem a amalocem.
#48
Publikováno 23 červen 2008 - 15:25:02

Mam permanentne nasazeny zluty filtr, takze ten mi to take snizi, M6ka ma nejkratsi cas 1/1000 sec, takze obcas je to jen tak tak. Ale da se.
Vyvolavam vetsinou v LC29 - presne hotnoty ti nereknu (musel by jsem se podivat), ale na negativu i na pozitivu mam to co potrebuju.
#49
Publikováno 23 červen 2008 - 15:50:27
to si rovnou vyzkoušej rodinal 1+50, tak -20% ubrat proti tabulkám a možná už na prvním filmu budeš mít to, cos chtěl, ale já dělám kondenzorem, tak možná ubrat míň
#50
Publikováno 23 červen 2008 - 16:12:30
Nebo to samé s PAN 400.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních