Přejít na obsah


Fotka

VF skla bez závěrky a lidé-kloboučkujete někdo?


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
13 odpovědí na toto téma

#1 prema

prema

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 558 příspěvků(y)
Reputace: 9

Publikováno 25 červenec 2008 - 11:45:29

Zdravím,po až nečekaně bezproblémovém uvedení mého samodomo 18x24 Lindorfa do chodu / vlastnoruční kazety skvěle těsní,roviny báječně sedí/ a jeho otestování na statickém motivu bych vcelku rád zkusil i něco živého / tedy model by byl v tomto případě vyjímečně hodně spořádaný/.Máte někdo zkušenost s kloboučkováním lidí a jak případně vychází řekněme jednovteřinové expozice / co se ostrosti modelu týče/ ? Myslím,že vzhledem k tomu,že jediný rozhodující pohyb je případný mikropohyb osoby / žádné otřesy,závěrky,zrcadla/ a že se nebude zvětšovat to zase není až tak nereálné.Dík.Předpokládám určitý decentní odstup,nemyslím samozřejmě detailní portrét.
  • 0

#2 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 25 červenec 2008 - 17:41:23

zdar! gratuluju!!!
mě to v dohledný době čeká - ze tří skel, co mam ke svýmu drobkovi, sou tři kloboučkový. v tuhle chvíli eště nevim, ale předpokládam velkorysost a celkovou vodolnost velkýmu formátu vlastní, jak koneckonců i píšeš. holt kontakt je kontakt asáku, žejo :lol: moc bych se s tim nesr.l. vono to tam bude. a bude to dobrý. nejsme digitálisti, ne :-) 8-)
  • 0

#3 misok

misok

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 123 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 27 červenec 2008 - 08:40:07

zdravim, nahodou sa tiez nachadzam v procese vyroby 18x24 kamery a casto zaspavam pri vymyslani konstrukcie kaziet..stale to nemam na 100% domyslene a je to jedine co ma trapi. akymkolvek odkazom by som sa potesil.. no a co sa tyka klobucku,videl som na webe (hlavne flickr..kedze su tam casto aj tech info) velmi vela portretov s 1 az 8s expoziciou a brilantne ostre .. 1s expozicia je pri uvolnenej a kludnej modelke/ovi (kt. vie o co ide) uplne bezproblemova.
  • 0

#4 prema

prema

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 558 příspěvků(y)
Reputace: 9

Publikováno 4 srpen 2008 - 18:15:21

Zdravím .Tak jsem v duchu mé otázky něco menšího spáchal a pokud by to snad někoho zajímalo ... Jen na úvod pro Misoka -bohužel nemohu moc sloužit,konstrukci kazet jsem si navrhl zcela sám / žádný odkaz pro inspiraci nemám / tak,aby byla výroba realizovatelná v domácích podmínkách z dostupných materiálů a abych se za ně esteticky i funkčně nemusel stydět.Nejsou obostranné,film se vkládá zezadu / sedne do "lože" ,které filmu ubere cca 3 mm z každé strany/,přiklopí se zcela vyjímatelnou zadní stěnou a ta se zajistí vsunutím ještě jedné tenké zadní stěny do kolejniček vytvořených po stranách kazety / bohužel nemám fotodokumentaci/.Těžko popisovat,ale funguje to skvěle,včetně velmi jednoduchého nabíjení.
Ale k původnímu dotazu : Zkusil jsem motiv s osobou v žaluziemi modulovaném přirozeném světle v místnosti / docela málo kontrastní scéna/,fomapan 100 18x24,rodinal 1:25,vyvolávání v miskách s mírně razantnějším pohybem.Snímáno xenarem 360/4,5 na clonu 8 kloboučkem,expozice / měřeno na stíny/ cca 1,5 s,hlava zaujímá na filmu cca 5 cm.Výsledek mne co se týče tonality velmi příjemně překvapil,rozhodně žádná šedivka-až bych to do fomapanu neřekl.Ostrost-myslím,že nějaká pohybová neostrost se určitě neprojevila,zaostření bylo rovněž korektní,na kontaktní kopii působí vše tak nějak řekl bych podprahově mírně měkčeji než kontakty ze sixáckého nezacloněného záklaďáku nebo adekvátně zacloněného yashinonu z mé Yashicy D .Myslím,že na velmi hezké kontakty akorát,ale moc zvětšovat bych si z toho pravděpodobně netroufl.Bokeh vynikající.Když jsem negativ nazvětšoval / to,že split + maskování není absolutně problém mě naplnilo radostí,dostal jsem pozitiv zcela bezzrnný,což jsem samozřejmě čekal,ale tak nějak první ,co mne při pohledu na něj napadlo,byla analogie s deltou 100,focenou sixem a zvětšenou na tentýž formát.Zrno z toho SF v tu chvíli opravdu prakticky žádné,detaily myslím plně srovnatelné,tonalita při troše snahy také solidní.Takže na závěr trochu kacířská otázka : Vy ,kteří děláte na tento formát - máte pocit,že kontakt z tohoto typu filmu vám přinese výrazný kvalitativní posun oproti kombinaci kvalitní SF + jemnozrnný film,nebo vám jde spíše o ten pocit ? /To samozřejmě není málo,jsem strašně rád,že toho Lindorfa mám a děsně si to užívám,jen by mne to zajímalo/.Dík.
  • 0

#5 jkcz

jkcz

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 728 příspěvků(y)
  • LocationValašské království
Reputace: 177

Publikováno 6 srpen 2008 - 07:21:23

Ahoj,
občas cvaknu nějaký ten portrét, skupinovou fotku. Nevím jak jiní, ale já to kloboučkování u takovéhoto typu scén moc rád nemám. Potřebuju sledovat člověka, komunikovat s ním, vychytat ten správný okamžik, ne se soustředit na to, abych správně odkloboučkoval a nepohnul kamerou. A když je ve scéně více lidí, tak tím tuplem, o děckách ani nemluvě. Skla, která nemám v závěrce jsem pořešil
packardem
Je pravda, že teď jsem nasyslil nějaké xkilové monstra, které už do té mé packardí závěrky nenacpu.
Časy moc neřeším, všechno odhadem, vždycky raději o něco víc, ono to tam stejně bude!
  • 0

#6 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 703 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 387

Publikováno 7 srpen 2008 - 14:47:53

mám dotaz, byl jsem se opakovaně podívat na výstavu v prodejně foma, což jsou kontakty z vf a na jednom pozitivu jsem viděl cosi jako strukturu matnice
takové sotvaznatelné linky
je to možné?
  • 0

#7 prema

prema

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 558 příspěvků(y)
Reputace: 9

Publikováno 13 srpen 2008 - 17:34:22

Tak jsem se zase po nějaké době dostal na síť,a protože jsem zase až tak úplně nelenil,podělím se o nějaké poznatky a položím zopár dotazov,ak dovolíte. Takže :
1/ ad jkcz : ve vašem příspěvku uvádíte,že u portrétu potřebujete s portrétovaným komunikovat,kvůli výrazu. Mohl byste prosím uvést takové typické / alespoň rámcově/ podmínky,za jakých seVám to s 18x24 daří ? / vzdálenost,clony,čas,stačí opravdu přibližně/ .Jak už jsem psal v jednom raději nezmiňovaném vlákně,již před dostavbou mého stroje se mi to zdálo vcelku těžce realizovatelné vzhledem k nemožnosti kontroly zaostření v okamžiku expozice.Pro tento do určité míry bezprostřední portrét mi přišel SF tak nějak výrazně výhodnější.Cloníte snad brutálně a smažíte to blesky ? Po určitých zkouškách si to nějak čím dál méně dokážu bez vysloveně spolupracujícího a spořádaného modelu představit.Dík za případnou odpověd.
2/ nyní otázečka./ zasvěcení prosím nesmějte se/ -po prvním zkušebním snímku zblízka / v měřítku kolem 1:1/ dělaným uvedeným xenarem 360/4,5 a zacloněným na 11 / potřeboval jsem opravdu malou DOF/ jsem byl trochu zaskočen ne úplně přesným zaostřením / ostřilo to trochu dál / cca 4 mm/ než jsem chtěl.Přeměřil jsem vzdálenosti filmu i matnice v celé ploše od zadní hrany standarty,max odchylka byla cca 0,5 mm,takže tím to nebylo.Další snímek byl na tom podobně,ovšem detaily,které se zaznamenaly v zaostřené oblasti byly naprosto neskutečné / žádná podprahová měkkost jako jsem psal v prvním příspěvku/.Začal jsem přemýšlet ,kde může být chyba a pak jsem zkusil jeden testík.Vzal jsem si pravítko,pořádně nasvítil a pod 'uhlem 45 stupňů při plně otevřené cloně zaostřil.Pak jsem zaclonil na clonu 11 a doufal,že v duchu všech mých předchozích zkušeností s optikou se DOF trochu zvětší směrem ke mě a trochu více ode mne.Při pohledu na matnici jsem všek zjistil,že DOF se posunula zacloněním výrazně dopředu a původně zaostřená oblast už je neakceptovatelně měkká.To znamená,že budu muset ostřit při pracovní cloně a plný knedlík používat jen pro kompozici.Vzhledem k tomu,co dělám mi to prakticky nevadí,ale představa,že bych takhle fungoval někde v podvečerním mlžném lese a chtěl clonit jako blázen ..... Je to obecná vlastnost VF objektivů ? Jakto,že se tak nechovají Tessary / xenary/ např. u SF. Ale řeknu vám,oddechl jsem si.Dík všem za reakce.
  • 0

#8 Anonymous

Anonymous
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 13 srpen 2008 - 17:57:50

Zdravim Vas,

pokusim se castecne odpovedet za jkcz ad 1.

rozhodne VF portret je tezka disciplina spolupracujici model je samozrejmne podminkou a komunikace je celou dobu at jsem pod jeptiskou ci nikoli. A vase SF portretovani se dle Vasich slov blizi spise momentni fotografii kterou samozrejmne neodsuzuji ale je to uplne jiny styl.

U teto fotografie http://www.temnakomo...80731132925.jpg jsem zhruba nastavil kameru, zhruba predostril, zmeril expozici a pripravil kazetu s filme. Behem cele doby jsem po ocku pozoroval model a placal nesmysle :roll:. Model sedel na zidly pod baldachynem z kvetin. Behem priprav jsem si udelal jasno jak chci aby model vypadal (mel jsem to jednodusi protoze ji dobre znam) pak chvilkove vysvetleni na necisto vyzkouseni pohledu sup pod jeptisku doladit zaber zarvat stop ani se nehni :lol: , zavrit zaverku, kazetu a hotovo. Cas asi 1/10s clona asi f11.

Ad 2. Toto rozhodne neni bezne chovani VF objektivu pokud nejsou pouzity ruzne naklony chovaji se sporadane jako vsechny ostatni.

Doufam ze Vam to bude k necemu :lol:
  • 0

#9 prema

prema

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 558 příspěvků(y)
Reputace: 9

Publikováno 13 srpen 2008 - 19:24:20

Dík za ukázku i odpověď. Trošku jsem ještě prošmejdil síť v místech,které se mi nějak vybavovaly v daleké paměti a zjistil jsem,že problém se změnou zaostření vllivem zaclonění měli / žádné masy,ale přeci/ i jiní.Jednalo se povětšinou o zvětšovací objektivy / Anaret,jmenovaný byl i exemplář nového Rodagonu/,které po zaostření a následném zaclonění vykazovaly zřetelně horší výsledky,než by se od nich čekalo. Vysvětlovalo se to ne zcela dokonalou kvalitou optiky nebo nepřesnou adjustací členů,kdy okrajové části objektivu měly ohnisko jinde než střed.Světlo,procházející střední části objektivu / po zaclonění na např. těch 11 a výše je svým množstvím vzhledem ke světlu přicházejícímu z odcloněného objektivu vcelku bezvýznamné,takže člověk ostří na to "venkovní ohnisko".Ovšem po uvedeném zaclonění a správném zaostření podává i tento válečný / ale ukrutně krásný/ objektiv neskutečné výsledky.A navíc - za ty prachy !!! Zatím mám na papíře pouze 1 kontakt,který se mi po všech stránkách velmi líbí,nepatrně natonovaný zeleným čajem / dává to velice decentní lehounce slámově teplý odstín/ ,ale je mi jasné,že je zase o trochu jiný druh zábavy na dlouho postaráno.
  • 0

#10 VORECH

VORECH

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 26 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 17 leden 2009 - 13:58:11

Zdravim ,jenom mala zkusenost ,nedavno jsem koupil rusaka industar-11M 300/9 temer za hubicku (30$ i s postou).Pote co jsem z nej vyfoukal seno a vytrel nejakou cernou kolomaz (zrejme usladnen ve stodole),me dost prekvapil ! Krasne ostry obraz a paradni bokeh.Klidne snese srovnani se sinaron S 150/5.6 a to i na plnou diru.Pouzito na format 4x5.
  • 0

#11 oteccasu

oteccasu

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 3 113 příspěvků(y)
  • LocationTrutnov
Reputace: 1 087

Publikováno 17 leden 2009 - 14:55:46

Ono je všeobecně známo, že CCCP objektivy byly lepší než-li DDR. Akorát. že stále bují v podvědomí lidí názor, že co je ruské je špatné. V objektivech to pravda není. Zajímalo by mě, jak na tom je optika z bejvalých zemí CCCP nyní.
Roman
  • 0

#12 VORECH

VORECH

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 26 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 17 leden 2009 - 15:18:53

No jo je fakt ,ze jsem chtel nejakej luposkop- mekka kresba, bokeh na zpusob starych portretnich objektivu.Ale rozhodne zklaman nejsem svoje kouzlo to urcite ma !
  • 0

#13 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 703 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 387

Publikováno 10 únor 2010 - 20:48:59

mám tady snímek, jak jsem fotografoval - kloboučkoval - svůj první záběr na vf :D
sken z papíru
Vložený obrázek
at to máme tady barevnější :wink:
  • 0

#14 Mamiak

Mamiak

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 4 416 příspěvků(y)
Reputace: 258

Publikováno 11 únor 2010 - 11:10:12

prema: chyba ostření - hádam na rozloženej (čištěnej) objektiv, kde si dotyčnej "opravář" nepoznačil původní sesazení a sklo tak domrvil :wink:
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních